Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Stalker-2572 #17 üzenetére

    Rengeteg IP-t fejlesztenek a különböző cégek. Az elterjedt megoldásokat mindenképp megnézzük. A kevésbé elterjedt dizájnokról is megemlékezünk röviden. Akkor kiderül, hogy ki mit gyárt és hogyan működik. Időpontot nem tudok mondani.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz azopi74 #53 üzenetére

    A TI megcsinálta a terméktámogatást, tehát megoldható, ha valaki építene rá. A hardver kész, a szoftveres oldal is aláírt meghajtókkal rendelkezik, szóval innentől a gyártókon múlik. Az persze a TI-nek nem kedvez, hogy bevallottan a beágyazott rendszerek piacára szeretnének elsődlegesen koncentrálni, és csak utána veszik számításba a konzumer termékeket.
    A PowerVR az játszik. Ez van az Atomban. Igaz, hogy semmire nem jó Windows alatt, de ettől a hülye, vagy szimplán brand leépítésére utazó gyártók építenek rá. Már vannak visszajelzések is. Annyira rossz a támogatás, hogy még az elterjedt modern benchmarkok sem indulnak el. Ami a legnagyobb baj, hogy instabil a D3D driver. A régebbi DX9-es alkalmazások véletlenszerűen dobálják a D3DERR_DEVICELOST hibákat. Ezzel gyakorlatilag eltűnik az erőforrás a program alól. Ergo még ha el is indul a program, illetve nincsenek képi hibák, akkor is bármikor kivághat az alkalmazás az asztalra. Az Intel neve mellett ezt még el lehet adni, mert a név miatt megveszik az emberek. Aztán úgyis le lesznek szarva, mivel az Intel a Clover Trailhez már előrelátó módon nem vállal gyári támogatást (ez önmagában vicc 2012-ben, hogy terméket kínálnak a cégek a gyári támogatás megléte nélkül), de a TI neve nem elég, így inkább senki sem épít Windows RT-s OMAP4-es terméket. Persze a dolog hátránya, hogy az Atom egyenes irányban tart afelé, hogy mire esetleg újra használható alapokat kap, és visszatér a gyári támogatás egy friss fejlesztéssel, addigra a brand teljesen leépíti magát, szóval furcsa játékot játszanak a cégek.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #59 üzenetére

    Mármint melyik részéről? Igazából egyszerű. A mobil IGP-k felső fogyasztási szintjén a PC-s IGP-k alulról súrolják, de ugye ezek mennek feljebb, majd bevéve a VGA-kat is eljuthatunk a 300 wattos szabványig, illetve azon túl a manapság kedveltebb 375 wattig, illetve a MARS és ARES-féle szabványt figyelmen kívül hagyó speciális VGA-kig, amik 400-500 watt között is fogyaszthatnak. Ezek folyamatosan jönnek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Angel1981 #61 üzenetére

    Azért ezek ma még csak úgy vannak, hogy van rajtuk egy TDP limit. A jövőben úgy is lesznek, hogy a limit 400 watt fölé lesz tolva. Ma minden megjelenő VGA 400 watt alatti limittel dolgozik, amit egyénileg 400 watt fölé lehet vinni.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz nyunyu #64 üzenetére

    De vonatkozik, viszont annyira alacsony a fogyasztásuk, hogy bőven átmennek a tervezeten. Viszont az a tervezet úgyis módosulni fog, már letették a javaslataikat a gyártók. Illetve az AMD előállt egy alternatív megközelítéssel, mivel a jövőben a fejlesztők inkább számoltatni fogják a tartalom (geometria és textúra) egy részét, minthogy előre elkészítsék azokat. Inkább azt javasolják, hogy egy kijelölt tesztben mért gyakorlati számítási teljesítmény alapján legyenek meghúzva a vonalak. Ezzel viszont úgy tudom, hogy más nem ért egyet, szóval erről lesz vita bőven. Sajnos itt előjön a minden szentnek maga felé húz a keze effektus. A GCN számítási hatékonyságát ismerve nem véletlenül javasolja ezt az AMD, ugyanakkor abban igazuk van, hogy az ALU powerre és a compute hatékonyságra való igény fog jelentősen nőni és nem a memória-sávszélesség játssza majd a kulcsszerepet. Eleve az egész működés túl bonyolult ahhoz, hogy a memóriabusz és a memória-sávszélesség döntő szerephez jusson egy fogyasztási szabályozásban.

    Mindenki küzd ezekkel a szabályozásokkal. Nem csak az NV-nek jelent problémát. Viszont leülnek tárgyalni, így nem hiszem, hogy bárkinek gondja lesz az új tervezetekkel. Ha baj van, azt most kell megvitatni, amíg lehet módosítani.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Sir Ny #66 üzenetére

    Mivel a VIA igényli még a fejlesztéseket, így továbbra is lesz hardver. A HTC és a VIA tulajdonosi köre lényegében azonos, így ezt könnyen meg tudják oldani. Akár a HTC is építhet rá, de erről még nem volt bejelentés.

    (#67) Sir Ny: Az új versenyzők közül a Microsoft korlátozta a helyek számát. Csak az NV, a TI és a Qualcomm támogatását gondolták első körben. Ergo Windowsos grafikus driver csak a Tegra GeForce ULP-hez, az Adrenóhoz és a PowerVR-hez lesz. Ha bárki be szeretne szállni, akkor azt jövőre tehetik meg. Ekkor megszűnik a három gyártós korlátozás, és korlátlan lehet az ARM-os versenyzők száma. Az ARM biztos támad a Mali sorozattal, de a többiek nézetei kérdésesek. A Vivante már tett rá utalásokat, hogy érdekli őket a Windows, és a friss hardvereik megfelelnek az MS követelményeinek. A DMP viszont nem izgatott az MS lehetőségétől, szóval szerintem ők nem is fognak ezen a terepen játszani. A ZiiLabs pedig fekete ló. Őket megvette az Intel, ezzel minden korábbi terv borult.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák