Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DQ

    tag

    Tegnap írtam, hogy megjött a CTEK. Két motor aksin tegnap túl is lettem - nem voltak elhanyagolva, eddig ruszki töltőn lógtak 7-8 órát 0,5A körüli töltéssel.
    A műszerbe éppen elemet kellett volna tennem, így csak a ledes kütyüvel ellenőriztem a két aksit, mileőtt a CTEK-re tettem volna. A nagyobb 1 éves 11,6Ah-s rendben volt szerinte, a kisebb, 3 éves 6,3Ah-s sárgán jelzett. Töltés után mindkettő szépen zölden villogtatta a ledes izét.
    Ma reggel munka előtt ismét ledes ellenőrzés, a nagyobb akku zöld, a kisebb ismét sárga.
    Vettem elemet. Délután a nagyobb 12,85V, a kisebb 12,34V.
    Ennek örömére kipróbáltam ezt a recond módot. Az első 3 lépésen átszaladt, a 4. lépéssel dolgozott egy ~fél órát (mérve 14,56V), az 5. pár perc (lehetett, nem néztem természetesen), majd jött a recond. Nem sípol, csöndben van.

    Kis kitérő a sípoláshoz.
    Történt egyszer 7-8 éve, hogy kellett vennem egy kici-occó lamináló szerkentyűt. Lamináltunk. Aztán másnap megint, és sípolt! Aztán kiderült, hogy én vagyok a bűnös. Elosztóba dugtam, ami viszont szünetmentesről jött a gép felé. A laminálónak nagy az áramfelvétele, s ez a szünetmentesnek nem tetszett, az kezdett el sípolni, de nem a kül. jelzésekre használt füttyügést produkálta, hanem szószerint sípolt.
    Szóval lehetséges, hogy egy nagyobb áramfelvételt jelez így a töltő is?
    Én kis aksin próbáltam és csöndben van.
    Nagy aksira holnap fog sor kerülni, de recond nélkül, mivel az egyik novemberi, ezzel nem terhelem, egy másik másfél éves, azt meg nem akarom levenni a kocsiról, mert nem, s levétel nélkül meg nem küldök rá 15V-tól többet. Szóval a sípolásra én nem fogok semmit reagálni nagy akku esetén... Illetve apa kocsijában talán, de az meg nem egy nagy Ah-s akku...

    Szóval, 6. lépés, recond a 6,3Ah-s aksin. A fesz. 15,2-15,6V. 2 órát tart a folyamat durván (most sem ezt néztem folyamatosan, sorry :-)), majd jött a 7. ledecske. Azóta eltelt kb 1,5-2 óra, s nem akar a 8. ledre váltani. Az nem is tudom mire való, a magyarázó szöveg szinte ugyanaz (meg hogy 10 napig tart a 7-es!), hagyom még pár órát, majd lefekvés előtt húzom le.

    Kíváncsi leszek, hogy holnap mennyit tudok majd rajta mérni, mennyire megy le a fesz, mivel mint írtam, reggel még csak a ledes kütyü állt a rendelkezésemre, s az újra sárga lapot adott neki reggelre.
    Egyébként az akkuval semmi gond, egy 125-ös Hondában van, amiben start-stop funkciót is ellát, s a motort rugdosni sem lehet, tehát csak az akku. Korábban, amikor kivettem belőle téli pihenőre, mindig 12,1-12,4V körül mértem rajta a feszt - a ledes kütyünek itt lehet valahol a határértéke, s persze világos, hogy a sárga még nem gondot jelent, a pirosnál javasolt a töltő használata.
    A nagyobb szintén egy Hondát lát el, azt sem lehet rugdosni, s azzal sem volt még bajom, igaz az még csak egy éves lesz a napokban.

Új hozzászólás Aktív témák