Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zsigus

    őstag

    válasz Dr.F.E.R.I. #27 üzenetére

    Igen, ez valóban így van. Ha nem halnának meg viszonylag hamar az elektronikai eszközök senki nem venne újat. DE a konzoloknál ez máshogy működik...

    Ha egy bizonyos konzol (pl. XBox360) visszahozta a fejlesztési költséget onnantól kezdve minden perc "ajándék", mert a játékok árából is kap az MS, és ezért addig húznak egy-egy generációt ameddig lehet, hogy minél többet hozzon a konyhára. Aztán ha már a végét járja egy-egy generáció, muszáj újra pénz ölni a fejlesztésbe, aminek aztán újra meg kell térülnie stb. stb.

    Az más kérdés, hogy egy-egy generáción belül is meghibásodhat egy-egy konzol, de nem igazán érdekli a nagyvállalatokat, hogy pl. neked már a második Boxod/PS-ed hal meg... de ez nem függ össze a generációváltással.

    A cikkhez: Mindenki csak a HDD-re kapta fel a fejét, bár igaz, hogy tényleg furcsa lenne egy 10.000rpm-es HDD egy konzolba. De nekem ez is sántít egy kicsit:

    "Valószínű, hogy a működés szempontjából az egyik processzor felel majd az operációs rendszer futtatásáért és az ehhez kapcsolódó főbb feladatokért"

    Mégis milyen op. rendszer lesz/lehet az ami egy konzolnál 6 magos procit követel?

    Rendben van, hogy ne abból induljak ki, hogy a mostani rendszerek milyenek a kurrens generációnál (pl. PS3 OS: 1 mag, 256 MB RAM), de mihez kell ennyi? Mert a mai konzolok is rengeteget tudnak (ahogy a cikkben is írva vagyon: szórakoztató központok is egyben), ezért én ezt elég furcsának találom.

    Persze tudom pletyka (aminek lehet, hogy van némi igazságtartalma, de sztem nem sok).

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    válasz Dr.F.E.R.I. #31 üzenetére

    Miért lenne vetélytársa az Xbox360-nak a következő, még nem megjelent Xbox?

    Én nem arról beszélek, hogy a régi típus is fut az új mellett, hanem arról, hogy a jelenlegi generációt húzzák addig amíg tudják.

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    válasz Dr.F.E.R.I. #31 üzenetére

    "Ezeknek pedig más módon szoktak véget vetni, jellemzően nem fejlesztenek rá több játékot."

    Addig fejlesztenek rá játékot ameddig nincs más, és ameddig veszik. Ez nem úgy működik, hogy a játékfejlesztők gondolnak egyet és azt mondják, hogy régi az Xbox360, nem fejlesztünk rá...

    Ameddig ez van és ezt veszik, addig lesznek rá játékok is.

    "Az ilyen emberek nem rohannának az új, drága gépért, ha nem kényszerítené rá őket a gyártó."

    Ez így van. De a gyártó nem fog 2-3 évente új konzolt fejleszteni, mert sokkal kevesebbet keres vele mintha 10 évig tartanák a régit.

    Eljön az az idő amikor le kell váltani az elavult gépeket, de ezt okosan kell csinálni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    válasz dabadab #37 üzenetére

    Ha az előző esetből indulok ki (Xbox Classic) akkor nem igazán lesz támogatás az új gép megjelenése után az X360-ra. Szóval ha valaki szeretne új játékokkal is játszani muszáj lesz új konzolt venni.

    De az Xbox1 bukás volt, lehet hogy itt más lesz a szisztéma. De egy idő után mindenféleképpen le fognak állni az X360 támogatásával, és az újra koncentrálnak majd. Aminek is a végeredménye szintén az lesz, hogy vegyél újat...

  • zsigus

    őstag

    válasz joysefke #39 üzenetére

    Mert a Microsoft-nál ilyen fejetlenség lenne, hogy berendelnek előre játékokat, úgy hogy még nincs kész a gép? Aztán meg áll a gépben és a játékokban is a pénzük...

    Ez nem így működik, mindennek megvan a maga ideje, és gép nélkül egyébként is elég nehéz játékot fejleszteni/tesztelni.

    Az egy dolog, hogy a Halo5 a következő generációra jön, de ez nem jelenti azt, hogy már meg is kezdődtek a munkálatai (sőt).

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    válasz Lajtorja #44 üzenetére

    Félreértesz, nem az hihetetlen, hogy már zajlanak a fejlesztések. Én a kolléga szavaiból azt vettem ki, hogy még a gép fejlesztése előtt elkezdték a játékok fejlesztését, de ez maximum (szerintem) csak vázlat szinten lehetséges, hogy mégis milyen stílusú játékokat szeretnének/milyen legyen a történet stb.

    Gép nélkül elég nehéz egy konzolra fejleszteni, abba ne menjünk bele, hogy ha már tudják, hogy nagy vonalakban hogyan fog kinézni a gép, akkor esetleg elkezdődhet a fejlesztői készlet fejlesztése is, még a végleges hw előtt. DE már akkor is lényegében megvan a HW ami a végleges gépben szerepelni fog, tehát már ha mást nem, mintát akkor is lehet csinálni a gépből, ami kell is a teszteléshez.

    Ha félreértettem valamit akkor elnézést, de én azt is néztem, hogy mire reagált a kolléga, és ebből ez jött le.

    "Olyan, ami nem akar alulmúlni pár elteltével egy alsó-középkategóriás telefont."

    Gondolom pár év elteltével akar lenni. De neked nem furcsa, hogy 6 mag kell a rendszerhez, és szintén 6 mag a játékokhoz? Nyilván az elején lehet olyat is csinálni, hogy nem használják ki az összes rendelkezésre álló erőforrást (mint pl. a PSP-nél, aminél kellő idő elteltével engedélyezték csak a második CPU magot), de ez nekem akkor is furcsa (vagy hihetetlen), mert az AAA játékokhoz mindig jóval több erőforrás kell mint az OS-hoz, és nem úgy oszlana meg az erő ahogy kell. Ha már mindenféleképpen el szeretnék különíteni az OS és az alkalmazások erőforrásait akkor én max. 3 magot adnék csak az OS-nak, de talán még ezt sem használná ki. Nem igazán tudom mire kellene több. Grafikus 3D UI-ra, mint néhány játéknál, vagy minek ennyi erőforrás a játékokhoz (konkrétan 6 db IBM Power7 mag, 3,1 Ghz-en)?

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    válasz Balazs_ #46 üzenetére

    Lehetséges, már nagyon rég hallottam valamit ezzel kapcsolatban.

Új hozzászólás Aktív témák