Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rudi
nagyúr
Nem kell aggódni, az NV folyamatosan tweakeli a drivert (most jó irányba). Az újabb gamekből alig van olyan, ami ne profitálna az SLI-ből. A régeibbieket meg szépen lassan elfelejtjük úgyis (de rég volt, hogy NFS5-özztem, pedig mekkora game volt anno).
Ha kijön az ATI a saját ''SLI''-jével, ami a hírek szerint megy két eltérő kártyával, akkor lesz csak ám érdekes a helyzet, mert ma a 12 futószalagos X800 128 MB RAM-mal egyre olcsóbb, egycsapásra lehet valakinek 16 futószalagos VGA áráért 24 futószalagos VGA párja.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Amint lesz elérhető ULi déli hidas alaplap is (ATI-s régóta van) megnézzük mennyi az annyi. Szerintem az, hogy 10% több procit fogyaz az USB full terhelésben és 45 helyett 42 MB/s-kel másol a merevlemez még nem olyan nagy katasztrófa - ráadásul ezeket még az ATI délivel mértük egy referencialapon.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Athlon XP esetében szinte semmit nem használ a Dual Chanel, jobb lesz a szintetikus tesztproggik eredménye, de maga az architektúra nem bír a sávszélességgel. Nagyon hasonló a helyzet az A64-eknél is. Nézd meg a processzortesztünket Bővebben: link - figyeld az azonos számazású 939-es és 754-es A64-eket. Szintetikus memsebességben sokkal jobb a dual channel de valós alkalmazásban távolról sem annyival.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Mindig ez van! Mivel itt több versenyző van a porondon hajlamosabbak vagyunk kartelezésről kiabálni mint procifronton vagy VGA foronton. Hynix egy időnem a konkurensek moduljait vásárolta állami támohgatáson és azokat adta tovább, lett is rájuk vagy 20-30%-os védővám. Eleinte a CD-k vagy a DVD-k sem ennyibe kerültek, pedig kezdettől fogva ugyanúgy gyártják őket. Ha meg kiugrik a lóláb, letolnak pármmillát a hatóságok torkán, ami persze jóval kevesebb a nyereségüknél. Megtehetik, ők a nagyok...
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
-
rudi
nagyúr
Athlon XP esetében szinkronban érdemes hajtani a RAM-ot és a processzor FSB-jét. Ha a mamóriád csak 200 MHz-t bír, akkor a procit 200 MHz x valamennyire tedd, annyira amennyire igényed van, vagy amennyit bír. Ha a RAM megy 200 MHz fölött is, akkor olyan szorzót állíts a procihoz amivel még nem hibázik. Ha a RAM például bír 210 MHz-t akkor inkább 10x210 MHz = 2100 MHz mintsem 10,5x200 MHz = 2100 MHz a procinál.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Ööö asszem valamit összekevertünk... Vagy hogyan jön ide az RS480...? (apropo várj kicsit, nemsokára jön a Gigabyte ULi délis cucca)
Az SLI chipset szintű dolog, az RS480 még nem támogatja. Az ATI-nál olyan módszert dolgoznak ki, ami a VGA szempontjából teljesen láthatatlanná teszti a másik VGA-t az SLI-t mindent. Innentől kezdve akár Nvidia kártyákkal is meg lehetne csinálni HA! megkapnák a megfelelő forráskódokat (talán hosszú távon ez lesz, nem lepődnék meg ha a VIA csinálna universal SLI-t).
Az egésznek a titka a PCI-Express, szerintem azon keresztül driverben oldják meg, hogy az egyik VGA a kész pixeleket ne a saját framebufferébe és kimenetére tolja, hanem vissza a PCI-Expressre. Persze ez tuti processzoridőt is emészt, kérdés, hogy mennyit...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Szerintem éppen fordítva. A videokártya a PCI-Express révén már tud visszafelé adatot küldeni megfelelő sávszélességgel, ez áll a nardveres MPEG tömörítés és a Hyper Memory vagy Turbo Cache technológiák mögött is.
Most azt a részt kell megvalósítani, hogy a chipset és a driverek a CPU segítségével össze tudják hangolni a két független VGA-t. Elvileg ehhez a hangoláshoz nem kell más mint egy B videokártya által kiszámolt adatokat az A videokártya felé továbbító útvonal és egy ''osztómű'' az A és B VGA között. Ez alapból lehet a CPU dolga, de akkor valószínűleg rendesen visszafogja, de lehet a chipset dolga is (A64-nél az északi híd úgyis csak malmozik). Ha a CPU-ra hagyják a dolgot, akkor szerintem akármelyik PCI-E-es chipset SLI-síthető. A hardveres osztás nulla prociterheléssel a chipsetbe integrálva viszont elegánsabbnak tűnik. Ebben az esetben multiuniverzalitás lehetne, a CPU nem tudná (és nem is érdekelné), hány és milyen VGA van a csővezeték másik végén, de a VGA-kat sem érdekelné a többi VGA és a CPU, megkapta a számolnivalót, megcsinálja, oszt visszakülni.
Egy ilyen univerzális hardverelem persze nem lenne olcsó, de segítségével talán több (ahány PCI-E lanet ki tudunk osztani) eltérő VGA is mókázhatna egyetlen gépben.Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Persze, címezni tudják egymást, de valami irányítás, osztás stb. kell, hogy ki mit csinál és hogyan. Fenetudja mennyi késleltetés lenne, ha csak az x felbontású framet kell áttolni akkor szerintem azért nem olyan nagy, de majd meglátjuk mit hoz ki az ATI, nagyon kíváncsi vagyok!
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5