- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
Ha ez ekkora port kavar, mekkorát fog a booster??? (máshol a lángterelő alagutak és a rengeteg víz miatt nem látod külön a port)
Kérdéses még az is, hogy azon a helyszínen érdemes-e komolyabb erőfeszítéseket tenni egy teljes értékű indítóhely felé. Túl közel van lakott terület, részben ez, részben a minősített FTS hiánya miatt még 200m-re sem emelkedhetett. Még így is a házak elhagyását (de legalább ablakoktól eltávolodást) javasolták...
Továbbá gyakorolják a "minimál infrastruktúrás" repülést, a cél, hogy ne kelljen "teljes értékű" indítóállás ennek a rendszernek.
Szép repülés volt, de a leszállás lehetett volna finomabb is, a lábak alatti energiaelnyelők teljesen kilapultak. (óvatosabb volt, mint egy F9 booster, de egy személyszállítónak is tervezett jármű leszállítását kell még gyakorolni)
Ez volt a víztorony utolsó repülése, ezután hajtómű tesztállás lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Ez is egy cél.
A végső cél, hogy CH4+LOX-on kívül semmi mást ne kelljen tankolni. A StarHopper pont nem tudja ezt, héliummal helyezi nyomás alá a tartályokat, az RCS nitrogént használ, de legalább a gyújtáshoz nem kell külön "üzemanyag". (hétfő este pont ez a gyújtórendszer rendetlenkedett, ezért volt 1 nap halasztás)
Ha kiáll az indítóállásra egy F9 Dragonnal a tetején, a teljes rendszer üzemanyag rendszeréhez kell: RP1, LOX, MMH, NTO, sűrített He, sűrített N2, TEA, TEB.
-
llax
senior tag
Vélhetően a szabályozási tartomány legaljára mentek, ekkor már nem tudták tartani az ideálishoz közeli keverési arányt. Ha valami dúsul, akkor viszont a CH4 legyen az, a LOX dúsulása minden körülmények között kerülendő.
Egy ilyen "full flow" hajtómű szabályozása a legnagyobb kihívás az összes közül, a SpaceX-en kívül másnak nem is igazán van ezzel "éles" tapasztalata (plusz a metán hajtás sem szokásos dolog - egyelőre). A Raptor a világ 3. valameddig megépült full flow hajtóműve és az egyetlen, amit bármilyen jármű alá szereltek. (ezért is volt fontos a "víztorony" reptetése)
A Merlinek ennek az ellentettjei, nyílt ciklus és pintle injektor: nagyon széles sávban szabályozható tolóerő, minden körülmények között. -
llax
senior tag
Leszállás után az egyik COPV elszállt a 4-ből (2 He, 2 N2, az utóbbiból az egyik repült).
Vártam, hogy valaki YT-ra felteszi ezt külön, önálló videóként (ennek a végén), de eddig nem találtam: a Twitter-en van videó.
Csak hangosan gondolkodva... Ha ez (szokásosabb módon) a szerkezet valamelyik tartályán belül lett volna, mekkora tűzijáték lehetett volna belőle???
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Még senki nem próbált szabályozni repülés közben egy full flow hajtóművet és nem is várható a közelebbi jövőben, hogy más ilyet tegyen. Ezt is el kell kezdeni valakinek.
Gondolom az erősen limitált üzemanyag mennyiség (FAA engedély) és a hosszú ideje tervezettől eltérő repülés új problémákat is okozhatott.
A sárgára váltó láng az erősen metándús üzem. Ott már a szabályozhatóság alsó határára érhettek. Közben a mozgását is érdemes figyelni: nagyon belassul, majd amikor ereszkedne kicsit gyorsabban, akkor vált sárgára a láng - eközben még a tömege is gyorsan csökken (picit "New Shepard jellegű" mozgás). Ha egyéb probléma lett volna, akkor nem egy darabban / kicsit laposabban érkezik le...
A leérkezés lényegesen "puhább" volt, mit egy F9 booster leszállása, de itt nincsenek rugalmas lábak, csak egyszer használatos energiaelnyelő talpak, azok lapultak ki, a feladatukat láthatóan ellátták. (a StarShip esetén már nem ilyen talpak lesznek)Ami számított volt ezen a teszten, az látszólag jól működött. Ugyanakkor fontos is volt ez a teszt, mert vannak dolgok, amiket egyszerűen nem tudnak átemelni az eddigi megoldásaikból.
A StarHopper elvileg többet nem is repül. Átépítik hajtómű tesztállássá.
(a ráépített tartályok nem "repminősítettek" voltak, ez jelölve is volt rajtuk)