Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • domilee

    csendes tag

    válasz GeryFlash #1 üzenetére

    Nem áldozott le, de bizonyos dolgokban jobb, bizonyos területekre egy kanyarral előrébb van a dslr-hez képest: street photo, sajtó fotó, esküvő, portré.

    Előnyök:
    - Diszkrétebb, könnyebb, halkabb,
    - autófókusz megbízhatóbb (nem sportra)
    - keresőben látod a valós expót, WB-t, és f5,6-ig a blendét, keresője a legnagyobb képet adja, manuális objektíveknél focus peaking a keresőben,
    - képstabi a vázba építve
    - electronic shutter nem eszi a zárat (nálam évi 150e expo mellett 15 hónaponta zárcsere),
    - tükör hiánya miatt nem rázkódik be a gép (biztos kézzel sikerült 1/6-ban is tűéles képet lőni nem mozgó témáról),
    - face detect-eye detect f 1,4-1,8-as obiknál aranyat ér
    - majdnem az egész képmezőt lefedi az af (típustól fügően 80-100%-a képnek)
    - És a legfontosabb: egyik dslr-nél sem lehet egyenként kalibrálni az af pontot és gyakran a szélső af ponton back vagy front fókuszos a kép, csak emiatt is érdemes a váltás.

    Hátrány:
    - kicsi a gépváz - nem olyan ergonomikus egész nap tartani. Kis méret miatt a nem natív obik kiegyensúlyozatlanok, nagy obik 70-200; 300-as teljesen kényelmetlen tartani.
    - elem feleannyi expót bír
    - szenzor hűtése nem megoldott, meleg nyári napon videózás közben a milc-ek hamarabb átmelegednek - leállnak.
    - sok milc-nél helyszűke miatt kispórolják a második kártya slotot (biztonsági mentés aranyat ér).
    - a miniatürizálás mindig drága móka ezért a gépvázon és az obikon is 1,5-2x-es szorzó van az áron.

    [ Szerkesztve ]

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

  • domilee

    csendes tag

    válasz Mr.Csizmás #37 üzenetére

    Ár- minőség - méret. Ezt egy háromszögbe rajzolva ha ketőt kiválasztasz, mindig a harmadik rovására megy. Amelyik egy árban van, ott a minőséggel lesz a gond. Pl Sony 70-200- 24-70 f2.8 - a méret és a minsőég mellett döntöttek, ezért horror áron kapható. De vehetjük a Leica M sorozatot: kicsi, minőségi, drága; Zeis: minőségi, nagy, olcsó(bb - Leica viszonylatban és az Otust most hagyjuk ki mert az egy külön állatfajta).

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

  • domilee

    csendes tag

    válasz Fujis2950 #41 üzenetére

    Nem akarom védeni a rendszert, de adapterrel kompromisszumok nélkül (a méretet leszámítva) használhatod a már meglévő objektív parkoddal. Korai Dpreview tesztek alapján a natív 35 f1,8 S obi autofókusza nem hozott olyan megbízható eredményt mint a régi 35 f18 G-s obi.

    Az ár egyértelműen a profi, vagy semi pro kategóriát lövi be. Én special instant veszem és egy évig a már meglévő géppark mellett tesztelem. Ha bejövős elkezdem hozzá a natív obikat is venni és szép lassan lecserélem a már meglévőket.

    Szerintem okosan csinálják és biztonsági játékra hajtanak. Manapság könnyű pofára esni a fényképező iparban.

    (#42) MrChris Elnézést csak a full frame kategóriáról beszéltem. Pontosítást igényel. Mea Culpa. Illetve nekm Nikon és Canon Dslr is melegedett már túl, nem a sony sajátja.

    [ Szerkesztve ]

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

  • domilee

    csendes tag

    válasz #16820480 #45 üzenetére

    Kis vázra tehetsz markolatat, de soha nem fogja hozni egy dslr ergonómiáját, főleg nagyobb objektív mellett. Nem csak a méret de a súly is számít, mert lehúzza a nagy obi a kis vázat.

    Abban egyet értek, hogy a súly mérvadó ha cipelni kell, ha megnézed a rendszer mellett és nem ellene tettem le a voksom.

    A melegedés általános gond, Canon, Sony és Nikon gépeknél (dslr-eknél is rendszeresen jelentkezik nyári melegben).

    Nikon Z7, Z6-ból hiányzik a 2 slot, és nem konzumer gépnek készül.

    "Objektívek nem lesznek drágábbak lényegesen attól, hogy kicsik. Sőt. Kisebb üveget (bizonyos méretig) könnyebb pontosra önteni/csiszolni. Nézd meg m43 obik milyen áron mennek, pedig kisebbek. Inkább az építési meg optikai minőséggel (és esetleges gyártói hájppal) függ össze az ár."

    Nem egyről beszélünk. Almát az almához. Full framees obiknál nézd meg az árakat. Ha minőségi és kicsi marha drága .Egy bizonyos méret alatt már lehetetlen tartani a minőséget, ezért a csillagászati ár. Ha megnézed a régi R objektivek a Leicánál mindig olcsóbak voltak az M objektívekhez képest, minőségben meg ugyan azt hozták. Az olypus a töredékét rajzolja ki egy full frames objektívhez képest. Ha teljes (24x36mm)-t kellene kirajzolnia, már nem is volna olyan kicsi az az objektív.

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

  • domilee

    csendes tag

    válasz Fujis2950 #48 üzenetére

    Tudom, hogy nem én vagyok az átlag felhasználó, de nem is gondolom, hogy egy 700e (+) vázat az átlag felhasználónak szánják. Korábban próbálkoztak a konsumer fronton Nikon V 1-2-3. Bukta lett. Nem volt jó az af rendszer ezért beszorultak a mini CX képméretbe.

    Most megpróbálják a felső kategóriát. Onnan majd lesznek iterációk a közép-alsó kategóriába is. Nikonék nem a hobbi fotósokat szarják le, hanem a dx formátumot, de azt már vagy 8 éve. Nagy különbség.

    Illetve nem alszanak, csak le vannak maradva a contrast detect - phase detect vegyítésében. Gondolom mostanra sikerült valami használhatót kihozni. Azért én emlékszem még a Sony I-II generációs af-jére. Az minden volt csak megbízható nem.

    A Canon csak azért tudott labdába rúgni, mert kifejlesztették a hobbi videósok miatt a Dual Pixel CMOS AF rendszert. Késöbb ezt rakták az Eos M sorozatba. Nikon nem látott potenciált a videóban ezért nem is volt live view-ban használható rendszer.

    (#49) sheratan Mindennel egyetértek, kivéve:

    "Engem amúgy nem érdekel a full frame, és amire te reagáltál, ott nem is volt erről szó, hanem SLR vs. MILC volt a kérdés. Nos, ez nem csak FF-et jelent,..."

    A cikk így szól: A Nikon betört a full frame MILC piacra!

    Én erre reagáltam.

    [ Szerkesztve ]

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

  • domilee

    csendes tag

    válasz Fujis2950 #51 üzenetére

    Az FF nem a világ közepe és nem is te vagy a célközönség mindketőben egyetértünk.

    (#52) sheratan

    lehet én értelmeztem rosszul GeryFlash kérdését azt kérdezte: "miért jobb profibb célra is a MILC?" egy full frames cikk alatt.

    Mivel a crop-os szenzorok profi kategóriában nem játszanak, (vagy csak nagyon komoly kompromisszumokkal), ezért feltételeztem, hogy a Full Frame-ről beszélünk.

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

  • domilee

    csendes tag

    válasz IamMenyus #55 üzenetére

    Már megbocsáss, de nem 2. hanem 4. váznak veszem :P (márha a pótvázt nem számolom) akkor 5. :D
    És igen mindegyik intenzív haszálatban van, nem a polcon porosodik.
    Horses for courses!

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

  • domilee

    csendes tag

    válasz Akula #58 üzenetére

    Induljunk a kályhától, hátha másoknak is segít:

    Háromféle autófókusz metódus létezik:
    1. Contrast detect - MILC; 2 Phase Detect - DSLR, 3 Hybrid (contrast+phase detect a szenzoron) drágább MILC és bizonyos Canon dslr.

    1.) Ha a D750 live view-ban használod: contrast detectet használsz, a szenzoron kiméri a tónusok maximális különbségét.
    Előnye: 100% pontossággal dolgozik.
    Hátránya: mozgó témát nem találja mert lassú, mire kiszámolja már elmozdult az alany. A régi gépeknél mondták is, hogy csak állványról fix témát. A régebbi, illetve olcsóbb milc-ek ezt használják, illetve az összes dslr live view-ban.

    2.) Ha a D750 keresőjét használod: phase detect modult használsz (az áteresztő tükör mögött találod).
    Azon belül 3 féle fókusz pont van, vertikális/horizontális és cross type (az orientációtól függően keresi az éleket)
    Előnye: gyors
    Hátránya: pontatlan
    A sebesség miatt beáldozták a pontosságot, hogy a mozgó témánál is elfogadható sebességet kapjunk. Az összes dslr ezt használja.

    3.) Hybrid: a contrast detect mellett phase detect is implementálva lett a szenzoron. Gyors és pontos. A legjobb rendszer, ha nem az ultimate AF-C sebesség a cél. Canon dslr használja live wiev-ban, illetve a drágább és újabb milc-ek.
    Ezek után mikor kell kalibrálni.

    1.) A ritkább eset (szerintem erre gondoltál Te): az objektív rosszul lett kalibrálva gyárilag. Hiába mondja a gép hova és mikor állítsa az obi az élességet, a téma elé vagy mögé fogja (erre mondjuk back vagy front fókuszos). Csak a szerviz tudja javítani.

    2.) A gép van félrekalibrálva.
    a.) Contrast Detectnél ez a veszély nem fenyeget a technológiából fakadóan. A szenzor fix helyen van, az élességet onnan állítja (hacsak a bajonett nem deformálódik). Sokkal gyakoribb, hogy a szoftvernél rontanak valamit, később szoktak firmware update-tel javítani. Ebben a Fuji a legmegbízhatóbb.
    b.) A dslr phase detect szenzorának kalibrálása. A szenzor kimozdulhat, vagy nem jó helyre rakják már gyárilag (esetleg sérült: Nikon D800-as széria). Egyik megoldás. Ha nagy mértékben mozdult el a szenzor ezt a gyártó könnyen orvosolja. Ha kis mértékben te is tudod szoftveresen módosítani (MENU/SETUP MENU/AF FINE TUNE). A probléma az, hogy 2-3 év alatt mocorog a modul, ezért használt gépnél szerviz legyen az első.

    És akkor a kérdésedre is rátérünk. Amikor kalibrálás történik, mindegy hogy hardveres vagy szoftveres, csak a modul egészére tudsz megadni specifikációt. Ez azért baj, mert a modulon belül is van eltérés. Tehát ha a középső pontra fokuszálsz és be is van kalibrálva, nem biztos, hogy a szélső fókusz pont is a kritikus élességre tudja állítani. Tehát a középső pont megy a szemre, de a szélső már csak a fülre állítaná. Én még nem használtam olyan Dslr-t, ami ezt tudta (igaz a D4 szériánál megálltam). És igen számít az objektív feloldó képessége. Minél élesebb és minél több fényt enged be, annál könnyebben tudsz majd élességet állítani, bár ez a dslr-nél is így van nem csak a milc-eknél. Talán a milc-ek érzékenyebbek egy kicsit.

    (#60) sheratan
    Nem veszünk össze abban, hogy a dx-nek vagy kisebb szenzornak is van létjogosultsága (akár a profi szegmensben is). Én annyit mondtam, hogy kompromisszumot kell kötni q kép minőségével, méretével és ami számomra a legfontosabb, a kép karakterével.
    Azért azt megemlíteném, hogy komolyabb ügyfelek kötötték már ki nekem a formátumot, méretet, (1-2 esetben még a márkát is kérték - Hasselblad). Isten áldja a kamera bérlést. Illetve azokat a profi fotósokat akiket én ismerek FF-t használnak. Ennyi. Szóval, hogy ki mit használ? Szíve lelke rajta. Az én alkotó szabadságomat, a Full Frame szolgálja ki a legjobban még a súlybeli korlátokkal együtt. És már alig várom, hogy a kezembe foghassam a Z7-est. Hátha ez az utolsó pont is kipipálható lenne...

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

  • domilee

    csendes tag

    válasz #16820480 #74 üzenetére

    Szerintem pedig az. Merthogy az ügyfeleimből élek. Ha mindenki mobilos képet rendelne tőlem, akkor azzal fotóznék. De mindenki profi felszerelést vár el, a croppos szenzorral szerelt gépek pedig nem azok (a gyártók is semi-pro- ként definiálják nem véletlenül.) Mivel ebből élek számít az ügyfél kérése, mégha sokszor hozzá nem értést is takar. De ahogy mondtam, mindenki fotóz amivel akar és azzal keresi (vagy nem keresi) a kenyerét amivel jól esik.

    Sosem késő tanulni. http://www.eskuvofotohd.com/

Új hozzászólás Aktív témák