Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zenke

    aktív tag

    válasz hdman #22198 üzenetére

    haver a 1.4polo-t azért chippletette meg pl mert a kocsi 1800-2500 ig élt aztán hulla.
    Most meg 1600/1700-5000-ig megy, ami azért nem mindegy. Nagyon le vannak fojtva ezek a motorok sajnos.

    Galaxy Ace Xperion V5, Galaxy SIII 4.1.2+Siyah, Galaxy Note2 Stock 4.1.2

  • bambano

    titán

    válasz hdman #22198 üzenetére

    A gyári minden körülményre megírt program az optimális. Egy garázsban nem fogod tudni javítani, mert nem lehet. Változtatni lehet rajta, amikor feladod a *minden* körülményre való optimalizálási célt és bizonyos körülményekre jobban optimalizáltat akarsz, más körülményeket meg hanyagolsz.

    A normáknak továbbra is meg kell felelni, ezen nincs mit alakítani.

    az egy dolog, hogy ültél már benne, ha csak utas voltál, nem tudod, mit tud az autó. másrészt nem az a kérdés, mit tud az autó egy (esetleg rövid) úton, hanem az, hogy folyamatos használat mellett beleesel ilyen meg olyan helyzetekbe, és akkor összességében mit tud. Például lehet, hogy faragnak a motor karakterisztikáján (mert lehet), és ettől sztrádán büntető autó lesz, pesti dugóban meg leteszed a hajad, annyira használhatatlanná válik. Tudod előre, hogy neked mi kell? Tudod előre, hogy tuningolás után konkrét helyzetben mit fogsz mondani rá? nem tudod. ki kell tapasztalni, jó esetben évek alatt.

    ezért tartom ökörségnek azt, hogy valaki ránéz egy fotóra és azt mondja: azt az autót chippelni kell.

    "Ha viszont a gyári 184 lóról felhuzzák 200-210-re, azt azért ne mondjátok, hogy ennyi tartalék nincs egy 3000 ccm motorban, mert rosszul leszek...": 184 lóról 200-ra az 16 lóerő, 8.6%. Szerintem csak a hülyék meg a hmcs-k tuningolnak 16 lóerőért kalap pénzért autót.

    A signum sem +200 kiló, meg felszereltségtől is függ. Másrészt meg nem mindegy, hány kiló az autó, ha az eredeti állapotában is rendesen megy?

    Egyébként pedig az a tuning, amikor kicserélnek egy befecskendezési térképet, az nem tuning. Okos ember, aki nem akar saját kárán tanulni, először a *fékek* megbízható, minőségi tuningjával foglalkozik. Meg vesz egy garnitúra rendes gumit az autóra. Az, hogy nem tudsz megállni, mindig nagyobb baj, mintha nem tudsz akkorát gyorsulni.

    A tartalékokról meg annyit, hogy egy féltengelyben van mondjuk 80% tartalék, ha a féltengelyt az 1.6-os motorba (váltójába) lógatják bele. És van 15% tartalék, ha a 3 literes cdti-be. És ha a 3 literes cdti-t húzod fel, akkor ott eltűnik a tartalék és darálós lesz az eredmény, ha meg az 1.6-os benzinest, akkor a 80% tartalék lemegy 70-re. Ez utóbbi tényleg nem izgalmas.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák