- SONY LCD és LED TV-k
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- LG LCD és LED TV-k
- Samsung LCD és LED TV-k
- OLED TV topic
- Problémás a kék szín megjelenítése HDR tartalmakban az OLED kijelzős iPadeken
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Raspberry Pi
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Krisztianby: Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
Hirdetés
-
Xbox Game Pass [2024] - Az extra májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között a Senua’s Saga: Hellblade II-t kapják meg az előfizetők.
-
Miben segít Kevin O'Buckley az Intelnek?
it Igazi veteránnak számít a chipgyártó üzletágban Kevin O'Buckley, aki innentől kezdve az Intel Foundry Services részlegét vezeti.
-
Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
ph Az új szabványra épülő opció 32 és 64 GB-os verziója árat is kapott már.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
Mágus2 tudom idézni:
"A levegőszűrőt tessék minden olajjal cserélni, ez egy turbó motor, ami a szűrőn keresztül vesz levegőt."Az egyik legjobb a Mann, keresője szerint Mann C 28 043 kell neked.
Oldalról, amit linkeltél beszerzési forrásnak, találtam Szűrőszettet motorolajjal 100 €, tartalmaz még levegőszűrőt meg pollenszűrőt is. Szerintem évente cserélni kell, rob210 tudom idézni: "én évente 2 szer cserélem a sajátban a pollenszűrőt, mert tüdőm csak egy van.."
-
grizlisandor
addikt
Mivel azt kezdted, hogy garanciális még a jármű, így ezt félidős szervizt én biztos biztos gyári szűrőkkel csinálnám, hogy ne tudjanak belekötni.
Amúgy simán mehetne a Mann, vagy valamelyik nagy márka terméke.
Olajcserére én Mágus2 ajánlását tartanám:"10k ha több a város, 8k ha csak város, 15k ha csak pálya lenne."
-
grizlisandor
addikt
Nem tudtam, hogy ezek az árak németben soknak számítanak...
Amíg garanciális, addig a kötelező garanciális dolgokat biztosan megcsináltatnám a márkaszervizben, hogy érvényes legyen a garancia! A többit meg ár/érték arányos helyen, gyári vagy jó minőségű szűrőkkel.
ATU szervizhálózatot más is írta, hogy jó.
-
grizlisandor
addikt
Véleményes, egy jó hónapja volt is róla eszmecsere.
-
grizlisandor
addikt
válasz Badboys #200341 üzenetére
Városi kisautót FÉLMILLIÓÉRT? - VW Polo IV 1.4 használtteszt
Mintha ebből a típusból előkerült volna már pár olajevős a topikban...
Valaki majd megmondja megmondja a tutit motor ügyben.
Visszakeresve szíjjas vezérlésű.Itt megtalálod a kerékméreteit 99%ban jól le van írva. Gumit választani a Gumis topikban majd segítenek.
Én maradnék az R14 felnin és a hozzá való gumin, mivel azzal konfortos, meg olcsóbb a gumi.Persze, bírni fogja az E10 benzint, VAG vonalon egyedül az FSI motorokba nem tankolható.
-
grizlisandor
addikt
válasz Asbee #200344 üzenetére
Mk4 Polo pont az, csak egyféle FSI motorral szerelték.
-
grizlisandor
addikt
A váltóolajcsere az olajos DSG váltó lelke, meg fogja hálálni.
Nem csak kilométer, hanem év intervallum is van az olajcseréjének, talán 60k kilométer/ 5 év.Szűrőcseréknél kb ezeket érdemes betartani:
Olajat, felhasználásfüggően, sok város esetén 8k km, vegyes használat esetén 10k km, főleg autópályás használat esetén 15k km; vagy évente(amelyiket hamarabb eléred).
Levegőszűrőt legkésőbb évente, ez nagyon fontos, mivel a turbós motor van a Passatodban.
Pollenszűrőt minimum évente, lehetőleg tavasszal.
Üzemanyagszűrőt, ha dízel minden második olajcserénél, benzinesnél 3.-4. olajcserénél.
Fékfolyadékot 2 évente cserélni.
Szűrőkből meg gyári vagy valami nagyobb márka termékét érdemes választaniFriss vásárlású dízeleknél a következő teendőt érdemes megcsinálni:
"rögtön vétel után cseréljen üzemanyagszűrőt, akkor meglátja, hogy mit vett."
"első reszelék nyomokra cseréled a pumpát." -
grizlisandor
addikt
Nem olyan rég valaki kérdezte, így kéznél van.
Lekvár tengely a korai CR motoroknál okozott problémát és 2009 májusig volt problémás, utána változtattak rajta és az jobban bírja.
"200 000km fölött már mindenképp cserés. Ha hosszú csere periódust tartottak olajcserében, akkor hamarabb is." -
grizlisandor
addikt
válasz BullKoxa #200461 üzenetére
Itt írtam a témáról, amúgy igen meg lehet nézni mennyire van megnyúlva a vezérműlánc.
Mennyi méter van benne és igazoltan volt már vezérlés cserélve?
-
grizlisandor
addikt
válasz BullKoxa #200469 üzenetére
Úgy néz ki hülyeséget vettem tovább a TFSI Hungary csoportból, mert az a nyílás csak az 1.8tsi és a 2.0tsi motoroknál van, az 1.4tsinél nincs ilyen nyílás.
Szoftveresen a VCDS programon kívül az OBDeleven telefonos alkalmazással is le lehet ellenőrizni.
-
grizlisandor
addikt
válasz kisharsany #200564 üzenetére
Altea/Golf Plus 2.0 CRTDI motorral, esetleg 1.4 TSI 122/125 ló.
2012 utáni Opel Meriva B, ott már nem olyan problémás az M32 váltó.
-
grizlisandor
addikt
válasz kisharsany #200737 üzenetére
Igen, Das WeltAuto!
A használt autót, amit meg akartam vásárolni úgy tudtam volna megvenni, hogy kisebb összeget írunk az adásvételire, a maradványösszeget meg lerakom az asztalra készpénzben; jó dolog az adócsalás.
-
grizlisandor
addikt
válasz 98bja #201342 üzenetére
Gen 2 TSI, nem ajánlott motor, bicikliláncos vezérlés, olaj/víz fogyasztás sajnos jellemző rá.
MQB platform autók már Gen 3 TSI motorokat kaptak, bármelyik TSI motorral vehető. -
grizlisandor
addikt
válasz iceQ! #201598 üzenetére
Itt egy lista márka ügyileg az alternatívákról, de egy Purflux szűrő se egy világvége.
(#201601) K Norbi:
Szakspeciál szervice végezte! -
grizlisandor
addikt
válasz nrg.960 #201684 üzenetére
R32 fórumon azt találtam:
"VW 502 00 & ACEA A3 és 5W-40 / 5W-30, éghajlat, évszak és használatfüggően"Itt meg "VW 504.00 / VW 507.00" írnak.
Talán a felső hihetőbb, mert a gyári könyvből vette.
Hátha hoz valaki megbízhatóbb infót! -
grizlisandor
addikt
válasz Morris #202050 üzenetére
VCDSsel nézzetek, hogy mennyit feszít a vezérlésen, abból kiderül mennyire kell sietni a cserével.
Vezérlésnek a TFSI Hungary FB csoportban a legfrissebb cikkszámú gyári vezérlést ajánlják, egyik másik srác árulja is; sajnos utángyártott termékeknél olvasni érdekes tapasztalatokat. -
grizlisandor
addikt
válasz Pfiucska #202370 üzenetére
2. generációs TSI motorok, 1.4 TSI 122 lóval stabilabb.
2.0 TSI motort én csak Gen 3 mernék venni, amik 2012 után az MQB plattformal jöttek be. -
grizlisandor
addikt
válasz simonjoe #202507 üzenetére
Néztem már én is ezt az oldalt, többször felbukkant a linkje.
Pirosba a vezérmű szíjkészlet 151 Eur, 60k+ HUF, Kauffer meg 39k HUFért vesztegeti.Időszerű lesz februárban nekem is a csere, intervallum 5 év vagy 90k kilométer; bár az utóbbinak a felét futották a dolgok, de nem reckírozok.
-
grizlisandor
addikt
válasz simonjoe #202520 üzenetére
Az előző hszemből kimaradt a link, most pótlom.
Ez az a bizonyos apró betűs rész?Zsutól is szoktam rendelni, ott OE gyártónak írja és 42k HUF.
-
grizlisandor
addikt
válasz jozefgucci1 #202608 üzenetére
MQB platformos autók mind gen3 szíjas vezérlésű TSI motorokat kaptak, vehető bármelyik. A 2.0 TSI-nél a vízpumpa/höcserélö-menedzsment egység hibát olvastam több Phórumtársnál.
-
grizlisandor
addikt
válasz albiosz #202915 üzenetére
Úgy tűnik hülyeséget írtam, majd egy modi, ha erre jár javítsa vagy törölje azt a hsz-t, köszi.
De írok bejelentőt róla.EA211 TSI evo magyar doksijában is csak ennyit írtak:
"A benzinbefecskendező rendszer a VW közvetlen befecskendezés 4. generációja." -
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Seat Altea(alias Piros) 2004 1.6 BGU ~193k kilométer futás.
Lassan 5 éve van a tulajdonomban, kor és futott kilométer alapján karbantartást tervezek.
Fix csere:
-Vezérlés készlet vízpumpával (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Hosszbordás szíj készlet (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Hűtőfolyadék
Tartályon G12 felirat van egy füzet ikonnal, de a kezelésiben G12+ vagy TL-VW 774F előírást említ, legalább 40%(-25°C) keverékkel, maximum 60%(-40°C) keverékkel.
Visszaolvasva 3 liter G12 és 3 liter desztilláltvíz fog kelleni.
Itt van egy kis kavar, mert G12 találtam FEBI BILSTEIN 01381 találtam, ami csak a VW TL 774 D tudja és nem az F végű előírást. Legfeljebb kap MOTUL AUTO COOL OPTIMAL -37°C, ami tudja a G12 és a G12+ / D és F előírást is.
-Gyújtógyertyák (Szervizfüzet szerint 60k km vagy 4 év, kicsit túlhordtam)
7zap szerint NGK BKUR6ET-10 vagy BERU 14FGH-7DTURX /Z90 kell bele.
Berut rakott bele a szerelő megvétel után. Beru katalógus ajánlja még a Beru UPT2(csoda Formula 1 technológiás) gyertyákat, ami olcsóbb a fenti kettőnél.Felvetődött még:
-Főtengely szíjtárcsa?
-Főtengely szimering?
-Generátor szabadonfutó? (INA, SKF, Gates márkák a szimpatikusak)
-Generátor szénkefe csere? Ezt BMW motor generálos videókban láttam, hogy cserélték.
Olyan infót találtam a neten, hogy az még ráér, mert kb. 250k kilométer az élettartalma.
-Fojtószelep takarítás és tanítás?
-Termosztát?Tavasszal klímagáztöltet cserét is akarok.
Segítsetek már kérlek tisztázni a dolgokat, mit kell/érdemes cserélni. 😊
Esetleg valamit kihagytam?Köszi: grizlisandor
-
grizlisandor
addikt
válasz Asbee #203292 üzenetére
Nem rendelhető egy ideje Kauffernél a gyári készlet.
Hűtőfolyadék értem én, de nem tudja a TL-VW 774F szabványt, amit kér a könyv, vagy létezik olyan G12, ami teljesíti?
Bizalmatlan vagyok az NGKval.
A víz hőmérséklete fokozatosan emelkedik.
Csak 18 éve lesz.(#203286) szilas103:
Nálam az 1.6 BGU Alteánál az egyenetlen alapjáratot a szerelő egy injektortisztítás és szívósor takarítás és tömítéscseréjévél oldotta meg, mert már a régi tömítések nem igazán látták el a feladatukat. -
grizlisandor
addikt
Seat Altea(alias Piros) 2004 1.6 BGU
A szerelő a Hepu vízpumpát preferálja, Hepu alkatrészkereső szerint van az HEPU P572 erősített és a HEPU P545 sima. Egy árban vannak és fém lapátos mind2, vajon mitől lehet erősített?
Néha, ha becsukom a jobb első ajtót, akkor bezár a kocsi. Mi mehetett tönkre?
-
grizlisandor
addikt
válasz Reggie0 #203438 üzenetére
1P1 837 016 lehet az alkatrész?
Gondolom a bontott lutri, gyári horror áron lenne, így marad valami normális utángyártott? Vannak árak...Leadtam mosóban múltkor, mondtam a srácnak, hogy figyeljen rá, ki is szedte a kulcsot a kocsiból!
-
grizlisandor
addikt
válasz molnarpeter #203441 üzenetére
Szerintem ráhagyom a szerelőre, ha már említette, hogy "rég látta az autómat, de hát ugye jó autónak nem kell szerelő."
Más:
Tegnap kértem ajánlatot vezérléscserére, kíváncsi leszek mekkora eltérés lesz a 2 maszek között. -
grizlisandor
addikt
Zár ügyben sikerült beszélni az emberrel.
Bontottat ő nem ajánlja, 80% eséllyel jó lesz az utángyártott, a vészmegoldás a gyári alkatrész.
Szerencsére mind2 szerelőnek bedolgozik, így a vezérléscserével egyszerre meglesz ez is. -
grizlisandor
addikt
válasz molnarpeter #203604 üzenetére
Témába vág, mit OFFolsz te itt!?
Más:
Jövőhéten vezérléscsere Piroson, Conti vezérműszíjkészlet, Hepu vízpumpa, Beru gyújtógyertyák(a belevaló 3 pólusú, semmi F1 technológia) és a jobb első zár is megrendelve.
Remélem a visszamenőleg egy összegben kapott fizetésemelésem bukni fogja. -
grizlisandor
addikt
válasz rob210 #203619 üzenetére
Miután megvettem Pirosat, 1.6 BGU motorkód, leszedettem a szerelővel az olajkentőt, hogy nézzük bele mi van az olajpumpa szívókosarában. Nem talált semmi érdekeset, bár én megnyugodtam, hogy nem csak a szervizfüzet szerint, hanem tényleg cserélgették rendszeresen a motorolajat benne.
Nem anyázott a műveletért a szerelő, de egy párszor előtte elmondta, hogy tök felesleges, mert jó az autó...
Végül neki lett igaza. -
grizlisandor
addikt
Szegezdi Szabolcs Golf4 tuningja jól sikerült, nem tudom hányszor fog még kifújni valami!
KI FÚJ A TURBÓ! DE MIÉRT? 🤔 | GOLF 4 1.9 PDTDI
Új hozzászólás Aktív témák
- Vallás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox Series X|S
- SONY LCD és LED TV-k
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- LG LCD és LED TV-k
- Samsung LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen