- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
- Milyen videókártyát?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autóhifi
- Canon MILC: EOS R és M topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szabadon fejlesztheti az OLED tévébe szánt paneljeit a Loewe
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
Hirdetés
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NRGyP-
tag
Még nem jutottam a cikk végére, mert itt elakadtam:
"...majd az aranyosan csillogó, közvetlenül a hordóból csapolt szűretlen nedűt a 9 kilométeres, meglehetősen hűvös pincerendszer egyik eldugott zugában kortyolgatni kóstolás gyanánt."
Ez így igazságtalan délelőtt 10-kor munkaidőben ! Azt hiszem hazafelé beszerzek egy-két ilyen üveg nedűt...
-
erdoke
titán
-
Lomha 8V
addikt
Elolvastam a hozzászólásaitokat és már nem is tudom, hogy mit akartam eredetileg ide írni. Csak jéghideg, gyöngyöző sör jár az eszemben, meg valami finom muskotály.
-
WhFalcon
csendes tag
Szerintem a plazmának addig van létjogosultsága, míg be nem jön az OLED. De lehetőleg addig kellene még gyártani, amíg az OLED relatíve elérhető áru nem lesz. De ez biztos nem így lesz.
-
nbg
senior tag
Azt tudni, hogy milyen vas volt a kormanyos-jatekos PC-ben?
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
Neszójábe
senior tag
-
_Atesz
addikt
Dolgoztam ilyen pana alkatrészültető gépekkel, baromi jó masinák, csak egy a bajuk. Nincs rajtuk sörcsap.
-
Szafter
tag
4K-s felbontás? hmm
Nevess, és a világ veled nevet. Horkolj, és egyedül alszol.
-
Sza_Sa
senior tag
A Fanuc jó cucc mi is használunk tőlük egy-két cuccost. Egyéb gyárlátogatást is szervezhetnétek, szívesen "elmennék" máshová is, pl. Samsung LG ésatöbbi.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
MZperX75
addikt
reklám a konkurenciától......
-
hoffman_
nagyúr
köszi az érdekes cikket! szeretem olvasni az ilyet, hát még ha favorizált márkáról van szó. a plazmagyártás felhagyás viszont nagyon nem jó vicc, remélem erről nem fogok hallani még sokáig... a sony féle oled kooperáció örvendetes továbbra is, de a plazmát nem váltja ki.
ui.:
a sörös bekezdés mocsok volt...
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
-
nagyúr
-
veterán
-
nagyúr
válasz Menthirist #24 üzenetére
ez olyan, hogy bármikor ingyen reprodukálom bárkinek a hatást, mi az itt senki nem nézett Öveger professzort? Ideje lenne...
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
dezz
nagyúr
Már rájöttem, éppen azért mondom, amit mondok. Más topikokban már részletesen kifejtettem. Most csak nagyon röviden: ezeket a távolságokat (amennyiben felbontás alapúak, nem látótérkitöltés) a fizikai pixelméret és a normál szem szögfelbontásának relációjában határozzák meg, mármint a kettő ilyen távolságból esik egybe. Más szóval, ilyen távolságból látni minden egyes pixelt, egyenként. Amire csak akkor van szükség, ha antialiasing mentes, pixel-éles grafikákat nézegetünk. A filmes kép effektív felbontása az aliasing hatások elkerülése érdekében azonban a fizikai felbontás negyede (mindkét irányban a fele). Ilyen élességnél a részletek meglátásához jóval nagyobb távolság is elég... (Az továbbra is igaz, hogy 4K-hoz közelebb kell menni, mint FHD-hoz, de mindkét távolság kitolódik.)
-
veterán
de néztünk gyerekkorunkban, de épp úgy szokták mondani ezt a 30 fps-t is mint kőbe vésett fizikai limit, aztán meg mégis szinte bárki észreveszi...
nem kekeckedem, de bőven el tudom képzelni hogy egy bazi nagy 4k-s tévét nézve (úgy hogy befedje szinte a látóterem) egy nyüzsgő jelenetet, nyüzsgőbbnek hasson mint fullHD képernyő esetén, akár képes a szemem minden egyes pixel megkülönböztetésére, akár nem.emellett nyomassák csak a 4k-t, csináljanak belőle 7-8" körüli tablet panel méretben is, aztán mehet is majd az oculus rift 2-be...
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dezz
nagyúr
Ja, ha 5m-ről nézed... 2,5m-ről viszont teljesen jó 4K filmes képre.
Kis szobánk úgy volt berendezve, hogy az ülőgarnitúrától ~1,7m-re volt egy 42"-es FHD. (Hagyományosan ajánlot távolság, felbontás alapján.) Monitornak teljesen jó is volt így, hiszen jól láttam a pixeleket [*] - kb. mint a 23"-as monitorom ~60cm-ről. FHD filmezésre már nem volt jó ez a távolság, mert az előzőleg említettek miatt jóval életlenebb volt a kép, mint a szokásos PC desktop képe. Távolabb meg nem lehetett menni. Egy idő után kisebbre is cseréltem... Akkor lesz itt újra 42"-es, ha az már 4K-s lesz... A 4K-s filmes kép részleteit lehet innen pont jól látni!
Hozzátenném még, hogy a mozizásra látótérkitöltés szempontjából ajánlott távolság is éppen ez. Vagy 65"-nél a 2,5m... Hát nem nagyszerű?
Valójában a 4K az, aminek korábban az FHD-t állították be.
* Monitoron is jobban szeretném, ha nem látnám a fizikai pixeleket ~60cm-ről, így pl. a szövegek (azonos méret mellett) nem lennének vagy pixelesek-szögletesek, vagy életlenek.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
én különleges állatfaj vagyok. simán szeretek 100 centis képet nézni 1-1,2 méterről lehet hogy egybe nem fér be az arcomba, és mozgatni kell a fejem, de nincs az, hogy ha pillanatra kiesek a filmből, máris szemet szúr az, hogy egy nem túl nagy frame-en át látom a filmet
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
dezz
nagyúr
válasz Menthirist #30 üzenetére
Az 1,2m végülis csak 20 centivel van közelebb, mint a THX ajánlás (36 fokos látószög [látótérkitöltés])... Csak nem mindegy, éles vagy életlen képet nézel-e, már a pixelek közötti sávokat is látod vagy sem, stb.
-
veterán
-
dezz
nagyúr
válasz Menthirist #32 üzenetére
Tőlem nyugodtan nézheted olyan közelről. Én majd inkább ~2m-ről nézem. (És mindent látok majd, amit egy 4K filmen látni lehet.)
-
kpal
veterán
Engem a plazma erdeklet mert mar olcso az oled-hez kepest .
-
erdoke
titán
Megint csak a különböző (FHD) méretekkel szerzett gyakorlati tapasztalataimra hivetkoznék: A korábbi linken megadott távolságok csak egy kicsivel alacsonyabbak az ideálisnál. Max. 10-15 %-ot csapnék hozzá, ha top minőségű BD tartalomról van szó. Gyengébb forrás, monitprként való használat más kérdéskör. Ne felejtsük el, hogy a látószöget nmileg befolyásolja a nézett tartalom képaránya. Mozizáskor 20 % alatt van a 16:9-es filmek aránya, többségében 21:9 környéki (2,35:1 és 2,40:1) forrással hajtja az ember a tévét, magyarul csak a kép szélessége az, amivel te számolsz, a felület lényegesen kisebb. A kép magasságához választva nézési távolságot a két széle talán nem tökéletesen éles, de ez teljesen megfelel a mindennapi vizuális észlelésnek.
A legjobb aláírás a héten
-
sb
veterán
Több kérdés is van ami számomra nem tiszta.
Az alapvetésed az, hogy az FHD film forrásként fele élességű az aliasing miatt "életlenítés" miatt, mint az FHD "egyéb" források (az egyéb forrás legyen PC-s, generált kontent)Ami gondom ezzel:
- A generált kontent sem pixel éles.
Miből állhat? Bitmapek, képek és rajzolt elemek, fontok, stb... Ezek közül melyik nincs antialiasolva? Fontok truetype-ok, esetleg cleartype on, képeken szintén: nem látsz recés éleket. De egy ferde rajzolt vonalon sem látsz pixeles recéket.
Szóval nem látom, hogy normál tartalom mellett miért különbözik annyiban a film forrás egyéb más képi forrástól. Szerintem itt kisebb a különbség, mint gondolod.
Renderelt, nem AA-s tartalom az egyetlen, ahol ez előjön, de ott fordítsuk meg a gondolatmenetet: egy X felbontású AA-s kép mennyire életlen a nem AA-s, ugyanúgy X felbontású képhez képest? Mennyire életlen az AA mentes X/2 felbontásúhoz képest?
- És itt a második pont: az AA nem veszi az információtartalom felét. Nem egyenlő egy felezett felbontású képpel. Legalábbis erősen mintavétel függő, hogy a két képet hogy rakod össze, de feltételezhetjük, hogy az esetek nagy részében ha az FHD képed AA-val létrejött egy AA nélküli 4k képből akkor nem ugyanott tartunk, mintha eredetileg is FHD-n mintavételeztél volna.
Ez renderre is igaz, gyanítom film digitalizálásra is.Tehát összegezve: nincs akkora különbség a film és egyéb források között:
- Az AA nem felezi az információtartalmat az egyéb, nem AA-val előállított képhez képest.
- És egyébként sincs akkora különbség információtartalomban egy filmes és nem filmes kép között az AA-beli különbségek miatt.Bónusz:
- Azt is elfelejted mindig, hogy a mostani filmek nagyrészt NEM az AA miatt életlenek hanem a kis fps miatt a gyenge mozgásmegjelenítéssel. A 4k ezen nem nagyon fog változtatni, csak állóképen. De ott is a fentiek erejéig csak.Persze ettől még a 4k mindenképpen dupla felbontás az FHD-hez képest, tehát jelentős lesz az előrelépés a számokban... de a látottakban kevésbé, mivel most sincs akkora lemaradásban az FHD film. Hacsak nem ülünk közelebb az állóképhez.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Mindkét irányban fele, összesen tehát negyed élességű.
Fizikai ténnyel vitatkozol... [link] [link]
Az összehasonlítás alapja nem valamilyen generált, AA-t eleve tartalmazó content, hanem pl. egy 1-pixeles pepita minta. Ugyanis annak meglátásához kell olyan közelről nézni a képet, hogy minden egyes pixelt jól lássunk. Filmes képen sosincs ilyen élesség.
Többféle AA van. A megszokott PC-s AA nem küszöböli ki teljesen az aliasinget, csak kevésbé feltűnőre alakítja. Itt a mintavétel az adott pixel területére korlátozódik. Így néz ki egy valós fénykép ezt a fajta AA-t utánozva. Nem túl szép látvány... Mozgás közben főleg!
A filmes AA (pl. CGI-nél) a környező pixelek területéről is mintavételez. Így biztosítható, hogy pl. egy ferde vonal mentén ne váltakozzanak az éles és életlen szakaszok és mindez mozgás közben is megmaradjon.
Kamerás felvételeknél ezt optikailag biztosítják.
Igen, a motion blur rátesz még erre egy lapáttal. Azonban egy film közel sem csak egész frame-es folyamatos mozgásból áll.
A 4K 4x felbontás az FHD-hez képest.
(#36) erdoke: A top minőségű BD-nek van 1/4 effektív felbontása. A rosszabb minőségű csak rosszabb.
Abban igazad van, hogy a látószög alapján meghatározott távolságok 16:9 képarányra vonatkoznak. ~21:9-es filmet valamivel közelebbről érdemes nézni. Ez tovább növeli a 4K szükségességét.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Yettel topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- EAFC 24
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Automata kávégépek
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest