Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz atok666 #51 üzenetére

    10 éve otthon már csak TV-t használok monitornak íróasztalra helyezve. Korábban 37"@FHD volt, pár éve 40"@4K.

    Eszembe nem jutna innen visszaváltani "rendes" monitorra. 24"-os egérmozi számomra már kb semmire sem való. Max reflexjátékokra látom egy ilyen mininek az értelmét vagy második monitornak az emailekhez.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Weareus #73 üzenetére

    Pedig a 4k jó lenne és jó lenne 60 Hz-nél több, de hát mit lehet tenni?

    Pld félre lehet tenni a pénzt és nem elkölteni kacatokra ? :))

    Azokban a játékokban, ahol értelme lenne egy 144Hz/10ms-os kijelzőnek ott (szerintem) jelenleg nem sokat fog hozzáadni a dologhoz egy 4K kijelző a FHD-hoz képest, főleg nem egérmozi méretben.

    Ugyanígy a HW ami újabb játékokban értelmesen meg tudna hajtani egy 4K kijelzőt konstans magas képfrissítéssel nem nagyon létezik.

    És akkor ugye a játékok amelyek igénylik a magas képfrissítést alacsony késleltetéssel inkább multi-lövöldék ahol a kompetitív aspektus előrébb van, mint a képi világ, főleg hogy a képi világot az ember az első 1-2-10 órában letudja és már kevésbé figyel rá.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz #72042496 #81 üzenetére

    desktopon a magas PPI és a 144 Hz külön-külön is látványos

    Desktopon a magas PPI látványos és jó, de a 144Hz? Észreveszi az ember a különbséget, de hasra nem fogok esni tőle.

    Ellenben mondjuk a 40"-os kijelzőn sokkal hatékonyabban lehet mind dolgozni mind netezni, arról nem is beszélve, hogy a nagy látótér miatt sokkal jobb a beleélési faktor a nem késleltetés/frekvencia érzékeny játékokba.

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz atok666 #84 üzenetére

    Tök mindegy min dolgozol. Ha sok ablakot akarsz egymás mellett nyitva látni: pdf, böngészőablakok, táblázat, szövegszerkesztő, akkor kell a nagy méret.

    Én a 40"-os TV-t 60-80cm-ről használom attól függően hogy hátra vagyok-e dőlve vagy görnyedek. Számomra teljesen kényelmes, bár igényelt minimális megszokást az előző 37"-os kijelző után. Szemben egy egérmozival, itt ha a sarkokba nézek mozgatom a fejem, idővel persze ezt észre sem veszi az ember.

    Single player játékban pedig _sokkal_ nagyobb a beleélési faktor mint bármilyen 24"-os egérmozival, mert itt a látómeződnek a perifériájában is benne van valamennyire a kijelző. Ég és föld a kettő.

    YT meg egyéb videót is teljesen más nézni egy 40" kijelzőn amikor nincs még kedvem a hálószobából filmezni.

    Vannak negatívumai is számomra, ez elsősorban az input lag, ami miatt nem játszom reflex multi-lövöldékkel, bár ahol nyugisan lehet lesből célozni, ott a nagy kijelző még mindig nagyon jól működik. Nyilván vannak az enyémnél sokkal jobb input laggal rendelkező és drágább TV-k. Én alapvetően csak multiban és reflex-lövöldében (Rainbow Six Vegas2-vel toltam régebben rengeteget) érzem az eredmények alapján, hogy korlátoz a technika.

    A másik, hogy a párom ha csak lehet leül a számítógép elé és nem a 15"-os laptopot akarja használni, vajon miért ;]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Synthwave #93 üzenetére

    A körökre osztott dolgokon kívül létezik olyan?

    Minden ami single player...

    D1Rect:
    A két monitor is jó koncepció munkára, én rengeteget használtam. De amíg nem használtál egy 40"@4K-t addig nem tudod, hogy ez milyen.

    Az elején nekem kényelmetlen volt egy picit még a 37" után is, de viszonylag hamar megszokja az ember.

    Aki szereti a hangyabetűket, annak Windows-scaling sem kell. Én nem szeretem a hangyabetűket, ezért 125%-os scalinget használok, ilyen kis scaling mellett nem nagyon találkozom a negatív hatásaival.

    Miután ezeket a kompromisszumokat megköti az ember hatalmas kihasználható területet kapsz egy darabban, a magassággal pedig bőven lehet mit kezdeni. Word/Excel doksiknál nem mindegy milyen magas a monitor, hogy egyszerre több szakaszt láss vagy, hogy a Split funkciót érdemben tudd használni.

    [ Szerkesztve ]

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Synthwave #102 üzenetére

    Nemá. Ami real-time MOZOG, az csudásan és reszponzívan folyjon...

    Ne végletekben gondolkodj...

    Attól, hogy nagyobb a válaszidő még még nem hiányzik érezhető mértékben a reszponzivitás.

    Én az érzékszerveimmel nem veszem észre a különbséget -bár az is igaz, hogy multi FPS-t csak alkalomszerűen tolok-, nincsen zavaró jelenség. Sztori orientált single playerben a lövöldözős játékokat is beleértve nem zavar az egyébként nem észrevehetően magasabb késleltetés.

    A különbséget az eredményen (K/D) veszem észre nem a szubjektív érzékelésemen. Azokban a szituációkban amelyeket régebben meg tudtam oldani, ott rendszeresen a rövidebbet húzom. Például ha én és az ellen egyszerre vesszük észre egymást és mindkettőnknek aktívan kell céloznia, szóval egy 50-50% szituációban ott jó eséllyel a rövidebbet húzom.

    Vagy mondjuk egy ajtóban sokkal könnyebben átmennek rajtam úgy hogy _szinte_ azt sem tudom mi történt. Közelharcot kerülnöm kell, ha jót akarok magamnak. De persze tudom: nálam 1-2 képkockával késik a játék, így ez hozzáadódik a normál reakcióidőmhöz. Távolra célozva még a nagyobb reakcióidő miatt sem vagyok komoly hátrányban mert a nagyobb méretek miatt sokkal precízebb a célzás. (100cm kijelző+45cm egérpad)

    Na tehát a lényeg az, hogy TV-t használni egy gyors monitor helyett pörgős multi-FPS-ben öntökönlövés. Single player játékokban (Wicther, Dishonored, TombRaider etc) viszont nekem sokkal többet ad a látószögemet jobban beterítő kép, minthogy 10-20-50 vagy 70ms a kijelző késleltetése.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák