Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RexMaximus

    aktív tag

    válasz gabor.79 #19 üzenetére

    Az elozo kommentedet belertve azert gyorsan kiderul, hogy nincs ralatasod az online marketingre, marketing automatizalasra vagy eppen ezeknek a rendszereknek a mukodesere. De ugy erzem egy ROI szamitasra sem.

    Ezzel onmagaban nincsen gond. En se konyitok mindenhez.

    Csak akkor nem tudom mire epited ezeket a nagyon hatarozott velemenyeket. Merthogy nem adatokra az aztan tuti.

    A mai kokorszaki neten is ra lehet barmire keresni mielott velemenyt alkotunk rola. Ezekrol a temakorokrol meg elekpeszto mennyisegu anyag talahato.

    Csekkold le oket.

  • MaUser

    addikt

    válasz gabor.79 #24 üzenetére

    És ez hogy jön a személyre szabott ajánláshoz :F Annak pont az a lényege, hogy megvegyél mást is.

    A 100forintos helyen megveszed százért, de a másik helyen meg a 105forintost amikor olvasod, látod, hogy van ám ott hozzá töltő, meg kutyafüle, ami esetleg máshol meg nincs/nem éri meg külön rendelni, stb.

    Already, 35 percent of what consumers purchase on Amazon and 75 percent of what they watch on Netflix come from product recommendations based on such algorithms. :U

    Btw, annyire "értelmetlen", hogy itthon is van legalább két befutott startup aki ilyen engine-eket ad el a világpiacon...

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Somatom

    veterán

    válasz gabor.79 #18 üzenetére

    Ez nem igaz. Ha nincs bolt, ahol átvehetem az árut, vagy, ott nem tudok kártyával fizetni, akkor már lépek is tovább.

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • stellaz

    addikt

    válasz gabor.79 #24 üzenetére

    1. Ahol át tudom venni személyesen a közelben.
    2. Ahol olcsóbb és többféle szállítás van
    3. Ahol jobb a bolt vásárlói értékelése

    Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt

  • snecy20

    veterán

    válasz gabor.79 #18 üzenetére

    "Süket szöveg. A magyarokat egyvalami érdekli: hogy hol olcsóbb. Nem számít, ha lassú"

    Ez a része azért nem teljesen áll. Simán megveszem olyan boltból néhány százalékkal drágábban a terméket, ami 1-2 napon belül biztosítja az átvételt. Ha meg azonnal, akkor pláne, és így picit még kitolódik %-osan az a tűréshatár, amennyivel többet rááldozok. És nem csak magamat ismerem aki ilyen hozzáállású. :)
    Azért nem várok egy héttel többet, mert mondjuk a 7000ft-os termék máshol 7400ft.

    Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.

  • Somatom

    veterán

    válasz gabor.79 #32 üzenetére

    A reakciókból nekem úgy tűnik, hogy nem vagyok egyedül. De, meg is fordíthatjuk a kérdést. Kit érdekel, hogy egyetlen embernek mi a véleménye a Magyarok internetes vásárlási szokásairól?

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • MaUser

    addikt

    válasz gabor.79 #31 üzenetére

    Mi alapján mondod meg, hogy neki mire van szüksége?

    Veszed a jelenlegi adatbázisodat a korábbi vásárlásokról és megnézed mit vettek együtt; megnézed, hogy az oldaladon egy vásárló a saját termékei mellé még mikre keresett, stb. (Btw, elég jó ki matek van mögötte, egyetemen is tanulhatod, meg doktorálhatsz is belőle.)

    Miért veszed el a választási lehetőséget a kezéből?

    Te itt nagyon el vagy keveredve szvsz s kevered a keresők találati rangsorolását a recommendation engine-nel... :U Ezek nem azt csinálják, hogy rákeresel a "kicsi piros bizbasz"-ra a webshopban és akkor csak a drága "kicsi piros bizbasz"-ra kapsz találatot meg a "kicsi kék bizbasz"-ra, mert a kereskedőnek azt jobban megéri eladni. Ezek arról szólnak, hogy ha rámégy a kereskedő oldalán a "kicsi piros bizbasz"-ra, akkor mondjuk valahol a kijelzőn még látod azokat a dolgokat, amiket az algoritmus alapján megvenne még hozzá egy user. Itt meg arról van szó, hogy ennél továbblép a webáruház és az ajánlott dolgok már nem a tömegre, hanem rád vannak szabva, a te történeted alapján a webáruházban. Itt nem vesz el senki semmilyen választási lehetőséget, épp ellenkezőleg, inkább értesülsz gyakori együttváráslási ajánlatokról, alternatív termékekről, stb.

    "Already, 35 percent of what consumers purchase on Amazon and 75 percent of what they watch on Netflix come from product recommendations based on such algorithms."

    Ebből csak annyit tudunk meg, amit leírtak: a vásárlók bizonyos százaléka bizonyos algoritmus által ajánlott termékeket vásárol. De nem tudjuk például, hogy egy kontrollcsoport, akik teljesen véletlenszerű reklámokat kapnak, hogyan vásárolnak?

    Onnan talán, hogy megnézik? Olvass már el legalább egy publikációt, ami ezzel foglalkozik...

    De meg is fordíthatjuk: az Amazon vásárlóinak 65%-a nem ajánlott terméket vesz : )

    Nem fordíthatjuk meg. Mert ezt a 35%-ot azért veszi a user, mert egyébként nem is akarta megvenni, csak az ajánlás miatt látta és rájött, hogy kell neki. Amit írsz akkor lenne igaz, ha az ajánlott termékek helyett a vásárló direkt másikat keresne. Btw, ez viszont pont ugyanúgy az ajánlásból születő vétel, s mindegy...

    Továbbá nem lehet elfelejtkezni Steve Jobsról, aki az iPhone-nal új kategóriát teremtett, vagy Henry Fordról a T-modellel, aki egyszer egy interjúban azt mondta, hogy "ha az embereket kérdeznénk meg arról, hogy mire van szükségük, akkor gyorsabb lovaskocsikat kérnének".
    Szóval a személyre szabott ajánlatok korlátoznak.

    Nem érted továbbra sem, értsd már meg, hogy a személyre szabott ajánlat egy extra lehetőség. Mutatok egy példát, mert nagyon el vagy kavarodva. Akarsz venni egy "I use this mug periodically" felirattal. Ajánlási engine nélkül az oldalán csak a bögrét látod, s megveszed. Ajánlási engin-nel felszerelt boltnál meg van alatt egy sáv, ahol látod, amit az algoritmus gondol, hogy mi érdekelhet még téged:

    Az eredmény, hogy lehet, hogy nem csak azt a bögrét veszed meg, amire eredetileg gondoltál, de rájössz, hogy az antiszoc programozó havernak mekkora poén a "That's a Sharp not a Hashtag" bögre, s végül azt is megveszed.

    Btw, egy nagy webáruháznál nem csak a vevőtől jön a pénz, ahogy fizikai boltoknál sem. A termék gyártói/forgalmazói fizetnek hogy bekerüljenek egyáltalán az ajánlási részbe, vagy pl. mint itt, hogy csak az adott forgalmazó cuccai legyenek ott. (vö. polcpénz, kirakat pénz, stb.) Gondolom fizikai boltnál sem reklamálsz, hogy befolyásolni akarnak azzal, hogy hová mit raknak a polcokon, kirakatban. :U

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • MaUser

    addikt

    válasz gabor.79 #39 üzenetére

    Pontosan tudom, hogyan működnek a személyes ajánlások,

    Az eddig leírtakból nem igazán úgy tűnik.

    de nem értek azzal egyet, hogy ez a vásárlóknak és a kereskedőknek jó.

    Tehát a kereskedőnek nem jó, hogy többet ad el és nagyobb hasznot hoz, illetve a vevőknek is rossz, hogy így jóval nagyobb eséllyel megtalálja a számára legjobb terméket. :F

    Élő példa: ez az egész pont ellentétes azzal a gyakorlattal, ami az offline üzletekben szokásos. Mondjuk bemész egy Lidl-be, Aldiba vagy hasonlóba, az általános élelmiszerek, amikre mindenkinek szüksége van, az üzlet végében találhatóak, így végig kell vándorolnod az egész árukészleten, elkalandozik a tekinteted, és jobb eséllyel fogsz mást is venni, mint amiért elindultál.

    Mi van? Mi ellentéte mivel? Előbb még az offline volt nálad a jó példa, most meg már ez sem jó...

    Ezzel szemben az általad beszúrt képen hasonló bögréket látsz. Ezekből egy sokkal teljesebb listát kaphatsz, ha használod a keresőt, és beírod, hogy vicces feliratú csészét keresel.

    Szerinted hány ilyen bögrét kapsz az amazonon ha rákeresel? Te esetleg ilyenkor végignézed mind a 15 ezret vagy örülnél, ha a számodra relevánsakat megtalálnád valahol kigyűjtve?

    Tehát ha egy kereskedő így valósítja meg az oldalát, ami a képen van, szerintem kevésbé hatékony, mint az előző bekezdésben leírt offline módszer.

    Ezt az eddigi hozzászólásasidból is látom, mert nagyon nem érted miről van szó. Az megvan, hogy ezzel robbantott az amazon és innen indult az egész ajánlási piac?

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • Sinisi

    senior tag

    válasz gabor.79 #42 üzenetére

    A hsz-ed második felére reagálva: ez nálam is felmerült kérdésként, hogy mi az ami miatt újravenném azt amit egyszer már megvettem ("rövid" időn belül) ... Azaz nem szükséges sőt olykor zavaró, hogy azokat ajánlja
    a webshop amiket már korábban megvettem.

    Ellenben volt olyan, hogy jól jött mert egy kiegészítőt kerestem hozz (hiszen addig nem akartam rá beruházni amíg az alapdolg be nem válik), de erre az jutott eszembe, hogyha ott van (nem időkorlátosan tárolva) a korábbi rendeléseim menüben a termék akkor én dönthetnék, hogy mikor árasszanak el a termékhez kapcsolódó csatolmányokkal azzal, hogy rányomok a korábban megvásárolt termékre.

    Valami köztes út is lehetne, talán olyasmi ami már létezik a shopokban. Fő/Al/Mellék kategóriák szerinti jobb, átláthatóbb kereshetőség... persze ez nem biztos, hogy mindenkinek megfelel (hiszen vannak olyanok is akik nem szeretnek keresgélni...).

    Az már jó, hogy ott tartunk, hogy nem keresnek föl (hacsak nem járulunk hozzá) ajánlatokkal. Korábban, időnként nem kis melóba került mire végre sikerült "lemondani" egyes cégek hírleveleit... (azért még mindig belefutok időnként abba, hogy valahonnan kiszivárogó személyes adatomat felhasználva kapok egy-egy hívást ajánlattételre... :/ )

  • janeszgol

    félisten

    válasz gabor.79 #39 üzenetére

    De ezek nem gondolatolvasó szoftverek. Nekem meg nem hiányzik, hogy random mindenféle marhaságot reklámozzanak. (Amúgy innen indultunk a mai állaptokhoz.) A boltosok sem gondolatolvasók, de evvel küszöbölik ki ezt a hiányosságot, mint amit leírtál. Ma úgy működik a hirdetési piac, hogy mentik azt, amit nézel és azt ajánlgatják. Ha mást nézel egyre többet, akkor azt fogják ajánlani.
    Szó volt a Bid Data-ról, azaz az adatbányászatról. Ezek már annyira népszerűek, hogy például hitelintézetek is használják. Jósolnak belőle, hogy mennyire vagy hitelképes, van-e segítséged (rokon), aki ki tud segíteni, ha gond van. De még ez is gyerekcipő.

    2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

Új hozzászólás Aktív témák