- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korrektor
Porfelhő... az volt rendesen
-
twollah1976
őstag
Jo nagy port csinalt.
\m/ Minden lehetséges, kivéve forgóajtón átsíelni... \m/
-
Fred23
nagyúr
Szép volt, csak kissé poros! Az egész terület lebetonozása vállalhatatlan költség lett volna?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A SpaceX mindent a lehető legolcsóbban akar megoldani. Hozzáteszem, hogy az Blue Origin féle New Shepard leszállások is hasonlóan néznek ki. Ott sem aszfaltozzák / betonozzák le több száz méteres körben a leszállóhelyet. Hozzátéve, hogy hiába betonozod le, por esélyesen azon is lesz...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
llax
senior tag
Ha ez ekkora port kavar, mekkorát fog a booster??? (máshol a lángterelő alagutak és a rengeteg víz miatt nem látod külön a port)
Kérdéses még az is, hogy azon a helyszínen érdemes-e komolyabb erőfeszítéseket tenni egy teljes értékű indítóhely felé. Túl közel van lakott terület, részben ez, részben a minősített FTS hiánya miatt még 200m-re sem emelkedhetett. Még így is a házak elhagyását (de legalább ablakoktól eltávolodást) javasolták...
Továbbá gyakorolják a "minimál infrastruktúrás" repülést, a cél, hogy ne kelljen "teljes értékű" indítóállás ennek a rendszernek.
Szép repülés volt, de a leszállás lehetett volna finomabb is, a lábak alatti energiaelnyelők teljesen kilapultak. (óvatosabb volt, mint egy F9 booster, de egy személyszállítónak is tervezett jármű leszállítását kell még gyakorolni)
Ez volt a víztorony utolsó repülése, ezután hajtómű tesztállás lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Mókás volt, ahogy a lilás szúrólángból a leszálláshoz közeledve hirtelen sárga fáklya lett.
A tej élet, erő, egészség.
-
llax
senior tag
Ez is egy cél.
A végső cél, hogy CH4+LOX-on kívül semmi mást ne kelljen tankolni. A StarHopper pont nem tudja ezt, héliummal helyezi nyomás alá a tartályokat, az RCS nitrogént használ, de legalább a gyújtáshoz nem kell külön "üzemanyag". (hétfő este pont ez a gyújtórendszer rendetlenkedett, ezért volt 1 nap halasztás)
Ha kiáll az indítóállásra egy F9 Dragonnal a tetején, a teljes rendszer üzemanyag rendszeréhez kell: RP1, LOX, MMH, NTO, sűrített He, sűrített N2, TEA, TEB.
-
llax
senior tag
Vélhetően a szabályozási tartomány legaljára mentek, ekkor már nem tudták tartani az ideálishoz közeli keverési arányt. Ha valami dúsul, akkor viszont a CH4 legyen az, a LOX dúsulása minden körülmények között kerülendő.
Egy ilyen "full flow" hajtómű szabályozása a legnagyobb kihívás az összes közül, a SpaceX-en kívül másnak nem is igazán van ezzel "éles" tapasztalata (plusz a metán hajtás sem szokásos dolog - egyelőre). A Raptor a világ 3. valameddig megépült full flow hajtóműve és az egyetlen, amit bármilyen jármű alá szereltek. (ezért is volt fontos a "víztorony" reptetése)
A Merlinek ennek az ellentettjei, nyílt ciklus és pintle injektor: nagyon széles sávban szabályozható tolóerő, minden körülmények között. -
llax
senior tag
Leszállás után az egyik COPV elszállt a 4-ből (2 He, 2 N2, az utóbbiból az egyik repült).
Vártam, hogy valaki YT-ra felteszi ezt külön, önálló videóként (ennek a végén), de eddig nem találtam: a Twitter-en van videó.
Csak hangosan gondolkodva... Ha ez (szokásosabb módon) a szerkezet valamelyik tartályán belül lett volna, mekkora tűzijáték lehetett volna belőle???
[ Szerkesztve ]
-
John_Doe
senior tag
Volt ott más baj is. A linkelt youtube videón ha nézed 5:40 körül látni hogy kicsit elkezd égni valami a harang tövében. Először van egy sárgás villanása a lángoszlopnak majd a harang tövében elkezd égni valami azután az egész láng sárga színűre vált. Látni lehet hogy kicsit kemény volt a leérkezés az összenyomott lábakon és aztán repül a tartály.
Shal'kek nem'ron!
-
llax
senior tag
Még senki nem próbált szabályozni repülés közben egy full flow hajtóművet és nem is várható a közelebbi jövőben, hogy más ilyet tegyen. Ezt is el kell kezdeni valakinek.
Gondolom az erősen limitált üzemanyag mennyiség (FAA engedély) és a hosszú ideje tervezettől eltérő repülés új problémákat is okozhatott.
A sárgára váltó láng az erősen metándús üzem. Ott már a szabályozhatóság alsó határára érhettek. Közben a mozgását is érdemes figyelni: nagyon belassul, majd amikor ereszkedne kicsit gyorsabban, akkor vált sárgára a láng - eközben még a tömege is gyorsan csökken (picit "New Shepard jellegű" mozgás). Ha egyéb probléma lett volna, akkor nem egy darabban / kicsit laposabban érkezik le...
A leérkezés lényegesen "puhább" volt, mit egy F9 booster leszállása, de itt nincsenek rugalmas lábak, csak egyszer használatos energiaelnyelő talpak, azok lapultak ki, a feladatukat láthatóan ellátták. (a StarShip esetén már nem ilyen talpak lesznek)Ami számított volt ezen a teszten, az látszólag jól működött. Ugyanakkor fontos is volt ez a teszt, mert vannak dolgok, amiket egyszerűen nem tudnak átemelni az eddigi megoldásaikból.
A StarHopper elvileg többet nem is repül. Átépítik hajtómű tesztállássá.
(a ráépített tartályok nem "repminősítettek" voltak, ez jelölve is volt rajtuk)
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic Lumix DC-G9 (V-Log L kiegészítéssel, 4 akkuval)
- Commlite CM-EF-NEX Auto-Focus Adapter (Canon EF - Sony E)
- Üzletből, garanciával, legújabb Asus Vivobook 17" i7-1355U 10 mag 5GHz/16RAM/1TBSSD/17,3"FULLHD
- Üzletből, garanciával DeLL XPS 15 9500 i7-10750H 32GBRAM 1TBSSD/GTX1650Ti 15,6"4KTOUCH
- i5 12400f 3070 gamer pc
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen