- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Notebook hibák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
Hirdetés
-
Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
it A Cisco azt mondja, hogy a hackerek átjutottak a biztonsági eszközein, és a kormányok hálózatain keresztül kémkedtek, az ügy globális kiterjedésű.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Hosszabb bemutatót kapott a Steel Seed
gp A PC-re és konzolokra szánt teljes kiadás valamikor idén debütál, pontos dátumot még nem kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fiery
veterán
Azt lehet tudni, hogy kb. mikorra varhato az elso Windows PC-s implementacio, es hogy az kitol (AMD, Intel vagy nVIDIA) fog erkezni? Gondolom AMD lesz az elso, a Mantle - Vulkan kapcsolat okán.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amikor elkészül minden a conformance teszttel együtt. Kb. ősz vége felé. Valószínűleg a SteamOS idejére ezt megoldják, és ha már arra lesz meghajtó, akkor lesz Windowsra is. Gondolom a SteamOS-hez készülő Vulkan játékokat Windows-ra is átrakják. Egy egyszerű patch ez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
qisqaqas
senior tag
Nekem, mint Linuxon játszó embernek ez egy nedves álom beteljesülése.
CMstorm QF TK eladó || Nem jó a keyboardod? Építs -> http://prohardver.hu/tema/igy_epitsd_a_billentyuzeted/ || Jolla!
-
Cassi
senior tag
Nem hiszem, hogy ki tudják ezt hozni idén, arról már lekéstek. De nincs is értelme rohanni és kihozni valami félkész dolgot, ami senkinek sem tetszik. A Steam remekül megy, piacvezető, nem sürgeti őket semmi. Exkluzív tartalom kellene és kiforrott szoftver, de ez még nincs sehol.
Sokra megy egy fejlesztő a kitben levő hardverekkel, mert az kb. a felhasználói bázis 0%-át fedi le. Amíg nincs stabil AMD- és nVidia-driver, addig nincs miről beszélni. Talán jövő őszre, ha nagyon igyekeznek.
-
the_mad
aktív tag
Valaki, aki ért hozzá. Milyen gyakorlati haszna van ezeknek az alacsony szinten elérhető api-knak?
“God made men, but Sam Colt made them equal.”
-
qisqaqas
senior tag
Nem tartom magam hozzáértőnek, de röviden, összefoglalva az előnyeit:
Közvetlenebb hardverelérés, és nagyobb kontroll a HW felett(fejleszői részről) hatékonyabban fognak tudni futni a szoftverek a GPUkon. Ergo gyorsul a játék. Ez pont olyan mintha megfognád egy lány mellét. Farmerdzsekin, pushupon át is érezhető, de nem az igazi. Ez a jelenlegi szitu. Most pedig az egészet kukázni akarják és lecserélni egy szál spagettipántos topra. Nyilván több felelősség is kerül ezzel a devek vállára(régen a DX pont ezért lett olyan amilyen, mert a fejlesztők közvetlenül vezérelték a GPU-t és egy hanyagul megírt kód rántotta magával a gépet de fixme).
Az megint más kérdés, hogy ezt a teljesítménynövekedést szebb grafika, jobb fizika vagy kevesebb optimalizálás oltárán fogják feláldozni.
Mindenkit akit ez kicsit is érintett( minden nem microsoft termék tulaja - Android, PS, OSX, Linux) és kicsit is érdekelt ebben az tűkön ül. Fejlesztők szintén zenész. DX12nél jobbnak ígérkezik, de amiben igazán nagyot üt az az hogy széles a platformpaletta. Ez egy fejlesztőcsapatnál kevesebb munkaórában, azaz megtakarított pénzként realizálódik. Hiszen egyszerűen lesznek játékok portolhatók.
CMstorm QF TK eladó || Nem jó a keyboardod? Építs -> http://prohardver.hu/tema/igy_epitsd_a_billentyuzeted/ || Jolla!
-
Chiller
őstag
Broadwell alapú steam machine... Még a skylake-ot is baromságnak tartanám, de ez....
Miért nem akkor inkább egyből c2d g41 chipsettel? elvégre abból van a legtöbb a steam hw survey alapján... ha már annyira azt akarják alapul venni. Vagy úgy gondolják, hogy amd-s platform élből pipa (amúgy tudtommal linuxon amd meghajtó egyáltalán nem "élből pipa"), nvidiánál meg vannak rendes sw mérnökök, ők úgyis lekódolják, a leggyengébb láncszem az intel lesz, így az ő szekerét kell tolni?
Esetleg ismét "csurrant-cseppent" némi forgótőke, mint szokott?Itt van ez az előremutató OS végre valahára, erre lépjünk vissza tíz évet... Viszont legalább az kiderült, hogy valszeg kétévente lesz generációváltás steam machine ügyben, elvégre az intel IGP-khez 2 évig jár támogatás
Ilyenkor azért kinyílik a bicska a zsebemben..
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A specifikációkat bőven lezárják augusztusig, már most sokkal jobban állnak a tervezettnél. A conformance test a lényeges, de az sem valószínű, hogy csúszik. Október-november teljesen reális innen, még pesszimista becslésnek is tűnik.
A SteamOS-ért a Khronos technikailag nem felel. De persze nagyon törekednek rá, hogy a Valve terveihez igazítsák a Vulkan megjelenését. Ez teljesen normális. A Valve-nak és a partnereinek kell a Vulkan az év végére.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig logikus. A Valve tudja, hogy mire kell figyelni a low-level irányban, de a fejlesztők tapasztalata hiányzik. Nincs értelme GCN-es APU-val szerelt gépet kínálni nekik, mert XO és a PS4 rákényszeríti őket arra, hogy ismerjék a GCN-t. Abban biztosak, hogy AMD-re tudnak optimalizálni, viszont jó lenne megtanítani őket másra, például a Broadwell Gen8 IGP-jére. Ez szintén dokumentált, és a Valve ír hozzá mindent, az Intelt kizárják ebből. Ez így már két alaparchitektúra ismerete, ami hidd el nagyon jól jön egy olyan jövőképpel, ahol eltűnik a hagyományos értelemben vett grafikus meghajtó.
Az NV-vel nem tudnak mit kezdeni. Előbb az NV-nek kell lépni, és levetkőzni a "márpedig mi nem mondjuk meg, hogyan lehet gyors kódot írni GeForce-ra" stratégiát. Ha megteszik ők is alternatívává vállnak.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jim Tonic #12 üzenetére
A konzolok helyzetét nem fenyegeti igazából semmi. Azok még mindig fix hardverek, így a jövőben is a nagyfokú kényelemért és az exkluzív címekért fogják vinni őket. A PC-piacon viszont lényeges változások lesznek. A SteamOS egyébként az elején még nem lesz teljesen kész, tehát csak stabilan működő verzió érkezik az év végére, de 2016-ban lesznek komoly fejlesztések. Egyrészt a Valve hosszabb távon egy saját DDM-et akar, amely nagyon hasonló lenne a WDDM 2.0-hoz, de ezzel még nincsenek kész. Az OpenCL-t is kötelezővé akarják tenni, ezen belül is a legjobb 2.1-es verziót, hogy a fejlesztők OpenCL C++-ban írhassanak shadereket. Későbbi SYCL támogatás is lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Duck663
őstag
Nem tudom, csak én érzem azt, hogy az nv nem azért nem ad dokumentációt a hardvereihez, mert nem feltétlenül ne akarna, hanem azért mert valami sumákság van hardveren belül? Mint pl a 970-esnél a memória használata, hogy nem feltétlenül minden úgy működik, ahogy kellene. Illetve ha kikerülne az nv kezéből a kontroll, akkor sem biztos, hogy sikerülne jobb teljesítményt elérni?
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy az ISA-t dokumentálják, illetve kiadják a belsőleg használt disassemblert még nem fedik fel, hogy a hardver eszközszinten hogyan működik. Ezekkel azt árulják el a fejlesztőknek, hogy milyen puffereket érdemes használniuk, mi az optimális adatcsomagolási séma a hardvernek. Vagy, hogy mire figyeljenek a warpok kezelésénél, értsd úgy, hogy mennyi az a minimális warp mennyiség, ami önmagában még nem okoz komoly teljesítményvesztést, de a regiszterallokációnál azért előnyösebb, mint a maximális warp mennyiségre játszani, vagyis összességében tempót nyernek a jobb ALU kihasználással. Ezeket tudnák kideríteni a fejlesztők. Azt viszont már nem, hogy eszközszinten a memóriavezérlés hogyan működik, de ez igazából nem is érdekli őket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#06658560
törölt tag
válasz Jim Tonic #12 üzenetére
Van egy olyan érzésem, hogy igen, gyorsan jön a sírás egy egységes felületért megint.
#8 qisqaqas: " Ez egy fejlesztőcsapatnál kevesebb munkaórában, azaz megtakarított pénzként realizálódik. Hiszen egyszerűen lesznek játékok portolhatók."
Kivéve, hogy midnen hardverre nekik kell egyedileg optimalizálni. S a PC sem egységes hardver lesz, hanem széttagoltabb a jelenlegi állapotnál is.
[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
Értem, köszi.
Akkor viszont a fejlesztők és fejlesztések felett akarnak kontrollt, lehetőségekhez képest mindenhova beerőszakolni magukat (ShitWorks-öt), és megakadályozni, hogy a GCN-ek magasabb fejlettségét ki tudják használni, amíg el nem érik a saját GPU-ik azt a szintet, semmi más ésszerű magyarázat nincsen. Na itt kellene tökösnek lennie az AMD-nek és ezt nem engedni.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
cipofuzo87
tag
Majd jönnek a jó kis wrapper library-k, amik elfedik a hardver különbségeket
-
sztibi88
csendes tag
Azt lehet tudni, hogy az nvidia-nak mik a tervei a jövő desktop PC-it tekintve?
A desktop szegmens folyamatosan zsugorodik, a hagyományos GPU-k meg főleg visszaszorulóban.
Az igaz, hogy a windows megpróbál egyre több platformot lefedni, az Ubuntu (mint ha az lett volna, hogy a Steam OS ezen alapszik) pedig támogatja az ARM-ot és a Power8-at is.Van arról bármi infó, hogy az nvidia vagy esetleg valamelyik partnere versenyképes árú arm-os vagy egy "butított" power alapú desktop gépet állítson hadrendbe?
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Sorozatok
- Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Filmvilág
- Politika
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-