- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
Egy erőmű hatásfoka még ha szén is, akkor is 60 százaléi felett van
http://www.omikk.bme.hu/collections/mgi_fulltext/energia/2002/07/0704.pdf
Az összes német kőszénerőmű éves villamosenergia-fejlesztésének
átlagos hatásfoka mintegy 38%.A legújabb kőszénerőművek elérik a 47%-os hatásfokot.
[ Szerkesztve ]
-
golyós
őstag
Most kaptam cégesnek egy Citroen Berlingot.
Amit szeretek benne: csend van
Amit szokni kell: nincs kuplung ( nem volt még automata kocsim), csak a fék nyomva tartásával lehet váltogatni az automata váltót, sosem tudom csak a kijelzőt nézve, hogy "jár"-e a motor.
Hatótáv lóf..z : 115km ami így tél elött nem túl biztató, ha rátekerem a fűtést csak egy picit is, 20km minusz. Ez rárakott világítással, rádióval karcsú lesz, jó ha tudja majd a 70km-t.
Van 240V és 400V töltő is hozzá, nem mértem még de minimum 8óra. Gyorstöltőt nem vettek hozzá, hogy tovább bírja az aksi.
Szerintem ekkora felárat nem ér meg, sosem hozza be az árát.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
bagkri01
őstag
válasz Velsharoon #100 üzenetére
Top komment
samsungI600>tmobile pulse>nokiaE52>se xperia mini>nexus s>acer liquid gallant duo>JiayuG3>WayteQTalk5H(MIUIbyKelzsoca)>Xiaomi Hongmi 1S>lumia 535>Lenovo A6000>Meizu M2 Note
-
#06658560
törölt tag
Meg részecskeszűrő, változó szelepvezérlés, EGR, a mindenféle hangolt töltés miatti szívócsőbe pakolt szelepek, a pilot befecskendezést tudó befecskendezők... Egy mai modern benzines motor pont ugyanolyan bonyolult, és pont ugyanolyan problémákat okoz, problémákkal küzd, mint egy modern dízel. Csak még kell neki a gyújtás is.
-
#06658560
törölt tag
Nem lehet olcsóbban kihozni ezeket jelenleg. A Tesla folyamatosan veszteséges, még egyetlen cent profitot nem termelt fennállása során. A nagyok is azért nem hozzák ki tömegesen az elektromos autókat, mert amit egy autótól elvárnak az emberek azt nem tudják együtt, mindet teljesíteni vele. És ezen elvárások egyike az ár is. a Renault megoldása a lízingelt akkuval meg nagyon nem nyerte el a tömegek tetszését. még azokét sem, akik amúgy az autót lízingelik, vagy elektromos kerékpárt lízingeltek céges kerékpár konstrukcióban.
-
#06658560
törölt tag
Hidrogénnel hajtást már több mint tíz éve futtat a BMW, Münchenben voltak is publikus kutak akkoriban, a shell legalább másfél évtizede foglalkozik vele, meg a megújulókkal is már, úgy mellékesen.
Ha mégis az elektromos áram lesz a nyerő, a kutak valószínűleg akkor is megmaradnak, csak elektromos gyors töltő, vagy akkucsere állomások lesznek. Ugyanis különösen a városokban nincs lehetőség minden parkolóhelyhez töltőt telepíteni.Speciel mezőgazdasági gépeknél nem olyan hülyeség az akku, a traktorokra az ellensúlyok helyett mehetne is fel egy csomag.
És a járműipar nem véletlenül agyal ezerrel az akkucserés töltési módon is.
-
#06658560
törölt tag
A magyar geotermikus energiatermelés legnagyobb problémája a vízben oldott anyagok nagy száma, rohadt gyorsan tömődnek el a csövek. Ezért van, hogy leginkább gyógyfürdőnek alkalmasak a hazai termálvizek, nem fűtésre, vagy energiatermelésre.
#108 Tikakukac: tudom, hogy jelenleg csak targoncák és városi buszflották esetében tud életképes lenni, de még mindig nem bukott el annyira, hogy ne gondoljanak rá.
[ Szerkesztve ]
-
Man0gatya
aktív tag
nagyon tévedsz mesélj már mergfeküdt a rendszer a légkondiktől? azok sem esznek keveset györs- villámtöltő meg nem lesz minden háztartásban a legtöbb ember naponta 100 kmt se megy nem hogy 1000et azt meg szépen 220ról is utántölti meg nem tudom tudod e de egy elektromos kocsi müködhet pufferként is az aksiból visszatölt a rendszerbe ha hiány van
-
Man0gatya
aktív tag
A hidrogén zsákutca... nem is fog elterjedni mert 30x annyi az ára mint az eletromosáramnak amivel előállitják... hogy odavigyék valahova ahol aztán beekrül egy gyorsan elhasználódó rendszerbe amivel elektromos áramot állitanak elő.
Hamarosasn jön az akku új generációja mi könnyebb és nagyob tárolókapacitású a mostaniaknál...és 5-8 perc alatt tudsz 1000 kmre elég energiát beletölteni. ez a technologia 10 év mulva már általános lesz na akor lesz vége a belsőégésűnek akit érdekel keressen rá, hogy graphine battery.[ Szerkesztve ]
-
Man0gatya
aktív tag
válasz vodkaboy22 #52 üzenetére
a teslának már erre is van megoldása hatalmas akku farm amit megújjuloval töltenk fel ausztráliában van és többször lépett életbe amikor áramkimaradás volt....nem olyan problémák ezek amit ne lehetne megoldani ilyen akkufarmoookm bárhova telepithetük házak falaira tetőkre pincékbe.... amikor van szél, nap stb akkor feltöltik amikor meg nincs akkor használják egyébként meg az újabb kocsik pufferként is fognak müködni ha áramhiány lesz feltöltik a tárolt energiát a rendszerbe...
-
félisten
válasz Man0gatya #113 üzenetére
"Hamarosasn jön az akku új generációja mi könnyebb és nagyob tárolókapacitású a mostaniaknál...és 5-8 perc alatt tudsz 1000 kmre elég energiát beletölteni. ez a technologia 10 év mulva már általános lesz na akor lesz vége a belsőégésűnek akit érdekel keressen rá, hogy graphine battery."
Én ilyen szempontból évtizedekig nagyon optimista voltam, de kezdek belefásulni abba, hogy mindig úgy van, hogy "hamarosan itt az új csodaakku...".
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Joshi
titán
válasz Man0gatya #111 üzenetére
Milyen tetőre? Tíz emeletesben lakom, a lakótelepi embereknek nincs saját épület felülete ahova pakolhatja a napelemeket. De tölteni se tudják az autójukat esténként. Meg aztán az 1,5 milliós napelem szett ~10 év alatt térül meg, csak ezután van ingyen az energia. Persze kb ez idő után megy majd tönkre az inverter is, szóval nincs kolbászból a kerítés. Az viszont tény, hogy a napelemek már sokat fejlődtek, de azok se örök életűek.
[ Szerkesztve ]
-
Man0gatya
aktív tag
az első napelemek 30 éve mennek csökkent a termelési kapacitásuk, de mennek....amugy egy 10 emeletes házra is lehet szerelni mivel már társasházak vannak, ha azok ügy döntenek mehet a tetőre. a falra meg az akkupackok Már vannak kész termékek graphene batteryvel a samsungnak pl de a note 7es fiaskó után nem dobják még piacra, de nézzük meg az ezelőtt 10-15 évvel lévő akkutecnologiát meg a mait....
-
PirosHello
senior tag
Egy fogalomzavart tisztáznék: "áramszolgáltató" a villamosenergia-piac megnyitása (liberalizációja) óta nincs. Van Hálózati Engedélyes (aki a hálózatot üzemelteti, hogy a vill. en. eljusson A-ból B-be), és van Villamosenergia Kereskedő, aki megveszi a Termelőtől, és eladja a Vételezőnek (vagyis amit a fogyasztásmérő állása után fizetsz).
Persze a lakosság nem kerüllhet, csak az ún. "egyetemes" árszabásba, amelynek az árát a mindenkori Hatóság állapítja meg, tehát itt nincs versenyhelyzet (kkv és nagyfogyasztó már választhat Kereskedőt, és így árat is).Az e-töltés pedig azért nem tisztázott még, hogy mennyi az annyi, mivel nincsen rá Hatósági árszabás (magyarán mennyit kérhet érte a Kereskedő) a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal eddig kiadott rendeleteiben. Ez ugyanúgy speciális árat kíván, mint a közvilágítás, vagy az éjszakai (vezérelt) árszabás, mert más jellegű, mint a hagyományos (otthoni vagy ipari) felhasználás. Ám az Állam bácsi még mindig nem adott ki rá rendeletet, így egyébként egy e-töltő sem működhetne jelenleg szabályosan. Most úgy működik, hogy 1. nem kell fizetned a töltésért->hálózati veszteség, amely a Hálózati Engedélyes vesztesége, és az állam már több 10 éve nem támogatja Őket. 2. a töltő tulajdonosa pl. önkiszolgáló étterem, áruház, stb, akinek a parkolójában töltesz, kitalál 1/2 óra, 3/4 óra, 1 órás "csomagokat", és azok árát a pénztárnál becsengeted az autómosóhoz hasonlóan, de nem tudni, hogy tényleg annyit fizettél e, amennyibe Neki a villamos energia kerül. 3. ugyanez, csak egy mobilos applikáción keresztül foglalsz töltőt, és fizetsz ugyanígy a töltési IDŐÉRT (nem villamos energiáért!).
2 fontos dologban értek egyet az általad is leírtakból: 1. jelenleg nehéz annak megoldani az otthoni töltést, aki nem családi házban él, mert jelenleg kevés a parkolókban lévő nyilvános töltő. 2. felgyorsult világban élünk, és a 4 perces dízel/benzin tankolással (700km-re elegendő) nincs ideje senkinek arra, hogy kb. 40 percet várjon egy egyenáramú villámtöltő mellett arra, amely utána kb. 150 km megtételére elegendő (nem kérdés, hogy most melyiket választjuk).
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
GIJoe
addikt
válasz #06658560 #122 üzenetére
Én nem a gaphene-ben látom a jövőt, inkább az LTO akkukban,
jó ideje lehet őket kapni, ha találnék olyat aki segít megtervezni magam
is készítenék LTO powerWallt, persze akad is az alibabán, csak kicsit borsos az ára.A tesla már szintén forgalmazza a power wallokat (7 Kwh/ db) most a 2. járnak de jön az új 3.
Fogalmam sincs hogy hogyan jön ide a note telefon történet, szezont a fazonnal esete.. -
Joshi
titán
válasz Man0gatya #123 üzenetére
Félre ne érts, én nem vagyok ellene a napenergiának sőt. Tesóméknak érdemes lenne mert a házuk nyeregtetős és pont délre néz a felülete. Mondjuk nekem nem is olyan fontos a villanyenergia, mert jelenleg havonta 5-6k-t fizetek villanyt ami nem sok. Ráadásul klímám is van.
-
Joshi
titán
válasz PirosHello #124 üzenetére
A Mol egyes töltőinél már fizetős a mutatvány. Ott úgy történik a számlázás, hogy töltési idő + felvett energiából számolja ki a fizetendő összeget.
-
PirosHello
senior tag
Ja, csak tök szabálytalan. Melyik rendelet írja le, hogy kérhet pénzt a töltési időért?
Jó magyar szokás: ami nem tiltott, azt szabad
Magyarul ez a piac jelenleg szabályozás nélkül működik, ki kellene adni rá egy rendeletet (árszabást).
Akkor nem kérhetne pénzt a töltési időért, csak a vételezett villamos energiáért.
Ha tankolsz, akkor is kér díjat a töltőnél eltöltött időért? (költői kérdés ).[ Szerkesztve ]
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
Joshi
titán
válasz PirosHello #128 üzenetére
Olvass utána hogy miért számolnak idővel is. Az autók nem egyforma töltés idővel rendelkeznek, ez miatt sok-sok órára foglalják a töltőt más autók elöl. Arról nem is beszélve, hogy sokan parkolónak használják a töltőhelyeket. Mondjuk a parkolásra használó tulajt már büntetik úgy az ingyenes töltőknél, hogy ha feltöltött az akku de továbbra is ott tartózkodik az autó, akkor arra már számol tarifát.
[ Szerkesztve ]
-
PirosHello
senior tag
Értem, de így két oldalról is törvénytelen: mivel nincs rá szabályozás így nem kérhetne érte pénzt, másrészt mert diszkriminatív.
Ez pont olyan, mintha a kamiontól, vagy nemzetközi autóbusztól külön díjat (idő) kérnének a tankolásért, mert 1/2 órára foglalja a helyet más jármű elől.Ha lenne rá tarifarendelet, akkor nem kérhetnének díjat az időért.
A második felvetés (szabálytalan parkolás) pedig szankcionálható (büntethető), és egyébként is kultúra kérdése (mint ahogy a mozgáskorlátozott parkolóhelyen való szabálytalan parkolás is).
Sajnos ebben is mi, magyarok eléggé hátul kullogunk a nemzetközi rangsorban (sajnos).[ Szerkesztve ]
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
Joshi
titán
válasz PirosHello #132 üzenetére
Mivel nincs szabályozva ezért úgy tarifáznak ahogy akarnak. Meg azt is vedd hozzá, ha elég sok elektromos autó lesz, akkor az áram is jóval drágább lesz, mert az állam tenni fog róla hogy így legyen.
-
#06658560
törölt tag
válasz PirosHello #132 üzenetére
Miért ne kérhetne valaki pénzt egy szolgáltatásért? Le van írva valahol, hogy ingyen kell biztosítani az elektromos töltés lehetőségét?
-
arnyekxxx
veterán
A tesla már szintén forgalmazza a power wallokat (7 Kwh/ db) most a 2. járnak de jön az új 3.
Már csak azt kell kiszámolni, megtérül-e a powerwall ára az életciklusa alatt.
Segítek: nem.
Az ilyen aksis önszopatásnak ott van értelme ahol fizikailag megoldhatatlan rácsatlakozni az elektromos hálózatra.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Man0gatya #114 üzenetére
a teslának már erre is van megoldása hatalmas akku farm amit megújjuloval töltenk fel ausztráliában van és többször lépett életbe amikor áramkimaradás volt.
LOL
és igy lesz az ingyenáramból kibszottdrágaáram.
https://villanyautosok.hu/2018/01/24/rengeteg-penzt-termel-tesla-del-ausztral-akkumulatora/
Jól látszik, hogy délutánonként, csúcsidőben 14000 ausztrál dollárt is megadnak a piacon 1 MWh energiáért, ami aktuális középárfolyamon 2828 forintos kWh árnak felel meg (viszonyításképpen idehaza minden egyéb díjjal együtt ~40 Ft az energia végfelhasználói ára kWh-ánként).
de nyilván szívesen tankolnád a villanykocsidat kézezernyolcszázforin/kwh-s árammal
-
arnyekxxx
veterán
egy 2 KWos szereld magad szett már nem olyan vészes mint régen, csak jobban képbe kéne lenni kicsit, meg több idő kéne otthonra..
Ez az olcsó készlet végösszegbe mennyiből jön ki az országba beszállítva, engedélyes villanyszerelővel feltelepítve, adveszórával az elmühöz bekötve?
-
arnyekxxx
veterán
válasz PirosHello #132 üzenetére
mivel nincs rá szabályozás így nem kérhetne érte pénzt
miért ne kérhetne bárki annyi pénzt amennyit akar bármiért, amit nem tilos eladni?
-
GIJoe
addikt
válasz arnyekxxx #136 üzenetére
Az hogy megtérül e, olyan dolog most ahol én lakom EON terület 45 Ft/kWh, Németbe 90 Ft körül van ue, szinte biztos nem lehet sokáig tartani ezt a rezsidémonos kamu-nyomott árat, ha nem lenne friss házhitelem napelemparkba ölnék sok $t.
Van aki nagyban gondolkozik és megéri, biztos nem tőled kér tippet.
Amit linkeltem fent egyértelműen le van írva, hogy GridFree limiterrel, óra után, vagy akár külön vezetéken, nem kell engedély, nem fog visszatermelni 2-3kWh már lehet puffer tartályt melegíteni, hőszivattyús bojlert rotyogtatni stb... -
Tikakukac
titán
Családon belül most van egy 25 éves projekt. 7. événél tart. A számok alapján most 5,5 év csúszásban vannak. Nem jönnek a számok.
Picit olyan ez, mint mikor szélerőművet akartak lerakni felénk. 2 számítás volt. Egy, ami a pályázatnak ment és egy, ami a fejesnek. Végül a madarak miatt amik a Tisza mellett vannak lemondták. Szóval azért csak okosan
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
GIJoe
addikt
válasz Tikakukac #141 üzenetére
én a mostani olcsó árakról (1$/cella) beszélek, 7 éve nem érte meg, szerintem, + hóeséskor hány napig van hó alatt, + egyéb nem várt kts.ek (viszont ez a 360E Ft/2 kwhert lehet céges autóval ki is mennék érte, tanulmányútra
-
Tikakukac
titán
Na ez nekem itt a bajom az egésszel. Ebben még mindig nagy a lottó. Ezek akkor bulik, ha a mindenféle EU pályázati pénz szinte kinullázza az esetleg bukókat. És amilyen idióta időjárásunk van... ha valamit csinálnék az a geotermikus móka. Na az egy elég biztos pont.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
arnyekxxx
veterán
45 Ft/kWh
Ez melyik országban van?
mert nálunk ennyi:
https://www.eon.hu/hu/lakossagi/aram/arak.html
(I)A1 - I. tömb (1320 kWh/év fogyasztásig) 35,31 Ft/kWh, bruttó
A1 - II. tömb (az éves fogyasztás 1320 kWh-t meghaladó része) 37,75 Ft/kWh, bruttó(/I)Németbe 90 Ft körül van ue
Jé, ahol az ingyenárammal van tele az ország ott sokkal drágább? A német adófizetők évente 2 paks2 árát nyomják bele az ingyenenergia támogatásába. Nyilván annak aki ezt a támogatást kapja annak tökre megéri.
Van aki nagyban gondolkozik és megéri, biztos nem tőled kér tippet.
Hanem attól aki el akarja neki adni a napelemrendszert
Mindemellett a hatóságilag garantált emelt átvételi ár (KÁT) némileg torzítja a piaci viszonyokat.
Ja és ne felejtsd el, hogy mi Magyarországon élünk ahol a napsütéses órák száma januárban 50 júliusban meg 250 szóval az, hogy valaki levezeti, hogy Hawaiiban 84forintos hálózati árnál januárban 240 júliusban 300 napsütéses órával belátható időn belül megtérül egy aksi az nálunk semmi relevanciával nem bír.
De nyitott vagyok, vezesd le számokkal, hogy megtérül az életciklusa alatt Magyarországon.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #137 üzenetére
Varj, ne keverd a szezont a fazonnal (vagy ha a cikk, legalabb ne idezd).
A _kiegyenlito_ aram az az 1400 dollar. Alatta a zsinoraram nyilvan sokkal olcsobb, es egy varhato atlagot fizettetnek a userrel (tarifa ara).
A tesla szempontjabol pont az a lenyeg, hogy a tarolasi kapacitasuk miatt tudnak pont a peak-ben azonnal szolgaltatni. Csak kicsit kell olcsobbak legyenek, mint a gazturbina (annak inditasi koltsegevel es felfutasi gorbejevel is versenyezve), mar megeri adni, mivel mire a sajat userek hasznaljak, addig visszatoltodik. -
GIJoe
addikt
Erre a hétre jutó csalás...
[ Szerkesztve ]
-
.DLL
veterán
Jelenleg semmi nincs kiépítve eléggé, sem a hidrogén rendszer, sem az elektromos (töltő)hálózat.
Nyilván ha az általad említett 3M autó most hirtelen elektromos lenne, akkor most bajok lennének. Mondd ugyan ezt hidrogénesre is: "mind a 3 millió magyarországi autót fel akarnád tölteni, megfeküdne a hálózat." - és milyen igaz, mivel nincs hidrogénes hálózat sem ami ki tudná szolgálni. Magyarán, mindenképpen fejleszteni kell valamelyiket. Akkor már inkább az elektromos hálózatot és infrastruktúrát fejlesszük, aminek alapjai már megvannak, mintsem egy új, bonyolult, több ponton is sérülékenyebb hidrogénes rendszert, aminek egyetlen előnye látható jelenleg: gyorsabb feltöltés, de ez megint a jelenre vonatkozik, a jövőben az akkuk bírhatnak a jelenlegieknél 3-10-szer gyorsabb töltést is.
Amellett, hogy a jövő infrastruktúráját már ennek szem előtt tartásával kell megtervezni, a jelenben el lehetne kezdeni a lakótelepi parkolóhelyeken kialakítani normál 1 fázisú töltőoszlopokat, akár csak annyit, hogy egy 230V-os dugalj legyen rajta és meg lenne oldva az éjszakai töltés (de jobb lenne Type2-es beépített kábellel, hogy kevesebb legyen a macera, de nyilván úgy jóval drágább lenne egy ilyen oszlop). Szóval a lényeg, hogy el kéne kezdeni csak, egy erős áramú elosztó doboz a parkoló, vagy utca végébe, és onnan elkezdeni kihúzni a kis töltőoszlopokat. Nyilván ezt is racionálisan a gazdagabb környéken lévő lakótelepeken, ahol többen vennének elektromos autót amúgy mint ott, ahol nem csak a helyben töltés hiánya, hanem az anyagiak is gátló tényezők. Majd oda is kelleni fognak ilyen pontok, de csak ha már elérhetőbb áron ott is terjedni kezdenének az elektromosok.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
arnyekxxx
veterán
A _kiegyenlito_ aram az az 1400 dollar. Alatta a zsinoraram nyilvan sokkal olcsobb,
A zsinóráramhoz nem kell az aksitelep.
Itt arról volt szó, hogy mennyire fasza is a teslaaksitelep.
Az. És urvadrága a használata.
Csak kicsit kell olcsobbak legyenek, mint a gazturbina
És olcsóbb? Vagy szimplán ahova telepítették ott a közelben sincs modern gázturbinás erőmű?
Mindenesetre valamit nagyon tud az ausztrál teslatelep, 7MW árammal kipótolta az 570MW szénerőmű kiesést. Ez a varázslat minden pénzt megér.
-
arnyekxxx
veterán
"Akkor már inkább az elektromos hálózatot és infrastruktúrát fejlesszük, aminek alapjai már megvannak" Kb annyira vannak meg az alapjai mint amennyire alap a Magyar Posta telefonhálózata a Telekom optikai hálozatának.
"a jövőben az akkuk bírhatnak a jelenlegieknél 3-10-szer gyorsabb töltést is."
Egy másik scifiben meg azt írták, hogy 2001-ben a Szaturnusz közelében HAL kinyirja az emberi személyzetet.
Szóval a lényeg, hogy el kéne kezdeni csak, egy erős áramú elosztó doboz a parkoló, vagy utca végébe, és onnan elkezdeni kihúzni a kis töltőoszlopokat.
És ezt ki is fogja finanszírozni?
-
.DLL
veterán
válasz arnyekxxx #149 üzenetére
Csak a kötekedést érzem ebben a hozzászólásban. Nem felém személyesen, hanem a téma felé.
"Kb annyira vannak meg az alapjai mint amennyire alap a Magyar Posta telefonhálózata a Telekom optikai hálozatának."
Ok, kiemeltél egy mondatot, amibe bele lehet kötni, lehet hogy nem állja meg a helyét, és új kábeleket kell kihúzni, de a hidrogén rendszerhez ugyanúgy nincs még semmi."Egy másik scifiben meg azt írták, hogy 2001-ben a Szaturnusz közelében HAL kinyirja az emberi személyzetet."
A múltban nem volt ekkora igény ilyen akkumulátorokra, jó volt az a Li-ion vagy Li-polimer akksi azokba az eszközökbe amikbe kellettek, gondolom hogy egyetemeken, kisebb-nagyobb kutató laborokban nézegették az új lehetőségeket, de a amíg nem áll be ezek mögé egy nagyobb támogató, addig csak kb. hobbi marad, most viszont sorra állnak be a nagyobb gyártók a szilárdtest akkumulátorok fejlesztése mögé. Nyilván én is látom, hogy a "lehet, talán, majd" az nem most. Most még nincs lóf se, de a predikciók most biztatóbbak mint régen, amikor még igazából igény sem volt akkora mértékben ilyen akkumulátorokra, hogy az triggerelje a gyártókat."És ezt ki is fogja finanszírozni?"
Nyilván nem ingyenes lenne a töltés, hanem egy mindkét fél számára arányos áron.
Ugye említettem hogy először a gazdagabb környékek társasházai körül; még én is kifizetném az itthoni áram 1,5--2-szeresét a lakásom előtti töltőn, mert így is olcsóbb lenne, mint az üzemanyag, szerintem akik ilyen környéken laknak, dolgoznak, jó munkájuk van, nem jelent gondot nekik , azok szvsz nem sokat gondolkodnának ezen.(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!