- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AAAgold
senior tag
válasz #20844032 #188 üzenetére
"A kártyák egymáshoz viszonyított teljesítménye kevésbé reprezentatív "valós" körülmények között?"
Miért, a full-max körülmények közötti tesztelés nem elég reprezentatív? Én nem érzek semmi problémát azzal, hogy a létező legszélsőségesebb körülmények között teszteljék a kártyákat, hogy az egymáshoz való viszonyukat bemutassák. Nem gondolom, hogy arról szólna ez a teszt, illetve a hasonló tesztek, hogy mi lehet egy kártyához az optimális beállítás, ami a "látvány" és a "sebesség" közötti egyensúlyt célozza meg...
Minden kártyán lehet javítani a sebességen némi beállítás lecsavarásával, ami a látványon gyakorlatilag nem változtat - de ez lenne a lényeg? Szerintem az, hogy izzadjanak ezek a kártyák, ahogy csak bírnak - egységesen mindegyik.
Vagy ha valaki sokkal rosszabb fps értéket lát egy ilyen tesztben a kedvenc kártyájától, mint amit otthon lát, akkor rosszabbul érzi magát?
Én is örülnék, ha lenne több "milyen vas kell alá" teszt, ami sokkal közelebb mutatja a dolgokat az otthoni felhasználók körülményeihez, illetve az olvasók is sokkal közelebb érezhetik magukhoz a teszteket, de itt azért mégiscsak a kártyák végső teljesítményét keresik szerintem.
A játék készítője belerakott egy ilyen opciót, jobban izzadnak tőle a kártyák, ennyi. Nem dől össze a világ ettől.
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
-
nyakdam
aktív tag
válasz #20844032 #200 üzenetére
Én értem miről megy a vita, de te érted mit írtam?
Egyébként a felskálázás tudtommal külön opció az NV driverben is, és az egyfajta élsimításnak felel meg(AMD nél van az biztos).
Itt azt lehet kifogásolni, hogy aki nem ismeri a játékot az nem tudja, hogy a max beállítás tartalmazza ezt a fajta úgymond felskálázást. De utólag már mindegy. A következő tesztnél már ilyen szemmel kell nézni az értékeket. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #20844032 #296 üzenetére
Természetesen otthon nyilván dönthetsz úgy, hogy nem állítod be az adott játékra a maximális grafikai beállítást. Eleve megmutatjuk a tesztben, hogy meddig elég. Azt már nem fogjuk meghatározni, hogy otthon mit állíts be, milyen beállítást áldozz fel, ezt már magadnak kell kitapasztalni.
A tesztelésnél kell valami racionális vonal, amit követünk. Persze mindig lesznek hisztik. Egyszer az a baj, hogy minden be van kapcsolva, míg máskor az, hogy nem volt maxon a játék a tesztben. Sajnos ezt nem lehet kivédeni. Az egyik tábornak mindig rossz lesz a teszt. Most éppen a max. részletesség volt a baj.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #20844032 #302 üzenetére
Olyan biztos nincs, ebben teljesen igazad van. Viszont ezen az árszinten már talán megkockáztatható a maximális beállítás az egyes játékoknál, mint például a The Division. WHQD-ig bírta is, tehát jobban teljesített, mint a korábbi megoldások.
Otthoni szinten pedig rengeteg preferencia van. Valakinek elég a 30 fps, valakinek kell a 120. Ez innentől már játék a beállításokkal.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#20844032
törölt tag
válasz #20844032 #307 üzenetére
Visszatérve néhány mondat erejéig a tesztelési metódusra: értem, hogy miért így teszteltek. Önmagában evvel nincs is különösebb baj. Mindazonáltal érdemes lenne megfontolnotok azt, hogy csináltok, és közöltök a legmagasabb elérhető preseten _is_ eredményeket. Nem a hardverek mosdatása okán(az felesleges), és nyilván több idő elkészíteni is, de talán átfogóbb képet ad. És ha másért nem, hát pont azért, mert látjuk, hogy jelentős különbségek adódhatnak. Így senkinek nincs oka azon lamentálni, hogy most vajon melyiket tekinthetjük torznak, vagy torzabbnak mint a másik. Ehhez viszont kell a másik, függetlenül attól, hogy épp melyik az egyik
-
jacint78
addikt
válasz #20844032 #347 üzenetére
Teljesen objektíven álítom, hogy látszik különbség elég rendesen, mivel az élek sokkal szebbek. BF4-ben könnyebb észrevenni a messzebbi ellenfelet.
