- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arn
félisten
mi a fenet kinlodnak? fogjak a 360 hwet, tegyek ra egy kartyara, oldjak meg a kommunikaciot a pcvel, es mindenki boldog... nem mellesleg a gpupiactol, sebessegtol, stb fuggetlenul lehetne sikere, a konkurencia nem tudna masolni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
gothic20
aktív tag
Ezekszerint a BF1 elég AMD optimalizált lesz.
Nietzsche: "Az ellentmondás elviselésének képessége nagyfokú kultúrára vall."
-
#45185024
törölt tag
Bármit is csinálnak csinálják, csak jó legyen tőle a konzol portolás PC-re.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem konzolt akarnak PC-ből csinálni, hanem csak áthozni a konzolokon sűrűn használt funkciókat. Az egész egyébként valószínűleg egy sorozatos baszogatás eredménye. 2012 óta bármikor megtehették volna ezt, de nem tették, ugyanakkor annyit rághatták az AMD fülét a fejlesztők, hogy végül beadták a derekukat. Tipikus mindenki nyer helyzet lett ebből. A fejlesztőknek jó, mert megkapják a kívánt funkciót. Az AMD-nek jó, mert Radeon-exkluzív funkciókat kap a játék. A játékosnak is jó, mert át lehet hozni a konzolos optimalizálást, vagy a csak konzolon elérhető effekteket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Erre valóban GCN-es Radeon kell.
Egyébként az NV már mondta, hogy kettő sűrűn használt függvényt hoznak DX12-re. Vulkánra meg ezeket nem kell, mert SPIR-V-ben szabványosak (csak ugye még nincs fordító hozzá). [link] - erről itt írtunk. Persze DX12-re nem jó a konzolos vagy az AGS kód, de annyira azért nem bonyolult.
A barycentric, a vertex parameter, a min/med/max, a swizzle, illetve ez az új ordered count sajnos nem oldható meg a többi hardveren. Az mbcnt és a readfirstlane talán. Ezekre még hozhat az NV kiterjesztést.
A többség teljesítményt hoz, de a barycentric, a vertex parameter és az ordered count hozhat jobb képminőséget is, mert extra effektekre is használhatók.
Az új Deus Ex használni fog shader intrinsic függvényeket.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Viszont egy erősebb PC teljesítményét nem kapnád meg. Ellenben így kapod a teljesítményt és a funkcionalitást is egyszerre.
Az egész előnye, hogy például a GBAA bevállalható lenne PC-n, mert ahhoz ma csak a manuális interpolálás hiányzik. Ebből lehetne egy szabványos backport effekt is, ahol nem a pixel shader, hanem a geometry shader számol, azokon a hardvereken, ahol nincs barycentric és vertex parameter.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
de miert kellene? ez nem pcs videokartya lenne, hanem egy xboxos "gyorsito"... sok user nagy ivben letojna a pcs jatekokat, ha egy prociba integralt video melle bepattintana ilyet, es futnanak az xboxos jatekok.
meg nem zarja ki, hogy tegyel melleje egy olyan pcs kartyat, amilyet akarsz.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De az egy külön dolog. Itt funkciókról beszélünk, amelyeket a konzolba beépítettek, és igen jó lenne a PC-s API-kba is beépíteni, mert nagyon hasznos elemei az optimalizálásnak. Elég sok fejlesztői kutatás van ezen a területen, és az elkészült kódokat egycsapásra lehetne hasznosítani PC-n. Ettől még az MS csinálhatna egy Xbox One bővítőkártyát PC-re, de az alapproblémát, vagyis ezeknek a hasznos funkcióknak hiányát ez nem oldja meg.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
sb
veterán
Biztos örülne neki az MS...
Amúgy meg sok értelme nem lenne. Kb. annyi mintha odaragasztanád a boxot a pc házhoz.
Tartalom mitől lenne jobb egyiken-másikon? Maradna minden a régiben.
Egyiken játszanál, a másikon f*s játék futna csak, de az 1000 éve érintetlen x86 kódod tudnád használni. Még melléragasztanál pár gépet, ezt-azt és így lenne univerzális a gép.Kb. mintha egy okostelefont szalagoznál össze egy számológéppel meg egy karórával mert egyszerűbb mint minden funkciót belerakni az egyikbe.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
-
arn
félisten
nem mellesleg az ms letarolhatna vele az egesz jatekos pc piacot... csokkentene a dx tamogatottsagat, megneheziteni mas apikra valo atjarhatosagot, szepen beterelnenek mindenkit az xboxba.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha van egy Xbox One kód, akkor elég a copy-paste. A függvényneveket kell lecserélni az AGS-es verziókra. Talán 3 percet, ha igénybe fog venni, de lehet, hogy sokat mondtam. Főleg emiatt akarják a fejlesztők nagyon ezeket, mert rengeteg kész kódjuk van Xbox One-ra, amit tényleg csak másolni kell. Ez számukra sokkal egyszerűbb, mintha hetekig keresnének alternatív, de amúgy hatékony megoldásokat a problémára.
Nem sok kiadót érdekel, hogy kinél milyen PC-je van. Azt látják, hogy van két megoldás. Az egyik nem kerül pénzbe és egy napos munkát igényel, míg a másik hetekig tartó meló, és sok pénzbe kerül.
Kézenfekvőbb az olcsóbb modell, és majd a gépigénybe beleírják, hogy milyen hardver kell a gyártóktól.Az NVIDIA-t ez a modell nem bántja. Azokon a hardvereken ezek a kódon nem futnak le. Nem származik hátránya ebből az NV-s játékosoknak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
harom percet sem fognak raaldozni, ha a piac nagy resze nem erintett. te meg hiszel ezekben? korabban nem voltam teljesen biztos benne, hogy mennyire fognak melyebb optimalizaciokat csinalni a dx12el. mostmar biztos vagyok benne, hogy ugyanugy a konzolgeneraciok fogjak meghatarozni a pc fejlodesenek lepcsoit.
most felporgetik kicsit az aktualis generacot, aztan utana majd akkor latunk uj dolgokat, ha jonnek az ujabb konzolok, es lesz egy ugras. hasonlo lesz ez, mint a radeon 2900, a dx10.1, llano apu, stbstb... emlekszel?
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
sb
veterán
Muszáj benne hinni, mert a másik verzió ezen kívül a szántsuk be sóval. (Ez jól látszik is a PC gaming utóbbi évein)
Rengeteg PC-s hw-t eladnak akkor is, ha játékot kevesebbet a a konzolhoz képest (ahol meg ugye a hw a bukó általában). Szóval van az a küszöbszint amit már megéri rááldozni, mert a 3 perc bőven megtérül.
Sw-ben is - azért van jó pár AAA cím amit PC-re is bőséges eladások kísérnek, de hw-val együtt főleg.Persze kérdés, hogy új hw lesz-e amit el kéne adni ezzel. Az utóbbi időben ugyanis nem nagyon volt fejlődés. De épp ez lehet az új irány: sima tranyócsökkentés, duplázás, de érintetlen architektúra és sw helyett jöhet az architekturális+sw-beli módosítgatás. Ezzel ugyanazt el lehet adni, csak másképp használva.
Arról meg majd gondoskodnak, hogy pont ugyanaz mégse legyen jó: Lásd GCN1 már itt-ott kuka, hiába volt űrtekknika 3-4 éve. Skylake jóféle IGP után véletlenül a Kaby-ba jön csak main10 HEVC. Meglévő 4k képes IGP-khez nem jött HDMI 2.0 lap, stb, stb...
És még a visszafelé inkompatibilitás is áldás. A fogyasztói társadalomba tökéletesen illik.
A felszabadult csillió hw fejlesztési költség meg mehet némi sw optimalizálásra.Szerintem nagyon adja magát ez az út. Annak ellenére, hogy eddig valóban mindenben a lassú, de inkább semmilyen változás példája az egész PC ipar. Az x86 bebetonozásától kezdve egészen a gpgpu-ig, DX12-ig, HSA-ig bezárólag. Eddig.
[ Szerkesztve ]
-
arn
félisten
válasz noPublicFG #18 üzenetére
ki kenyszeritheti oket, hogy fejlesszek a dxet? rakhatsz ra masik apit... ott a vulcan, mittomen.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
nem kell beszantani semmit, csak szerintem marad minden a regiben... kiadnak egy uj gpugeneraciot az uj konzolokhoz, azt elpofozhatjak a kov generacioig. kicsit frissitgetnek, emelkednek a hwarak, a mostaniak is annyival gyorsabbak, mint egy konzol, hogy megint okafogyotta valik optimalizalni.
eladni mar most is az extrafelbontassal adjak el a hwt... 4k, mittomen. amugy ranezesre sok differrencia nincs a konzolos atiratokhoz kepest. mi a fenenek olnenek bele tobbet? jobban nez ki? igen... sokba kerult a hw? igen. eladtak a hwt? igen. sokat kellett ra optimalizalni? nem.
nem erzem, mi lenne az, ami elorelenditene a dolgot. a gyartok szepen leosztjak a lapot maguk kozott, ar/ertek aranyban szepen skalazodnak a kartyak, mindenki megtalalja maganak a maganak valot. varjuk a kovetkezo generaciot. a hweladasokban addig leszalloag, es minden kezdodik elorol.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Ragnar_
addikt
"A játékosnak is jó, mert át lehet hozni a konzolos optimalizálást, vagy a csak konzolon elérhető effekteket."
Pl. A 720p upscaling 1080p . A PC gaming már elég erőteljesen a 4K irányába robog, amíg a kurrens konzolgen a 1080p/60FPS -el is küzd esetenként a PS4 talán kevésbé, és ott ugye a VR is működni fog, míg Xbox1-on egyelőre nincs hír VR-ről, és még a VR is messze van a 4K /60FPS- től erőforrásigényben.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Mármint ? (A PC-s grafika messze a currentgen konzolok előtt jár teljesítményben ennyi lett volna a lényege a mondandómnak. Pl. aktuális VGA-kon annyi a memória kb. mint egy konzolban összesen van..)
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Ragnar_
addikt
Hol írtam azt, hogy ez csak erre a konzolgenerációra érvényes ? Hadd magyarázzam el, hogy miről van szó, csak hogy több ilyen teljesen értelmetlen hozzászólás ne legyen. Adott a két VGA gyártó, adottak a konzolok, adottak a teljesítmények. A jelen generációban VGA fronton egyértelműen az Nvidia a vezető, az AMD futureproof megoldása helyett, ami egyébként a konzolokban is van. És a mantle mintájára bekerül egy olyan funkció a konzolokból a PC-re ami ezen nagy valószínűséggel semmit sem fog változtatni nagyságrendileg.
Az a másik része, hogy a konzolok lassan 3x-es lemaradásban vannak a PC-hez képest.Upscalinggel 1080p/60FPS vs. 4K/60FPS.
Most ugyanazt leírtam, mint a reklamált hozzászólásnál, ha ennek szerinted semmi köze a cikkhez akkor bajok vannak a szövegértelmezéssel...[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
sb
veterán
A 4k-ban igazad van.
Kérdés, hogy meddig fog működni. Mert ha szétnézek, akkor hosszú évek óta ez az első hw-igényes "feature" (=vakítás).Az az első kérdés lesz-e ilyen ill. meddig. 4k-ra mehet a nyers kraft... De pl. másra nem nagyon volt megoldás a régi apikkal, azokhoz váltani kellene a kódolásban. Ha mást is akarnak adni akkor ez kevés lesz. Ahogy már az utóbbi években is kevés kezdett lenni, nem véletlenül csökkennek az eladások egy huszonharmadik Q3 engine-es 20 órás játékidejű Call of Duty-val.
A második kérdés meg a hw. Most jött a 4k, amihez csak kraft kell, ész nem: de ha most nem sikerült volna csíkszélességet ugrani akkor megintcsak a hajunkra kenhetnénk a 4k-t. És csíkszélességet se nagyon sikerült ugrani az elmúlt években.
Szóval egy - kissé üres - kivételtől eltekintve, amit a 4k jelent, nem látom továbbra sem az extrát ami eladná a hw-t és a hw-t amivel megfelelő extrákat lehet adni.