Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Angel1981

    veterán

    válasz rumkola #201 üzenetére

    Hát nézd, még 1-2 év, és egy erős IGP-vel ellátott APU is képes lesz rá - mondjuk ha a nextgen konzoljátékokat átportolják PC-re, akkor valóban még évekig lesz létjogosultsága a dVGA-nak.

    [ Szerkesztve ]

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz rumkola #203 üzenetére

    Azt mindenképpen vedd számításba, hogy a nextgen konzoloknál alapvető fejlesztői elvárás, hogy egy memóriatárba dolgozzon minden, illetve az összeköttetés is sokkal gyorsabb legyen. Lehetőleg integrálva, hogy ns-os késleltetéssel lehessen a feladatokat dobálni a CPU és a GPU között. Itt jön a VGA problémája. A PCI Express 300-400 ns-mal dolgozik (függően a vezérlők távolságától) és elég gyenge adatátvitellel. Nulla esélyed van egynél több adatátadásra. Sőt még ez is sok, de ennyit muszáj csinálni.
    Az AMD még akar VGA-kat, de ők sem úgy gondolnak már erre, mint egy általános termék, hanem mint az APU-k kiegészítő koprocesszorai. [link] - valahogy így. Ezzel lesz gyors kommunikáció a CPU és az IGP között, amit kiegészít a GPU, ami végtére is a rendszermemóriát használja.
    Szerintem ez nem feltétlen előnyös. Abból a szempontból igen, hogy lesz egy csomó SIMD még, ami gyorsítótárként használja a VRAM-ot, és logikailag hozzákapcsolódik az IGP-hez, de ez csak platformmal működik. Valszeg egy-két évig fenn lehet tartani, de vége a full integráció ennek is. Ahogy bonyolódnak a feladatok úgy válik egyre nagyobb korláttá, hogy egy külső buszon kommunikál a CPU és a GPU.

    Várhatjuk az új konzolokat, hogy majd felpörög a VGA-piac, de a fejlesztői igények alapján pont ezek lesznek problémásak a PC-s CPU->VGA modellre. Annyi trükk kell majd itt, hogy a portok elkészítése hosszadalmas és drága lesz. Persze több opció is van ezenkívül. Az egyik, hogy lebutítják a játékokat PC-re. Ami szvsz senkinek sem az érdeke, de egyelőre sokan vakarják a fejüket még a cégeknél is.
    Pont ezért komoly téma az API-k eldobása. Ezt a szoftveres korlátot legalább ki lehet ütni. Erre lehet opció egy virtuális ISA. Az a nagy probléma, hogy minél hardver közelibb réteget csinál valaki, annál kevesebb fejlesztő követi a céget. Én úgy gondolom, hogy a lehetőségre szükség van, de a fejlesztők többsége az egyszerűbb utat választja majd. Úgy kell a fejlesztést egyszerűvé tenni, hogy kiüsd a szoftveres korlátokat, és még ne is kelljen többféle architektúrára dolgozni. Ilyen alapon tényleg egy Java bytecode-hoz hasonló virtuális ISA a legjobb, csak kellően a hardverhez igazítva.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • dezz

    nagyúr

    válasz rumkola #203 üzenetére

    "a mostaniakat igen, de a 2-3 év múlva megjelenő cucuckhoz tutira kevés lesz az APU"

    Ez egy érdekes kérdés, mert nyilván fejlődni fognak, csakhogy ugye már a Trinitynél is elég szűkös lehet a memsávszél, és nem nagyon várható kettőnél több alaplapi memória-csatorna később sem a megcélzott szegmensekben (drága).

    Viszont éppen a következő években tervezik bevezetni (ekkorra válhatnak kellően gazdaságossá) a stacking megoldások, amikor is a "sima" MCM-hez képest jóval szélesebb buszon ülő memóriachipek kerülhetnek a tokba az APU mellé...

    De egyébként egy olyan dolog elképzelhető, hogy a frame-generálási előkészítő munkálatokat (pl. az eddigieknél komolyabb fizika, geometria, stb.) együtt végzi a CPU és IGP, aztán a nagyobb sávszélt igénylő képgenerálást vagy ugyancsak az IGP (ha nincs diszkrét), vagy egy diszkrét GPU.

    (#204) Abu85: Elképzelhető itt valamilyen új, a PCIe-nél közvetlenebb összeköttetés bevezetése?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák