Hirdetés
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- OLED TV topic
- Az amerikai hadsereg lát fantáziát az OLED kijelzős hordozható eszközökben
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Dell notebook topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
Persze, a benzinmotor is, ha belemaszol a hengerbe. Csak eppen ertelme nincs. Nyilvan olajjal hutik mindkettot, tehat forro. Amugy 1teslanyi ELF magneses ter nem fog megsutni, az ember nem tul jo vezeto meg belul sem, nem fog jelentos orvenyaram keletkezni.
A mikrohullamu suto eseten teljesen mashogy terjed az energia, mint mondjuk egy egyszeru induktiv csatolas eseten. Lasd EM hullamok, kozelter/tavolter fogalma. Arrol nem is szolva, hogy a ter forrasanak merete(ertsd antenna) es az EM hullam hullamhossza sok nagysagrenddel ter el, tehat halado hullamok(amik terjedni tudnak) nagyon kis aranyban jonnek letre.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz #06658560 #152 üzenetére
Szerintem a kérdést inkább nekem szántad. Nyilván egyik se, de mivel benzines járművem van, ahhoz tudok energiát számolni. Ok a benzinmotor hatásfoka 30% körüli, ezt kifelejtettem.
Viszont a 10kW-ot mozgási energiából számoltam, s ott nem sokat tévedtem az elektromos autóhoz képest. A lényeg, hogy 10-30kW közötti értékekről beszélünk. (Thx liax) Ha Jani 130 helyett inkább 160-al menne, akkor inkább 40kW. Ha töltőn vagy, akkor naná, hogy bekapcsolod a klímát, aksit tölteni is kéne, hogy a pályáról min 80% feletti töltéssel menj le stb. Repkednek a kW értékek.Részletesen nem ismerem a indukciós töltési technikát. Nyilván kialakítással is lehet játszani, hogy a tekercs a kocsi hátuljában van, útba vagy kocsiba épített érzékelő intelligensen vezérli, hogy csak ott és csak akkora erőtér keletkezzen amekkora kell.
De a radieszteziológusok már arra fújnak, ha a mobilt a fejedhez tartod, pedig az csak pár W és pár perc. Legszívesebben a TV-t és minden kütyüt kitiltanának a hálószobából. S rákos megbetegedések növekedését vizzionizálnak az 5Gtől.
Ehhez képest, ha 20kW-nak csak az 1%-a ér téged egy Bp-Debrecen táv alatt az 200W 2 órán keresztül. (Igen 3db 60W izzó)(Sac/kb alapon az úttestbe épített tekercs s a kocsi tekercse közt 10cm lesz: futófelület távolság + nem hiszem, hogy közvetlenül fog az aszfalttal érintkezni. Ha te 2 méterre vagy, akkor 400x kisebb az erőtér nálad, mint a tekercsnél. Gyerek aki 1 méterrel hátrébb van, na ő már megkapja az 1%-ot)#153) Reggie0:
De a 60-as években még vizionálták az autóútba épített töltőt nem?[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
A "radieszteziológus" egy kamu szakma, azok az 5mW-os villogo LED-tol is sikitofraszt kapnak.
Amikor egy vaslemezen ulsz, miert kapnal 200W-ot? Ez eleve nem igy mukodik. Az egy dolog, hogy a terbol mennyi szorodik esetleg(amugy a vas elegge jol iranyitja), es egy masik kerdes, hogy ebbol az emberi test egyaltalan mennyi energiat kepes felvenni. Az emberi test majdhogynem levegokent viselkedik az ELF magneses ter szempontjabol, szinte nem vesz fel energiat belole, az csak athatol rajta. Az egyes magnesezheto ionokra/molekulakra van hatasa, egy adott tereroseg felett ezert is karos, idegrendszeri/endokrinalis hatasai vannak. Viszont baromi egyszeruen merheto, hogy az utasterben barhol mekkora a magneses tereroseg. Sokkal jobban aggodnek a hajszarito miatt.
Persze, 60-as evekben vizionaltak atombomba meghajtasu ursiklot is.
-
beállsz egy töltőhelyre, nevezzük elektronkútnak, van egymás mellett 10 darab gyorstöltő, mindegyik tölt 800 volton 450 amperrel, induktívan.
ennek a töredékével megsütötte a madarakat a mig25-ös lokátora. egy ilyen helyen nem arról kell beszélni, lesz-e hosszútávú egészségkárosodásod, hanem arról, hogy lefolyik-e a kasztni a kocsiról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
Az a trukk, hogy az energiaatvitel az utburkolat es a kocsi alja kozott tortenik, nem kilometerekrol es nem olyan helyen, ahol emberek tartozkodnak. Alola meg nem igen jut ki.
A magleven se halsz meg, pedig az is magneses terrel megy, induktiv csatolas van(konkretan linearis motor nagy legressel, de ez lenyegtelen). 450 km/h-nal 10MW.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Rezonáns rendszerben annyira nem "forró" a helyzet - csak akkor legyen bekapcsolva a cucc, amikor pontosan a helyén van a "vevő" - közéjük ne kerüljön semmi. Ezen túl nem a több száz kilowattos villámtöltőkhöz való az átvitel.
Autókhoz a 3,6kW-os fejlesztések a legjellemzőbbek - pont ennyit tudsz kivenni egy mezei 230V-os konnektorból is. Ez elsőre nem túl sok, de: elmész 20km-re ügyintézkedni/vásárolni, tart a dolog egy órát (+egy kicsit, ha ez bruttó), vissza is töltötted a 20km-t.Itt-ott 1-2 darabbal nem is lenne sok probléma.
A tömeges alkalmazással kapcsolatos független tanulmányok érdekesek lennének (nem csak az élőlényekre nézve, hanem úgy mindenre)...
A kiszórás mellett a többi veszteség is probléma nagy tömegben. Nem 1-2%-ról van szó, hanem 15-30%-ról a vezetékes töltéshez képest. Van, ahol jobb a réz... -
Reggie0
félisten
Dehogynem lesz itt nagy teljesitmeny is. Pl. Momentum Dynamics Tennessee-ben 200kW-os busz tolto rendszert adott at es van jopar europai megrendelesuk is erre az evre.
Amugy a 80-90% hatasfok nem csak a szabadba kiszort teljesitmenyt jelenti, hanem az osszes veszteseget, vezerlessel, kapcsoloelemekkel, rezveszteseggel, stb. egyutt.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Itt leginkább szgk. méretekről lett volna szó. Ott főleg 3,6kW.
Bőven 80% fölé menni csak a távolság csökkentésével lehet (egy átlag szgk. hasmagassága mellett a 80 se lenne meg), azaz bőven ki kell állnia a burkolatból az adónak, vagy ki kell emelkednie, ha beállt a jármű (vagy a járművét mozgatni).
Ha töltőnként csak néhány x 10W a kiszórt, de (éjszaka) akár százezrek működnek majd belőle egy Bp. méretű városban, az nagyon sok, akár még interferenciák szempontjából is.Ide lehetne rángatnia mobiltelefont, hogy abból mennyi van:
1.: időosztásos rendszert használnak, azaz több aktív (beszélgetnek, neteznek rajta) telefon tekinthető "egynek". Pl. ha 100.000-ren beszélgetnek egyszerre, az egy időpillanatban 6250 (+bázisok) adó működését jelenti.
2.: Nem mindegyik megy maximális adóteljesítményen, csak a cella határán lévők (amikor alacsony a "térerő")Szép, futurisztikus, meg minden egyéb az a 200kW-os töltő és a szgk.-khoz készülők is... DE! Az egyik fő kötözködési alap a belsőégésűekkel összemérhető öko lábnyom. Akkor itt eldobsz 10(15)-30% energiát? (plusz a gyorstöltésnél további 10+%-ot, a lassú töltéshez képest - van helyzet, amikor ezt muszáj megtenni, de amikor lehet kerülni kell, már csak az akku élettartama miatt is)
"es van jopar europai megrendelesuk"
Majd olyan "átgondolt" és minden "túlerőltetést mellőző" lesz ez is, mint amit Hanula Barna is bedobott az előadásában (ott sem a villanybuszokkal volt a baj: az adott célra nem megfelelő eszközt választottak)
-
emelhu
aktív tag
Érdekes én egy szakembertől azt is elvártam volna, hogy a témában (elektromosautó-ingatlanpiac) felvesse, hogy valahol (kb. napi 60-70km?) ingázás esetén olcsóbb az elektromos autózás, a kocsi nagyobb vételárát is beleszámítva.
Vagyis ennek hatása lehet arra, hogy hol mennyi ingatlan épül ill. adható el.
-
emelhu
aktív tag
A mindenki egyszerre-csúcsban használná a carsharinget-re meg pont a rugalmassága ad megoldást. Egyszerűen a mindenkori igények növekedésével pillanatnyi ára van, emelkedik a csúcsigényben.
Ez elsőre (primitíven tekintve) kellemetlen, de a valóságban az optimális használatra ösztönöz, akinek nem fontos a csúcs az halaszthat vagy eleve nem olyan időpontre tervez, előbb utóbb még az iskolák és munkahelyek is "megmozdulnak" és rugalmasabb lesz a kezdés/zárás pl.
Nem mellesleg most az iskolák a munkahelyekhez vannak kötve (miközben a gyermek pszichologiája, alvásciklusa teljesen figyelmen kívül van hagyva) mert a szülő fuvarozza a gyereket, nem az önvezető autó. -
emelhu
aktív tag
"valami tűnhet örökmozgónak azért, mert nem tudjuk, hogy honnan nyeri az energiát."
Az energiamegmaradás törvény így nem igaz, energia+anyagmegmaradás törvényben kell gondolkozni.
Márpedig meglepően kevés anyagból rengeteg energia nyerhető és hihetetlenül sok anyag van a világegyetemben
Csak nincs technologiánk, hogy a Delorean módit meglépjük (a motorba téve némi zöldhulladékot és egy banán héját).
Vagyis kvázi a "semmiből" (szemét, figyelmen kívül hagyott dolgok) lehet annyi energiát nyerni, ami egy autót megmozgat. -
-
Snoop-y
veterán
A csucsban kozlekedessel egy baj van:
Elvileg mehetnek villamossal 2 atszallas ha nem kellene az ovodaba is beerni 8-8:30 kozott amihez reggel 15 percenkent delutan fel orankent jon a busz.
Ha barmelyiket lekesem akkor szoporoller...Igy marad az auto es ezen eleg nehez optimalizalni gondolom nem en vagyok az egyetlen akinek adott idoben kell helyeken lennie
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Sinesol
veterán
Még ha 1-2 szer le is késed, nagyrészt nem ez a helyzet, nem látom a problémát.
Naponta a világon sokmillióan mennek busszal, vonattal iskolaba, munkahelyre és mégis működik a dolog. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Vicces képek
- Dacia topic
- Linux kezdőknek
- Xbox Series X|S
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OLED TV topic
- Az amerikai hadsereg lát fantáziát az OLED kijelzős hordozható eszközökben
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Apple iPhone 13 Midnight 256GB iSTYLE 2025.03.26. GARANCIA
- LG UltraWide 38WN95C-W Monitor 1 év Garancia
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz