Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    válasz El Kebir #33 üzenetére

    nem tud semmilyen "oprendszer" másfél pixelszéles betűt alkotni...

    Az elég régi oprendszer lehet :P
    Tud az simán, kirajzoláskor trükközhet is sima, vagy akár subpixel AA-val hogy olyan hatást is keltsen a monitoron mintha tényleg másfél pixeles szélességű lenne a betű.

    Tudom mire gondoltál, arra hogy fizikai értelemben nem lehet töredékpixeleket kirajzolni, de subpixel AA esetén még ez sem igaz.

    Ettől függetlenül én örülnék 4k-s monitoroknak, nagy kontrasztú, éles átmeneteknél (klasszikusan a szöveg vagy a vonalas rajz ilyen) rossz dőlésszögű esetben (pl V betű szárai) én elég messziről kiszúrom az aliasinget és bizony zavarja is a szemem. Pedig nem különösebben jó a látásom, csak tudom "mit kell nézni".

    A "kis betűk" problémája elég szomorú hogy fennáll, az oprendszereknek defaultból nem pixel alapján kéne számítani a betűk nagyságát.

  • julius666

    addikt

    válasz El Kebir #35 üzenetére

    Az AA nem kényszermegoldás, hanem a normális minőségű raszterizálás automatikus velejárója. Ugyanúgy ott lesz akármilyen felbontást veszel (feltéve hogy ha sebességbeli okokra hivatkozva nem használsz valami gagyibb megoldást, de ez manapság már nem jellemző 2D-s esetben). Csak nagyobb felbontás esetén nagyobb a mozgástered, értelemszerűen.

    Nem fog neked 1,5 pixel széles éles konturral feketét megjeleníteni semmilyen ilyen kényszerű megoldás.

    Ez így igaz. Én nem a nagyobb felbontás előnyeit kérdőjeleztem meg, csupán a te hibás alapállításodra hívtam fel a figyelmet. Lehetséges a valós felbontásnál finomabb pozicionálás, sőt, minden modern grafikus rendszer ezt tudja is.

Új hozzászólás Aktív témák