- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Projektor topic
- Androidos tablet topic
- 3D nyomtatás
- Videós, mozgóképes topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
stratova
veterán
válasz hobizoli #485 üzenetére
Ezen nagyon régóta rugózunk kb. Fiji óta. Bár Abu kitér a cikkben arra, hogy nem lenne előrelépés 4 helyett 6 SE-vel operálni (és kevesebb CU-val) ami lehetővé tennél a 96 blending egységet. Ehelyett elvileg AMD a belső limitációk kiiktatásán dolgozik, brute-force megoldás helyett.
Szerintem a Tonga, Polaris vonal szándékosan lett 32 blendingre herélve (bár annak nem néztem még utána mi a minimális egységszám korlátja 64 blendingre, de pl kisebb lapkák esetében az RX 550-nél megmaradt a 16 blending és 2 SE-be szervezettség is), ha abból indulunk ki, hogy már csupán a 384 -> 256 bites buszmódosítás is azért történt, mert AMD szerint nem lett volna helye 380X és 390 között, mert a gyártók egyedi tuningolt kártyái ezt az átmenetet lefedik.
Bár mindegy is bizonyára lehetséges lenne ez is, hiszen volt már korábban a mainak megfelelő CU számú GCN (HD 7850 vs RX 560) szélesebb backenddel.[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz hobizoli #485 üzenetére
AMD videókártyáiban mindig jóval több shader müködött, de az Nvidia a kevesebbet is jól használta fel. Geforce 9600 GT volt az előző kártyám az Nvidia-tól (16 ROP), de az jó kis kártya volt azzal a 64 shader egységgel. Crysis-ban az 1280x1024 felbontásban alig éreztem lemaradást akkor a HD 4850 után (szintén 16 ROP). Tudom... ezt már egyszer felhoztam, és a HD 4850 a 800 shader-nek köszönhetően tényleg gyorsabb volt általánosan, de nem olyan látványosan tudtam a beállitásokat megemelni. HD 6850 volt csak képes nálam jobban futtatni a Crysis-t ezektől, az alig többet jelentő 960 shadert felhasználva, de az a Barts GPU meg jóval utána érkezett DX 11-es videókártya (32 ROP). Utána évekig megmaradt az AMD a 32 ROP mellett és a memóriavezérlő a 256 biten. Most ennyi hosszú év után végre feljöttek 64 ROP-ra, de minek ennyi tranzisztor a rengeteg shader-nek és nagy memóriavezérlőnek 2048 biten, vagyis két darab 1024 bites buszon. Ez a sok shader jelentősen megemelte a fogyasztását és a magas órajeleket visszafogta már az első Polaris GPU-n, de azon még csak 32 ROP volt és igy nagyon nagy volt a lemaradása. Most a 64 ROP meg van végre, és a VEGA-val felértek a GTX 1080-ra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mobil flották
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- cigam: Milyen NAS-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING 11GB GDDR5X 352bit (11G-P4-6696-KR) Videokártya
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- MSI VENTUS 2X RTX 3070 - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen