Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Fujifilm X
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
-
PROHARDVER!
A tippjáték saját oldalra költözött: YourF1Team.com
Új hozzászólás Aktív témák
-
Süvi
őstag
Még sosem voltam első, ezért most nagyon örülök.
Érdekes,hogy az átlagos pontszámok alapján az előző hétvége a Mercedes gyengélkedésnek köszönhetően messze a legsikeresebb volt, pl. az átlagos pontszám 75%-kal magasabb a mostanitól.Én nagyon örülök a játéknak.
Szerintem a mostani rendszer jóságát az is bizonyítja,hogy nincsen nagyon szétszakadva a mezőny.[ Szerkesztve ]
-
EmberXY
addikt
válasz Qorthral #898 üzenetére
Amin én agyalok elsősorban, az nem az, hogy HAM vagy VET nyer-e nagyobb valószínűséggel hosszú távon (nem elhanyagolható ez sem), hanem az, hogy a 20 millás keretből a 3 tippet úgy kell összeválogatni, hogy lehetőleg minél kisebb legyen a rizikó, és minél több olyan tipp legyen, ami pontokat ér (nem téged oktatlak a saját játékod szabályairól, mindjárt világos lesz, mit akarok kinyögni ). Na de, a legvalószínűbbnek mindig az elsőt (esetleg 1-2-t) lehet(ne) megtippelni, hiszen az edzéseken jól látszik általában, hogy ki várható előre, a középmezőnyben már lehetnek változások. Viszont az árak (helyesen!) úgy vannak alakítva, hogy nehogymá' ennyivel megússza az illető, gondolkodnia kell, ezért próbálja a 2-3-4-+ helyezéseket megtippelni, és összeválogatni IM illetve futam szerint, hogy lehetőleg minél több pont jöhessen belőle, vagy máshogy taktikázik, ezt most nem kavarnám ide.
Na de, ami szerintem a szerencse szerepét magyarázza, az az, hogy pl annak nagyobb a valószínűsége, hogy HAM simán elrajtol az élről, mint annak, hogy a többi sorból baleset nélkül rajtol el a mezőny (minél hátrébb megyünk, annál inkább), emiatt nem csak azért kell izgulni, hogy a választott pilóta olyan helyen végez, ahol szeretnénk, hanem azért is, hogy egyáltalán el tudjon rajtolni, ez bagatell dolognak tűnhet, de szerintem a rizikó a rajtpozíció növekedésével nő. Összegezve tehát, véleményem szerint a szerencse faktor kisebb szerepet játszik egy HAM-HAM-MER tippnél, mint mondjuk egy VET-BOT-WIL (ez most csak hasraütés volt), tippnél, erre jó példa pl. a Massa-Ricciardo ráhúzás tegnap a rajtnál. És mivel a játékban az utóbbi jellegű tippeket lehet reálisan kialakítani, igenis ott a szerencsefaktor.
A többi részben pedig akár ennél nagyobb mértékben is, hiszen a random kérdéseknél néha egész apró különbségek is dönthetnek egy tipp helyességéről.
Az igaz, hogy a fejlődés hiánya egyenlít az esélyeken (a fantasy F1-ben pont ez a gond szerintem, hogy akiknek sok pénzük van, több esélyük is van), és ez így is van jól.
Remélem nem írtam nagy hülyeségeket...Up the Irons!
-
[CS]Blade2
addikt
Azt is bele kellene számolni a tippbe, hogy az a pilóta hogy szokott kijönni a rajtból, elveszi a gázt, ha leterelik a fűre (Button), vagy nem (Maldi). Bele kell számolni, hogy peches a pilóta (Kimi), ezt sokan megtanultuk, hogy kockázatos őt tenni idén. Számolni kellett a Redbull-nál és a STR-nál, hogy elszállhat a Renault motor, kinek milyen gyakran van műszaki hibája. Kockázatos olyan csapatot tenni, akinek az egyik pilótája minden második futamom kiesik, vagy nem tesznek fel neki kereket, vagy rosszat tesznek fel, inter-t tesznek száraz pályára, stb. Bele kell számolni, hogy egy Kvyat elkövethet újonc hibát, és kicsúszhat. Pont most volt rá példa. Figyelni kell, hogy a versenyen történhetnek dolgok, az hosszabb, mint az időmérő, ezért kockázatosabb is. Több pont is jár a versenyért, az időmérőn kisebb eséllyel történik valami technikai hiba, kicsúszás, stb.
Persze benne van, hogy teszed a versenyre a hamoltont, ő meg szépen kiesik az első helyről. Ez pech, de valamilyen szinten ezt is számolni kellene, hogy ez technikai sport, kieshet bárki müszaki hiba miatt.
Figyelni kellene a pillanatnyi formát, és állapotot. Nem teszed meg a hamiltont, amikor beteg a kutyája, mert esni-kellni fog. -
EmberXY
addikt
válasz [CS]Blade2 #903 üzenetére
Ezeket a tényezőket (legalábbis a nagy részüket) én is próbálom figyelni, pl a Renault motorral szoktam számolni, illetve Kimi pech szériájával, az újoncok hibáival nem mindig, mert nem lenne kire tippelni, vagy nem maradna elérhető pilóta a másik játékban (a ligában).
Ezek inkább a valószínűségben játszanak szerepet, hogy rangsorolni lehessen a tippeket, és választani, de erre még akkor is rájön a szerencse faktor a végén. Persze lehet, hogy én látom teljesen rosszul.Up the Irons!
-
Qorthral
őstag
Nem látod rosszul, amiket írsz, azok teljesen rendben vannak. Egyetlen dolgon siklasz csak át, de az pont a leglényegesebb: hosszabb távon azért nem lesz senki sem kifejezetten szerencsétlen (vagy szerencsés), mert nem fog minden futamon rosszul járni. Van egy átlagos kockázata a tippjeidnek, ennek megfelelően hol bejön, hol nem, de év végére kb a pénzednél leszel, mivel a futamok függetlenek. Ez fontos, mert ha összefüggenének (azaz ha pl lenne fejlődés), ez már nem lenne igaz, nagyobb lenne a kockázat!
Szóval 1-1 futamon lehetsz nagyon peches, míg a másik játékos egy a Tiednél gyengébb tippel szerezhet sokkal több pontot (mert ő meg szerencsés), de az egész évet tekintve ez már nem így lesz, ha mindig ügyesebben adod le a tippjeidet, idővel előre fogsz kerülni. Ebben az értelemben csökken a szerencse szerepe. Nem szűnik meg (nyilván), de nem lesz döntő tényező a végelszámolásnál (abban az értelemben, hogy nem azért lesz valaki első helyett huszadik (vagy fordítva), mert peches volt...)
Remélem így már érthető. Te végig az 1-1 futamra érted a szerencsét, és ott tényleg lényeges a szerepe. Amiről én beszélek, az a teljes évad, és végtére is ez az ami igazán számít.JJános: Köszi az észrevételeket! Alapvetően nem rossz gondolat, hogy az elért eredmények függvényében több/kevesebb pénz álljon a játékosok rendelkezésére, mert ez is egy nagyszerű stratégiai elem, de szándékosan elvetettem a fejlődés lehetőségét a játék kitalálásakor, mert nem akarom, hogy egy peches vagy rossz tippel vagy egy kihagyott fordulóval túl nagy hátrányba kerüljön bárki is. A mostani rendszer korrekt, minden verseny egy új, egyenlő esélyt kínál mindenkinek a jó szereplésre. Még átgondolom, hogy változik-e valamiben a játék jövőre, de fejlődés valószínűleg továbbra sem lesz.
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Turbolada II
őstag
válasz Qorthral #905 üzenetére
Nekem statisztika, stratégia játék. Te nem tanultál véletlenül statisztikát?
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Qorthral
őstag
válasz Turbolada II #906 üzenetére
De tanultam
Csak nem Te is?PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Turbolada II
őstag
válasz Qorthral #908 üzenetére
Akkor nem véletlen, hogy miért mi vezetünk. Tudományos alapon próbálom elérni a sikert, némi Vettel rajongó fűszerezéssel.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Csapoati
nagyúr
válasz Turbolada II #909 üzenetére
Na én meg totál nem néztem a statisztikát, aztán mégis 2-3. helyen álltam a mostani futamig. Csak az erőviszonyokat próbálom kielemezni fejben.
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
EmberXY
addikt
válasz Qorthral #905 üzenetére
Talán azért nem láttam ezt be, mert a futamokat külön-külön kell kezelni, ezért a szerencse szerepét se hosszú távra vetítettem, bár rövid távon is meg tudja szivatni az embert.
Egy észrevételt/ötletet írnék JJános javaslata alapján. Bár a fejlődés lehetőségét én is elutasítom, de mondjuk olyat el tudnék fogadni, hogy adott esetben különválasztani az IM és a futam részt, és aki IM részre elér egy bizonyos pontszámot, az a futamra vonatkozó tippjein mondjuk 1 elemet változtathat a futamig, ez nem feltétlenül jelent nagy előnyt, de mindenképp ösztönző tényező.
Turbolada II: én is tanultam statot, de még val.számot is, ezek szerint én én figyeltem eléggé?
Up the Irons!
-
Turbolada II
őstag
A játék úgy jó ahogy van nem kell belepiszkálni. Viszont a 60 pontos kérdéssor lehetne egyfajta konstruktőri cím. Így 2 külön bajnokság lenne. És 2 embernek is lehetne így sikerélménye.
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Yayoh
aktív tag
válasz Turbolada II #909 üzenetére
Én is tanultam statisztikát, sőt valószínűség számítást is és fasorba se vagyok
-
-Mike-
addikt
válasz Turbolada II #912 üzenetére
Bizony, hogy bele kell piszkálni, ha valakinek jól megy, szabályt kell módosítani, a'la F1.
-
Qorthral
őstag
válasz Csapoati #910 üzenetére
Nem kell statisztika és valszám ahhoz, hogy jól szerepeljen valaki a játékban. Ugyanakkor amit írsz, - az esélyek elemzése - az nem áll olyan messze tőle.
Ha az ember feltesz magának olyan kérdéseket, hogy pl:
- Mekkora a valószínűsége annak, hogy Hamilton kiesik?
- Mi a várható értéke Hamilton tippjátékos pontszámának?
- Mi az ár/érték aránya Hamiltonnak?,
akkor már jó úton halad.PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Turbolada II
őstag
Itt nem a gimnázium szintre gondoltam.
-Mike-: Ezért rossz a mai F1.
[ Szerkesztve ]
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Yayoh
aktív tag
-
JJános
addikt
válasz Turbolada II #912 üzenetére
Nem is azért tettem közzé amit, mert piszkálódni akarnék. Csak gondolkodtam.
2007-05-06 óta itt!
-
Turbolada II
őstag
Há mi van má'?
"A szabadság az, ha szabadságunkban áll kimondani, hogy kettő meg kettő négy (kivéve Prohardver :D). Ha ezt megtehetjük, minden egyéb magától következik." 1984 "Magyar" Telekom, ja nem csak sima.
-
Qorthral
őstag
válasz Turbolada II #920 üzenetére
Há' szerda!
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
Random kérdések:
A hazai versenyző helyett Nico Rosberget részesítettem kiemelt figyelemben.
1. Míg tavaly Rosberg volt jobb az időmérőkön, idén Hamilton vette át szombatonként a vezetést. Legutóbb azonban Rosberg nyert. Vajon egyszeri kisiklás volt ez Lewis részéről vagy Rosberg megtalálta a tavalyi formáját? Tippeld meg, hogy most melyikük szerepel jobban a kvalifikáción! (2)
A kvalifikáció mindhárom szakasza számít. A csapattárs legyőzése a Q1-ben 1, a Q2-ben 2, a Q3-ban pedig 3 pontot ér. Az után a versenyző után jár a pontszám, aki ilyen pontozás mellett több pontot gyűjt, mint a csapattársa.Hamilton
Rosberg
Döntetlenre végeznek (3-3 pontot gyűjtenek)2. A Mercedeseket leszámítva melyik csapat szerzi meg a legjobb startpozíciót? (2)
A második legjobb tippért 1 pont jár.Ferrari
Williams
Red Bull
Más csapat3. Melyik csapat versenyzője javít majd a futam során a legtöbb pozíciót a rajthelyén? (3)
A tényeges rajtpozíció számít, azaz az, ami a büntetések után kialakul, vagyis az, amilyen sorrendben ténylegesen elrajtolnak. Holtverseny esetén az előkelőbb pozíció dönt. A második legjobb tipp 2, a 3. és 4. legjobb tipp 1 pontot ér.Mercedes / Ferrari / Williams / Red Bull / Force India / Lotus / Toro Rosso / Sauber / McLaren / Manor
4. Az előző néhány versenyen nem sok kifogástalan rajtot láthattunk Nico Rosbergtől. Vajon ezúttal hány pozíciót veszít az első körben? (3)
Egy kategória eltérés esetén 1 pont jár.Legalább egy pozíciót nyer
Megtartja a rajthelyét
Egy pozíciót veszít
Két pozíciót veszít
Három pozíciót veszít
Négy vagy több pozíciót veszít5. Bónusz kérdés: Elhangzik-e a "GP2 engine" szófordulat a futam alatt a McLaren csapatrádióján? (1)
Csak a közvetítésben bejátszott üzenetek számítanak.Igen
Nem[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Qorthral
őstag
válasz Csapoati #923 üzenetére
Először olyasmit akartam amúgy, hogy "bármilyen, a motorra vonatkozó negatív töltetű megjegyzés", de az egyszerűség (és a vitás esetek elkerülése) érdekében maradt ez.
Švejk: Túl egyértelműekre nem lehet fogadni.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Ventur@
senior tag
Qorthral: Kérhetnék egy pontosítást, hogy ez alatt mi értendő ?
3. Melyik csapat versenyzője javít majd a futam során a legtöbb pozíciót a rajthelyén? (3)
Rajtot követően az első kör végére? Vagy a futam végére értendő a futam során? Csak azért kérnek pontosítást, mert a McLaren-nel Alonso jól rajtol, csak hát a futam végére ez vajmi keveset ér .
Nincs kizárva, hogy én nem tudok értelmezni, de ha megoldható, akkor erre kérnék egy pontosítást .
Steam: m3h4n1k | Battlelog: m3dm4n | Uplay: m3h4n1k
-
Qorthral
őstag
A futam egésze alatt.
Szóval a leintés utáni sorrendet fogom a rajtsorrendhez viszonyítani.
Nyugodtan kérdezzetek, lehet, hogy másnak sem világos, csak nem kérdez, inkább leadja bizonytalanul.
Az első kör csak a "Rosberg hány pozíciót veszít" kérdésnél számít.PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
EmberXY
addikt
válasz Qorthral #927 üzenetére
Akkor én is megragadnám az alkalmat, a Rosberg első körös kérdéshez:
Ha az első kör végére a rajtpozíciójában "marad", de a kör alatt veszített és nyert is pozíciót, vagy fordítva, akár többször is, akkor a helyes válasz a "megtartja a rajthelyét"? És hogy bonyolítsam, ha valaki lerajtolja, de kiesik előle még az első körben, neadjisten ő is kiesik az első körben vagy a boxból rajtol, akkor a helyes válasz a 2. illetve a 6.?
Up the Irons!
-
Qorthral
őstag
"Ha az első kör végére a rajtpozíciójában "marad", de a kör alatt veszített és nyert is pozíciót, vagy fordítva, akár többször is, akkor a helyes válasz a "megtartja a rajthelyét"?"
Ha ugyanannyi helyet nyert, mint amennyit elvesztett (pl oda-vissza előzések), akkor igen, az a jó válasz.
"Ha valaki lerajtolja, de kiesik előle még az első körben, neadjisten ő is kiesik az első körben vagy a boxból rajtol, akkor a helyes válasz a 2. illetve a 6.?"
Igen. Ha lerajtolja egy másik pilóta, de utána kiesik előle még az első körben, akkor - feltéve, hogy más nem előzi meg és ő sem előz meg mást - Rosberg nem veszít pozíciót, de nem is nyer, így a "megtartja a rajthelyét" opció a helyes. Ha kiesik az első körben, akkor (extrém eseteket kivéve (pl boxutcából startolás)) a 6. opció a helyes.
Úgy kell nekiállni a kérdésnek, hogy az első kör végén érvényes sorrend számít a rajtsorrendhez képest. Az, hogy az első körben mi minden történik, lényegtelen, csak a sorrend fontos a kör végén.
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
EmberXY
addikt
válasz Qorthral #929 üzenetére
Köszönöm, de közben agyalok még valamin...
Ha pl a rajtrácson ragad a felvezető körben, és emiatt kell a mezőny után rajtolnia, akkor az esetlegesen az első kör végéig a mezőny végéről nyert pozíciókat az eredeti rajthelyhez vagy a mezőny végéhez viszonyítjuk?
Ígérem nem kérdezek többet (ma).Up the Irons!
-
Yayoh
aktív tag
Megint sok minden derült ki a szabadedzésből...
-
Švejk
őstag
Ismét tippgyilkos verseny lesz, 3 szabadedzés és semmit se tudunk.
-
Švejk
őstag
válasz gyurkikrisz #935 üzenetére
Most nézem hogy én a múltkori 5 pontommal még bukfencezhetek örömömben a te 2-dhöz képest
-
Qorthral
őstag
Sok érdekes tippsor született. Sajnos Turbolada is megtalálta a - szerintem - tökéletes felállást. Aztán lehet kiderül, hogy mindketten mellényúltunk.
[ Szerkesztve ]
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
-
Švejk
őstag
Rosberg jobbnak tűnik ezen a hétvégén, fura hogy ilyen kevesen tippeltetek rá
-
Qorthral
őstag
Fura valóban. Mondjuk én (bár fontolgattam), azért vetettem el, mert még talán így is túl drága. Bár ha normál szabadedzések lettek volna, és ott az derült volna ki, hogy egyértelműen jobb, mint Lewis, akkor valószínűleg megkockáztattam volna legalább IM-re. A másik az, hogy a Merci 9 millióért elég jó, illetve a Williams és Bottas is jó áron volt betehető.
PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
Csapoati
nagyúr
válasz Qorthral #943 üzenetére
Na ja, de ahogy elnézem, nem is jók a Williamsek. Vettelhez képest majdnem 8 tized, Raikkönenhez képest is 2 a hátrány.
Szerk.: Hoppa, megis jok!
[ Szerkesztve ]
tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.
-
Qorthral
őstag
Sok a Vettel tipp, van egy olyan érzésem, hogy ők éreztek erre most igazán rá. Bár Vettel nem olcsó, tegyük hozzá.
Érdekes megnézni, hogy összesen 2 Hamilton, 1 Rosberg és 4 Mercedes tipp van.
Mondjuk év elején a legtöbb futamon kicsit más volt a kép! Pl a Kanadai Nagydíjra 12 Hamilton, 7 Rosberg és 6 Mercedes tipp érkezett, azaz csaknem négyszer annyi Mercis komponenst választottunk még akkor.PH!antasy F1 Liga! 2010: 2nd :), 2012: 1st + overall 1st :))
-
-
gyurkikrisz
őstag
-
Švejk
őstag
válasz gyurkikrisz #948 üzenetére
Ne már b*sszameg Massa
Ez most. ez most. ez most. Hogy???
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Renault, Dacia topik
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honda topik
- Villanyszerelés
- RC modell földön, vízen, levegőben
- World of Tanks - MMO
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Eladó egy komplett PC (RTX 3070, Ryzen 5 3600, 32GB RAM)
- !! AKCIÓ !! 1 ÉV GARANCIA !! Független Apple Iphone 12 Mini 128GB.
- Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB 5G Dual Sim + fólia, Spigen Rugged Armor tok
- Dolby Atmos / DTS:X hangprojektor HT-G700
- Bomba ár! Lenovo Miix 700-12ISK : m7-6G I 8GB I 256GB SSD I 12" QHD Touch I Cam I W10 I Garancia!