A képeken is látszik, hogy (bár a fények változtak, de msot nem ez a lényeg) sokkal szebbek az élek. A fák levelei is aprólékosabbak.
FHD simán AA nélkül.
FHD 200%-on.
[ Szerkesztve ]
type your text here..
-
DigitXT
félisten
válasz #20844032 #347 üzenetére
Az élsimításmentes 4K is zsizseg.
Na igen, én is erre gondolnék. Csak azon filozofálok, hogy adott méretben ez
mennyire érzékelhető/zavaró...? Sokan egészen pici "egérmozikon" használnak
bődületes felbontásokat, nem tudom, milyen közelről nézik, de nem semmi...A 40"-os TV-t nem véletlen írtam példának, ilyenen pötyögök most is... (Viszont
már egy ideje tervezek hasonló méretben 4K-ra váltani, csak kell hozzá VGA...)De amúgy lehet továbbmenni, hogy ha jó a 4K-ra is a 200% res.scale, akkor ha
ugyanolyan méretben 8K-ra vált valaki, szebb lesz-e? És üvölt-e élsimítás után? -
DigitXT
félisten
válasz #20844032 #357 üzenetére
Érdekes amit írsz. De ha így nézzük, akkor egy kevésbé részletes, mondhatni
elmosottabb kép akár jobban meg is felelhet szubjektíve az adott felhasználónak,
mint a tűéles, kontrasztos, amiben a lépcsőket látja mozogni. Én pl. zsigerből
gyűlölöm a subpixel AA-t, mert mindennek színes körvonalakat csinál... így alap,
hogy tűzzel-vassal irtom (ahol lehet). Más meg leült a monitorom elé, és mondta:
neki ez már túl éles! Hozzászokott az elmosottabb betűtípushoz. Nincs bajom a
lágy élekkel, sőt egy normális AA alap, hogy legyen, ha már a felbontás csekély
(és valljuk be, a Full HD sem valami nagy durranás - mérettől függően). Sajnos a
monitortechnológia még nem tart ott, hogy teljesen hanyagolni lehessen az AA-t.
De pont ezen gondolkodom, hogy vajon 4K-ban látnám-e azokat a recéket?
Adott távolságból zavaró lenne-e a mozgásuk, ahogy írod? Te miről váltottál mire?A textúrák élességének kérdése természetesen alap dolog! Elő lehetne pl. venni
régi-régi játékokat, és behányni, hogy ma mire elég az a textúraminőség, ami ott
adott volt. Hiába számol csillió pixelt, simítja az éleket, ha a textúra mosott szar.
Minden a kompromisszumokról szólt régen is, ahogy teszi ezt ma is. (Ha más
nem, hát tárhely kell többszöröse a textúráknak, meg gondolom VRAM sem árt.)Abu85: a kiképzőmotor az valami katonai dolog?
[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
válasz #20844032 #401 üzenetére
Nézd, nem tudom ki milyen beállítást használt, és most nincs időm visszaolvasni, de maradjunk annyiban, hogy a mostani kártyák, amiknek a teszje ma megy ki, szépen illeszkednek ebbe a sorba. Pedig az tök más driverrel készült. A játék és a rendszer frissen volt telepítve. Vagy valami más beállítást használunk, vagy valami bug lehet. Azt még megérteném, ha egy kártya mérése rossz, na de az összesé? Mindegy, majd körülnézünk, most erre tényleg nincs időm.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Horgász topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Gran Turismo
- Xbox tulajok OFF topicja
- HBO Max & OD topic
- További aktív témák...