Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Prof #90 üzenetére

    Szerintem ennek a DG dolognak AFR mellett nincs sok jövője. Ma még ahhoz képest, hogy hogyan dolgozik eléggé hatékony, de már látható, hogy a jövő játékaiban egyre több olyan effekt jön, ami sok interframe kommunikációt jelent, vagyis a hatékonyság egyre gyengébb lesz.
    A hatásfok egyébként a részletesség növelésével egyre jobban nő. A 3DMark alatt azért olyan jó, mert az egy szintetikus benchmark, vagyis a jelenetszámítás egyáltalán nem szimulálja azt, amit ma egy játék csinál. Ellenben minél inkább VGA limit felé tolod a beállításokat, annál inkább közelíted a 3DMark eredményeit.
    A DG az igazából most jó, de a jövőben eléggé ütközik azokkal a dolgokkal, amelyeket a játékfejlesztők felvázoltak az AFDS-en. Azzal, hogy átraknak az IGP-re egy csomó olyan dolgot, amit ma még a proci végez eléggé rontják a DG hatékonyságát, és nem mellesleg a procedurális tartalomgenerálás egy eléggé nagy gond is egyben, hiszen zabálni fogja a compute powert. Szerintem az AMD a DG-vel egyáltalán nem gondolkodik hosszú távra. Megtartják, mert kidolgozták, és ahhoz képest, hogy mit vártam tőle eredetileg meglepően jó hatásfokkal dolgozik, de minél jobban terhelik általános számítással az IGP-t, úgy lesz egyre kevésbé alternatíva a DG. A next gen konzolok miatt a fejlesztők egyre többet gondolkodnak azon, hogy teljes rendszereket függetlenítenek a CPU-tól, mert a GPU-k, főleg a GCN, inkább hasonlít egy processzorra, vagyis általános számításban sokkal jobb lehet, ha adatpárhuzamos feldolgozásról van szó.
    Amit én alternatívának tartok, az IGP tényleges kamatoztatására az a virtuális vertikális szinkron. A vertikális szinkron jelensége nyilván gáz, de több játékosnak az is gáz, hogy a sebesség a monitor frissítésére korlátozódik. dGPU és IGP mellett megoldható a vertikális szinkron úgy, hogy a sebesség ne szenvedjen csorbát, és továbbra is ki lehessen használni a rosszul megírt motorok bugjait, vagyis, hogy 250 fps felett dupla akkorát ugorjon a karakter, lásd COD pár része. :D

    Nem azzal akarnak robbantani. Az APU nem azért kapott IGP-t, hogy grafikát számoljon, hanem, hogy átvegye a processzortól az adatpárhuzamos feladatokat. Az a baj, hogy úgy gondolsz rá, mint egy grafikát számoló eszköz. Ez logikus, mert nem látsz rá példát, de az MS is mondta az AFDS-en, hogy ez hiba, mert az IGP legalább annyira jó az kép/hang input feldolgozásra, mint a grafika számítására.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák