Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mzso

    veterán

    válasz dezz #107 üzenetére

    "1. 10 éve van mozgás-interpolációs tévém. Ennyi idő alatt nem sikerült megszoknom a duplázott fps-es mozifilmezést, máig élővideó feeling maradt."

    Hiába ismétled magad. Az interpoláció nem ugyanaz mint a magasabb framerate. Hiába van "elég közel" ha pont ott a legnagyobb az eltérés ahol a mozgás van, ami ugye a mozgókép lényege. Az hogy nem bírtad megszokni sok mindent nem jelent mivel nem valós frame-rate. Vagy elfogult/makacs vagy mint azok (akár filmkészítők) akik bele vannak szerelmesedve a szemcsés képbe. (A Black Swan volt egy nagy hányadék amire emlékszem a jelenkori filmek közül. Most néztem, hogy 16 mm-es filmre rögzítették...)

    "2. Onnan jön a "szappanopera" kifejezés, hogy a tévéfilmeket jellemzően videókamerával veszik fel, 50/60 mozgásfázis/mp-es mozgással...
    3. Épp, hogy most kezdenek ráállni, hogy 25p/30p-vel veszik fel ezeket is, ennek elkerülése érdekében..."
    Ezek nem cáfolnak semmit. Az asszociáció nem jelenti azt, hogy rosszabb. A legulsó felől igen nagy kétségeim vannak. De ha mégis akkor nem először csinálnának baromságot.

    "Te honnan szeded a 2-3 filmes kijelentésedet?"
    Halvány sarkítás volt. Van bizonyos ember csoport aki soha nem enged hitéből legyen bármi is, és indokokat gyárt a megszokott dolgokhoz még ha nincs is racionális alapja.

    "Ne csak mondd, bizonyítsd! Szerintem jóval kevésbé feltűnő a felezett színkülönbségi felbontás, mint a kockásodás vagy a banding, ami elkerülhetetlen egy elégséges bitrátát megfelezve (u.a. codec)."

    Most nem fogok nekiállni encodolás tesztelgetésnek. Te se bizonyítottál semmit csak velem ellentétben nem hoztál fel érveket, hogy miért lenne jobb. (Amellett hogy figyelmen kívül hagytad amit én mondtam).
    A bandinget ne is említsd, tele vannak a filmek hiába a marha nagy bitráta, sőt a színfelbontás ilyen módú csökkentése csak ront a dolgon.
    Itt csak azt nem veszed észre, hogy ugyanúgy csökken az információ, csak az encoder nem ilyen primitív módon, hanem optimalizáltan csinálja. Akár az is lehet jórészt ugyanazt csinálja mint ez az ócska módszer esetleg még több adatot is elvesz az olyan részekről ahol nem érzékelhető és oda fókuszálja ahol jobban érzékelhető.

    De szerintem ezt hagyjuk ezt a részét. Dark Shikari-t inkább tartom mérvadónak. AVC-nél meg post processing is be van építve a formátumba ahhoz már igen alacsonyra kell vinni a bitrate-et, hogy blokkosodjon. Szerintem már azon szint előtt is bőven értékelhetetlen a kép. A youtube-on sem nagyon van blokkosodás de elég hulladék a kép legtöbb esetben... A Blu-Ray szokásos bitrate-ek meg bőven felül vannak azon ami egy jó encoder-nek kell.

    "Igaz, a rendszer (ill. video rendeder) dolga. Korábban a madVR-t használtam erre, de úgy tűnik, a modernebb beépített video rendererek is jól csinálják, mert nem nagyon tűnt fel mostanában "keményre" felezett színkülönbségi felbontás. (Bár nem sok avi-t nézek.)"
    Én sem avi-zok. De madVR-nélkül azért elég észrevehető a különbség. Meg még az is észrevehető, hogy egy jobb algoritmus mennyivel tisztább képet ad mint egy gyengébb ami jobban elmossa a dolgokat. (Az új módosított Lanczos a bétában igen jó eredményt ad szín skálázásra is)

    "Ugyanezt javaslom mzso-nak is (hátha nekem nem is hinne :D ). Csak ne Blu-ray legyen a forrás, mert ott még bőven elmegy fele bitráta. Hanem egy tévéadás stream, ahol eleve csak elégséges... (Spórolásról beszélünk ugye.)"
    Magadnak is javasolhatnád ha már észérvet nem tudsz felhozni egyes dolgokra. Amúgy sem a TV stream-ről sem Blu-ray-ről nem tudok ami 4:4:4-es lenne. Szerintem a Blu-Ray szabvány meg sem engedi, mint az összes világosság szint használatát sem...
    Eleve hibás forrásból dolgozni meg botorság. A lehető legjobb minőségű veszteség mentes forrás lenne az igazi. És az olyan bitrate-re konvertálni ahol már nyílvánvalóan jelentkeznek az artifact-ek legalább az egyiknél. De olyat nem fogok most keresni. Meg letölteni is sokáig tartana. Plussz az encoder próbálgatásával és magával a tömörítéssel elvesztegetett idő...

    "Az interlace-szel kapcsolatban is elmondható, hogy az interlacing néhány tipikus hibáját leszámítva, jó minőségű lehet a kép egy adott, elégséges bitrátával, ami túl kevés lenne ugyanahhoz progresszívben."
    Az Nvidia deinterlacerével már majdnem csak egy kicsit szar. Az encoderek (esetleg formátum) gyengeségei révén előfordulhat. Viszont az interlaceltnél mindig ott lesz és ugyanakkora lesz az artifact ami az interlace-elésből származik.

Új hozzászólás Aktív témák