Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Segal

    veterán

    válasz opr #52 üzenetére

    Autóba átültetve ez olyan mintha egy 20 éves autót vennél amiről már a megvásárlás pillanatában tudnád hogy ezer sebből vérzik...
    Tehát nem arról van szó hogy ne vedd meg mert felőlem vedd, de ebből a pénzből azért egész korrekt kerékpárt lehet venni.
    Persze az nem lesz rásegítéses, de valahol a kerékpározásnak pont ez lenne a lényege...
    Ettől függetlenül persze a piacon lehet a rásegítéses kategória is mert több ok is szólhat mellette, de ha már venne az ember akkor inkább valami normálisabbat. És most nem feltétlen a millio+ -os kategóriára gondolok, hanem olyanra aminél nem kell aggódnod minden egyes kilóméternél, hanem csak teszi a dolgát. Na ennél a képekről is leolvasható hogy nem az...

    "Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

  • Somatom

    veterán

    válasz opr #52 üzenetére

    Valóban van pedal boys társulat, de speciel Runner_fxr bármit nyilatkozik egy bringa szervízelésével kapcsolatban, azt ajánlott komolyan venni.

    Egyébként analógban símán lehet bringázni olyannal, amire egy pedal boys rá sem ülne. Kontrafék, 3 gangos agyváltó, elöl vmi ecccerű tárcsafék, oszt jónapot. Nézd meg, hogy a főfalusi futárok mikkel nyomják! Többnyire még váltó sincs rajtuk. Sőt, nem egy fixit láttam. Ami nincs, az nem romlik el. A gond ott kezdődik, amikor elkezdik bonyolítani. Telók, villanymotor, akku, váltó, stb. Azokat nem csak megvenni kell, hanem karban is kell tartani.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Somatom

    veterán

    válasz opr #54 üzenetére

    Nem létezik ilyen. A pedelec kritériuma, hogy csak rásegít, önállóan nem képes hajtani. Ettől fér bele jogilag a kerékpár kategóriába. Komoly gyártó nem szegi meg ezeket a kritériumokat. Sőt, ellenkezőleg, próbálják megakadályozni, hogy a user megtegye. Szóval, ami önállóan képes hajtani, az nem kerékpár.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Segal

    veterán

    válasz opr #57 üzenetére

    Kissebb vásárlásokhoz sokkal ideálisabb lenne neked akkor egy roller...
    Az már van 100k alatt is.
    Fogyáshoz meg kondibérlet helyett, étrend változtatás a SOKKAL kifizetődőbb.

    "Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz opr #60 üzenetére

    Well, én tökre értelek téged (és valószínűleg ezért is olyan a teszt, amilyen), amióta van roller/bicikli is néha teszten, azóta bizony nekem fixen van egy ilyen motyóm, még akkor is, ha a kerékpár-egyházközösség szerint egy kalap szar.
    És ha ugyanez a hitközség azt javallja, hogy inkább tekerjek fel a Svábhegyre meló után egy nem rásegítéses cuccal, akkor ők nagyon nem értik az én igényeimet egy környezetbarát(nak tűnő) mikromobilitási eszköz kapcsán, amitől annyi az elvárásom, hogy nagyobb legyen a kereke és stabilabb legyen, mint egy roller (mert elég idétlennek érzem 20-szal gurulni lefelé a hegyről), ha pedig mondjuk egy nyári este megvágtam az aktuális adást, feltöltöttem és este 8 óra van, akkor ne kelljen már megszakadnom abban, hogy hazakerekezek.

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • beef

    őstag

    válasz opr #57 üzenetére

    Ami a lényeg, normális gyártótól nem fogsz venni gázkaros "bringát". Mert ahogy fentebb is írták, ők betartják az EU-s szabályozást. Így a rendőr sem fog büntetni (azért mert most még nem teszi, az nem jelenti azt, hogy holnaptól nem lesznek erre ráuszítva).
    Ha megnézed amit korábban linkeltem ADO honlapot, ott is van EU-s és International verzió. Az EU-s csak rásegíteni tud (de ez nem valódi pedálszenzoros pedelec).

    5000€-ért már nem akármilyen össztelós montit kapsz (625Wh, 85Nm ~80km) :)
    Nyilvánvaló erre nincs szükséged.
    250 - 400eFt körül indulnak a valódi pedálszenzoros járgányok, minimum 30km-es hatótávval.

    [ Szerkesztve ]

  • beef

    őstag

    válasz opr #67 üzenetére

    Ők gyártják. Persze ez "csak" a motor és a vezérélés, kell még köré a bringa többi része is.

  • Somatom

    veterán

    válasz opr #69 üzenetére

    A három nagy nem ad el kiskerben motort. Csak OEM gyártókkal szerződik. Egyedi megoldásokhoz a Bafangot javaslom. Egyébként van ennek saját topikja.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • pusszycat

    nagyúr

    válasz opr #69 üzenetére

    Van kit ami szabványos "bármilyen" biciklit elektromosra alakit.

    [ Szerkesztve ]

    Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #52 üzenetére

    Én amúgy megértem, hogy az átlag ember így gondolkodik mint Te, mivel meg van vezetve. A probléma onnan gyökeredzik, amikor a 90-es évek közepe tájékán betört az Auschan, Tesco, Obi, Praktiker és társai kis hazánkba! Egészen a 90-es évek eleje, közepéig, teljesen elfogadott volt, hogy az adott kornak megfelelő technikai szintű, de vállalható minőségű kerékpár az kb egy átlag havi bérbe kerül. Ez ma sem változott, ami változott, hogy az említett nagy áruházak (most már rengeteg webshop is) behozták a hulladékot az országba, olyan silány formában, aminek piacon sem szabadna lennie, mert az alapvető minőségi szintet sem ütik meg! Ezeket a hulladékokat persze elkezdték jóval olcsóbban árulni, mondjuk egy átlag havi bér 1/4 részéért és innentől az átlag emberek fejében, akik semmit nem értenek a kerékpározáshoz, ez lett az elfogadott minimum sztenderd, minden ami a tesco-s szint felett volt, az már kb luxus, versenyzés, sznobság és hasonló. És ez itt az átverés, elhitették az emberek tömegeivel, hogy a vállalhatatlan kínai fos a minimum, holott az csak egy utánzat. Attól, hogy egyre népszerűbbek az elektromos járművek, még cifrább lett a helyzet, még könnyebb átverni az embereket a hulladékkal. Ugyan az a kínai gagyi, megfejelve a legpuritánabb kínai elektronikával. És hozzáteszem, még az elektromos része a legkisebb gond, a fő gond továbbra is a kerékpár mechanikai része. Sokszor mindenféle kerékpáros szabványt nélkülöző alkatrészek, beállíthatatlan váltók, fékek, lötyögő teleszkóp utánzatok jellemzik ezeket a bringákat. És pont emiatt nem tudnak vele a kerékpárszervizekben mit kezdeni, beleteszik a munkát, Te kifizeted, aztán ugyan úgy szar lesz, ez pedig se a felhasználónak, se a szerviznek nem jó, épp ezért, egy magára valamit is adó szerviz, meghúz egy minimum szintet, hogy mi az amivel már nem foglalkozik, nem azért mert sznob, vagy mert nem akar segíteni, hanem azért mert nem akar felesleges bonyodalmakat se másnak se magának. Tehát a realitások talaján maradva, ha ma szeretnél venni egy normális minőségű, hagyományos analóg hajtású kerékpárt, az egy átlagos havi bér lesz, 250-300 ezer ft magassága. Ez a minőség annyit jelent, hogy a kerékpár nagy teherbírású, elbírja a nagyobb testsúlyú embereket is, hétköznapi felhasználás mellett, tökéletesen beállítható, megbízható váltókkal, fékekkel, kerekekkel, esetleg egy elfogadható minőségű első teleszkóppal rendelkezik, átlag felhasználásra. Megbízható társad lesz hosszú évekig ha megkapja a megfelelő karbantartást. Ha szeretnéd ugyan ezt a minőséget, de egy megbízható elektromos rásegítéssel is ellátva, akkor pedig kb 400 ezret hozzá kell adni, ebből 200K a minőségi lithium akku és kb 200 a motor. 700K környékén tud indulni a vállalható minőségű rásegítéses kerékpár. Ennél mélyebben akkor kell zsebbe nyúlni ha kifejezetten aktív sportolási céllal veszel kerékpárt, akár hagyományost, akár rásegítésest. Szóval végletekben azért nem kell gondolkodni, nem csak a tesco van és a sok milliós. :)
    Az persze kétségtelen, hogy a vírusos időszak még rátett egy lapáttal a kerékpárok árára, ez főleg a prémium szegmensben szembetűnő, de azért alap szinten ma is vannak elérhető árú bringák. A fő gond inkább az áruhiány tud még lenni.
    Ha a fent említett árakat túl magasnak tartanád, mindenképp olcsóbban szeretnéd megúszni, és persze kell a rásegítés is, meg lehet hozni azt a kompromisszumot, hogy veszel egy teljesen alap, pedálszenzoros gépet, pl egy Neuzert, ezeket 300-400k környékén vesztegetik, teljesen alap trekking, merev villával és első agymotorral, vagy egy alap rugós villával és egy alap középmotorral. Lesz bőven kompromisszum, mert egyszerű vfékek vannak a bringán, alap, kerekek, nem túl erős, menetes hátsó aggyal, de rövidebb távokra, nem ütve vágva, jó lehet, esetleg utólag kisebb fejlesztésekkel, erősebb hátsó kerékkel, jobb hajtással. Hatótávra ezek kb 30-40km-t tudnak városi körülmények között. Amitől mindenképpen ódzkodni kell, azok az össztelós mtb utánzatok, és egyéb teljesen ismeretlen márkák, 250-350 ezer körül olyan elektromos bringákat lehet megvenni mindenféle webshop-ból, hogy az valami elképesztő, egy épkézláb minőségű alkatrész nem lesz rajta, cserélhetsz ki mindent, már ha lesz hozzá alkatrész. Érdemes az ismert márkáknál maradni.

    A nagy márkák olyan szinten gyártók, hogy az akkut, motort, vezérlőket saját maguk fejlesztik, illetve maguk tervezik meg a kerékpár vázakat. Az alkatrészeket mint kerekek, váltók, fékek, teleszkópok minden kerékpár márka ugyan onnan vásárolja (Sram, Shimano, Rock Shox, Fox stb.)
    Hogy érthetőbb legyen, nézzük pl a Meridát. Egy nagy múltú, minőségi német kerékpármárka. A Merida kerékpár vázakat a németek tervezik, de a vázak gyártása 99%-ban Taiwan-on történik, Taiwan a kerékpár ipar csúcsa, a legmagasabb szintű technológiák és váz gyártósorok itt vannak. A Merida Shimano pedelec rendszert használ, tehát a motort, akkut megveszik a Shimano-tól és az összes többi alkatrészt is a fent említett gyártóktól, aztán többnyire Európában lesz összeszerelve a kerékpár. A legnépszerűbb, minőségi pedelec rendszerek mint Shimano, Bosch, Brose, Yamaha, vázspecifikusak, tehát az adott kerékpár márka eldönti melyik rendszert szeretné alkalmazni és az alapján tervezi a vázat, mert mindegyik motornak, akkunak más a felfogatási pontja. Ezek a márkásabb pedelec rendszerek csak gyári építésben megvehetőek, mivel a szoftver is abszolút az adott bringára van hangolva, nem is működne megfelelően a motor egy másik vázban, másik áttételű váltórendszer mellett. Így kompletten tudják nyújtani azt a prémium minőséget amit elvárnak a felhasználók a magas árak mellett. Viszont vannak megvásárolható pedelec rendszerek, amik univerzálisak és a legtöbb kerékpárral kompatibilisek. Jellemzően ilyenek az agymotoros szettek, de van már utólag rögzíthető középmotoros rendszer is, pl Bafang. Utólagos építésnek akkor lehet létjogosultsága ha rendelkezel egy alap, megbízható minőségű kerékpárral, 250-300k környékén egész jól működő rendszereket lehet venni. 350-400 körül nyomatékszenzorost is kapsz. Viszont ha nem rendelkezel kerékpárral, az építést elengedném, mert gyárilag jobbat tudsz venni. Akkor sem építenék ha sportosabb terep használatra kell a bringa, ott is sokkal jobb a gyári építés.

    [ Szerkesztve ]

  • Bog

    HÁZIGAZDA

    válasz opr #93 üzenetére

    Jó, gyere te is!

    Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

  • Somatom

    veterán

    válasz opr #95 üzenetére

    Javaslom, hogy olvasgasd a korábban linkelt villanybringás topikot! Ott találsz házi építésű bringákat. Sztem ami úgy néz ki, hogy nyugodt szívvel el mennék menni vele egy rendőr mellett, az fél milla fölött van és abban nincsenek benne a beleölt munkaórák. Szakértelem nélkül meg felejtsd el, hogy belefogsz, mert több lesz a kár, mint a haszon.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #95 üzenetére

    Az otthoni lithium akku készítéssel azért óvatosan, pár ház leégett már a félresikerült projektek miatt.
    Akkor leszel gondban az akku kapacitással ha mondjuk 25km/h felett szeretnéd használni, főleg ha gázkaros üzemmódban. 20-25 felett, drasztikusan nő a fogyasztás, nem fogod győzni akkuval, nagyon nehéz lesz.
    Pontos méretek az adott bringáról kellenek, amire építesz, az nem mérvadó, hogy gipsz jakab 52 centis trekking vázában mennyi hely van az akkunak, ha neked egy másik márka 56-os vagy 48-as váza kell.

    Akkor mutatok egy kis tündérmesét. :D Épp ma fűztük meg a kollégám új 29"-es kerékszettjét. Berg karbon felnik, DT Swiss aerolight küllők, DT Swiss 180 agyak. A hátsó kerék 630g, az első kerék 540g. Egy régi csepel parasztkergető, 1db acél felnije kb kétszer olyan nehéz mint a komplett két kerék. Persze ennek ára is van, 700-800 ezer környéke a két kerék. Ilyen is van.
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]
    [kép]

    [ Szerkesztve ]

  • Somatom

    veterán

    válasz opr #101 üzenetére

    Tisztelni kell más dilijét. Ismerek olyan idiótát, aki 8 millával a zsebében autót akar venni, vagy ingatlanba szállna be ahelyett, hogy kigurítana a márkakereskedésből egy zsír új Harley -t. Noooormááális? :F

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #99 üzenetére

    Tudok küldeni természetesen linkeket, de a kerékpárok beszerzése jelenleg nem olyan egyszerű, mert áruhiány van. Szóval tudok ajánlani, de, hogy találsz e belőle, az egy másik kérdés.

    Ami az én véleményem szerint ajánlott, a felhasználásodat figyelembe véve, illetve a későbbiekre tekintettel, mert egy ilyen bringa használata rendkívül élvezetes, idővel sokkal többet fogsz vele menni, mint amit most tervezel.
    [link]
    [link]
    [link]
    Állami támogatással -150 ezer, persze ez csak ha Magyarországon veszed.

    Ennél olcsóbban ott a Neuzer, erre már kevésbé tudom azt mondani, hogy ajánlott, mert sok kompromisszumot rejt, de mégiscsak egy épkézláb márka, egyszerű felépítés, nem olyan katasztrofálisan silány mint a noname gagyi össztelósok és társaik.
    [link]

    Igen, elég beteg arc a munkatársam, 20 éve versenyez, csilliók állnak bringában. Kinek mi a fontos.

    Szerintem évente egyszer nézzen rá egy szerelő. Ha egész évben használod akkor télen a felsózott utakon sokat tud pusztulni, érdemes nagy szervizre vinni, amikor teljesen szétszedik és tisztítják, újra zsírozzák, beállítanak mindent, cserélik amit kell. Ha csak szezonban mész vele, akkor elég a kis szerviz is és 2-3 évente is ráér teljesen szétszedni. Viszont a vfék betétek előbb is el tudnak kopni mint egy év, ezeket közben cserélgetni kell ha szükséges. Láncok is km függőek, trekkingen 3-4 ezer km-t szoktak bírni. Tárcsafékes esetén olajcsere évente.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #107 üzenetére

    A Neuzer-re van mínusz 90 ezer állami támogatás is.

    Esetleg elvihetem a sajátom, viszonyítási alapként, ez tényleg prémium:
    [kép]

    Videókban én amúgy nem szívesen szerepelek, van akit vonz ez a világ, én jobb szeretek írni, egy beszélgetés még belefér. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Elf

    aktív tag

    válasz opr #52 üzenetére

    Amikor egy hozzáértő azt mondja hogy szar az azt jelenti hogy számára az.
    A konkrét bringára lefordítva azt jelenti hogy ha minden nap minimum 20-30 kilométereket mész vele, patentpedálal tépve, nyomva nyélen hajtva, esőben és fagyban akkor hamar előjönnek a gondok amit az elhasználódás okoz. Ezeket meg nem olyan egyszerű javítani a nehezen beszerezhető alkatrészek meg a nehéz baállíthatóság miatt.
    Ha te nem így használod hanem csak hetente 2x mész vele pár kilométert akkor valszeg évekig kiszolgál.
    És ha vállalod a külföldi rendelésből esetlegesen következő garancia problémát akkor hajrá. Ha nem akkor Dechatlon. :-)

    Én mondjuk kezdésnek használtan néznék valamit aztán ha nem jön be akkor minimális bukóval ki lehet szálllni. Ha meg megszereted veszel egy olyat ami jobban megfelel a közben kikristályosodó igényeidnek.

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz opr #57 üzenetére

    nagyon maximum 5-10km-re eljarni Egyikunk sincs kondiban

    Nem irom le, hogy hány kiló vagyok mert még elolvassa az asszony aztán elviszi a szívroham és a "nincs kondiban " inkább visszafogott meghatározás lenne rám, de 5-10km-t bármikor letekerek a saját 15éve 12ezerért vett áruházi mtb-al. Szóval arra amit írtál kb BÁRMI megfelel amit a legközelebbi boltban meg tudsz venni, villanymotor nélkül is és azt az olcsó szart kisebb eséllyel dobja fel az utánfutóra a szemfüles aksisfelexes. Ha jelentősebb emelkedőkön kell feljárnod akkor mindez tárgytalan.

  • alapz@j

    tag

    válasz opr #119 üzenetére

    Igazából tényleg az van, hogy sokszor kell menni ilyen 3-5km, nagyon minimális csomaggal, ami egy hátitáskában elfér...

    Remélem nem bántalak meg ezzel, de ha a 3-5km táv számodra gyalog (vagy tekerve) minimális csomaggal már nem abszolválható, csak autóval (vagy teljesen önhordó kerékpárral), akkor a kerékpár-beszerzésnél jelentősebb életmód-változásokra lenne szükséged.

  • alapz@j

    tag

    válasz opr #134 üzenetére

    A legtobb ember, aki bicikliben gondolkodik, de most autozik, az nem az auto helyett, hanem az auto mellett akar biciklizni... Aki 700e ft-os autot vesz, az bicikliben az 5-20e ft-os kategoriaban gondolkodik maximum.

    Lehet, hogy én fogalmaztam rosszul korábban, de szerintem ez nem feltétlenül igaz. Aki a munkába járását/mobilitását akarja megoldani egy adott összegből, az választhat (e-)rollert, kerékpárt, e-kerékpárt, (e-)robogót, motort vagy autót (és még pár dolgot), egy csomó szempont (távolság, parkolási lehetőség, városi haladási sebesség, mozgásigény, státusz, stb.) mérlegelése alapján. Én pl. az erre szánt összegből anno egy (olcsóbb) motort és egy (drágább) kerékpárt vettem autó helyett Szentendréről Bp-re való bejáráshoz, elfogadva, hogy van két hónap egy évben, amikor tömegközlekedek. De látok minden reggel vagy 20 000 embert, aki nem így gondolkodott, hanem az összefüggő kocsisorban araszolva reggelizik a 11-es főúton.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #109 üzenetére

    Előben jön ki igazán a különbség egy gagyi és egy prémium között.
    Illetve, próbálni kell, ha mész vele, azonnal egyértelművé válik a különbség.
    Főleg egy erdei terepen érezni, hogy ez egészen más kategória.

    #126 Bog
    Én inkább azt az álláspontot képviselem, hogy legyen a termék megbízható, és hozza legalább az elvárható minimumot minőségben, ez a kínai termékek sokaságában ritkán fordul elő. Már ha fontosak a zöld szempontok, pláne érdemes a megvételkor kicsit többet áldozni a minőségre.
    Egy alap neuzer vagy valami decathlonos gép azért még bőven nem az a kategória ahol a sportosabb bringások nézelődnek, de már értelmesebb választás mint a kínai.
    Én meg inkább azt látom, hogy az átlag ember végletekben gondolkodik, vagy a legolcsóbb, legsilányabb vacak, vagy a komolyabb, akár több milliós, és a kettőt hasonlítgatja. Értelmetlen.
    A legegyszerűbb módja a bérlés lenne, akár szervezett túrán, ott hamar kiderül mit is jelent egy minőségibb bringa, utána tisztább fejjel lehetne gondolkodni a témában.

  • HThomas

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz opr #137 üzenetére

    Azért azt a Latitude-ot azzal a felszereltséggel ne hívjuk már felsőkategóriának...

    Szerintem a fő baj az itthoni bérekkel van; az emlegetett márkás, de belépő szintű bringák ára egy nyugati átlagbérhez, vagy egy itthoni jobb bérhez képest egyáltalán nem vészes. Az itthoni, főleg a vidéki átlaghoz képest igen, miközben a kínai csodák már nagyjából beesnek a többség számára elfogadható árszint alá.

  • HThomas

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz opr #145 üzenetére

    Szerintem ha euróban is milliomos lennél, akkor jó eséllyel már rég vettél volna egy olyan biciklit ami kell és tetszik, meg se nézve az árát :)

    Azért a Latitude család egy szélesebb skálát lefed...

    @Runner_fxr : egyetértek, mondjuk a teló simán lehet céges is... és hát az divatcikk, a bicikli külső meg nem :)

  • Alchemist

    addikt

    válasz opr #137 üzenetére

    Páréves használt business noti... nemcsak én, hanem a cégünk is ilyenekkel szerelkezett fel. Ha elromlik, legrosszabb esetben a kukázás se probléma.

    Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

  • Elf

    aktív tag

    válasz opr #173 üzenetére

    Igen a középső sáv ahol a már maguktól szét nem eső de még nem drága cuccok vannak kb. megszűnt. A szart nagy tételben kell gyártani , a jót meg drágán kell adni hogy megérje. :(
    De ott van még a Dechatlon ahol 60 ezertől már van kerékpár ami arra hogy évente 4x elmenjen a család egy 20 kilométeres körre simán jók.
    Vagy a Csepel bringák pl. Vagy a Neuzernél a legolcsóbbakat kivéve. Kb ennyi. De ezek is feltételekkel.
    És egy Csepel Woodland kb. az a kategória amit gyerekként nyüstöltél.

    A gyerekeknek én úgy csináltam hogy megvettem 30-50-80ezerért az aktuális méretet majd 1-2 év múlva eladtam mikor kinőtték kb. 10-20ezerért olcsóbban. Így nézve nem olyan vészes a vételár. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #173 üzenetére

    Mutass olyan terméket, bármit, ami az elmúlt 10-20-30 stb év távlatában, ugyan annyiba kerül ma is! Tudsz ilyet? Miért csodálkozunk azon, hogy a kerékpárok ára is emelkedett?

    #176 Bog
    Nehéz azért úgy elmagyarázni a dolgokat ha annak akinek magyarázod nincs viszonyítási alapja, hogy milyen egy jó bringa. Egy drága bringa nem feltétlen azért drága mert mindene tartósabb, hanem mert sokkal hatékonyabb és sokkal jobb használni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #181 üzenetére

    Nekem az jött le a hozzászólásaidból, hogy nem tartod reálisnak egyik mai új bringa árát sem, csak ezért írtam, mert ilyen erővel bármilyen mai termék árába bele lehet kötni. Persze van igazság abban, hogy extra profitot tesznek a felső kategóriában a bringákra, a több milliós árak még a szakmabelieknek is érthetetlenek (persze értem, nagyobb az igény a csúcs bringákra mint amennyit gyártani tudnak, ezért annyit kérhetnek érte amennyit nem szégyellnek), de belépő és közepes szinten emészthető tud lenni és elérhető távolságban vannak.

    Ami a belépő, de már használható bringákat illeti. Ha valaki nem erősen túlsúlyos, mondhatni átlag testsúllyal rendelkezik, akkor a belépő kategória is ki tudja szolgálni alap szinten, tehát rövidebb városi távok, néha egy két közepesen nagyobb túra is beleférhet. Onnantól válik problémássá ha ráérez a bringázás ízére és a hétköznapi közlekedés mellett aktív sportolásra is el kezdi használni. Azt nem fogja bírni és rövid idő alatt a legtöbb alkatrésze tönkre fog menni. Illetve a terep használat tud még amortizálni, pl ha erdőkben szeretnénk sportolni, túrázni, oda mindenképpen kell a belépőnél legalább egyel jobb MTB.
    Amúgy egy trekking megfelelő tud lenni ha nem mész erdőbe.

    [link]
    Ezzel el lehet kezdeni bringázni, kifejezetten gyenge pontja a hátsó kerék, ezt érdemes idővel cserélni egy kazettás rendszerűre. Normál használat mellett, nyilván karbantartva, sokáig ki tud szolgálni.

    Amennyiben valaki terepre is vágyik, kicsit jobban zsebbe kell nyúlni.
    Itt már muszáj kicsit tartósabb alkatrészekkel megvenni a kerékpárt.
    Nagyjából ez az a szint amit már meg szabad venni kezdő terepezésre.
    [link]

    Ezek a kerékpárok konkrétan most készleten vannak, amennyiben ténylegesen tervezel kerékpárt venni, azt javaslom azt tedd meg mielőbb, jövő tavaszra már nem sok minden lesz.
    Örülök ha tudtam segíteni, érdemes benézegetni a bringás topikokba is ha tanácsra van szükséged.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #201 üzenetére

    A decathlon-ban is érdemes körülnézni ha szűkös a keret.
    Nem túl jó ez a microshift váltás, de legalább itt már kazettás hátsó agyat és tárcsaféket is kapsz viszonylag baráti áron.
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz opr #203 üzenetére

    Pontosan, jól látod a kérdést, onnantól válik költségessé a dolog amint sportként, hobbiként tekintesz a dologra, jelen esetben a kerékpározásra.
    Kocabringázás nagyjából bárki számára elérhető.

    A kerékpárok hátsó agya 2 nagy csoportra osztható, az olcsóbb bringákban úgy nevezett menetes rendszerű van, itt a fogaskoszorú tartalmazza a szabadonfutót és az agyon lévő menetre tekered fel a fogaskoszorút. A probléma ezzel annyi, hogy az agyban a két oldalt lévő csapágyazás túl közel van egymáshoz, jobb oldalt a hajtás oldalon hosszan kilóg a tengely és emiatt hajlamos görbülni, eltörni. Viszonylag gyorsan lötyögőssé tud válni a hátsó kerék, majd egyszer csak eltörik a tengely és a bringa mozgásképtelen lesz. 6/7 sebességes kerékpárokon ilyen agyat találsz. 8 fokozattól megjelenik a kazettás rendszerű agy. Itt az agyon egy kazettának nevezett bordás hengert találsz, ebben van a szabadonfutó és erre szereled fel a fogaskeréksort. Itt a csapágyazás sokkal távolabb van egymástól, a tengely két végén, ezáltal a tengely nem szokott görbülni, törni, ráadásul egy üreges tengelyről van szó, ami merevebb is mint a tömör tengely a menetes agyban.
    A tapasztalat azt mutatja, hogy a kazettás rendszerű hátsó agy sokkal tovább bírja mint a menetes.

    Menetes agy: [kép]
    Kazettás agy: [kép]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák