- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- RAM topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #35 üzenetére
Pontosa ezt emelték ki az előadáson, hogy a GPU és a CPU heterogén módon történő kihasználásával ez lehetségessé válik. Most ezt hiába tudod megcsinálni elméletben, a gyakorlatban nem fog működni, mert nincs meg a teljesítmény.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #47 üzenetére
WebCL. Erről is beszélt az ARM. Az okostelefonok proci része erősödik ugyan, de nagyon messze van a PC-s szinttől. A WebCL-lel ez a probléma is megoldódik. Úgy gondolják, hogy 2013-tól már elterjednek azok a webes szabványos, amelyek főleg a GPU-t terhelik. A CPU csak kismértékben határozza azután meg az internetes megjelenítés sebességét. Mint "Javascript leváltó" a WebCL ebben komolyan benne lesz. Legalábbis az ARM szerint.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #50 üzenetére
A hang- és gesztusfelismerést át lehet ültetni a weboldalakra is. Ezen dolgozik az ARM. Az új generációs fórummotorok esetében ez komoly lehetőségeken nyitna meg. Természetesen ennek részesei leszünk PC-n is, hiszen szabványszinten ez az egész átkarolja az összes terméket. A CPU tehermentesítését pedig a mobil piacon egyértelműen sürgetni kell. Az IGP energiatakarékosabban dolgozza fel a webes tartalmakat. Ez már most kimutatható, később a szabványok finomodásával jobb lesz. Mobil terméknék az üzemidő szempontjából nem mindegy, hogy a CPU, vagy az IGP lesz túráztatva.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #52 üzenetére
Dehogynem alkalmas rá. A Youtubeon a videót ki nézi teljesen procival? Sokkal többet fogyasztana, mint a GPU-k erre felkészített feldolgozómotorjával. GPU-val még post-processre is van lehetőség, ha szeretnéd. Ezt már ma is ki tudod használni, nem a jövő webtartalma, és az akkuidőben durván meg fog látszani a különbség.
A WebCL másra kell, például a javascript helyébe léphet, az ARM szerint erre nagy esély van (az akkuidő miatt a javascript nem kellemes jelenség az netes tartalomban, de jelenleg nincs alternatíva). Képzelj el például egy webes, fejlett fényképszerkesztőt.
A Nokia már kísérletezik a WebCL-lel. [link] - Az FF6-hoz tölthető egy kiterjesztés, amivel már bárki dolgozgathat.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #55 üzenetére
Pont erről beszél az ARM is. A számításigényes feladatok minek terheljék a CPU-t, amikor a GPU kisebb erőforrásigényből megoldja, és ezzel még akkuidőt is nyertél.
Éppenséggel a Direct2D és a DirectDraw gyorsítás pont, hogy általánosan előnyös a fogyasztásban. Ez is kihasználható már pár oldalon. Minél több HTML5-ös oldal lesz, annál kevesebb fogyasztást fog igényelni azok megjelenítése, ha azokat GPU-val gyorsítod.
Az ARM víziója szerint az eszközöd állandóan a netre csatlakozik, vagyis azok a programok, amiket jelenleg még külön böngésző nélkül futtatsz átkerülnek a webre. A webalapú programok jelentik a vállalat víziójában a jövőt. Minél jobban el kell osztani a terhelést a SoC-on belül, egy APU jó kihasználásával üzemidőt nyersz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz julius666 #59 üzenetére
Már hogyne lenne köze. A PH-t hogyan tudod gyorsítani GPU-val? Nem sok ilyen tartalom van rajta. A HTML5-ön belül viszont számos olyan tartalmat használhatsz, ami GPU-val gyorsítható.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Van már unified shader modell pár IP-ben. A legújabb Mali, Adreno és PowerVR termékek ilyenek. A Tegra például pont nem ilyen, még a Tegra 3 sem. Amúgy ennek sok jelentősége nincs. Az API nem követeli meg ezt, így bármivel lehet versenyezni. Talán mobil szintre még előnyösebb is a hagyományos pipeline. A Tegrának biztos, mert az a rendszer klasszikus immediate render, míg a többi, elterjedtebb IP már tile-based rendert használ. A Mali és az Adreno hagyományosat, míg a PowerVR deferred megoldást.
Ha az új generációs IP-ket hasonlítjuk össze, akkor a Mali-T604 nagyon okos, egyértelműen az egyik legokosabb. Bár a nextgen Adreno és PowerVR Rouge rendszerekről még kevés az Infó, de maximum olyan okosak lesznek, mint a Mali-T604 (a PowerVR biztosnak tűnik, míg az Adreno esetében a DX támogatásra kompromisszumokat kötött a Qualcomm, de erről majd a bemutatókon többet tudunk). A sebesség/tranyóköltség mellett viszont még a különböző API-k támogatásának hiányában is értékelhetőbb megoldást lehet a Tegra 3 IGP-je. Az NVIDIA erősen játszik a Windows 8-ra, de amíg nincs itt az a rendszer, addig nem érdemes túllépni az OpenGL ES 2.0 támogatásán, mert sok extra tranyót jelent. A Mali-T604 például már túllépet, és támogatja az OpenCL 1.1-et, illetve a DX11-et is. Az NVIDIA inkább biztonságra játszik, és legyen egy rendszer még a 40 nm-re. A Windows 8-ig úgyis kész lesz a 28 nm-es Tegra 4.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Arcfelismerést már láttam a gyártóktól. Az AMD és a Viewdle közös OpenCL-es megoldása nagyon jól működik már most. Az Intel egyik bemutatóján is mutatott egy algoritmust, ami állításuk szerint szintén jól működi, de valós idejű videóknál kell hozzá a komoly számítási teljesítmény, így a mai procikon egyelőre esélytelen. A lebutított algoritmus sokszor hibázott, de csak a részletességet vissza kellett venni, hogy fusson négymagos procin.
Elméletben jók az eredmények, de kell alá a vas. Az ARM koncepciója 2013-ról szól, addig még két év van. Minden szinten fejlődhet a dolog. Ráadásul az ARM eleve OpenCL-ben gondolkodik, és ez az a terület, ahol a GPU-k igazán kivehetik a részüket a munkából.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás! Intel Core i7 6700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core i7-11700K processzor (használt)
- Beszámítás! Intel Core i5 4690K 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ - Ryzen 7 5800X
- Beszámítás! Intel Core i3 10105 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel