Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hi!King

    őstag

    válasz lionhearted #297 üzenetére

    "Csakhogy a magyar lakosság 70%+ ott él (KSH 2019)."

    Erre valami forrás? Most hirtelen 54%-ot találtam korábbi évekből, csodálkoznék, ha azóta ennyit növekedett volna ez az arány.

    Ebben az 54%-ban pedig benne vannak a zsákfalvak lelakott, omladozó házai is, míg Budapesten és a megyei jogú városokban, ahol az átlag jóval tehetősebb, jóval kisebb a családi házak aránya. (Amúgy épp a bostoni cégtulajdonosunk mondta pár éve, hogy ő azért nem vesz Teslát, mert nem tudná hol tölteni :-))

    "És akkor nem is beszéltünk arról, hogy leválogassuk azt a réteget, akinek van pénze akkumulátorra."

    Ez alapján kétségeim vannak, hogy olvasod-e egyáltalán, amiket írok, vagy csak beskatulyáztál, hogy biztos elektromos autó hater vagyok, és minden érvet azokkal szemben igyekszel rámzúdítani.

    "a Toyota hibridek kivételek, pont cégeknek éri meg a zöld rendszám miatt, egyébként elképesztő feláras a PHEV"

    Igazából az elektromos autók jelenleg még inkább felárasak, tekintve, hogy 6-10 milliótól indul a belépő szint, és 15 körül kezdődnek azok, amelyek már jelentős hányadban kiváltják a hagyományos autókat.

    "nem nagy durranás az infrastruktúra hozzá... egy 2x22kW töltő helyére tudsz rakni 12*3,6kW töltőt..."

    Igen, csak nem ismered azt a céget, ha valami nagyobb dolgot kell csinálni, és itt nem lenne elég a töltők üzembe helyezése, valószínűleg az elektromos hálózatot is fejleszteni kellene az épületben. Úgyhogy valószínű, hogy ha plugin hibridek lennének, csak néhány töltő lenne, nem jutna mindenkinek.

  • válasz Noukoum #300 üzenetére

    "Ez a parkolóhelyes dolog jópofa, de a töltőhely nem parkolóhely. 80%-nál illik onnan elállni szóval nem hagyhatod ott félnapra."

    Hasraütött statisztika, plusz nem létező etikett tiltja meg?
    AC töltőn a nem ingázás visszatöltése (tehát teljesen valid x-100 töltés) azért igénybe veszi a töltést 4+ órán át is.
    Jópofa, hogy megyek bevásárolni, és 0,5-1 órát töltőn hagyom a kocsit?
    Jópofa, hogy van a parkolóházaknak elkülönített zöld részei?
    Jópofa, hogy kiránduláskor 3-4 órán át töltök egy közeli töltőponton, ahelyett, hogy parkolóhelyet keresnék?

    Szerintem fogadd el nyugodtan, hogy az AC töltők (amik nem az esetek 20%-a) esetén órákig ott lehet és szabad is állni, ami az én elvárásaimnak/igényeimnek megfelelően parkolóhely.

    Lásd még: desztinációs töltőpont.

    Tegnap még működött...

  • Noukoum

    veterán

    válasz lionhearted #302 üzenetére

    Nem létező etikett? Ja bocs ez Magyarország, én kérek elnézést.
    Az AC töltő nem feltöltésre való hanem töltésre... Amiről te beszélsz az a DC (villámtöltő).
    Az AC töltő arra való hogy töltsd addig az autódat amíg ott vagy valahol. Nyilvános töltőn amúgy sem töltöd 100-ig az aksit.
    Igen jópofa a hülyeséged, nyugi. Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked. Az meg hogy kirándulással akarod megmagyarázni a plugin értelmét.. :))
    Kirándulós autót a népnek. :P
    Fogadd el hogy a nyilvános töltő nem a tied, hanem mindenkié. Majd ha lesz neked töltőd akkor akkor töltöd amikor akarod. És sírhatsz nyugodtan de majd a szolgáltató elintézi hogy anyagilag ne tölts ott. Lásd Tesla suc... Érdekes működik a rendszer, pont az ilyenek miatt van mint te.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • válasz Noukoum #304 üzenetére

    "Az AC töltő arra való hogy töltsd addig az autódat amíg ott vagy valahol. Nyilvános töltőn amúgy sem töltöd 100-ig az aksit."

    https://villanyautosok.hu/tolto-hasznalati-etikett/

    Sehol egy betű arról, hogy nem lehet 100%-ra tölteni. Egyébként szép logikai bukfenc, de képzeld, ha nem vagyok ott "valahol", akkor a kocsim sincs már ott, mert azzal jöttem, azzal megyek. :U

    Többi írásod nettó személyeskedés némi szalmabáb érvelési hibával. Köszi, de anyukám jól van. Kívánok neked is erőt, egészséget.

    [ Szerkesztve ]

    Tegnap még működött...

  • MaCS_70

    félisten

    PlugIn hibrid kérdésben Hi!Kinggel értek egyet.

    Amint az Dr. Hanula Barna is nagyon jól kifejtette, az akkuméretek növelése jelenleg komoly problémát okoz, mivel egy csomó tulajdonost rákényszerít a felesleges kapacitás vásárlására.

    Tipikus példa: hét közben városi, elővárosi szaladgálásra kell az autó, de időnként befigyelnek a hosszú utak is.

    Ha az hoszzú, mondjuk egy nap alatt 300 km-es útra méretezem a kapacitást, akkor hét közben az akkum egy kis részét használom csak ki, pedig az egész ki van fizetve. Bőven elég lenne a harmada-negyede is. Mégis kell a nagy pakk az időnként előforduló hosszabb utak miatt.

    Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.

    Több barátom jár így PlugInnel, én nagyon-nagyon megéri nekik ez a modell.

    Ez persze nem általános, de nagyon sok autós számára ez a nyerő modell.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • dabadab

    titán

    válasz MaCS_70 #306 üzenetére

    Az a kérdés, hogy mi az a pont, amikor a plusz motor, a plusz váltó, a plusz üzemanyagtartály meg mindennek a karbantartása nagyobb gondot jelent, mint plusz pár száz km-nyi akku.

    Van egy olyan érzésem, hogy a Model S kategóriájában ezen már túl vagyunk és néhány éven belül a hétköznapibb autóknál is elérünk ide.

    DRM is theft

  • Hi!King

    őstag

    válasz dabadab #307 üzenetére

    Ez így van, viszont az a néhány év az átlagember számára azt jelenti, hogy mondjuk 3-4 év múlva lesz jelenértéken 6 millió körül ilyen autó, 5-6 év múlva a legfapadosabb új autók is ilyenek lesznek, így a többség olyan 15-16 év múlva fog tudni ilyet venni használtan.

  • Reggie0

    félisten

    válasz dabadab #307 üzenetére

    Gyakorlati szempontbol a BMW i3 tulajok kozul is sokan megbanjak a ReX-et.

  • Reggie0

    félisten

    válasz MaCS_70 #306 üzenetére

    Nincs felesleges kapacitas, minel kisebb a kihasznaltsag aranya annal sokkal nagyobb(ertsd nem linearisan, hanem afelett) no az akku elettartama. (Csak sajnos ki kell fizetni vasarlaskor.)

  • k-adi

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #306 üzenetére

    "Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.

    Több barátom jár így PlugInnel, én nagyon-nagyon megéri nekik ez a modell."

    és ez így van jól
    :K

  • Noukoum

    veterán

    válasz lionhearted #305 üzenetére

    Idézek az általád linkelt cikkből:

    Ne foglald el a helyet, ha nem töltesz!
    Ha az autód nem elektromos, nem tölthető, vagy csak nincs szükséged töltésre, akkor ne állj a töltőhöz tartozó parkolóhelyre. Amíg ott parkolsz, addig jöhet olyan villanyautós, akinek a továbbjutásához vagy hazajutásához töltenie kellene. Hiába volt még egy szabad hely, amikor odaálltál, ha azt vagy azokat időközben másik villanyautó elfoglalta.

    Állj át máshova, amikor lejár a töltésed!
    Bosszantó dolog, amikor megérkezünk egy töltőhöz, de nem férünk hozzá, mert egy már feltöltődött autó foglalja a csatlakozót (és a helyet). Az autó csatlakoztatásakor a töltő sebességének ismeretében becsüld meg, hogy kb. mikorra fog végezni a töltés, és legkésőbb a töltés lejártakor állj el az autóval egy másik parkolóhelyre. A zöld rendszámmal a legtöbb helyen szerencsére ingyenesen parkolhatunk, így hátrány nem ér. Neked is könnyebb lesz legközelebb szabad töltőt találnod, ha mindenki így cselekszik.

    A hely kizárólag a töltés idejére használható!
    Ha nem használod ezt az elektromos autó töltőt, akkor ne állj meg a mellette/előtte, hogy akinek szüksége van a töltésre a továbbjutáshoz, az odaférjen a töltőhöz, ne kelljen másik töltési lehetőséget keresgélnie. Az idő neked is és neki is egy olyan erőforrás, amiből csak kevés van. Segítsük egymást, hogy ne pazaroljuk az időnket!

    Ha az autót éjszakára otthagyod, akkor reggel minél korábban állj arrébb!
    Ha az autód éjszakára nyilvános váltóáramú töltőn hagyod, akkor reggel minél korábban próbálj meg átállni egy másik parkolóhelyre, hogy a reggel a környékre érkezők fel tudják tenni az autójukat tölteni. Neked lehet, hogy nem számít sokat, de elképzelhető, hogy a következő autósnak az egész napja borul, ha nem tud időben tölteni.
    Előfordulhat, hogy legközelebb neked lesz nagy szükséged valamelyik töltőre!

    Ezt az etiketett nem én hoztam létre, és természetesen nem kell mindennel egyetértenem benne. A cikk egyébként nem említi hogy a nyilvános AC töltő nem éjszakai töltésre való, de azt sem hogy arra valók. Picit naív az író hogy majd biztos valaki csak azért korán fel fog kelni hogy másnak jusson hely. Nyilván.

    Sehol egy betű arról, hogy nem lehet 100%-ra tölteni. Egyébként szép logikai bukfenc, de képzeld, ha nem vagyok ott "valahol", akkor a kocsim sincs már ott, mert azzal jöttem, azzal megyek. :U

    Linkeltél egy etikettett amiben nincs benne a százalékokkal kapcsolatos dolog. Létezik olyan amiben benne van, hidd el. Ez nem törvény hanem illem. Nem kötelező betartani, csak aztán nem kell meglepődni hogy bizonyos emberek nem ugyanúgy kezelik azt hogy valaki nem megfelelően használ valamit :)
    Ez a nem vagy ott ahol valami amit ideírtál ez totál értelmetlen, de lásd milyen korrekt vagyok: AC töltőt úgy szokták használni amit egyébként te is említettél. Bevásárolnak, ügyeket intéznek stb. Ha kirándulnak akkor megállnak egy városban megnézik amit akarnak, részt vesznek azon a programon amin szerettek volna vagy ebédelnek majd 1-2 óra múlva továbbállnak. Tulajdonképpen te fent azt írtad le hogy AC töltés közben ott maradsz végig az autónál, mert ha már nem ott vagy akkor az autó sincs ott. :))

    Többi írásod nettó személyeskedés némi szalmabáb érvelési hibával. Köszi, de anyukám jól van. Kívánok neked is erőt, egészséget.

    Rossz szokásom hogy felveszem azt a stílust amilyen módon velem kommunikálnak az emberek. Nem érdeklődtem anyukád iránt, de örülök hogy jól van. Mondjuk egészséget meg erőt neked nem biztos hogy kívánnék mert úgy látom neked is olyan jó kis magyaros stílusod van ami szerint kit érdekel más az a lényeg hogy neked jó legyen. De hát nem vagyunk egyformák.
    Szalmaláb érvelés, ilyenekkel általában azok jönnek akik nem tudnak érveket felhozni. Mint most te. :P

    #306MaCS_70
    Egyrészt Hanula Barna remek gondolatain jókat lehet mosolyogni, egyébként részben ezen is.
    Miért baj az hogy nagyobb akkumulátort cipelek magammal a hétköznapokban? Szerinted az jobb hogy ha egy benzinmotort cipelek annak minden hátrányával és előnyével együtt? :N

    Tipikus példa: hét közben városi, elővárosi szaladgálásra kell az autó, de időnként befigyelnek a hosszú utak is.
    Ha az hoszzú, mondjuk egy nap alatt 300 km-es útra méretezem a kapacitást, akkor hét közben az akkum egy kis részét használom csak ki, pedig az egész ki van fizetve. Bőven elég lenne a harmada-negyede is. Mégis kell a nagy pakk az időnként előforduló hosszabb utak miatt.

    Ahogy a benzinmotort sem használod pedig azt is kifizetted. Logikus lenne amit írsz ha a plugin egy villanyautó lenne, ki beszerelhető benzinmotorral. Na az nem ilyen. :)

    Egy PlugIn viszont megoldja a problémát, mivel jóval olcsóbb lehet, mint a teljesen villanyos, a városban nem füstölök vele és az autózásaim többségében villannyal megy, viszont elindulhatok vele messzire, sőt, akármilyen messzire. Ilyenkor ugyan benzint fogyaszt, de messze nem annyit, mint amennyit kifizettem volna a teljesen villanyos autó feláraként.

    Hát a jóval olcsóbb relatív, kinek mi. Az anyagiakba én ebben az esetben nem mennék bele mert nagyon ritka az ahol van egyforma plugin-hibrid és villanyautó is. De ha gondolod belemehetünk. Ugyanis a benzines autó (azaz most plugin') nagyon jó addig míg meg nem veszed, csak mikor el kell kezdeni költeni rá már nem lesz annyira olcsó móka. Drágább kötelező szerviz, drágább és gyakoribb szervizek. Lehet hogy ezek 2-3 évesen még nem fájnak, de 10-15 évesen már fognak.
    Környezeti teherről nem is beszélve, bár ez ugye nagyban függ hogy mennyi benzint használsz el. Az a baj hogy 300km-re már egy villanyautó is tökéletes, nem kell hozzá plugin. 10 évvel ezelőtt azt mondom hogy igen egy jó alternatíva sokaknak a plugin de az aksi növekedéseknek és a töltőhálózat fejlesztésének köszönhetően egyre kevesebb értelmét látom. És nem csak én..
    És legyek én a kisördög. Akkumulátordegradáció ;] Játszunk el a gondolattal hogy ezekben a plugin-hibridekben jól kezeleik az akkumulátorokat és 10 év alatt degradálódik 20%-ot. Mennyit tud most egy plugin nyáron városban elektromosan, 50km-t? Akkor az 10 év múlva 40km, télen meg 30-35km. mindez 100-0%, úgy hogy autóúton valószínűleg kevesebb lenne.
    És akkor feltételeztem hogy egy nem elektromos autóban megcsinálták normálisan az aksi hűtést fűtést (nem valószínű), és nincs is elég balansz az aksinak a méretéből fakadóan. Előfűteni hűteni szintén nem fogod az autódat mert kicsi az aksi, ezt csak akkor tudod megtenni ha úgy hagyod ott az autót hogy töltőn van.
    Tehát konkrétan ezek a plugin-hibridek 10-20 év múlva használhatatlanok lesznek mert az aksi gyenge lesz (csere kellene, csak kifogja valaki fizetni az árát? Nem hiszem mert nem éri meg) a belsőégésű motorokat pedig nem kell bemutatni. Magyarul rohadt sokat kell majd költeni rá. Ahelyett hogy vettünk volna egy villanyautót és 10-20 évesen azon szomorkodnánk hogy hogy a gyári hatótáv értekeknek a már csak a 80-60%-át hozza. Ami mondjuk nyáron városba még mindig 240-180km vagy éppen 350-250km). Akárhogy nézem, nem adja ki sehogy.
    Persze van benne logika, adjuk el a plugint mielőtt probléma lenne vele. :C Kösz, de én ebből nem kérek. És tudom hogy nagyon sokaknak tetszik a plugin-hibrid koncepció mert nagyon jól néz ki papíron, tényleg. De a gyakorlat más mutat. Ettől persze még lehet hogy valakinek jó, meg valakinek bejön.

    #309Reggie0
    Az eladások is azt mutatták meg hogy amint megjelent a 94ah (nagyobb aksis verzió) akkor már nem kellett alig a rex. Nem véletlen szűnt meg (kivétel azthiszem az USA)

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Hi!King

    őstag

    válasz Noukoum #312 üzenetére

    Az a baj, hogy 300 km-el számolsz, holott a legtöbb elektromos, amit ma eladnak, nem tud ennyit, vagy legalábbis reálist körülmények között nem. Mikor 10-20 éves lesz, akkor azon célprofilra, amire vették, ugyanúgy használhatatlan lesz, cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében. Emellett ugye az új, nagyobb aksijú elektromos autók miatt eleve nagyon gyorsan el fog avulni, így a maradvány értéke is nagyon gyorsan esni fog. Arról nem is beszélve, hogy aki plugin hibridet vesz, az univerzális autóként hosszabb utakra is használja, tehát simán beletesz 10 év alatt legalább 300-400 ezer km-t, vagy többet, hosszabb utakra nyilván benzines hajtásra, emiatt kevésbé releváns, hogy 10 éves kora után mi lesz vele, mint az elektromos autó esetében, mivel eleve nagyobb kihasználtsága lesz, mint a jórészt második autónak eladott elektromosok.

    Ami pedig az illemet illeti, számomra ez is egy érv arra, hogy még nagyon gyerekcipőben jár az elektromos autózás, hiszen ha be akarod tartani az illemet, az egy rakás macerával jár. Pl. egész napos program esetében nem hagyod ott az autódat egy ilyen töltőnél, mert jófiú vagy, de akkor te szívsz, hogy hogyan fogod tölteni a visszaútra.

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #306 üzenetére

    Nem gáz az, ha több a kapacitás. Vagy ritkábban tölt, vagy lassabban használódik, vagy mind a kettő.

    Mutogatni való hater díszpinty

  • válasz Noukoum #312 üzenetére

    Akkor idézet tőled:
    "Persze megoldható csak mindenki sz@rni fog bele. Ugyanis utcai töltővel nem fogsz annyival olcsóbban kijönni hogy megérje az idődet. Ehelyett a benzinmotort fogod használni, rosszabb fogyasztással mint egy ugyanolyan benzines autóval.. "

    "Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked."

    Tehát vagy bunkó vagyok, mert szarok a töltésre, vagy bunkó vagyok, mert mások (akik megérdemlik, mert teljesen elektromos autót vettek, nem én proli PHEVes) elől veszem el a töltőt.

    "A cikk egyébként nem említi hogy a nyilvános AC töltő nem éjszakai töltésre való, de azt sem hogy arra valók."

    Érdekes mód, ezt nem tudtad tőlem idézni, mivel nem ezt mondtam. A parkolóhely a te értelmezésed szerint éjszakára van, az enyém szerint meg nem kizárólag. Hanem az úti célom közelében lerakott autómnak.

    "Szalmaláb érvelés, ilyenekkel általában azok jönnek akik nem tudnak érveket felhozni. Mint most te. "
    Van érvem, csak hülyeségre nincs. Lásd fent. Érvelsz amellett, hogy csak a parasztok töltik egész éjjel az autót, mint én, csak én ilyet sose fogalmaztam meg.
    Vagy szalmabáb 2.:
    Első idézeted volt, hogy időpazarlás a PHEV töltésével foglalkozni, ezért úgy is szarnak bele. Az én érvem az volt, hogy számomra idő és idegmegóvó jellege van, hogy az amúgy közel lemerült autómat a töküres, és senki által nem használt nyilvános töltőre tenni. Szinte mindig van hely, szinte sose áll mellém senki (ergo nem basszák nekem az ajtót). Ez volt az én érvem... mi a te érved erre? Mutatom:
    "Igen jópofa a hülyeséged, nyugi. Ellenben normális ember nem fog plugint ilyen helyeken tölteni mert nem arra van kitalálva. Az az elektromos autóknak van, nem neked. Az meg hogy kirándulással akarod megmagyarázni a plugin értelmét.."
    Tehát szó nincs már az időelbaszásról, meg töltő keresésről, hanem arról, hogy milyen beteg az elmém, és hogyan merészelem a tölthető autómat tölteni.

    "Az AC töltő nem feltöltésre való hanem töltésre... Amiről te beszélsz az a DC (villámtöltő)."
    A PHEV-eken rendszerint nincs DC csatlakozó. DC-n legtöbbször nem lehet "feltölteni", és pont az etikett tiltja, hogy addig foglald a villámtöltőt a lassú 80% feletti töltéseddel, míg az valakinek villám is lehetne. Tehát nem, feltölteni itt nem lehet, és etikett szerint nem is szabad. DC áthaladó forgalomnak van kitalálva. Erre a PHEV tulajoknak tényleg nincs idejük, sem szükségük és legtöbbször lehetőségük sem.

    "Tulajdonképpen te fent azt írtad le hogy AC töltés közben ott maradsz végig az autónál, mert ha már nem ott vagy akkor az autó sincs ott. "
    És nyilván ilyet se állítottam. Te állítottad azt, hogy csak addig használjam, amíg ott vagyok valahol (nekem azt jelenti, hogy a közelben). Ha nem vagyok a közelben, akkor az autóm sincs ott, mert elmentem. Nyilvánvaló, csak nem akarod érteni, hogy rosszul fogalmaztál. Mert abból indultál ki, hogy én éjszakára meg P+R-ben használom, ami szintén sehol nem volt leírva, de neked ez lehet a parkolóhely jelentése, nekem meg más.

    [ Szerkesztve ]

    Tegnap még működött...

  • Reggie0

    félisten

    válasz Noukoum #312 üzenetére

    Váltóáramú áram nem is létezik, talan a vasutasoknal, de igazabol ott se.

    [ Szerkesztve ]

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz Reggie0 #316 üzenetére

    Miért, a váltóáram az nem váltó? :D

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz hcl #317 üzenetére

    A váltóáram az, ami a vasúti váltókat állítja. Polaritás váltással húzzák át a váltót, a másik pozícióba. :DD :C

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Noukoum

    veterán

    válasz Hi!King #313 üzenetére

    Az a baj, hogy 300 km-el számolsz, holott a legtöbb elektromos, amit ma eladnak, nem tud ennyit, vagy legalábbis reálist körülmények között nem.

    300km egy villámtöltéssel télen 130 km/h klímával. Ezt bármely nem városi villanyautó tudja most, nem kell hozzá tesla. Szóval de, tud ennyit. 200km-t meg töltés nélkül is tudnak.

    Mikor 10-20 éves lesz, akkor azon célprofilra, amire vették, ugyanúgy használhatatlan lesz, cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében.
    Az gondolom eszedbe se jutott hogy olyan tulajhoz kerül az autó akinek bőven jó a lecsökkent hatótáv is. Jóval drágább lesz. Aha. A belsőégésű autók pont erről híresek, hogy nincs bajuk de ha véletlen van akkor olcsó a javítás. :))

    Emellett ugye az új, nagyobb aksijú elektromos autók miatt eleve nagyon gyorsan el fog avulni, így a maradvány értéke is nagyon gyorsan esni fog.

    Mert a plugin autók annyira jól tartják az árukat.. Az új autó mindig bukni fog mindegy milyen, ha valaki ettől fél akkor vegye meg néhány évesen.
    Arról nem is beszélve, hogy aki plugin hibridet vesz, az univerzális autóként hosszabb utakra is használja, tehát simán beletesz 10 év alatt legalább 300-400 ezer km-t, vagy többet, hosszabb utakra nyilván benzines hajtásra, emiatt kevésbé releváns, hogy 10 éves kora után mi lesz vele, mint az elektromos autó esetében, mivel eleve nagyobb kihasználtsága lesz, mint a jórészt második autónak eladott elektromosok.

    Persze persze, majd józsibácsi megveszi a plugint és azért fog kétszer annyi menni vele mert te szerinted annyit kéne. Értsd már meg, a plugin nem egy rétegautó jelenleg hanem ez váltja fel a hagyományos autókat. Ezt magyarázom már mióta és képtelen vagy megérteni. Nem azok veszik a plugint akiknek való hanem mindenki.
    Igen baromi jó lenne a magyar autóvezetők 2-3%-nak a plugin-hibrid. Tényleg. Villanyos meg 90%-nak. És akkor nézd meg az európai autóeladásokat…
    Ezt a második autós baromság meg annyira vicces, szintén csak a villanyautós eladásokra tudok hivatkozni. Nem a smartok vannak az élen, nyugi.
    Kérdezz meg néhány családot ahol van egy kis városi villany és egy belsőégésű hogy melyikkel mennek többet. 90%-k a villanyt fogja mondani garantálom. Akkor melyik is a második autó? Mintha bármit is számítana hogy a dízel?

    Ami pedig az illemet illeti, számomra ez is egy érv arra, hogy még nagyon gyerekcipőben jár az elektromos autózás, hiszen ha be akarod tartani az illemet, az egy rakás macerával jár. Pl. egész napos program esetében nem hagyod ott az autódat egy ilyen töltőnél, mert jófiú vagy, de akkor te szívsz, hogy hogyan fogod tölteni a visszaútra.

    Mert a benzinkúton nincs illem? Szemetelhetek, wc-nek használhatom, állhatok ott ahol más tankolna?
    Ezek szerint a benzines és dízelautók gyerekcipőben járnak?
    Akkor fogsz szívni ha idióta vagy. Semmi köze az autónak hozzá.
    Erősen javaslom hogy ha tényekről akarsz csevegni, akkor merülj el a témában.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Hi!King #313 üzenetére

    "...cserébe az aksi cseréje, felújítása még jóval drágább lesz, mint a plugin hibrid esetében. ...

    A Renault megoldása tűnik jó alternatívának az akkumulátor problémára.
    Akkumulátort nem vásárolja meg a vevő, csak bérli. Ezzel kerülik meg a drága csere problémáját.
    ha elér egy mértéket az állapotromlás, mehet cserére az autó.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Reggie0

    félisten

    válasz Hieronymus #318 üzenetére

    Pontosan. De erre engem egy vasutas ismeros kioktatott, hogy igazabol valto sincs, az csak szleng, ok kiterovel ugykodnek. Tehat meg a valto se letezik hivatalosan :)

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Reggie0 #321 üzenetére

    Már hogyne létezne hivatalosan váltó?!

    Követelést önmagában megtestesítő okirat, szigorú szabályokkal!

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • Hi!King

    őstag

    válasz Noukoum #319 üzenetére

    "300km egy villámtöltéssel télen 130 km/h klímával. Ezt bármely nem városi villanyautó tudja most, nem kell hozzá tesla. Szóval de, tud ennyit. 200km-t meg töltés nélkül is tudnak."

    A bármely nem városi villanyautó simán egs felső-középkategóriáa benzines autó áran van. Ma nagyon kevesen tehetik meg, hogy megvegyék.

    "Az gondolom eszedbe se jutott hogy olyan tulajhoz kerül az autó akinek bőven jó a lecsökkent hatótáv is. "

    Teljesen mindegy kihez kerül, mert ha kevesebbnek ideális, az csökkenti a használt piaci árát, kereslet-kínálat.

    " A belsőégésű autók pont erről híresek, hogy nincs bajuk de ha véletlen van akkor olcsó a javítás. "

    És hogy jönnek ide a belsőégésű autók, már megint milyen szalmabábot akarsz cáfolni? Nyilván azok ara is sokat fog esni, ha a jelenlegieknél jobb elektromos autók lesznek a piacon, és olcsóbban.

    A plugin hibrideké is sokat fog esni, nyilván, nem állítottam az ellenkezőjét, de ugyanazon okból a jelenelgi elektromosoké is.

    A többit elolvasva javaslom, hogy magaddal vitatkzozz tényleg olyan dolgokat próbálsz cáfolni, aminek több esetben is 180 fokban az ellenkezőjét állítottam (lásd plugin hibridek). Az meg, hogy azt írtam, másodlagos autó, abban is lattam megragadtad a lényeget. Nem az a lényeg, hogy melyiket használjak többször, hanem az, hogy nem váltja le egyelőre az elektromos a benzinest, ezért mindkettőre szüksége van a csaladnak. Vagy bérel néha egyet, csak már arról is írtam, hogy macerás.

    Részemrő lennyi volt, latom nem kedveled a kulturált vitát, sajnálom, hogy az első szalmabábnál nem vagtam le, hpgy mekkora troll vagy.

  • Reggie0

    félisten

    válasz MaCS_70 #322 üzenetére

    Akkor ertsd: a valto csak egy alkatresze a kiteronek, es abban semmilyen aram nem folyik.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz Reggie0 #324 üzenetére

    Én értem.

    De az már régen rossz, ha egy ironikus megjegyzést (poént) magyarázni kell.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • hcl

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #325 üzenetére

    Sajnos ez van. Az ész halála, amikor nem lehet elmondani egy viccet, mert komolyan veszik :(

    Mutogatni való hater díszpinty

  • Noukoum

    veterán

    válasz Hi!King #323 üzenetére

    A bármely nem városi villanyautó simán egs felső-középkategóriáa benzines autó áran van. Ma nagyon kevesen tehetik meg, hogy megvegyék.

    Pluginról és villanyról volt szó, a plugin hibrid se olcsó ám. Nehezen hiszem hogy a 11-14 milliós árkategória felső-középkategória lenne benzinesnél. Mikor egy full fapad golf 8 millió..

    Teljesen mindegy kihez kerül, mert ha kevesebbnek ideális, az csökkenti a használt piaci árát, kereslet-kínálat.

    Szerinted. Az idő eldönti.

    És hogy jönnek ide a belsőégésű autók, már megint milyen szalmabábot akarsz cáfolni? Nyilván azok ara is sokat fog esni, ha a jelenlegieknél jobb elektromos autók lesznek a piacon, és olcsóbban.

    Mondjuk úgy hogy a plugin hibirdben benzinmotor van?
    De abban igazad van hogy a szöveget értelmezni kell ahhoz hogy ebben az esetben a belső égésű = plugin. Egyértelműbb ha csak plugint írok.

    Tehát összegezve semmit nem tudtál felhozni azzal szemben hogy a plugin hibrid nem egy nagyon pici rétegnek ideális autó jelenleg. Kár volt egymás idejét pazarolni.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • schawo

    titán

    válasz Noukoum #327 üzenetére

    Pályán 200km-t tudó KIA e-NIRO 10m alatt van. Jóval nagyobb autó, mint a Golf, és ezerszer felszereltebb.

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • schawo

    titán

    válasz Hi!King #323 üzenetére

    Én végigjártam a villanyos létrát. Priusszal kezdtem. Amikor Priusom volt, marhára bosszantott, hogy kicsi a villanyos hatótáv, és hogy nem lehet feltölteni, pedig akkor mennyivel jobban menne minden. Lecseréltem egy Chevrolet Voltra, mondván, az a legjobb megoldás. A legnagyobb villanyos hatótávú plugin. Tényleg sokkal jobb, mint a Prius, de rendszeresen kifutott a villanyos hatótávból, szinte minden nap átléptem a 60km-t. Aztán télen 25kmes hatótáv borzasztó idegesítő. Mivel a benzinmotor nem megy, ezért az akkumulátorból fűt, és nagyon hamar elfogyasztja a kis aksit, közlekedés helyett melegítésre. Marhára bosszantott, hogy mindig tankolni kellett. Most egy e-Niro van és egy Model 3. Ezek a tökéletes autók. Annyit megyek, amennyit akarok, világból ki lehet menni velük. Másfél hónap alatt 7500km km van a Teslában, és 3 hét alatt alatt 1200 a Niróban. Rendszeresen megyek 4-500km-t, főleg a Teslával.

    Szóval a plugin hibrid egy félmegoldás. Jobb, mint a sima hibrid, az de csak egy félresikerült kitérő a cél felé vezető úton.

    [ Szerkesztve ]

    evDirect villanyautós töltőhálózat

  • hunluki

    senior tag

    válasz Noukoum #327 üzenetére

    Árakról annyit hogy nagyon hamar meg tud ám térülni és ne csak új autót nézz, ott a használt piac is. Astráról váltottam amperára, 3,5 misi volt az autó. Előtte havi 35k pénzem elment benzinre, most ez a költségem leesett havi 5k-ra villanyból.
    Még ha hitelt is veszel fel rá, a törlesztő visszajön üzemanyag árban. Legalábbis nekem napi 2x30km ingával brutál mód hozza vissza.

  • hunluki

    senior tag

    válasz schawo #329 üzenetére

    Én is full villanyt akartam elsőre és nem is az ára vagy a hatótávpara volt ami visszafogott hanem az infra állapota akkor amikor váltottam.
    Direkt előtte nézegettem a töltőket, kérdezgettem a villanyos kollégákat hogy mennyire megbízható és mindenkitől azt a visszajelzést kaptam hogy fokozatosan javul de még mindig benne van a pakliban elég sűrűn hogy nem működik, ezért esett pluginra a választás. De a következő tuti tisztán villanyos lesz, ez nem is kérdés.

  • Noukoum

    veterán

    válasz hunluki #330 üzenetére

    Hagyományos belsőégésűhöz képest. De itt pluginról és tiszta villanyról volt szó, ráadásul újról nem használtról.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

Új hozzászólás Aktív témák