- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen egeret válasszak?
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Intel Core i7-5xxx "Haswell-E/EP" és i7-6xxx "Broadwell-E/EP" (LGA2011-v3)
- Dell notebook topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Május 7-én bulit tart a Huawei
ma Méghozzá Dubajban, ahol új termékek várhatók. Ezek a Watch Fit 3 és laptopok lehetnek, a Pura 70-es telefonok maradhatnak Kínában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Korrekt összefoglaló. Én amúgy egyre lennék kíváncsi: egy adott méretű FHD
monitoron 200% res.scale esetén szebb lesz-e a kép, mint egy ugyanolyan(!)
méretű, de 4K monitoron, natív felbontásban? Erőforrásigény összevethető, de
a végeredmény azért nem ugyanaz lesz, mert az átméretezés maszatol.Szerk: természetesen a kérdésem megfogalmazása negatív választ sejtet.
Ergo, ha valaki a 4K szépségét akarja látni, hát vegyen alá egy 4K monitort...Mindig mondják, hogy "x" felbontásra "már" nem kell AA! Csak azt felejtik el,
hogy az adott megjelenítő mekkora + milyen távolról nézzük. Pl. FHD esetén
egy 40"-os TV-n elég durván látszana a lépcsőzetesség ~1 méterről. Míg egy
5"-os telefonon már nem nagyon érzékeled, ha nem nézed nagyon(!) közelről.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #20844032 #347 üzenetére
Az élsimításmentes 4K is zsizseg.
Na igen, én is erre gondolnék. Csak azon filozofálok, hogy adott méretben ez
mennyire érzékelhető/zavaró...? Sokan egészen pici "egérmozikon" használnak
bődületes felbontásokat, nem tudom, milyen közelről nézik, de nem semmi...A 40"-os TV-t nem véletlen írtam példának, ilyenen pötyögök most is... (Viszont
már egy ideje tervezek hasonló méretben 4K-ra váltani, csak kell hozzá VGA...)De amúgy lehet továbbmenni, hogy ha jó a 4K-ra is a 200% res.scale, akkor ha
ugyanolyan méretben 8K-ra vált valaki, szebb lesz-e? És üvölt-e élsimítás után? -
DigitXT
félisten
válasz #20844032 #357 üzenetére
Érdekes amit írsz. De ha így nézzük, akkor egy kevésbé részletes, mondhatni
elmosottabb kép akár jobban meg is felelhet szubjektíve az adott felhasználónak,
mint a tűéles, kontrasztos, amiben a lépcsőket látja mozogni. Én pl. zsigerből
gyűlölöm a subpixel AA-t, mert mindennek színes körvonalakat csinál... így alap,
hogy tűzzel-vassal irtom (ahol lehet). Más meg leült a monitorom elé, és mondta:
neki ez már túl éles! Hozzászokott az elmosottabb betűtípushoz. Nincs bajom a
lágy élekkel, sőt egy normális AA alap, hogy legyen, ha már a felbontás csekély
(és valljuk be, a Full HD sem valami nagy durranás - mérettől függően). Sajnos a
monitortechnológia még nem tart ott, hogy teljesen hanyagolni lehessen az AA-t.
De pont ezen gondolkodom, hogy vajon 4K-ban látnám-e azokat a recéket?
Adott távolságból zavaró lenne-e a mozgásuk, ahogy írod? Te miről váltottál mire?A textúrák élességének kérdése természetesen alap dolog! Elő lehetne pl. venni
régi-régi játékokat, és behányni, hogy ma mire elég az a textúraminőség, ami ott
adott volt. Hiába számol csillió pixelt, simítja az éleket, ha a textúra mosott szar.
Minden a kompromisszumokról szólt régen is, ahogy teszi ezt ma is. (Ha más
nem, hát tárhely kell többszöröse a textúráknak, meg gondolom VRAM sem árt.)Abu85: a kiképzőmotor az valami katonai dolog?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz MATEO6600 #422 üzenetére
egyszerűen leskálázzuk enélkül a képet, elveszítve a pixelek 3/4-ét
És szerinted hol működik bármilyen átméretező algoritmus ilyen primitíven?
(Nyilván megvalósítható! Csak nagyobb bajt csinál, mint amennyit használ.)
Ha emlékeim nem csalnak AviSynth esetén PointResize néven fut. De nem
a Gaussian Filter az egyetlen alternatívája. Mert nem is mindig a legjobb.Egyébként technikailag a nagyobb felbontáson renderelés nem felszorzás...
Annak nem lenne értelme, hogy kiszámítjuk FullHD-n, majd felskálázzuk.
Mégis csinálják! Ha teljesítményt akarnak nyerni: legalább az UI jól néz ki...
(Lásd még azok a konzolos címek, amik nem natívban renderelnek, vagy pl.
mobiltelefonos játékok, amik szintén nem képesek FullHD képet csiholni az
adott hardveren, de legalább az UI-t úgy rajzolják a pixeles 3D renderre...)
Új hozzászólás Aktív témák
- Rog 4070 Ti //KERESEM!!//
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 100.000.-
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel