Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz pilóta #93 üzenetére

    "Annyival lesz olcsóbb, mint a taxi, hogy nem kell egy embert megfizetni"

    Ez most, itt, azonnal fele alá vinné egy taxi fenntartási költségeit.

    Egy újként 10 milliós autóval évi 30k futás (városban!), majd 10. évben használtan 1 millióért eladva: kicsivel 2 millió alatti bruttó éves költséget jelent.
    Ez a költség egy nagyobbacska autó, dízelmotorral, tehát messze nem a minimum - ez a matekot, folyamatos fejlődést feltételezve, néhány év múlva egy kicsi, kétszemélyes önvezető villanyautó is simán összehozhatja (idővel jobbat is). Tehát legyen bruttó 2 millió/év az autó összköltsége, ami 167e/hó.
    Ennyiért alkalmazottként sem fog taxizni senki, maszek pláne nem.

    "Ezért aztán mivel olcsóbb, mint a taxi, talán valamivel többen vennék igénybe"

    Növeli a kihasználtságot, fajlagosan még olcsóbb az üzemeltetés, így tovább csökkenhet is.

    "0-24-ben"

    A magasabb rendelkezésre állás még tovább növelheti a kihasználtságát.

    Soha nem azonnali váltásban kell gondolkodni, hanem folyamatos változásban és annak lehetőségeiben.

Új hozzászólás Aktív témák