- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- iPad topik
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vezetékes FEJhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chabee
tag
250W. Ez SZERITNEM egy autós rendszerhez sok, állófűtésnek meg kevés. Talán a szélvédő páramentesítését meg lehet oldani vele. De a viccet félretéve ez tényleg sok ahhoz képest, hogy elméletileg célhardverről van szó. Csak abba érdemes belegondolni, hogy korunk egyik slágere a LED világítás elterjedése az autókban miről is szól. Nyilván több mindenről, de az egyik igen fontos szempont a fogyasztás. Nem véletlenül terjednek a nappali menetfények az új autókon. Ha egy átlagos autónál felkapcsoljuk a KRESZ által lakott területen kívül előírt tompított fényszórót, akkor az 2x50-55W-ot jelent. Plusz az első hátsó helyzetjelző izzók, műszerfal világítás, stb. Ez így egyben nagyjából 150W körül lehet. Na most a törekvés az, hogy ezt a fogyasztást váltsák ki 2 db 10-20W-os nappali fénnyel, mert hosszútávon és a sokmilliós autótömegben már igenis jelentős tényező és megtakarítás, mert ugye ennek az energiáját is a motor által forgatott generátornak kell megtermelni, ami üzemanyagba kerül. Erre betolnak az autóba egy ilyen 250W-os cuccot az önvezetés érdekében. Maradjunk annyiban, hogy ez kezdeti stádiumra, fejlesztéshez, fejlődéshez jó lesz, de hosszútávon ez nyilván nem lesz tartható. (Arról az apró problémáról, hogy a 14,4V mellett szükséges 17-18 amper elvezetése sem lesz „költséghatékony”)
[ Szerkesztve ]
Igazat mondani könnyű, csak elhitetni nehéz!
-
Chabee
tag
Kedves Viktor81 fórumtárs! Köszönöm, hogy a tények ismerete Nálad előnyösen párosul a helyes szövegértelmezés képességével!
A többieknek: hogy másnak más a véleménye az természetes, nem zavar. Igen, lehet, hogy 250W-ból megoldott önvezetés egy teljesen vállalható ára ennek a fajta autózásnak, de nekem más a véleményem.
Aztán hogy ki mit kever össze vagy nem tud jól és ki miért nem képes szöveget értelmezni, nos ez egy parttalan vita és ez a topik sem erről szól. Nem kívánok ezzel tovább foglalkozni. Köszönöm a figyelmet.
Igazat mondani könnyű, csak elhitetni nehéz!