- Socket AM4
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- TCL LCD és LED TV-k
- Mini-ITX
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Az e-ink minden jó tulajdonsága, de 60 Hz-en
Hirdetés
-
Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
ph A friss pletykák szerint az AMD és az Intel is a frissítésein dolgozik.
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
válasz molnarpeter #193149 üzenetére
"rosszul volt végrehajtva a csere korábban"
Nincs több kérdésem. -
grizlisandor
addikt
válasz Gebriel #193290 üzenetére
Kb a szokásos, elindulás előtt 0,5-1 percet járatni.
Ha meg lett kergetve tiltáson, pár kilométert normális vezetési stílusban, utána mehet 0,5-1 perc üresben járatás leállítás előtt(ha normális vezetési stílusba toltad elég ez is).Megfelelő olajcsereintervallum, használatfüggően max 15k km vagy 1 év. Jó minőségű üzemanyaggal tankold, rendszeres gyujtógyertya cserére figyelj, mert hajlamos kopogósan égni.(bár ez még lehet az előző generációs TSI-kre volt igaz) 150k-200k km között számolj egy szívóoldali dióhéjas tisztítással, meg egy injektortisztításra.
FB-n TFSI Hungary-n rengeteg okosság van.
-
grizlisandor
addikt
válasz Csabadi #193297 üzenetére
Aránylag olcsó ára miatt egy pillanatig gondolkoztam egy vételén én is, de Mágus2 hamar ráébresztett, hogy nem nekem való, idézem:
"Grizlisandor: 8 gyertya, 4 lambdaszonda, 8 trafó, kuplung meg a vezérlés a seatod ára. És akkor még nem cseréltél benne mindenhol olajat és a szervót sem javíttattad, ami mindegyikben ereszt." -
grizlisandor
addikt
válasz Csabadi #193302 üzenetére
Hátha erre jár Mágus2, mert én sajnos nem értek hozzá.
(#193303) 1stVikman:
Kerékcsapágy FAG ment nekem. Topikban volt mind2 ajánlva már. SKF is jó, az autóm szerelője azt szokta rakni, mikor drágállja az ügyfél a FAG-t.(#193304) f4lcon:
Kolléga is szív az új autóval, az egy Kia Sportage. -
grizlisandor
addikt
Tegnap megtankoltam hosszú idő után e10 üzemanyaggal Pirost. Reggel indítom, magasabb fordulatról indult, de 10 sec után beállt a normálisra az alapjárat. Mentem 2 kilométert, leállítottam, pár percre rá indítottam, fél percig magas fordulaton ment, utána beállt a normálisra.
-
grizlisandor
addikt
válasz macilaci78 #193395 üzenetére
Céges Berner nyári szélvédőmosó koncentrátum, megfelelően hígítva.
-
grizlisandor
addikt
válasz macilaci78 #193399 üzenetére
Bocsi, nekem a Sonax téli jó volt.
Meg a Berner -52 téli koncentrátum is jó volt, felesbe hígítva. -
grizlisandor
addikt
válasz focvis #193409 üzenetére
Drágálom most az üzemanyagot(táltost is), nyereményjáték se volt(hogy kivételt képezzen), így csak puruttya MOL nyál ment bele.
Köszi, hogy emlékeztettél, megyek is megkeresem a kocsiban a tankolóscetlit, mert még nem lett felvezetve spiritmonitorra a tankolás.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
-
grizlisandor
addikt
Seat Altea 2004 1.6 BGU
Szeretnék a következő olajcserekor üzemanyagszűrőt is cseréltetni.
Utolsó olajcserekor elvileg alvázszám alapján a szerelő lerendelte. Mann WK 59x (nyomásszabályozó nélkülit) küldtek, de felemelve a kocsit, kiderült, hogy nem az való bele, hanem nyomásszabályozós kell.
Mann filter kereső is 2 félét dob.
7zap 3 féle szűrőt hoz, egy nyomásszabályozó nélkülit, két féle nyomásszabályozósat(4.0 bar vagy 6.6 bar), amit elvileg PR kód alapján lehet azonosítani melyik kell. Itt az autó PR kód listája, nem látok rá PR kódot.Megvizsgálva a 2 féle számot:
1K0201051K helyettesőbe adja Mann WK69 ez a 6.6 bar-os, TSI motorral szerelt autókhoz hozza.
6Q0201051J helyettesőbe adja Mann WK 69/2 4.0 bar-os, ezt ajánlja a VAG szívóbenzines autókhoz.Ez alapján a 4.0 bar-os kell nekem. Jól gondolom?
Lassan kerékcsere, akkor megnézem pontosan mi van benne most, arra emlékszem, hogy UFI, de a gyári számra nem emlékszem.
Közben eszembe jutott, hogy mikor megvettem kértem a helyi márkaszerviztől ajánlatot, ott 6Q0201051J gyári szám szerepelt, szerintem ő lesz az.
-
grizlisandor
addikt
válasz Asbee #194160 üzenetére
Köszi!
Az kerüljön bele, ami belevaló, árban van 1300 forint különbség, alakítgassa...Más:
Seat Altea 2004 1.6 BGUFékfolyadékot is időszerű lenne cserélni, sima DOT4 kell bele?
Ha jól emlékszem, mikor cserélte a szerelő, akkor DOT4 ment bele.
Visszakerestem az ajánlott márkákat: "DOT4-ből jó az ATE, TRW, Bosch.. ezekkel nem lehet mellé nyúlni."FilterABC-től akarok kövi cserére szűrőket+motorolajat, de fékfolyadékból nincs nagy választék, 2 x 0,5 litert nem veszek, majd intézi a szerelő.
-
grizlisandor
addikt
válasz TaylorPro #194394 üzenetére
Mi az az okoskerék, jó olvasgatást!
-
grizlisandor
addikt
Kocsit mosni, belső takarítani lusta voltam, mosás majd holnap, takarítás elnapolva.
De, "Esőcsatorna" takarítás a szélvédő előtt megcsináltam, hát volt mit kiszívatni a porszívóval. -
grizlisandor
addikt
válasz simonjoe #194500 üzenetére
2 hete hoztam fel a dolgot én is, márkaajánlást kikerestem Mágus2 hozzászólásai közül, elvileg 1 liter kell az átmosáshoz + szintre önéshez. Milyen típus kell neked, abban majd a többiek segítenek, mert én nem tudom!
-
grizlisandor
addikt
válasz K Norbi #194510 üzenetére
CC-k mind ESP-vel jöttek ki? Akkor a gyári fékfolyadék is Dot 4 low viscosity.
ATE Dot 4 SL6-tal biztos nem lő mellé szerintem. -
grizlisandor
addikt
Kb fent össze van szedve, ha ABS-es akkor Dot4 kell bele, ha van ESP, akkor Dot4 low viscosity (LV), márkaajánlást is találsz.
(#194527) HUTCHDB:
Van belőle száraz meg olajos kivitel is, előbbi "időzített bomba", utóbbiba, ha volt rendesen cserélve az olajtöltet, akkor stabil. -
grizlisandor
addikt
Arra, hogy ne vegye meg, hacsak nem akarja a vételárat rákölteni a kocsira.
Gen 1 tsi nem egy stabil technika, (#194559) Qru összefoglalta miért.
Ha már kell a bugi és benzin, akkor R32!
Esetleg dízelből 2.0 vagy 1.9 PDTDI, részecskeszűrő nélkül.(bár ez már öreg technika)
Vagy 1.4 TSI 122 vagy 125 ló, ha csörög benne a vezérműlánc, akkor csere, ha égéskimaradásra panaszkodik a kocsi, meg egy dióhéjas tisztítást neki. Egy kis chip-el lehet fickósítani is lehet rajta.
Golf 5 sárvédők mögött, ha nincs takarítva szeret rohadni, meg rengeteg Golf 5 autót láttam a csomagtérajtón, küszöb elején rohadással. -
grizlisandor
addikt
válasz MunezXBK #194571 üzenetére
Igen és ennek örülünk!
Általánosságban beszéltünk a gen 1 TSI-kről, kifejezettem a Golf 5 GT-ről nem esett szó.
Írd meg nyugodtan, hogy miért vegyenek GT-t.
Nekem tetszik a GT technika, de üzemeltetni nem tudnám, meg szerelő sincs a környéken, aki igazán konyít a TSI-hez. -
grizlisandor
addikt
válasz 98bja #194737 üzenetére
Hibakódot fog dobni égéskimaradás miatt valamelyik hengerre. Tisztítás után olvastam, hogy jobban mennek az autók, kedvezőbb fogyasztásról is olvastam. Ha bővebben érdekel olvass bele a TFSI Hungary FB csoportba.
Jó minőségű benzinnel kell tankolni, gyújtógyertya cserére figyelni, mivel szeret kopogásosan égni.
0W30, esetleg 5W30 motorolaj, amit használatfüggően rendszeresen cserélve.
Járatni alapjáron elindulás előtt, hogy a turbó kenése rendben legyen és leállítás előtt is, hogy vissza tudjon hüllni a turbó. Meg hidegen nem taposni.Szerk.:
VAG betegség, első sárvédőívek és a dobbetétek között szeret megállni a levél/por/föld kombó, ha nincs takarítva felüti a rozsda a fejét sárvédőív csere. Csomagtérajtót nézd meg a rendszámtábla körül, ott is láttam már pár autónál fejét felütött rozsdát.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
-
grizlisandor
addikt
válasz macilaci78 #195271 üzenetére
J Astra kombi van a cégnél, napfénytetős meg sima tetős. 2 méteremmel, a sima tetősben elvagyok, a napfénytetőst helyben a városban vagyok csak hajlandó vezetni, mivel nem tudok normális derékkal ülni, hanem torz jobbra húzódott testtartással kell ülnöm, az alacsonyabb tetőkárpit miatt.
-
grizlisandor
addikt
válasz Ed3r_X_ #195297 üzenetére
Junkbuilds-es fiúk felújíttatást és erősítést itt csináltatták(Jármű Mechanika kft/Stefan Zorst Racing).
Az autó 450 NM és 355LE, persze nem tudom, hogy ez a mindennapos használatot miként bírja. Gondolom felújítás minősége is műhelyenként változó lehet. -
grizlisandor
addikt
Szíjjas 1.4 tsi motor olajfogyasztás problémával ~190k km futás körül, elmondása alapján sok ilyet javítanak.
Több problémáról számol be: "egy henger alig járt, beköpte a gyertyát".
Jelentős olajkokx lerakódást mutat hengerfejen, a dugattyúk gyűrűhornyában is, ami eltömíti a gyűrűket. Mi okozza ezt, nem tudja.
El lesz takarítva minden, új gyűrűkkel, új hajtókarcsapággyakkal?(mi ez bmw?), injektorellenőrzés és menthető a motor. Emleget vezérlés és vízpumpacserét is, tudtommal azt már cserélni kellett volna rajta nem?Ezzel nekem az a bajom, hogy nem problémamegoldás, hanem kap a motor egy felújítást és mehet tovább. Mikor fogja megint "beköpni a gyertyát"? Vagy rosszul értelmezem a dolgokat?
-
grizlisandor
addikt
válasz Motion_Blur #195992 üzenetére
Nem tudjuk milyen körülmények között használták, ebben igazad van.
-
grizlisandor
addikt
válasz kmiki19 #196061 üzenetére
Témába vág, így nem off.
A csomagtartóban kell lennie egy PR kódmatricának, ide beírogatva, lefordítja emberi nyelvre. Vagy autoDNA report alvázszám alapján is meg tudja mondani a felszereltséget, de az fizetős.
-
grizlisandor
addikt
Tekerd le a OCTAVIA műszaki adatokhoz, a letölthető pdf-ben "Üzemanyagtartály: (l) 45" ír a kombira és a szedánra is.
-
grizlisandor
addikt
válasz kmiki19 #196080 üzenetére
Csomagtértálca alatt, a szükségpótkerék ürege körül szokott tanyázni.
-
grizlisandor
addikt
Seat Altea(alias Piros) 2004 1.6 BGU
1 hét állás után újév alkalmából, égő kipörgésgátlóval indult fél évvel a főtengelyjeladócsere után, de legalább nem volt erőtlen. Mentem 2 kilométert, leállítottam míg bevásároltam. Indítom nincs hiba, meló után féltem, hogy megint keződik, de hiba nélkük indult. Remélem nem csinál belőle rendszert.
-
grizlisandor
addikt
3 henger miatt meg a kis köbcentis turbó motor miatt sokan félnek tőle, 110 LE/200 Nm mellé nem tudom, hogy száraz DSGt(150k kilométer körül használatfüggően fel kell újítani(?)) vagy már mindenhez olajos DSGt adnak, ami megfelelő karbantartással elvileg tartós. Azt a motort csak pár évig építették az A3ba, mobilen 200k kilométer futás alatt vannak csak hirdetések ezzel a motorral.
Én lehet egy gyakrabban előforduló 1.4 TSI motorral venném inkább, ha meg fontos az autómata én lehet más márkáknál keresném az vásárolandó autót, mert 300 Nm mellé adták tutira az olajos DSGt.
-
grizlisandor
addikt
válasz Mauzes #196366 üzenetére
Pollenszűrőt évente, lehetőleg tavasszal. Mágus2 ajánlása(ha jól emlékszem), tüdőd csak egy van.
Levegőszűrőt legkésőbb évente.
Üzemanyagszűrőt, ha dízel a Passat minden második olajcserénél, legkésőbb 2 évente.
Benzinesek (TSI) elvileg élettartam üzemanyagszűrősek.
Olajat, felhasználásfüggően, ha sok város 8k km, ha vegyes 10k km, ha főleg autópálya 15k km.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz rob210 #196377 üzenetére
Autószerelő, aki szereli Pirost, hasonló véleményen van, tavasszal/ősszel csere, a legolcsóbb aktívszenes szűrővel.
Mann FP szűrőnek szavazok bizalmat, 1 év(9k km) után így nézett ki, kevesebb füst jut be az aktívszeneshez képest.
Lehet átálok én is a fél éves cserére, Mann FP mai áron 5,6k, Boschnak is van antibakteriális 8k, de ez van most a kocsiban és visszasírom a Mann FP-t. Vasco Filtersnek is van antibakteriális szűrője 4k, már ha lenne raktáron Filteréknél.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest