Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz MaCS_70 #266 üzenetére

    "Az imént egy jó félórát szobroztam a kapunk előtt, és direkt figyeltem az autók hangját -- háttal állva. A villanyosakét alig pár méterről hallottam meg, a hagyományosakat viszont minimum az ötven méterre levő saroktól."

    Azért ha folyamatosan megy egy rakás autó, akkor ha villanyos vagy plugin hibrid elektromos módban az összes, azt is jó messziről hallod alapzajként. Ahogy egy trolit vagy egy vonatot, villamost is, hogy szélsőséges példát mondjak.

    "A félmegoldásokról: kifejezetten az égnek áll a hátamon a szőr akkor, amikor azt hallom, hogy valami azért nem jó, mert csak félmegoldás. Jobb, teljes megoldás ugyan nincs, de a féllel nem foglalkozunk."

    Nekem is feláll a szőr az ilyesmitől. Csak nem tudom hogy jön ide, mivel én azt állítottam, hogy a 3 problémából 1-et orvosol, ami jó, 1-et félig, ami jó, 1-et nem orvosol, vagy akár súlyosbíthat is, ami nem jó. Hogy jön ide akkor, hogy ne foglalkozzunk a fél megoldásokkal?

    "Autómentes város: arról azért ne feledkezzünk meg, hogy a városban lakók is használnának saját járművet! Nyilván nem mindenki, és azok, akiknek az életvitele nem követeli meg, általában nagyon lazán mondanak le róla a többiek kárára, de azt azért vegyük tudomásul, hogy az autóra az emberek, családok nagy részének egyszerűen szüksége van."

    Minden ilyen irányú korlátozás előnyös azoknak, akiknek bizonyos célra feltétlenül kell az autó, mivel csökkenti a forgalmat. Tehát ha pl. dugódíjat vezetnek be, akkor az előnyös annak, akinek feltétlenül be kell mennie a belvárosba, és ki tudja fizetni, mivel kisebb forgalomban tud közlekedni. Vagy ha bevezetik egy övezetben, hogy ott lakóként is csak 1 órára állhatsz meg, illetve tartózkodhatsz autóval zónán belül (vidéki városban tudok ilyen példát mondani), az előnyös annak, akinek fel kell cuccolnia a lakásába, mert sokkal nagyobb eséllyel tud ebből a célból a háza előtt megállni. Szóval minden ilyen korlátozásnak két oldala van, ezért is vicces, mikor pl. az áruszállítókkal érvelnek az autómentes utcákkal szemben, holott azoknak pont hogy megkönnyíti a dolgát, hiszen nekik lesz behajtási engedélyük az áruszállításra, cserébe nem tartják fel őket azok, akik wc-re járnak autóval, vagy a belvárosi kis utcák felét elfoglalják autó tárolással.

Új hozzászólás Aktív témák