Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    válasz Hunork #1 üzenetére

    Azért tesztként nem állja meg a helyét. Ez inkább élménybeszámoló. Sem összehasonlítás, sem diagrammok, semmi tárgyilagosság, csak szubjektív, ömlengés: örülsz, mert milyen jól futnak a játékok. Az első hsz-eddel épp ezt akarod cáfolni, de ehhez pár "képernyőlopat" kevés. Ráadásul önkényes vagy sok helyen. Doom 3? Eleve vsynces, 7 éves játék, persze hogy 60 fps-t kapsz. Viszont vannak olyan grafikai modok, amik a mai vga-kat is megizzasztják vele - akkor miért nem azokkal tesztelted, hm? 1280x1024? Fél perces meló utána járni, hogyan kell tetszőleges felbontásra bírni. Rage? Ugyan, kérem. Statikus, dx8 színvonal. Tele van lightmapes megoldásokkal, még a napsütés is rajzolt. Mivel nem volt erőforrás valódi világítási modellre, ha bemész egy térrészből egy markánsan eltérőbe, a játék "egyik lábam itt a másik..." alapon, ha átléped a határt, átszínezi a grafikát, mint anno a Doom 1-2-ben vagy a Quake-ben. A Doom 3-é volt a világ első, egységes architektúrájú, dinamikus grafikai motorja. Ahhoz képest a Rage csak visszalépés, egyedül a poligonszám nőtt. Ez 2011-ben rohadtul szánalmas. Nem tudom feltűnt-e, de ugyanazt a grafikát kapjuk mint az iPhone-verzión, csak több poligonnal. Aztán. Melyik Stalkerről beszélünk? És miért csak fps-ek vannak a cikkben? :)

    A Crysis 2 egy nagy vicc. A nemrégiben kiadott -házi, nem a gyári!!!- textúrapakkal és grafikai móddal pariban van a Battlefield 3-mal, de a gyári dx11+ultra a ph-n is gyakran hangoztatott bugok miatt pocsék, és még ronda is. Próbáld ki a moddal, az már valami. Ötször jobb grafika lassulások nélkül, dx11-ben, tesszelációval. Sok gondot fordítottál a játékok kényességére, úgy látom, úgy érzed, legalább annyira fontos a játékok naprakészen tartása, bütykölése, mint a jó hardver. Akkor utána nézhettél volna, mi manapság a menő Crysis 2 fronton (szvsz az első részt így sem überelni, csak pár helyen látványosabb). Amúgy a BF3 helyenként kifejezetten ronda. A legjobb effektje a koszos sisakrostély. És akkor mi van? Ma már ez sem nagy szám. Pláne a tejfehér napsütésével, hogy száradna el, aki elkezdte túlzásba vinni a HDR-t...

    Volna egy három mondatos élménybeszámolóm, ami majdnem felér a cikkeddel: az 5850-esem cseréltem 9800 GT-re(!), és eleddig semmiféle hátrányba nem kerültem vele: a Skyrim, a Call of Duty 3, az új NFS, az L.A. Noire és az Arkham City is tökéletesen futottak vele általában medium/high keveréken, vagy egyenesen full grafikán (CoD3 és Arkham City kimaxolva, élsimítással). Te azt akartad bebizonyítani, hogy jó kis kártya ez a maga nemében, én meg azt mondom, és akkor mi van? Hisz egy majdnem 4 éves vga-val sem felejtős a BF3-on kívül jóformán semmi - legalábbis 1440*900-ban.

    Nem azt mondom, hogy dőlj a kardodba, mert biztosan lesz pár ember, aki azt mondja, "ez nem is olyan ganaj", és beruház egyre, de ennél lehetne informatívabb is, ha már vásárlási tanácsadót csináltál. Amúgy nekem a GTX460 volt a kedvencem mostanában. Elképesztő kiegyensúlyozott kis dög, helyenként sokkal fürgébb volt, mint az 5850-esem, pedig 768 megás verziót vettem. Gondolom az 560 még ennél is tutibb. Amúgy ez a full HD-s dolog, amire koncentráltál, kicsit túl van lihegve. Szerintem az 550-esed legalább kétszer erősebb a 9800 GT-nél, a full HD meg csak 60%-kal több poligont jelent az én 1440*900-amhoz képest. Így rögtön van egy legalább 25-30%-kal jobban szereplő kártyád. Plusz optimalizációs faktor, dx11 és anyámkínnya. Hál'istennek elmúltak már az "évente vegyél vga-t" évek.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Hunork #64 üzenetére

    "Kár, hogy nem olvasol jól, a fiam 11 éves, neki is jobban megy..." Köszi. Valóban csak átfutottam. Én viszont újságíró vagyok, és fájdalom, de ugyanazt a korrektséget és stílust, valamint alaposságot követelem meg, mint egy fizetett teszt esetében. Elnézést, ha már emiatt troll vagyok, de sosem állítottam, hogy objektív leszek, netalántán fair. Ezer ccö és piha.

    Szóval.

    1. Értettem. Ezen a részen csak átfutottam, nem voltam fair.
    2. Nem vitattam - a tartalmat vitattam, nem a vállalást.
    3. A nagy memóriaigény kamu abban a játékban. A Prey textúrái magasabb felbontásúak, a vram igénye mégis a felére "nőtt".
    3a. Tedd bele. Nem fog érte senki sem megvetni. A grafikája viszont kvalitatíve és kvantitatíve is elavult, zsákutca, még sorolhatnám. Ez nem magánvélemény, hanem az engine elemzéséből fakadó tény. Harcolj a realitások ellen, nekem ehhez semmi közöm. Amúgy meg ld. a szubjektivitásról szóló részt egy záradékkal kiegészítve: nem lesz ebből gyakori tesztalany, azt garantálom. Kiegészítés: esetleg némi konkrétumra is reagálhatnál, ha már ilyen hosszan írtam, pl. hogy egyetértesz-e a Rage-dzsel kapcsolatos érveimre, vagy magasról teszel rá, esetleg idióta vagyok. Valahogy a konkrétumokban sosem mer velem senki vitázni, csak az önérzetével foglalkozik minden vitapartnerem.
    4. Hátrább az agarakkal, fórumtárs! A képernyőlopat jó 20 éves találmány, amit a screenshot helyett akartak honosítani a magyar nyelvben. Vicces, hogy ezen háborodtál fel a leginkább. A pokolba vezető út jószándékkal van kikövezve.
    5. Az jogos, hogy azzal mérsz, amivel mások is. Azaz csak lenne, ha lennének a tesztben diagrammok, a kártyát összehasonlítandó a paletta más tagjaival. Ne csak itt legyünk objektívek. Az megint nem magánvélemény, hogy a Crysis 2 grafikája a legtöbb esetben visszalépés az 1-hez képest, hanem mérhető dolog, és 3-4 féle alrendszere is bugos. A mod legalább kiküszöböli az összes hibát, és sokkal szebb textúrákkal kecsegtet. Elnézést, hogy jót akarok.
    6. Ez is jogos. Számomra viszont túlságosan shader orientált, természetellenesek a textúrák és az 550-esnél mérföldekkel erősebb 5850-nél képtelen voltam belőle 35 fps-nél többet kihozni. Asszem elvileg valami driver bug volt, mert max grafikán és mediumon is ugyanúgy futott. Mivel csak fél órát töltött a gépemen, nem jártam utána. Amúgy a szakújságírók közül vajmi kevésnek van jó szeme a dolgokhoz és van kellő tudása kivesézni egy engine-t. A játék látványos és van benne jópár szemkápráztató effekt, de összességében nem csinált grafikai forradalmat.
    7. Három S.T.A.L.K.E.R. játék van a piacon, a S.T.A.L.K.E.R., a S.T.A.L.K.E.R. és a S.T.A.L.K.E.R. Az első alcíme Shadow of Chernobyl, a következőé Clear Sky, míg az eddigi utolsóé Call of Pripyat. Csak az utóbbiban van dx11 támogatás. Egyszerű olvasóként mertem arra következtetni, hogy ezzel teszteltél. Hiba volt, tudom. Szóval? :U Amúgy rengeteg mod van mindhárom részhez, a szánalmas/élelmes fejlesztők a modderek ötleteit pakolják bele a folytatásokba/előzményekbe.
    8. Ok.
    9. Nem mondtam, hogy nem.
    10. Jogos. Megértettem a célt. Csak a cikk felépítéséből nem volt világos a legvégéig.
    11. Furcsa, nekem az év végi felhozatallal semmi ilyen bajom nem volt, pedig a 8800 és a 9800 ugyanaz. A Crysis 2 is faszán ment maxon, méghozzá épp egy 8800GS-sel (dx9). Apropó a modder srác kivesézte az engine-t a keretprogramban, és a Crysis 2 alap látótávolsága (pontosabban a LOD ratiója, azaz a távolság függvényében renderelt részletessége) épp a Crysis max grafkájának a háromszorosa. Nem rossz. Ha minőségre is olyan volna, még jobban kajolná a pc-s.

    +1: Üdv a felmenőknek és az oroszlánoknak (ha igaz)! (Nem poén és nem sértés.)

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Hunork #92 üzenetére

    Jaja, jogos minden, amit leírtál. Elvileg igérik a textúrapakkot, de a megatexture megoldás miatt újra kell írniuk a fél grafikát. Maga Carmack mondta, hogy nincs szebb mintájuk a szervereiken. Azaz újra kell írniuk. Van rá egy 10-esem, hogy sosem kerül rá sor. Rakják bele vissza legalább a Doom 3 funkcióit, és akkor azt mondom, elfogadható a látvány. Így óriási csalódás.

    Azt nem vitattam, hogy a BF3 rosszul futna vagy nem a te képeid. Elhiszem én. Nálam nagyon gané volt. Most persze csak minimumon játszható, de szerintem az 5850-esen driverhiba volt.

    a Crysis 2 1440*900-on ment nálam remekül, azt írtam, hogy nem full HD-n játszom. Mégpedig a játékhoz mellékelt cfg buherálóval max grafikán felülire felpofozva 35-60 fps-sel megy. Ennél feljebb nem tudok menni, nincs HD monitorom. Még.

    Szerintem a gyenge vga-t az erős proci ki tudja váltani sok esetben - és fordítva. Az enyém azért 4 Ghz közelében jóval combosabb mint az 5200-as. Mondjuk ennek ellenére nekem is fura, hogy egy vadonatúj Arkham City 60 fps-sel fut max grafikán. Vannak némelyik játékban röccenések, de egész egyszerűen ebben a karácsonyi szezonban semmit nem veszítettem azzal, hogy két generációval visszaléptem. A cikk meg egyáltalán nem volt rossz, csak nem volt egyértelmű, mit vállalsz. A Stalkerből csak sejtettem, hogy melyik. A képek nem voltak egyértelműen árulkodók. Szerintem az Oblivion Lost a legjobb Stalker-mod. A grafikához nem túl sokat tesz, de jóval mélyebbé teszi a játékélményt. Így álmodhatták meg anno, csak nem sikerült kivitelezniük.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz Hunork #92 üzenetére

    Dupla. Az Operának van baja rendesen.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Silenzio

    addikt

    válasz gbal65 #105 üzenetére

    Nem mondtam többet, mint hogy 5850-ről váltottam (pénz hiányában) 9800GT-re, és a karácsonyi szezon sikernevei mind elfutnak. Van amelyik csak medium-high-on, mint a Skyrim vagy az L.A. Noire, van ami max grafikán is, mint a CoD MW3 vagy az új Batman. A BF3 pl. minimum grafikán is éppenhogy csak játszható. 20-25 fps-re is lemegy. Az NFS kakukktojás. Egyfelől a minimum és a maximum grafika közt alig volt különbség (a rossz nyelvek szerint nincs is benne, csak mimimum grafika, tehát nem állthatsz át semmit), továbbá 30 fps a maximum, amit a játék még ezzel a kártyával is ad az esetek 80%-ában.

    A BC2-t 4850-nel toltam végig, és bizony 1-2 helyen beszaggatott azon is. Szóval két dolgot állítok: ebben a felbontásban 10-ből 8 játékhoz nem szükséges erősebb vga - előny, de nem szükséges!-, illetve még azt, hogy a mai játékok gépigénye kisebb, mint a 2-3 évvel ezelőttieké átlagban. Egy Crysis pl. max mediumon lenne felhőtlen egy ilyen kártyával. 5850-nel sem volt felhőtlen, főleg az alapjáték vége. A Crysis 2 viszont már a jobb laptopokon is faszán fut. Az L.A. Noire gépigénye is töredéke a GTA IV-ének. A Skyrim szerintem egyenesen gyorsabb mint az Oblivion és így tovább.

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

Új hozzászólás Aktív témák