Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Don't Panic #1 üzenetére

    Már évekkel ezelőtt lehetett hallani bizonyos szuperaksikról, többszörös kapacitással, de sehol semmi... Pedig szupertelóhoz szuperaksi dukál! :D

    (#2) Helmoras: Már van olyan, de úgy látszik, alattomos módon előre ki akarják spórolni! :P

    (#7) Krugszvele: Pl. a S.-E. Xperia X10 Mini-Pro kihúzható mini-billentyűzetén egész jól lehet írni. (Kár, hogy ez egy eléggé egyedi megoldás, jó lenne, ha elterjedne és jóval több típusból lenne ilyen változat.) De vannak B.T.-s billentyűzetek is (bár ahhoz nem árt egy asztal is).

    (#12) Zso2: Ezt ugye most nem azért írtad, mert nem Intel proci van benne? :)

    (#15) Tigerclaw: Miért baj az, ha egy olyan eszköz, amit az ember még a wc-re is magával visz, egyre többet tud? Nyilván nem fogja teljesen kiváltani a laptopot, de pl. egy 480x800-as képernyőn is igen sokmindent lehet csinálni.

    A videotelefonálás már nem újdonság, pár telón direkt emiatt van előrefelé is egy kamera. (Csak mondjuk ez még sehol sincs benne a korlátlan adatforgalomban.)

    (#16) Blindmouse: "már az A15 állva hagyja a csodálatos Brazost teljesítményben"

    Erről valami forrás? Ugye nem csak a magszámból és a frekiből indultál ki?

    (#24) Youri: Elsődleges internetező cucc.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz Blindmouse #31 üzenetére

    Mint ha csak a nyers MIPS számítana... :) Egyátalán, hogy lett mérve? SIMD benne volt?

    (#32) Zso2: Ha Atomot írt volna (aminél a Brazos csak úgy 20-30%-kal gyorsabb, mag-mag), akkor is csodálkoznék. De lehet, hogy csak én vagyok lemaradva.

    (#40) acsa77: "az Intel ellen az Intel területén"

    Éppenséggel a GPU-k nagyon nem az Intel területe, márpedig az ARM is "APU" és heterogén programozás irányba tart. Mert a klasszikus CPU jellegéből adódóan kevés az igazán számításigényes feladatokra.

    (#41) lkandris: Az Android ugye nagyrészt egy UI + Java környezet egy Linux kernel fölött, már ha jól vettem ki (túl sokat még nem foglalkoztam vele). Miért ne lehetne megoldani pl. egy fordítást? Mi hiányzik hozzá, amit nem lehet app-ként megvalósítani? Illetve nem tudom, van-e lehetőség hozzányúlni az alatta lévő kernelhez.

    (#42) Youri: Mint pl.?

    (#47) julius666: Ha jól értem, azért tartod túlspilázottnak, mert nem tudod elképzelni, mire is lehetne használni. De akkor miért nem kérdezed meg, hogy hé gyerekek, mire lehet ezt használni? :D

    (#48): "Értsd: ugyanazon minőség/bitráta arány mellett a CPU-s kódolás gyorsabb és így energia-hatékonyabb is"

    Szerintem ez tévedés.

    "(CPU-k jellemzően kevesebbet esznek a GPU-knál)."

    FLOPS/W alapon nagyon nem így van!

    "A GPU-k architektúrája egyszerűen nem ideális a videókodolási folyamat lépéseinek többségére."

    Ezt kifejtenéd bővebben? Szerintem ez csak a korábbi GPU generációkra igaz, amiket megfektettek a feltételes ugrások. A maiak egyre jobban boldogulnak vele.

  • dezz

    nagyúr

    válasz julius666 #55 üzenetére

    Szerinted 10 év múlva is ilyen flat (szöveg+pár kép) lesz a net? :)

    (#57): "a CPU pedig önmagában jellemzően kevesebbet zabál adott idő alatt"

    Ez csak akkor igaz, ha egy sokszoros peak FLOPS teljesítményű GPU hasonlítasz egy CPU-val. Viszont adott fogyasztás mellett is többszörös peak FLOPS teljesítményű a GPU. A többi már csak azon múlik, hogy az adott feladat mennyire fekszik a GPU-nak, azaz mennyit lehet kihasználni a peakből a gyakorlatban. Ebben nagyon sokat fejlődtek a GPU-k az elmúlt években és ma is nagy léptekkel halad a dolog.

    "A jelenlegi GPU-gyorsított enkóderek mindenesetre nagyon ganék."

    Elsősorban a sebességre mentek rá, de azt hiszem, létezik profi, minőségi megoldás is.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz julius666 #60 üzenetére

    Miből gondolod, hogy a jövőben emailen és chaten tartja majd a kapcsolatot egymással az átlagember? :)

    A 3D-hez nem feltétlen kell (attól függ...), de az animáláshoz és az interakcióhoz nem árt.

    Azt sem értem, miért akarod mindenáron az OS-re vagy a browserre bízni az egészet? Sokkal rugalmasabb és fejleszthetőbb, ha a kód nagy részt az oldallal töltődik be.

    Az #58-ba beszerkesztettem a választ az #57-re.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz julius666 #64 üzenetére

    Hosszabb távon megjelenhet pl. a közvetlen agyak közötti kommunikáció, és lehet, hogy ehhez nem kevés asszisztencia is kel majd. Ki tudja, mit hoz a jövő...?

    Rövid távon is sokmindent el lehet képzelni. Valószínű előbb-utóbb visszaszorul pl. a billentyűzet használata (és majd az egéré is). Hangvezéerlés, beszéd- és emóció-felismerés, tekintetkövetés, stb. stb.

    Ez a flatness is elég unalmas már, akár OS, akár web szinten.

    "Pl. azért, mert egy használhatóbb beszédfelismerő/mintafelismerő forráskódja sok(tíz)ezer sor."

    Jó, persze, én sem úgy értettem, hogy az ilyen nehézsúlyú dolgok mind 1-1 adott weblap kódjában lennének. Azt nem értem, miért ne lehetne több-kevesebb WebGL és WebCL kód a lapokon.

    (#65) Blindmouse: Mindketten tudjuk, hogy ez egy szintetikus teszt, ami messze nem mond el mindent.

    (#70) Zeratul: Nem hiszen, hogy ez lett volna a cél, ahhoz túl gyenge a PPE, mint normál CPU mag. Inkább egyfajta co-procinak szánták egy nagyteljesítményű hagyományos CPU mellé, már ami az IBM-et illeti. Pl. a Roadrunner is eléggé ott van még a szeren, és van egy pár kistestvére is. A projekt fő szponzora, a Sony a maga részéről eleve a PS3-ba szánta, a Toshiba pedig TV-kbe, médiaplayerekbe, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz julius666 #72 üzenetére

    Már vagy 10 éve kapható olyan agyhullámvezérlésű joystick, ami egy fejre rakható pántból és egy elemző egységből áll. Először még nagyon primitív volt, mostanra már talán használhatóvá vált, valamennyire. Ha a PC vagy a telefon kellő kapacitást tud erre elkülöníteni, nem csak kiváltható a külső elemző egység, hanem nagyobb kapacitás is rendelkezésre állhat, olcsóbbá és hatékonyabbá téve az egészet. Persze, nem csak a számítási kapacitáson múlik a dolog. De egyéb érdekes kutatások is zajlanak ilyen téren.

    Láttam, hogy te is látsz (némi) rációt a beszédfelismerésben és társaiban. Az is igaz, hogy a legjobb, ha ezeket már eleve az OS tudja, vagy ha az nem, akkor a fejlődéssel lépést tartó browserek, amihez nem a WebCL a legoptimálisabb. (Viszont az OpenCL-lel nem tudom, mi a bajod, senki sem fog nekiállni mindezeket shader-asm-ben leprogramozni minden fajta GPU-ra. :) )

    Viszont, addig sem kell feltétlen megállnia a fejlődésnek, amíg az OS/browser/browserplugin készítők megemelik a val...kat.

    Amúgy van már valamelyik okostelefon platformra OpenCL implementáció? Lehet, hogy WebCL előbb fog megjelenni, mint az...

    "Egyébként ezzel a 3D-s UI-val már piszok régóta próbálkoznak, mindeddig abszolút sikertelenül."

    Talán megelőzték a korukat. Előbb meg kellett várni, amíg a jónép kiismeri magát a 2D-s felületeken.

    "Sőt ha megnézed határozottan megfigyelhető trend az UI-k minimalizálódása mind design, mind egyéb téren. Az érintőképernyők terjedésével ez csak folytatódni fog (lásd Win8 csempés felülete)."

    Azt nem ismerem, viszont bejönnek az Andoid vagy az iPhone 3D-s UI megoldásai... Egy harmónika-szerű fotóalbum is gyorsabban és kevésbé fárasztóan végigpörgethető, mint sok kis 2D-ben kiterített képecskét nézegetni.

    "Max annyira hogy ha megjelennek normális 3D-s monitorok akkor ugyanazok a 2D-s felületek kapnak valami minimális mélységet is (kb. csak a csicsa, valódi funkcionalitás nélkül)."

    A zárójeles részben nem lennék annyira biztos.

    "Ehhez pedig 3D-s leíró nyelv meg driver kell, semmi más, ezek eddig is rendelkezésre álltak."

    Itt most a VRML-re gondolsz? Az valahogy nem jött divatba (talán túl korai volt neki, vagy nem tudom). Vagy nem platform-független megoldásokra? Azok egyre inkább "felejtősek"... Ami az OpenCL-t illeti, az elvileg platformfüggetlen, viszont a gyakorlatilag nem annyira. Az WebCL viszont az. Mint ahogy a WebGL is.

  • dezz

    nagyúr

    válasz oO7 #74 üzenetére

    Ha nem is unified, de programozható shaderek vannak? Mert akkor ha nem is OpenCL alapon, de be lehet fogni másra is a GPU-t. Ez persze így egy kicsit körülményes.

  • dezz

    nagyúr

    válasz ddekany #76 üzenetére

    "Abba már bele sem megyek, hogy a JS nem egy olyan nyelv, amivel más nyelveket implementálni tanácsos"

    Nem hiszem, hogy JS-ben akarnák megírni a WebCL-t és -GL-t. Szerintem nem is lehetséges. Vagy nem tudom, hogy értetted ezt.

Új hozzászólás Aktív témák