Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dezz

    nagyúr

    válasz Vikthor #23 üzenetére

    Már rájöttem, éppen azért mondom, amit mondok. Más topikokban már részletesen kifejtettem. Most csak nagyon röviden: ezeket a távolságokat (amennyiben felbontás alapúak, nem látótérkitöltés) a fizikai pixelméret és a normál szem szögfelbontásának relációjában határozzák meg, mármint a kettő ilyen távolságból esik egybe. Más szóval, ilyen távolságból látni minden egyes pixelt, egyenként. Amire csak akkor van szükség, ha antialiasing mentes, pixel-éles grafikákat nézegetünk. A filmes kép effektív felbontása az aliasing hatások elkerülése érdekében azonban a fizikai felbontás negyede (mindkét irányban a fele). Ilyen élességnél a részletek meglátásához jóval nagyobb távolság is elég... (Az továbbra is igaz, hogy 4K-hoz közelebb kell menni, mint FHD-hoz, de mindkét távolság kitolódik.)

Új hozzászólás Aktív témák