- Milyen RAM-ot vegyek?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Asztrofotózás
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
Hirdetés
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Grafikus jellegű munkára szánt AOC monitorok a megfizethetőbb szegmensben
ph A cég három kijelzővel jelentkezett, amelyek portfelhozatalukból kifolyólag dokkolóként is működnek.
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
DonMaster
addikt
mert szerinted ha csucskarit akrsz venni az sima 1080 az csucskarui mikor van 1080ti ?
én irtma hgyo minimum 1db 1080ti a csucs kari , poersze a több az értelem szerüen játéktöl függöen lehet akár sokkal több fps , de mint még mindig 4k-ra minimum 1080ti sli kell mert a sima elég karcsu.LG V30-> Iphone 12 Pro Max
-
nagyúr
Anno azért írtam ide a Logoutra a HD 4870X2 HDMI kimeneteléről és a tapasztalatokról, mert egyetlen egy tesztben sem lehetett normálisan olvasni róla. Nem csak a PH!-n, de kb. sehol sem írtak erről. Ott is nem egy ember amiatt nyafogott, hogy hát miért nem hasonlítottam össze Creative Live!-al...
Sokkal korábban volt ugyebár az Abit NF7-S deszka, és annak Soundstorm hangrendszere (korai Dolby Digital Live! implementáció, vagyis 5.1-es hang optikai kimeneten). Arról sem írt kb. senki, sehol, semmit. Ha jól rémlik a HWSW fórumában osztottuk meg egymással a tapasztalatokat.
Egyetértek azzal, amit írsz, csak hát a helyzet az, hogy ezek olyan dolgok, amik kevés embert érdekelnek (vajon az olvasók hány százaléka ismeri a DCS World-ot vagy az ARMA3-at például?), és ugyanakkor sok erőforrást igényel a tesztcsomagba berakni őket.
A DCS-ből ha jól tévedek a mai napig Tiborrr tesztje a legjobb. Az ARMA3-ról a Techspot csinált egy alaposabb tesztet 2013-ban (amikor kijött a játék), de az x64-es update óta sehol sincs komplexen letesztelve. Ezek csak egy szűk réteget érdekelnek, és emiatt aligha fognak bekerülni a tesztpalettába - nem csak a PH!-n, de úgy kábé egyetlen HW tesztoldalon se...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
awexco
őstag
Én egy ideje azon agyalok , hogy mikor jön majd az olyan proci amire hbm-et raknak ? Az aktuális ddr ram kiegészítéseként . Lenne vajon olyan piac ahol ki tudnák ezt használni vajon ?
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
awexco
őstag
Jó meglátás
Én anno projektorral szívtam be valamit nagyon.
Volt rajta wifi de szarra se volt jó. Talán még utp-n is 0.5-1 seces késés volt a képben .
Ergo még sima filmnézésre is alkalmatlan volt nem d-sub vagy hdmi-n
Wifi-n meg meg meg se lehetett hajtani talán .
De teszt sehol nem volt róla csak az a adatok .40.000 el volt drágább a wifi miatt. Úgy rémlik .
[ Szerkesztve ]
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
nagyúr
A proji vásárlás külön tortúra. Gyakorlati tapasztalatokért legjobb, ha az ember külföldi fórumokat vizslat. De sokszor ott se talál az ember pont olyan projiról infót, amit kinézett magának.
A Wifi-s projektorokról az rémlik, hogy mindenki istenítette őket, hogy végre, nem kell kábelezni. Aztán a forgalmazó lehűtötte gyorsan a kedélyeket, hogy ezek alapvetően prezentációs célra vannak, nem filmnézésre, szóval tessék szépen csak elfelejteni őket Házimozi célra...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
awexco
őstag
Ha már radeon Topic.
Az AMD mért nem tudja előnyére fordítani , hogy az egész konzol piac az övé ?
Mert most vagy kb 1-1.5 éves lemaradásban van az nVidia mögött.I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
-
Raysen623
addikt
Nem az AMD van lemaradva hanem az NVidia méghozzá PC oldalon. Mai napig több olyan eljárás van ami PC-s GPU-kon nem támogatott. DX12-nél meg NV dolgozik Tier2-vel mai napig, tehát ő az aki több mindent számoltat le (de ez is csak elviekben) a CPU-val jelenleg.
Mint korábban is írtam: a GPU sebességnek és jobb tuningnak ára van. Zöldek a nyers erőre alapoznak, míg pirosak a tudásra. Kérdés mennyire fogják kihasználni a fejlesztők, vagy PC-n továbbra is marad a middleware tömködés és mesterséges hw igény növelé.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
zorrokalap
tag
Jo cikk, egesz kedvet kaptam egy Sony Bravia OLED TV-hez.
-
Raymond
félisten
válasz zorrokalap #468 üzenetére
En is, de csak azert mert jol nez ki itt a kepminosege, szerintem eloben meg jobb lenne!
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
FLATRONW
őstag
válasz Raysen623 #466 üzenetére
Ezt a tudás dolgot azért lehet több szempont alapján is értékelni.
A Tier szint mellett lehet Feature Level alapján is rangsorolni az architektúrákat.
Annak ellenére, hogy az egész low-level API az AMD hardvere alapján lett kialakítva, a Maxvell 2. generációja óta az NV a 12.1 szintet támogatja. Sem a közvetlen konkurens GCN3, sőt a GCN4 (Polaris) sem támogatta ezt a szintet. Persze ez nem jelentett előnyt nekik, ahogy az AMD-nek sem jelent előnyt a Tier szint szerinti tudás.
A Vega ilyen szempontból már előrébb jár.
Szerintem az AMD-nek ez a "tudás" előnye kb. olyan mintha én kitalálnák egy nyelvet, és mindenki mást hülyének tartanák, mert nem értik a hablatyolásomat. -
repvez
addikt
Pedig egy tesztnek pont ez lenne a lényege, hogy minden hasznos funkciót bemutassom. A másik dolog még luxmark és compubench progikat se sokan használnak csak úgy mint a 3dmark tesztprogit ezek is csak egy számot adnak vissza, de nem tudja tőle az ember, hogy 3dmax vagy ps vagy egyéb ismerosrbb grafikai programnál hogy megy. Az említett dcs és Arma viszont pont meg tudná mutatni, hogy hol fogy el az erő a kartyabol, egy reálisabb képet kapva, hogy sok egység nagy látótávolság esetén az említett memória kezelés és töltési idők hogy alakulnak. Nem kell olyan nagy eroforras ehhez a dcs ingyenes, az Arma meg csak egyszer kell megvenni vagy akár tesztre meg kapnak is. A rendszert meg úgyis újra kell telepíteni hozzájuk.
A többiek hsz-re válaszolva erre akartam utalni, hogy az okos megoldások helyett meg mindig a nyers erőt erőltetik gondolom nv nyomásra, ha nem így lenne akkor már a CPU vonalon is a tobbszalu feldolgozás dominalna a magasabb egyszalu freki helyett, de már lassan 10 éve van tobbmagos CPU, de a legtöbb program 2magnal nem kezel többet, teljesen véletlenül az Intel meg csak most csinál 4magnal több CPU-t, miközben AMD már évekkel ezelőtt 8nal járt.
De biztos csak én látom az összeesküvés dolgot bele. -
Yutani
nagyúr
Mondjuk az NV4x vs R4x0 esetén az ATI még gyorsabb volt (bár nekem akkor NV volt, AMD-re csak az RV670 idejében álltam át), ugye itt a csúcskorszakban még nem volt jelentősége, hogy SM2.0 vagy 3.0, tehát a buta, de brute force volt a gyorsabb. Viszont a G70-től kezdve az NV van nyerésben, és jellemzően a G80-tól kezdve van az, hogy "butább" az NV GPU, de gyorsabb, mint az AMD-s versenytársa. És nem is okozott az elmúlt 10 évben gondot az, hogy nem tudott annyi fícsört az NV, mint az AMD. És ezután sem fog.
Szerk: És igen, a G70 12 éves már.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
nagyúr
Az X800 és különösen az X1950 erősen brute force alapon működött. A G80 ledarált mindent, aztán viszont jött a (relatíve) faék megközelítésű RV770, ami ugyan technikailag lassabb volt a konkurenciánál, viszont mindezt feleakkora chippel érte el. A Cypress ezt a vonalat követte, az sem volt egy túlcizellált design, itt az nVidia oldal (Fermi) egyértelműen okosabb volt. A GCN-es sztorit meg ismerjük...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Pedig egy tesztnek pont ez lenne a lényege, hogy minden hasznos funkciót bemutassom.
Ezzel annyi gond, hogy szó szerint véve előbb kerülnének be a tesztösszeállításba a Wargaming játékok (World of Tanks, stb.), mint a DCS vagy az ARMA3.
Az említett dcs és Arma viszont pont meg tudná mutatni, hogy hol fogy el az erő a kartyabol, egy reálisabb képet kapva, hogy sok egység nagy látótávolság esetén az említett memória kezelés és töltési idők hogy alakulnak.
Élek a gyanúval, hogy a nagy (valós) látótávolság az átlag, hétköznapi AAA játékokban nem fog egyhamar megjelenni. Az átlag, hétköznapi user pedig nem fog találkozni ezekkel a korlátokkal...
Nem kell olyan nagy eroforras ehhez a dcs ingyenes, az Arma meg csak egyszer kell megvenni vagy akár tesztre meg kapnak is.
Az idő egy igen drága és roppant fontos erőforrás...
De biztos csak én látom az összeesküvés dolgot bele.
Nem kell összeesküvést belelátni, illetve nem ebből a szempontból.
Akik a játékok fejlesztésével foglalkoznak, azt nézik, hogy a potenciális vásárlóknak milyen gépük van. Ehhez elég egy Steam Survey-t megnézni, abban meg azt látják, hogy a felhasználók csaknem felének még mindig csak két fizikai magos procijuk van...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Raysen623
addikt
Ha PC-ről beszélünk akkor igen.
(#470) FLATRONW: AMD-ék ott követték a hibát, hogy nem tolták rendesen a szupportot a fejlesztők irányában. Most ez talán változni fog, mert a hírek szerint talicskával tolják be alájuk a Vega-kat. Ezen túl persze még szoftveres oldalról is meg kell őket segíteni a jó végeredményhez. Az eredményt jövőre meglátjuk.
Ha nem megy nekik, akkor meglépik itt is azt amit CPU fronton.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
subaruwrc
félisten
válasz zorrokalap #468 üzenetére
-
#54625216
törölt tag
Ez amolyan "tyúk vagy tojás" probléma: ha nincs szoftver, ami kihajtja a több magot, akkor az emberek nem vesznek többmagos gépet, emiatt meg nem írnak több magra szoftvert.
Nem hinném, hogy a fejlesztők feltétlenül az aktuális PC hardvereket vennék figyelembe, mert akkor nem emelnék évről évre a minimál hardver igényt.
Szvsz a fejlesztők azért nem erőltették eddig a többszálas játékokat, mert a CPU-k alap órajele folyamatosan növekedett (ráadásul a kevesebb mag nagyobb órajelet is jelentett ugyanazért az árért), így egyszerűbb volt beírni a hardver követelmények közé, hogy "minimum 3.5Ghz CPU" mint leprogramozni a több szálat. -
martonx
veterán
Tegyük hozzá, hogy az AMD sok éves 8 magos CPU-ja pont úgy volt 8 magos, ahogy az intel i7-ese
Sok párhuzamos processzormagot használni nagyon nem egyszerű. Szóval nem kellenek ide összeesküvés elméletek, egyszerűen csak ha valami már működik, akkor azt nagyon fáj sok szálasra átírni, ráadásul a párhuzamosítás okozza a leggecibb bugokat.
Plusz ott van még az az egyszerű gazdasági megfontolás, hogy a fejlesztő olyan kódot igyekszik írni, ami minél kevesebb befektetéssel normálisan fut az átlag konfigurációkon.
Na most, ha durva intel - nv (illetve intel integrált gpu) fölény van a CPU - GPU piacon, akkor az egyszeri fejlesztő nem fog azért ötször annyi erőforrást beleölni a fejlesztésbe, hogy azon a másik 10-20%-nyi konfigon némi plusz teljesítményt sajtoljon ki a hardverből, ha amúgy a hardverek 80-90%-ából már kihozta a maximumot egységnyi erőforrás ráfordítással is.Én kérek elnézést!
-
repvez
addikt
Ez nem egészen így tudom, az AMD -nel fizikálisan voltak elkülönített magok már a kezdetektől az Intel viszont csak szoftveres úton duplázott a ht eljárással.
Amikor elkezdtek jönni az infók a több magokrol akkor még arról szólt, hogy így külön magok szamolhatjak az ai-t, a fizikát, hangot Stb.. Külön modulkent azóta sincs megcsak próbálkozás se.
Ha az elején több támogatást kap a tobbszalu feldolgozás, már nagyobb lenne az arány.
Cifu
-
Raymond
félisten
Amig igy nez ki a helyzet addig nem lesz itt jelentos sokmagosodas jatekoknal:
Majd ha a 4 CPUs lesz a 42% es nem a 2 CPUs plusz az a mostani 51% 4 CPU fog 6 es 8-bol allni akkor majd estleg inkabb problemas lesz a keves mag, de akkor is inkabb a keves szal. Mert a masik ket fo platformon (XB es PS) is csak 7 *szal* van max a motorokban hasznalva annak lesz (mar van) a legnagyobb eselye hogy egy 6-8 szalat fog igenyelni a zome jatek max. Es ez a piaci reszesedes (6-8 szal) most kezd majd felepulni, erre lesz jo az R5 es a CL-es i5-ok hogy az i7 es az FX-ek alltal felepitett szelet kibovuljon. Nem par honap alatt fog ez se lefutni.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
hobizoli
nagyúr
AMD-nek nem kene ezt vhogy átgondolnia, hogy tobb szamoloegyseg van az orajel is hasonlo es 30%-l lassabbak megis?
vmi a texturazo vagy render egysegek egymashoz viszonyitott szamaval nem jo itt szerintemmeg a RX es a 10-s szerianal is ha megnezed a 2x annyi render output unit van egy 1070-ban is mar, mint egy RX580-ban (64 vs 32)
RX-570 2048:128:32
RX-580 2304:144:321070: 1920:120:64
1080: 2560:160:641080Ti: 3584:224:88
Vega64: 4096:256:64vhogy csak az jon ki ebbol, hogy tobb render output unittal rendelkezo VGA veri a masikat, hiaba van elotte unified shader meg texture mapping unit tobb, mintha a render reszre varna az egesz pipeline
megnezed a teszteket a Vega64 kb pont annyit tud mint az 1080 is, de 1.5x annyi shader meg TMU van benne a kvázi semmiert ugyanannyi render unit mellett
azert is zabal kb tobbettöbb drón kell ;P
-
stratova
veterán
válasz hobizoli #485 üzenetére
Ezen nagyon régóta rugózunk kb. Fiji óta. Bár Abu kitér a cikkben arra, hogy nem lenne előrelépés 4 helyett 6 SE-vel operálni (és kevesebb CU-val) ami lehetővé tennél a 96 blending egységet. Ehelyett elvileg AMD a belső limitációk kiiktatásán dolgozik, brute-force megoldás helyett.
Szerintem a Tonga, Polaris vonal szándékosan lett 32 blendingre herélve (bár annak nem néztem még utána mi a minimális egységszám korlátja 64 blendingre, de pl kisebb lapkák esetében az RX 550-nél megmaradt a 16 blending és 2 SE-be szervezettség is), ha abból indulunk ki, hogy már csupán a 384 -> 256 bites buszmódosítás is azért történt, mert AMD szerint nem lett volna helye 380X és 390 között, mert a gyártók egyedi tuningolt kártyái ezt az átmenetet lefedik.
Bár mindegy is bizonyára lehetséges lenne ez is, hiszen volt már korábban a mainak megfelelő CU számú GCN (HD 7850 vs RX 560) szélesebb backenddel.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz stratova #486 üzenetére
Ehelyett elvileg AMD a belső limitációk kiiktatásán dolgozik, brute-force megoldás helyett.
Hát figyelembe véve, hogy a Vega 64 kb. a GTX 1080 szintet hozza 100W plusszal, úgy látom ezen erőfeszítéseik eléggé sikertelenek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
wjbhbdux
veterán
nem mind1 hogy milyen a vega ha már lehet a navit várni? fejezzétek be a veszekedést és várjátok csöndben
/s
-
Remus389
veterán
Na egy kicsit a Vega64 védelmében
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
-
Remus389
veterán
Szerintem megérkezhet a Vega64 a két 1080-as közé, ha rendesen megírják a drivert.
Innentől már csak ár kérdése.
Jó nem sikerült túl fényesre, iskolai osztályzattal 3/4-edet adok az AMD-nek, de csak miután rendes driver is elkészül minden játékra.
Mellesleg szerintem nekem az RX 470-esem utódja, a Vega die-shrink-je lesz.
Messze van ez azért az R600-zastól, túlzás.
Ja a plusz fogyasztás, kb. 4Ft/óra(játékkal), ki lehet bírni a többletet. Egy kilowattóra 40 Ft, ha jól tudom.
Jövőre ennek a die shrink-je jön olcsón, és majd az X2-es verzió veszi fel versenyt a Voltával, úgy mint régen az RV670, RV770-el, szódával elmegy.
[ Szerkesztve ]
Már csak egy darab maradt!!! https://hardverapro.hu/apro/burson_v5i_dual_opamp-ok_2db_2/friss.html
-
sb
veterán
válasz stratova #490 üzenetére
Fury vs 56 vs 64 c2c
Vannak benne csúnya részek.
Pl. az elég fejlett AotS-ben aláz a Fury.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Erről beszéltem az imént: "tyúk vagy tojás".
Ha manapság valaki felteszi a kérdést egy fórumban, hogy 4 mag 4GHz vagy 8 mag 3.5GHz, akkor mindenki azt mondja, hogy a 4 mag magasabb órajelen, mert 2-nél többet úgysem használnak ki a játékok.
Innentől pedig a folyamat saját magát erősíti.
Ez pedig egyértelműen a fejlesztők sara, mert a nép akkor vált hardvert, ha az új szofterek miatt rákényszerül, tehát ha a játékok kihasználnák a több szálat, akkor a többmagos cpu eladások is jobbak lennének. -
Raymond
félisten
válasz #54625216 #496 üzenetére
Arra is ki akartam lyukadni hogy elmeletileg lenne mar igeny tobb magra/szalra, de a PC-n nincs elterjedve es az ami az igenyt gerjesztene (konzol fejlesztes) meg nemigen gerjeszti mert hiaba van ott 6-7 szalra epulo engine ha a magok olyan gyengek hogy egy 4/4-es i5-on jobban megy a jatek mint a 6-7 magos/szalas konzolon. A 200EUR-os aron majd lassan lesznek 6-12 szalas CPU-k otthon is, de ez annyira messze van meg hogy jelentos legyen. Nem az a baj hogy nem irnanak motort tobb szalra, a workoad olyan hogy a kevesebb szal is megbirkozik vele. Ez amig a XB es a PS a kovetkezo 2-3 evig minimum a 2.3Ghz Jaguart hasznalja nemigen fog valtozni.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ZuluMASTER
csendes tag
DX12-ben tényleg a Ti és a normál 1080 közé ékelődött be a normál Vega64.. Egy rendes driver kell még.. és árazás. Talán kicsit alá lett becsülve a Vega,vagy csak én látom rosszul? Fogyasztani fogyaszt.. sőtt zabál.. De most komolyan,aki 1080at,vagy 1080Ti-t vett.. annak nem i3 van a gépében(magyarul nem a fogyasztás lesz a fő prioritás)... Javítsatok ki ha tévednék.
Minden publicitás jó, kivéve a nekrológot.
-
Raysen623
addikt
Már megint olyasmivel magyarázol valamit, ami teljesen rossz még érvelésileg is. A példának felhozott 4/4-es i5 is jóval drágább processzor volt éveken át, és majdnem a konzol árának a felét tette ki!!!! Szerinted a laptopok mitől ennyire drágák és miért kapsz 300K-tól olyat ami már tényleg is jó valamire (irodai munkán túlmenően)?!
Nem az AMD hibája a Jaguar magok leadott teljesítménye. Volt egy előre megírt specifikáció a megrendelők részéről és arra kellett hardware-t készíteni. Ez így működik és nem máshogy. Olyan nincs hogy jön a proci gyártó egy 2x olyan erős procival 3x annyiért és majd a megrendelő fizeti ki zsebből a veszteséget mert olcsóbban kell adni a konzolját. FPS huszárkodás csak PC körökben menő, konzolon az ember ezalatt remekül játszik és nem is érdekli igazán.Ki lesz az 500.? Én lettem
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
Új hozzászólás Aktív témák
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-