- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
A fentebb linkelt német cikk szerint LABORBAN gurulópadon (0 légellenállás??) sikerült 455km-t kihozni belőle. Nehezen hiszem, hogy annyit lehetett volna könnyíteni a verdán, hogy valós terepviszonyok mellett ezt másfélszerezni lehetne.
A csalás miatt máig le van zárva a cég telephelye ("Hausverbot"), azt hiszem ez sokmindent megmagyaráz.
Pár hete egyébként a családot cuccokkal fuvaroztam el 1250km-re egy töltéssel (53liter gázolaj) keresztül €urópa mindenféle útjain, amely mutatványhoz kb 5-6k€-ért kapsz hasonló korú járgányt. Majd ha ezt sikerül überelnie a villanylobbinak (nem kamuhírekben), akkor váltok.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
"kibújik a szög a zsákból, hogy a zsebed fontosabb mint a környezet."
Nem látom, hogy egy Tesla, amit az adott útvonalon nyáron klíma nélkül 4x, télen 6x kellett volna tölteni környezetbarátabb lenne, ha beleszámoljuk a féltonnás akksi legyártásához kibányászott cuccokat. Állítólag valós körülményekkel számolva az első 100e km-ben a villanyautó nagyobb környezetterhelést jelent, mint egy 5L/100km fogyasztó fosszilis.
És igen, kocsiválasztásnál számított, hogy mennyi CO2-t bocsát ki, ezért is vettem dízelt - jaigen, összefügg az alacsonyabb fogyasztással is persze.
A környezetvédő posztokat meg elsősorban szemét témában írom, ahol igyekszem a családi szeméttermelést minimalizálni, és a strandról felveszem a hozzád hasonló fotelharcosok elhajigált műanyagszarjait.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Ki mondta, hogy jobbnak akarok látszani? Leírtam a véleményem, és amennyire tőlem telik, úgy is élek. Nem fogok kussban elmenni amelllett, hogy teleszemetelik a világot, 3x akkora bömökkel döngetnek teljesen feleslegesen, stb. A magam részéről amit lehet megteszek, és ésszerűtlen - lehetetlen vállalásokra soha senkit se bíztattam.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Csak a végére reagálnék, nincs sok időm a délelőttből: váltani kéne, mert az akksit leszámítva a villanyverda egy szuper megoldás: nagyságrendileg egyszerűbb motor/kevesebb karbantartandó/meghibásodó alkatrész, tisztább üzem (nem csak a kipufogásra gondolok, hanem pl a kenésre is). Egyedül az a nyomorult akksi...
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Hieronymus #13 üzenetére
Háát, azért egy kipufogón nagyságrendekkel több kaki jön ki, mint amennyi a fékbetétből elszáll. A reggeli/esti csúcsot leszámítva 10%-os kihasználtsággal működő busznak-trolinak-villamosnak meg jóval több fékbetéte van.
A tömegközlekedésben kb csodát kellene végrehajtani soksok milliárd EUR-s/$-os tételben, amit ha mind kifizetünk, kiderül, hogy az egész urbanizáció ahogy van anyagi bukta.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
A hagyományos 3 focicsapatra tervezett járművekkel, humanoid sofőrökkel képtelenség. A csúcsforgalom heringesláda, csúcsidőn kívül meg akár csudapesten is van, hogy 1+órát kell várni a járműre, amin utazik 2 utas. Ha meg a hálózattól elszakadnál és mondjuk egy 50km-re lévő kisfaluban van 10perc dolgod, akkor arra rámegy az egész napod.
SzVSz átszabott de EGYÉNI önvezető járművekre lenne szükség, ami utasonként nem használ 1m2-nél több helyet és alkalmasint repülni is tud. Tippre még egy 100 év és meglesz.
"Regeneratív fékezés mond valamit?" - Ennyi
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
A gond az, hogy az autósokra kirótt rengeteg adót mindenféle egyébre pocsékolják el, nem csak a stadionok országában, de nyugaton is.
1. Autó áfája - 1+millió Ft
2. Üzemanyag adója: kb 250Ft/L, 1500Ft/100km - évi csupán 10e km-rel számolva 150eFt/év(!)
3. Autóval kapcsolatos szolgáltatások (szerviz/gumis/matrica/stb) áfája - mondjuk 30-40eFt/év
4. Súlyadó - 10eFt/évszval egy mérsékelten fogyasztó, keveset futó járgány után is simán megvan az államnak évi 200eFt adóbevétele - miközben az autópályákért tételesen külön fizetünk és természetesen minden bürökrata könyékmozdítás és szervíz egy rakás pénzbe kerül, azaz a gazdaság jelentős részét mi üzemeltetjük, járulékfizető munkásoknak fizetünk saját zsebből napi 8 órás melót (szerelő, benzinkutas, stb-stb). Díjaznám, ha ennek a sok befizetésnek csupán fele visszacsorogna az infrastruktúra és tömegközlekedés fenntartásába és nem kéne kátyúkat illetve füstgyár buszokat kerülgetni állandóan.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Hieronymus #21 üzenetére
Ja, a CO2 kibocsátás nem tökmind1, hogy az utcában vagy 300km-re a lignitégető sz.rban történik? Megfulladni nem fogunk tőle, a többi meg gond nélkül szétoszlik a légkörben és egész bolygóra kiterjedően csinálja az üvegházat - nem csak az illető utcában. A korom és a nitrogénoxidok már más sztori.
"A tömegközlekedés hatásfoka magasabb"
A megrakott vonaté-metróé persze. Aztán számold hozzá, hogy a rengeteg buszjárat kb fele 50% alatti, tizede kb 10% alatti kihasználtsággal füstöl el 30-40 litereket 100km-enként.
És ha élhető tömegközlekedést akarsz úgy, hogy senkinek se kelljen vasárnap hajnali 3kor se 2 órát várni, mert pl reggel 6kor indul egy nemzetközi vonata vagy menne haza éjszakai műszakból, akkor ez a hatékonyság sokkal rosszabb lesz.Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
válasz Hieronymus #25 üzenetére
Tökmind1, hogy milyen közlekedésforma a nemzetközi vonat, írhattam vna űrsiklót is, amihez időben kell kijutni főműsoridőn kívül, úgy, hogy az ember hallgatott a megváltók szavára és BKV-bérletre cserélte a kocsiját. (Mielőtt vki mondaná, hogy ez nyugaton biztos jobb, közlöm, h frászt jobb, sőt...)
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
-
Megnézném azért, hogy mire jó az a 40 kiló akksi egy nagyjából zavartalan Bp-Adria autópályás úton... (semmire, nincs elég fékezés, ami töltögetné) De a melóbajárós napi kb 100km-em is ilyen, 90%-ban autópálya, dugóval hálistennek csak kb havi 1x találkozom.
A korom-nitrogénoxidok csak a városban probléma, külterületen ezek kiülepednek-lebomlanak mielőtt bárki belélegezné őket. A sarki fűszereshez gyalog, a városházára biciklivel járok... Ja, és természetesen nem tuningoltam gőzmozdonnyá a gépezetet mint sok barom, a vw által előírt szoftverfrissítést (=némi teljesítménybukta a jobb emisszióért) is megcsináltam.
A kén-dioxid nagy gáz lenne, uis ha kén lenne a modern dízelekben, az instant gyilkolná a katalizátort, már 20+éve kéntelenítik a gázolajat .[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Értem, tehát egy 80km/h-nak megfelelő fordulatszámmal előállít annyi áramot, amivel 120km/h-val lehet menni a gyakorlatban ? Nincsenek hirtelen a fejemben a motorhatékonyság-görbék, de kicsit gyanús, hogy a veszteség nagyobbik fele jön a négyzetesen emelkedő légellenállásból és kisebbik fele az ideálisat meghaladó fordulatszámból. Márpedig a légellenállás ott marad, tökmind1, milyen motorcsoda van a háztető alatt.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Egyszerűbb lesz a spritmonitort nézegetnem
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-
Igen, elég nehéz volt kiszűrni a totál irreális fél literes és hasonló fogyikat. Persze, tescoba leugrás elég nagy akksival megvan egy csepp benzin nélkül... Az 5.5 liter mondjuk még így is szép, a benzinesek inkább 6.5L körül szoktak szottyantani, dízel meg mondjuk 5.0.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
-