- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- HP notebook topic
- ZIDOO médialejátszók
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Runner_fxr #48 üzenetére
"Monitoroztam a terheléseket, és a gpu kihasználtság-om időnként leesik."
Ez maga a CPU-limit.(#49) kolopele: Az RX470 fele annyiba kerül, mint a 1070, miközben az előállítási költsége és TDP-je nem sokkal kevesebb a 470-nek. Nincs ezen csodálkoznivaló. Akinek normális hűtés/VRM kell, azoknak ott az RX480, ezért kerül leginkább többe.
Viszont AMD. vs. Nv témát továbbiakban szvsz nem itt kéne, hanema megfelelő topikban: [link].[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
"Ez maga a CPU-limit. "
6700K és 1070 párossal mégis furcsa szerintem is, és pont ezen a beesésen lepődtem meg én is, miközben hasonlóan jó konfigokkal még durvább (alacsonyabb) GPU kihasználást is láttam youtube-on, ami csak nagyon rövid ideig tartott; talán egy másik topikban anno meg is jegyeztem, hogy ez tényleg nem normális. Mintha a játék motorja lenne hibás; szóval ha CPU limit is, akkor az a motor hibája szerintem. Kár, hogy nem mentettem le a linket, de 6700k-val és szuper VGA-val is láttam már olyat a füves pályán, hogy fps hirtelen harmadolódik, VGA kihasználtság meg akár 0% lesz, de maximum 1 mp-re csak. Ott valami nem kóser.
-
HSM
félisten
Na, de a 6700K még mindig egy sima négymagos proci... Nézd megy egy húzott hatmagos X79 vagy X99 rendszeren...
A fejem teszem rá, hogy azokon sokkal jobban menne. Ugye linkeltem néhánnyal feljebb, mennyire szépen skálázódik a magokkal, szálakkal, csak ugye az én hatmagosom még nagyon régi, nem túl izmos az újabbakhoz képest.
Nem a játék motorja rossz, az valami hihetetlen jó, hogy ilyen szépen tudja használni a szálakat, egyszerűen ez a szegmens ragadt be csúnyán az utóbbi években ebbe a 4 mag/8 szál maximumba, ami anno 7 évvel ezelőtt indult el a Lynnfield procikkal. Elég szemléletes, hogy míg a HEDT vonalon egyre több magok jöttek, 6, 8, ma már 10 is, addig az átlag gépbe ugyanaz a 4 mag megy, mint 7 éve....
Nagyon hiányzott már a Ryzen, hogy kicsit felrázza a piacot...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A Crysis-okban a motor nagyon jó, viszont időnként a designerek gyógyszere elgurul, és beugranak több tízezer poligonból álló testek. Olyankor be tud droppolni, CPU mindenképp, de ha sok látszik belőlük, akkor a GPU is. Az 1-es tele volt ilyenekkel, a 2-esben és a 3-asban jobban figyeltek erre, de azért nem mindenhol
Megjegyzés: A CPU-limithez kapcsolatos témákat tegyétek nyugodtan ON-ba, viszont az AMD vs nVidia az más topik.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
HSM
félisten
Ez így van.
Viszont mint a játéknak egy nagy kedvelője, megjegyezném, hogy szerintem ez pont egy szerethető pontja a játéknak, hogy olyan helyszínek és megvalósítások vannak benne, amit nem igazán lehetett akkoriban más játékokban látni. Ez a füves rész is szerintem nagyon látványos, főleg ahogy borzolják a robbanások.
Ha pedig jobban végig gondoljuk, ezek a játékok mindig is a motor egy benchmarkjai is voltak, tehát érthető, ha meg akarták mutatni, mire képes. Valamint az sem lehetett nagyon a fölről elrugaszkodott gondolat mikor fejlesztették 2012-2013-ban, hogy nem csak legfeljebb 4 mag lesz a plafon a játékos gépek 90%-ában, mint ahogy ma van, így beletettek pár jelenetet, amihez azért nem ártana egy izmosabb 6 magos... -
Ez főként nem a hardver hibája , hanem az arra írt szoftveré (sajnos)
Vehet(sz) (bárki) akármilyen csúcs és hyper-szuper hardvert vagy konfigot (rakhatsz össze egyenként) ha a rá (vagy hozzá) írt program (ami nem arra van írva , csak úgy van valami...) nem fut megfelelően... összességében ütközések tömkelege van jelen. /// röviden, tömören /// ez így van és ki tudja meddig lesz még így... ezt nem tudni.
L
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
Redneck
veterán
válasz MaxxDamage #60 üzenetére
Tisztában vagyok vele. Ezért írtam. Idegesítene ha egy i7-tel is lennének droppok. Márpedig lennének, a szoftverekből kifolyólag.
Egyelőre jegeltem a fejlesztést, bízom az AMD-ben, és abban hogy kialakul a Ryzen szépen. Jót tenne a piacnak játékos szempontból. Ez mondjuk nem azt jelenti hogy váltok, de jobb lenne előrébb lépni a 4C/8T prociknál.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Tudom és jogos!
Én jelenleg jól elvagyok 2x 6C/6T -vel (=12C/12T)
Volt anno i5-2500K -m is , hát nem dobtam hátast és volt FX-8350 -em is (5GHz -re húzva)
A jelenlegi összeállítást egy jó darabig meg fogom tartani, ez biztos.L
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
HSM
félisten
válasz MaxxDamage #60 üzenetére
Az miért hibája a szoftvernek, ha a felhasználók által "mindenhez elég erősnek" tartott processzorok (négymagos i5/i7) nem elegek hozzá, hogy az elvárt sebességgel maximális beállításokkal fusson?
Szerintem ez teljes mértékben user error.
Röviden-tömören kíváncsiságból végigfutottam a hatmagosommal a füves pályán. Teljesen jól fut nálam, nem tökéletes, de elég sima. 2010-es megjelenésű processzor.... Majd csinálok egy FRAPS-log-ot is, ha időm engedi.(#61) Redneck: Mikor a hatmagosom kijött, még volt pletyka, hogy i9-nek nevezzék, mivel egy klasszissal erősebb cucc. Végül mégis i7 lett. Ahogy a notiknál is az i7 ugyanaz a kétmagos, mint az i5, csak egy fél hajszállal gyorsabb. Érdekes, nem? Pedig ez csak marketing.
[ Szerkesztve ]
-
Fred23
nagyúr
A Rise of the Tomb Raider esetében is láttam már olyat, hogy fél másodpercre 100%-os CPU használat Kaby i7-en. HSM-nek igaza lehet abban, hogy 6/12 vagy 8/16 esetén ilyen nem történne, és ami azt illeti, nem is találtam rá példát. Meg is találtam a képet, érdekessége és cikisége, hogy DX12 alatt történt!
"időnként a designerek gyógyszere elgurul, és beugranak több tízezer poligonból álló testek"
Ettől félek én is. A jövendő Star Citizen esetében ha nem számolnak azzal, hogy lehetnek hatalmas csaták az űrben, akár 200-300 hajóval, és túl magasra lövik be a hajók poligonszámát, csúnya diavetítés lehet a dolog vége, ráadásul pont ugye harc közben. Másrészt viszont ha gondolnak erre a lehetőségre, és miatta túl alacsonyra veszik a hajók poliszámát, akkor meg sokan azért fogják kritizálni őket.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem gondolnám, hogy CPU limit, mert akkor a CPU leterheltsége nem 25%-50% lenne, mint általában, hanem 100%. Csak a GPU terhelés esik le, CPU változatlan marad.
Fred23: Mivel vannak játékok amik tökéletesen szaladnak, ráadásul azok sem csúnyábbak mint egy crysis, ezért én is úgy gondolom, hogy nem a gépemben kell keresnem a problémát hanem a Crysis 3-ban van a probléma. Olyan ez mint a mikroszaggatás, vannak játékok ahol előjönnek, van ahol meg semmi gond.
És azt sem igazán tudtam mire vélni, hogy egy latency checker nevű program futtatása, hogy a fenébe szüntette meg a gpu terhelés leesést a crysis 3-ban? Mindig is voltak érdekes dolgok a számítástechnika világában.[ Szerkesztve ]
-
Elvileg a rendszer(ek)/szoftver(ek)/játék(ok) vagy bármi(k) nem adott gépre / gépekre vannak írva , de aztán ki tudja... pl. észrevételeim szerint vannak pl. a Benchmarkok... na ott még nem láttam, hogy AMD verné az Intelt (azok is érdekes módon vannak megírva, erről ennyit - volt sok intelem és sok AMD -m is , nekem mind2 jó volt arra amire használtam)... de szerintem hagyjuk is, mert úgy bele bonyolódunk, hogy nem tudjuk hol a vége (vagy az eleje) annak a fonálnak..
Reklám és a tesztek (ami maga a "reklám")...teszt eredmények, legtöbb embernek ezek a mérvadók és elsődleges dolgok amit néznek és ami(k) alapján beruháznak alkatrészbe, vagy konfigba... (és az is meg van játszva, mint az életben minden más...)
Igen, sok esetben "user error" is jelen van...nem kis mértékben !
Sok gépet összeraktam már (DOS rendszertől kezdve Win10 -ig és Server platformokon át..), sok pénzt erre áldoztam és mindig tanultam és tanultam...tapasztaltam újabbnál újabb dolgokat (és ez csak jó) és volt sok gép amit nem magamnak raktam össze, szereztem be.. fast end (OFF)L
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
HSM
félisten
válasz Runner_fxr #67 üzenetére
Pedig de. A CPU-limit nem azt jelenti, hogy minden szál 100%-ra ki van terhelve, lásd pl. a korábbi képem: [link]. Ezen 43% a CPU használat, és 68% a GPU, de a lényeg, hogy beton kemény CPU-limit van.
Amúgy ezt igazából V-sync nélkül kell nézni, mert V-sync-el esik a GPU-használat a szinkron miatt is.Persze, opció, hogy más játékkal játsz, ha az is tetszik, és jobban fut.
(#68) luimapeiz: "...játék(ok) vagy bármi(k) nem adott gépre / gépekre vannak írva" Pedig éppen ez lenne az oly sokat használt kifejezés, az "optimalizálás" lényege, hogy addig csiszolják+butítják az elkészült programot (leginkább játékot), míg nem fut jól (használhatóan) a célpiac gépein.
Mint írtam, nekem is van amúgy elég sok tapasztalatom, ami az utóbbi 10 év processzorait illeti, az extrém drága HEDT hatmagosokon és AMD FX-eken kívül kb. mindent próbáltam.
(#64) Fred23: Szerintem ez inkáb dicsőség, mint szégyen, ha egy játék fullra ki tud használni 8 szálat és közben közel 170 FPS-el repeszt...
Egyébként DX11-ben sokszálas procin nem is nagyon fogsz soha látni 100%-ot, több okból sem, leginkább azért, mert nem skálázódik jól a parancsokat kiosztó egy szem programszál, ezt a korlátozást javították DX12-ben.
Ami a játszhatóságot illeti, gyorsan mértem egyet (15 perc alatt elszaladtam a WTTJ pálya elejétől át a füves részen az alagútig, ahol a fűben elkapták a Ceph-ek a katonákat) és szerkesztettem két ábrát a mérésekből.
Az első kép a frametime-okból, minden oszlop azokat a frametime-okat tartalmazza, ami a saját felirata és az előző között eltelt idő. Tehát pl. a 13-as oszlop a 12 és 13ms közötti képidő alatt elkészült képkockák számát mutatja. Összesen 51 000 képkocka készült el a mérés alatt.
Szerintem elég beszédes, hogy 40 és 33FPS között már csak 783 képkocka került, 33FPS alatt (azaz 30ms frametime felett) mindössze 139 képkocka volt, amiből 93db 30 és 35ms között volt, azaz 28,5FPS felett, 24db 25FPS és 28FPS között, és mindössze 22db esett be 25FPS alá. Szerintem ez még elfogadható, főleg, hogy ugye egy 7 éves hatmagosról beszélünk, nem egy modernebbről, egy mai OC nélküli 7700K szintje ez amúgy, ha jól kihasználja a program.
Ja, és nem ám 720P low-on, hanem 1080P FHD Very High grafika és SMAA 2X-et is kapott a 290X-em, hagy dolgozzon.
Ja, és mértem közben a CPU-GPU kihasználtságokat 1s-enként, íme:
Kicsit befejezhettem volna hamarabb, nem volt fejemben, meddig tart a füves rész. Esetleg próbálhattam volna kis felbontásban, élsimítás nélkü, a GPU-limitet kiküszöbölendő, de most erre volt csak időm.
Szóval, szerintem korántsem olyan vészes a helyzet a játékkal, mint ahogy néhányan beállítják.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Lehet igazad van, ennyire nem értek hozzá. És azt mivel magyarázod, hogy amikor elindítom a latency checker programot akkor nincs az a jelenség, hogy leesik a gpu terheltsége időnként a crysis 3-ban?
Amúgy vsync nélkül néztem, a jelenséget úgy lehet igazán monitorozni valóban.
Egyébként ha az msaa-t leveszem 4-re, akkor vsync-el 90%-ban mindenhol beton stabil 60fps, egy két helyen megy pár fps-el 60-alá. Szóval nagyon szépen játszható, nincs azért akkora gond. De ha véletlenül nem jövök rá erre a latency checker féle trükkre, akkor sokkal rosszabb lenne. -
Fred23
nagyúr
A baj az, hogy mikor ilyen 100% terhelés van, akkor a játékban akad egyet, többen írták már fórumon. Mindegy, hogy milyen erős 4/8 procival, viszont 6/12-es és 8/16-os procik esetén meg nem fordul elő a dolog. Nem arról van tehát szó, hogy ez egy általános dolog, hanem csak néha, egyes helyeken, fél másodpercre, az egész játékban csak párszor, de megtörténik a 100%-os terhelés -egy apró akadás mellett. Szerencse, hogy lett egy ilyen a bench alatt is!
"93db 30 és 35ms között volt, azaz 28,5FPS felett, 24db 25FPS és 28FPS között, és mindössze 22db esett be 25FPS alá."
Elviselhető, de lehetne azért jobb is! Félelmetes ez a Crysis 3.
-
HSM
félisten
válasz Runner_fxr #70 üzenetére
A Latency checkeres jelenségre nem tudok mit mondani, nem tudom, mitől lehet. Soha hasonlót sem tapasztaltam.
(#71) Fred23: Jah, vagy úgy... Szval ott kéne neki még erőforrás valamire. Szerintem ez nem elég jó optimalizálás eredménye lehet, ha ilyen magas FPS mellett mégis be tud akadni. A 6/8 magos procikon úgy látszik, marad elég mag elvégezni akadás nélkül a feladatot.
Hát igen, durván kell neki a proci ezeken a részeken. Sajnos azért ez nem egy mai hatmagos, azok vagy 30-50%-al simán erősebbek ennél (típus és OC függően), na azokkal már tökéletesen szaladna... Egyszálon a Ryzen is ráver vagy 33%-ot, többszálon mégtöbbet, szval azzal is szépen szaladna már.
[ Szerkesztve ]
-
Redneck
veterán
válasz Runner_fxr #48 üzenetére
A latency checker mit csinál játék alatt? Nem arra jó, hogy a driverek/hardverek/portok késését mérje?
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
Runner_fxr
Ármester
Hát épp ez az, hogy fogalmam sincs mit csinál a játék alatt! Én is pont azért indítottam el először, mert ajánlották nekem, hogy azzal kiszűrhető ha valami driver bekavar és lassítja a rendszert. Aztán elindítottam, majd utána a Crysis 3-at is, és azt vettem észre, eltűntek azok a megmagyarázhatatlan GPU kihasználtság zuhanások. Utána bezártam a latency checker-t, majd úgy ismét elindítottam a Crysis 3-at és már is ott volt az említett dropp. Szóval ha játszom ezzel a játékkal, akkor fut alatta a latency checker. Egyébként egyetlen más játékban nem volt ilyen jellegű problémám.
jocomen: Ilyet még nem csináltam, konkrétan mire gondolsz? A feladat kezelőn belül hol?
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
válasz Runner_fxr #48 üzenetére
Az a program (latency cheker) nem engedi energiatakarékos módba (c3/c6) lépni a magokat, valószínű ez az oka ennek a viselkedésnek.
Nálam melegebb a CPU, ha fut., lehet hogy a VGA-t is kitámasztja 3d órajelen, ki kell próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
jocomen
aktív tag
válasz Runner_fxr #75 üzenetére
[link]
Azt hiszem 1 percig visszamenőleg mutatja szálanként a terhelést /ingadozást (nálam a 2 fenti ekg).
Vagyis ha fut a háttérben a feladatkezelő játék közbe, akkor egy ilyen lassulásnál van idő asztalra lépni és csinálni róla egy képmentést, h mi is volt ott.[ Szerkesztve ]
-
Kimerítő lett!
Mondjuk azt is megnézném, mennyire tud lassítani egy játékot egy agyongyötört windózMutogatni való hater díszpinty
-
nagyúr
-
-
nagyúr
Ja igen, mindig elfelejtem, hogy van, aki windows 10-et használ A teszt 8.1-gyel készült, reboot után mértem, viszont a service-eket nem konfiguráltam át a teszt miatt, szóval megfelelt egy "hazajövök munka után - beröffentem a gépet - lövök egyet" use case-nek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
-
-
nagyúr
Ezen én is sokat gondolkodtam 2-3 éve, de aztán a játékok felfutása nem olyan lett Linuxon. Ezen felül nekem az MS Office is jobban fekszik, mint a free változatok, ugyan nem annyival, mint amennyibe kerül, viszont most jópár évig ingyen van a gyerekek révén
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
zozoz1
aktív tag
Köszi a tesztet. Itt legtöbbünk tisztában van a CPU-limit fogalmával, de így részletesen körbeírva érdekes volt végigolvasni.
A viták vitték elöbbre az emberiséget
-
nagyúr
Hatalmas respect ezen tanulmányért!
Eddig csak tapogatóztam, most már kezdek látni is.
Remélem lesz folytatása ennek a remekbe szabott tanulmánynak.
Esetleg lehetne róla szó, hogy az SC2-LOTV is bekerüljön nyúzásra? (multiplayer módban jobban terhel)
Ez a game (fene a motorját) max 2 magot használ a CPU-ban, grafikusan pedig DX9-el operál, mindezt 2017!-ben.
Tudom, tudom, az eredeti engine 2010 előtti fejlesztés (megjelent 2010-ben az SC2 - WOL), de akkor is....
Ahogy fentebb is írták, az fx8320e-m átlag kihasználtsága (a 8 mag átlaga), bizony a béka segge alatt jár, durván 30%... - érdekesség hogy MSI Afterburnnel nézve folyamatosan jól látszik, hogy a páratlan számú magok "pörögnek" - 40-80%, a páros számú magok pedig "henyélnek" - 0-10%...
Az általam használt felbontás (20"-os Samsung SyncMaster 204B) az 1600*1200 pixel, ez 4:3-as képaránynak felel meg.
A VGA az pedig egy ASUS SRTIX R9 380 4GB, nem hinném hogy ezen a felbontáson ultra beállításokkal lenne ő a szűk keresztmetszet.
Az FPS-em iszonyatosan droppol, képes beesni 30 alá is multiplayerben 3v3-ban és 4v4-ben.
Ezen módokban a max FPS szélsőségesen változik, a maximum 1v1-ben sem éri el a 100-at...
Ezen némileg segített, az alap 3,2 GHZ órajel OC-ja 4,2 GHZ-ra, itt még az alaplapom stabilan ellátja krafttal a CPU-t, nem throttlingol.
A rendszer memória 4*2GB G.Skill RIP Jaws 1600MHZ XMP 1.1 profilban hajtva, ez gondolom szintén nem szűk keresztmetszet az SC2 számámra.
Előre is megköszönöm az építő jellegű HSZ.-eket.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
HSM
félisten
Két lehetőséged van.
Az egyik, hogy a CPU-t is terhelő grafikai beállításokat lejjebb veszed.
A másik pedig, hogy veszel egy egyszálon jóval erősebb CPU-t. Egy tuningolt modern i5 pl. durván másfélszer gyorsabb az FX-nél ilyen téren (óvatos becsléssel). Vagy egy Ryzen is bő 40%-al gyorsabb.
Egyébként a 30%-használattal egész jó vagy, nálam a 12 szálas régi hatmagoson 18% felett még nem láttam. Elég irritáló, mert nálam is le tud ám akadni nagyobb csetepatéknál, a 290X-em meg végig alszik játék alatt max grafika körül is....[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Megtettem, a cpu intenzív beállításokon húztam vissza, de még így sem vagyok vele megelégedve teljesen.
A lapom miatt stabilan csak (egyéb trükkök bevetése nélkül) a 4,2 GHZ-t tudom 24/24 időintervallumban tartani, 4,5 GHZ még megy (Vcore 1,4V), de max 1-2 óra, és "elmelegszik" a deszkám nem túl acélos 4+1 fázisos WRM-je.Gondolkoztam rajt, mi lenne ha kapna extra hűtést?
Azon is filóztam, mi lenne ha beszereznék egy jobb WRM modullal megáldott alaplapot? (de az 25-45k lenne, újban gondolkozva).
Nagyon 22-es csapdájának tűnik...
Teljes platformcsere nem fér bele, talán majd pár év múlva.
Az SC2-őt leszámítva amúgy brutál jó megy....
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
HSM
félisten
Háát... 4+1 fázisos deszkán örülni kell a stabil 4Ghz-nek is. Én azt nem forszíroznám tovább. 4,4Ghz is csak +10%, ami semmi, miközben a fogyasztást jóval nagyobb mértékben dobja meg, így a VRM-ek terhelését is.
Tudom, hogy jó processzorok az FX-ek, de sajnos ez a játék pont a gyengéjüket hozza ki, ami pedig a nem túl acélos egyszálas teljesítmény.
Lehet variálni a meglévő komponensekkel, de ezzel a játékkal, amíg csak két szálon dolgozik, ez a két lényeges gyorsulással kecsegtető opció van, a visszavett grafika, és a platform csere.
Nálam is a visszavett grafikás megoldás van sajnos, mert egy játék kedvéért nem fogok platformot cserélni. 1v1-ben amúgy egész élhető minimális butításokkal, 2v2 és felette kezdődnek a gondok, nincs szívem annyira visszavenni a grafikát, amennyire kéne.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Örülök is neki, szerintem nagyon jó használt lapot fogtam ki 9k-ért.
A procim is szerintem közepes feletti, OC szempontjából, úgy érzékeltem.
A 4,5 GHZ-hez kellett 1,45V Vcore... itt már a WRM modul úgy elkezdett fűteni (AIDA 64 Enginneer) 100%-os stressz teszt alatt, mintha hajszárító fujta volna a forró levegőt...
Létezhet az hogy egy Intel Xeon E3120 (2 core, HT: no, 45nm Wolfdale 6 MB L2, 1333 MHZ FSB, 3,16 GHZ alapórajel - 2*2 GB 10666 F7 G.Skill Rip Jaws 1333 MHZ CL7 memóriapárral hajtva) egyszálas teljesítményben jobb mint az FX8320e procim?
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
nagyúr
Lesz folytatás, valamikor, jelen pillanatban a Battlefield 1 esélyes és a Doom között gondolkodom, mert mindkettőt lehet tesztelni DX11-ben és DX12-ben / Vulkanban, és van olcsó / ingyenes tesztelési lehetőség. Csak kellene egy szoftver, ami normálisan mér frametime-okat, és nem omlik tőle össze időközönként a WDDM, mint a PresentMontól
Az SC2-ről összesen annyit tudnék kideríteni, hogy mit tud vele az i3-6100-as, mert a DX9-es motor miatt nagyralátó következtetéseket nem lehet belőle levonni. Ezekhez a játékokhoz továbbra is Intel CPU a legjobb, bár a sima négymagos Ryzenek megjelenésekor remélhetőleg lesznek ilyen tesztek is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
THX!
Frametime, FPS, stb méréséhez és kijelzéséhez ajánlanám, hogy vizsgáld meg az MSI Afterburner-t.
Nagyon sokoldalú progi, feltesz még egy RIVA Statisztics Szerver segédprogit is, a 2 együtt sok mindenre alkalmas.
RyZsa konfig: R5 5600X, Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 Wifi, LF III 360 Dark AIO, 4*8 GB Patriot Viper Steel 4400 CL19 KIT, TT TGS 650W RGB, Netac 930E 250 GB, Sapphire Nitro RX 480 8 GB, DELL P2417H *2, Thermaltake Core X31 Riing
-
nagyúr
Ismerem az AfterBurnert, nagyon jó bizonyos dolgokra, de a benchmarkolója nem pont azt csinálja, ami nekem kell. Ahogy elnézem, Unwinder éppen azt a részt (is) hegeszti a programban, úgyhogy lehet, hogy előbb-utóbb lesz belőle valami
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
- Építő/felújító topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- Hardcore café
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Windows 11
- Peugeot, Citroën topik
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- További aktív témák...