Hirdetés
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VTom
veterán
válasz Raysen623 #29 üzenetére
A grafika nem a PC, hanem a konzolok tudása miatt fejlődik úgy ahogy. A legtöbb fejlesztő konzolra fejleszt, és PC-re portol. Ritka az, amikor valamit elsősorban PC-re fejlesztenek.
Az irány az AMD-nek és az nV-nak is ugyanaz, csak sok minent máshogy valósítanak meg.
De attól még az átlag user nem a chip képességét fogja mérlegelni, hanem azt veszi, amelyik gyorsabb, csendesebb. Ezt a launch-t nagyon elb@szta az AMD, lássuk be.
Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
DonMaster
addikt
válasz Raysen623 #180 üzenetére
itt a baj az, hogy a konzolra irtat csak simán átportolják semmi optimalizácioval, kivétel erösiti a szabály-t és ez minden konzol vs pc game nél elmondható. azért megnéznék egy kiráylul optimalizált pc-re emgirt game-et amit csak simán átportolnak hogy az hogy futna konzolon.
BReal
egyetértek hgoy várjuk meg és várjunk utána is 3hetet legalább akkro már normalizálodni fog,
ryzen is elsöre kijöt 200e felet 280e ért is volt ment a fika meg minden 1 másfél honapra rá már a 150-et is alulrol kaparta .[ Szerkesztve ]
LG V30-> Iphone 12 Pro Max
-
FLATRONW
őstag
válasz Raysen623 #466 üzenetére
Ezt a tudás dolgot azért lehet több szempont alapján is értékelni.
A Tier szint mellett lehet Feature Level alapján is rangsorolni az architektúrákat.
Annak ellenére, hogy az egész low-level API az AMD hardvere alapján lett kialakítva, a Maxvell 2. generációja óta az NV a 12.1 szintet támogatja. Sem a közvetlen konkurens GCN3, sőt a GCN4 (Polaris) sem támogatta ezt a szintet. Persze ez nem jelentett előnyt nekik, ahogy az AMD-nek sem jelent előnyt a Tier szint szerinti tudás.
A Vega ilyen szempontból már előrébb jár.
Szerintem az AMD-nek ez a "tudás" előnye kb. olyan mintha én kitalálnák egy nyelvet, és mindenki mást hülyének tartanák, mert nem értik a hablatyolásomat. -
namaste
tag
válasz Raysen623 #466 üzenetére
Ez így nem igaz.
A közép és felső kategóriában az AMD GCN-re jellemző a nyers erő: több TFLOPS, nagyobb memória sávszélesség, textúrázásban kb. azonosak és csak a ROP műveletekben jobbak az NV GPU-k.
Az alsó kategóriában (RX 560 - GTX 1050 Ti és az RX 550 - GT 1030) már kiegyensúlyozottabb a helyzet, de az NV itt is nagyobb ROP teljesítményt nyújt.Egyre több játék jön ki DX12-re, vagy AGS-sel, a tesztekben a játékok kb. fele már AMD "barát".
Mi az, amit az NV CPU-val számoltat? A TIER2 bekötés követelményeit az Maxwellhez (és a Pascalhoz) igazították, ezt a hardver tudja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raysen623 #947 üzenetére
A drivernek korlátozott mértékű jelentősége van a kihasználtságlimit kezelésében. Azt csak olyan hardveres megoldásokkal lehet javítani, mint a Vegában az LDS dinamikus particionálása, vagy a Voltában az L1 és az LDS összevonása. Hogy ez mit ér? Nézz meg egy Dirt 4-et olyan beállítással, ahol nem a sávszél a limit. [link] - Jó a Volta nincs benne, de az L1-LDS összevonásnak, egy megfelelő fordítóval kvázi ugyanez lesz hatása.
Nem véletlen, hogy például a Frostbite Team is erre koncentrálja a kutatásait, mert ők is esnek bele a kihasználtságlimit problémáiba, amit nem nagyon tudnak kezelni a régebbi hardvereken. Amikor ezeket tervezték még nem volt tényező az az igénybevétel, amit ma elvétve már megkapnak, és ez az idő előrehaladtával rosszabb lesz. Szóval lehet, hogy a Vega és a Volta a nyers specifikációkban nem valami nagy dobás, de pont ott ahol számít, mindkettő egy erős lépés a jó irányba.
Egyébként a Vega és a Volta távolról sem old meg minden problémát. A valós megoldások később jönnek. Ez a két rendszer csak időt nyer.
Érdemes szemügyre venni ezt a tanulmányt, mert rengeteg aktuális problémát kezel, és kevés hardveres változást igényelne: [link]
A Vega architektúrát elég lenne azzal kiegészíteni, hogy egy wavefront is módosíthassa a saját bázis- és méretregiszterét, és máris implementálható lenne a rendszer. A többi architektúránál azért sokkal nagyobb változásra lenne szükség, viszont egy prototípus kódot azért jó lenne látni egy létező hardveren, hogy megkezdődhessen a gyakorlati vizsgálata a tanulmánynak, és akkor van esély, hogy ez lehet az alapja a következő DirectX-nek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Raysen623 #950 üzenetére
Azzal tisztában vagy hogy a játékfejlesztés évek óta nem NV hardverre folyik, hanem a konzolok a fő célhardver ami nem NV. Ezt el kell már felejteni, még ha sok AMD fan ezt szajkózza, hogy a gonosz zöld emberkék miatt nem fejlődik az ipar, pedig az egész azért áll egy helyben, mert rohadtul nincs pénzük a stúdióknak alapjaiból új grafikus motorokat fejleszteni, kivéve pár anyagilag erős céget,akik képesek pl. egy Frostbite megírására.
Pár tőkeerősebb stúdió is implementálni tudja maximum Dx 12 támogatást a Dx11 motorjaiba, de a legtöbb még ezt sem.
Kb 2-3 év múlva majd eljutunk arra szintre , mikor ez alap lesz és a régi motorok már annyira elavulnak, hogy tényleg nem lesznek piacképesek. Na, majd akkor lesz a Dx 12 fénykora.
De szerintem már előre látni lehet, hogy a nagy előrelépést majd egy újabb Dx verzió fogja hozni, a legújabb GPU-kal,( Volta, Vega,de inkább még azután) ami már szerintem tervben is van, csak jelenleg annyi pénz álla Dx12 ben Microsoft részéről, hogy nem lépik meg a dolgot.
Egyébként pedig a Dx 12 nek sok haszna felhasználói oldalról nincsen szerintem , maximum, ha tényleg működni fog a Copy-Paste átportolás konzol- PC között, de az sem nekünk lesz igazán jó, ( sőt...)hanem a kiadóknak és a fejlesztőknek. Ennél a Dx verziónál a fogyasztók másodlagos szereplők, itt a stúdiók, és az ipar magának akart ezzel első sorban jót, hogy könnyebb legyen az életük a portolhatósággal,driverekkel,átjárhatóságot tudjanak a célhardverek közt biztosítani, kevesebb munkával több pénzt tudjanak szakítani.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Raysen623 #954 üzenetére
A probléma még mindig az, hogy 10 játékból 9 konzolra van fejlesztve és nem írnak külön motort a PC-s port miatt az NV kedvéért a tized annyi eladást produkáló PC-s piacnak.
Ha AMD egyáltalán nem lenne jelen a PC piacon valószínűleg és tényleg csak zöld lenne,akkor sem írnának , ezt kellene valahogy megérteni és nem keverned a szezont a fazonnal.
Szerintem nem az első eset, amikor ezt már megbeszéltük talán pont veled is itt, de hát csak nem változik a kép, mert könnyebb ezt az NV. izét tolni...
DX 11 kiforrott , olcsóbb, van rá 100 grafikai motor és van rá elég programozó gyakorlott gyors és megfelelő tudással stb stb....és még így is kapod a félkész szemetet amit több giga patchel lehet használható állapotba hozni a kiadás után több héttel, ráadásul többszörösére nőtt egy-egy játék fejlesztési költsége mint mondjuk volt 2007 ben.Dehogy kapnánk jobb portokat, sőt....egyébként így is már működik ez a dolog, nem a jövő zenéje.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Le Mans Ultimate
- Gyúrósok ide!
- Háztartási gépek
- TCL LCD és LED TV-k
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HBO Max & OD topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...