- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen TV-t vegyek?
- MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
Hirdetés
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
Szokott valaki V-powert vagy Mol Evo-t tankolni? Mennyi ezeknek literje?
-
zolikaDB
veterán
Astra G Cabrio. Ha valami szép, akkor ez gyönyörű A kék mellé egyszer egy ilyen adná
Remélem, héten meglesznek az Irmscher felnik is. -
zolikaDB
veterán
Megkérdezel egy lakatost, az is azt fogja mondani, h zárszerkezeteket zsírozni kell.
-
zolikaDB
veterán
Köszönöm mindenkinek a segítséget, azt, h elviseltétek a felniválasztás körüli nyűglődéseimet és a tanácsokat!
Gumit ajánlotok rá? (205-ös, 16-os méretben) Első körben Falken ZE912-esre gondoltam, árban sem rossz és állítólag jó. Más tipp?
Plusz: erőtlen a kocsi ebben a melegben... (klíma nélkül!!!) -
zolikaDB
veterán
válasz bambano #18399 üzenetére
Nem sportosat, tobbnyire varosban kozlekedek, 90lo ala nem is kell. Inkabb halk, jo tapadassal.
Nem bannam, ha peremvedos lenne. Arban 20-22k/db. 205/55 R16. (tudom, /50 a gyarija, de tablazat szerint ez még nem csal. A /45 mg mar igen. A /55 meg gyakoribb es ahogy nezem, "markasabb" gumiknal akar 4-5 ezerrel is olcsobbak, mint a /50.)
Azert kerdezem itt, mert itt tobbeknek is van Astraja, es jobban tudjatok, mi a bevalt a tipus alá.
Most "egynyaras" Kleber Dynaxer HP2 van alatta, 185/65 R15. Ezzel vettem, de amellett, h kopott, kozelebbrol megvizsgalva oreg is, picit repedezett. Es erzem, h nem az igazi, esoben foleg.
Nezgettem a Vredestein Sportrac-ot is, V mintas esogumi, allitolag jol tapad, de 120-tol mar hangos. Okosok szerint meg fureszfogas kopasra hajlamosak ezek a gummak.
Uh uj dilemma -
zolikaDB
veterán
válasz sziada5925 #18409 üzenetére
Nekem jó Van vele tapasztalatod?
A fűrészfogas kopás konkrétan hogy jelentkezik?
Igen, én ilyen márkákban gondolkodok, ennyi kavics van rá, ezt kell szeretni.
A Continental pl. már drága. Ebben a méretben érthető, bár a családban van Suzukin, elégedettek vele. Plusz ott elég cserélni egyszerre kettőt. De nekem 4 kereket kell felgumizni.
A linket köszönöm, átnyálazgatom!
Amúgymeg belátom, hülye igényeim vannak. Szóval vagy tapad, vagy nem annyira, de legalább nem zajos.
Másnál is előfordult, h ilyen nagy melegben gyengébb a kocsi?[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz lujó55 #18415 üzenetére
Nekem is volt olyan, h hátramenetbe kapcsoláskor picit recsegett, de:
1, a kulcs elfordítása után várok mindig picit
2, hátramenetnél fokozottan érvényes (nálam tuti), h tökig kinyomni a kupplungot.
Városban érdemes/szabad 5-ig feltenni a váltót? Ha hosszú szakaszon megyek 50-el.
Gumi: olvasom a teszteket, Hankook-ot sokan ajánlják. -
zolikaDB
veterán
válasz bambano #18443 üzenetére
Jajj ne, neduddki vs. bambano vita...
bambano: kezdo vezeto vagyok, es sajnos nincs mar, aki tanitson vezetni. Bar ez az en bajom. -> kerdesem: amikor az 1.4-es vadallattal kozlekedek, mondjuk 40-50 korul (most meg gumi miatt csal), 4-ben, es elozni akarok, akkor ha 3-ba, netan 2-be teszem, rug egyet az auto... Ez igy rendben lenne?? Plane ha ugy eloznek, mint te, h 60-nal visszaketto...
Masik: 3-ban, 3000-3500 korul mar eleg hangos a motor...
Egyebkent igaz, 5-ben mar az Astra lof@szt sem gyorsul, 4-ben sem igazan.
Lujo: elvileg 65-ig csak helyszini birsag jar...[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #18461 üzenetére
Oké, ezt én értem. Csak arra voltam kíváncsi, hogy hogyan működik nálad ez a 60-nál vissza kettőbe? Mert az oké, h kettesben az Astra is szépen gyorsul. De ha nagyobb sebességből váltok vissza, mert mondjuk 4-ben 50-nél semmit nem gyorsul (ez természetes), akkor visszarúg.
Amit megértek, ha attól van, mert én nem tudok vezetni/nem elég a kocsi erre. Csak kérdezem, h ettől van? -
zolikaDB
veterán
A 6" széles Irmscher-re max mekkora gummedli mehet fel?
-
-
zolikaDB
veterán
-
zolikaDB
veterán
-
zolikaDB
veterán
Meg egy indiszkret/lama kerdes: az allithato magassagu futomuveket hogyan lehet allitani? Marmint, mi ennek a lenyege? Kell hozza akna, meg stekklampa, vagy annal egyszerubb?
-
zolikaDB
veterán
válasz lujó55 #18545 üzenetére
Ezzel az átlaggal kb 32k a havi benzin 21 napos munkahónapot feltételezve. 35km-es bérlet is 24k (volt tavaly, amikor busszal jártam), meg a helyi is 6.5k. Itt Debrecenben a Hajdú Volánnál. Tehát elviekben megérné, ha a munkáltatód belepótolna a benzinbe és a gépkopást vagy szervízt is finanszírozná valamelyest. De ez nem az az ország.
-
zolikaDB
veterán
válasz lujó55 #18547 üzenetére
Tkp bmilyen útvonalon, amin kimegyek a melóhelyre, figyelembe véve, h még aznap ki akarok érni, apróbb útszakaszok szakítják meg a kátyúkat. Sajnos itt sem fenékig tejföl az élet, pláne ha hazamegyek néha vidékre. Ameddig lehet, az úttest közepén, de a 90-es tempó szélen életveszélyes, komolyan. Gondolom Pesten erre rátesznek annyival, h jóval zsúfoltabban és többen vannak az utakon, és a csúcsforgalom nem is forgalom, mert ami lehet, bedugul...
-
zolikaDB
veterán
válasz lujó55 #18557 üzenetére
Azért járok ide, mert nem mindig van kitől megkérdezni, és több szem többet lát. Megfogadom a tanácsokat, az Irmscher már a műhelyeben pihen, jön a gumi is jövő hónapban, úh nem haladunk rossz irányba.
Tungsram terméket vajon Osram boltban árulnak? Lehet láma kérdés...[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Az enyémnél is előjött ugye a computer probléma, amibe senki nem látott bele. Ráadásul közeli ismerős szerelő nézte át a kocsit, amit mondott, az ki is lett cserélve, hiába 95e km-el vettem. 1.1m volt az ára, ~100e Ft a szervíz, ~100e Ft az átírás+biztosítás (első autó), 10e Ft a relés kaland, 25e Ft az akksi (ami várható volt na...), ~45e Ft a 4db Irmscher felni és még jön erre 4 gumi is (a mostaniak még jók, de öregek), ~35e Ft Alpine mp3-as fej.
Ez 1.335m Ft, gumival, ami várhatna még 1.435m Ft. És ezek mind szükségesek, ebben nincs benne az új alufelni (ami pár ezressel drágább, mint egy garnitúra új acélfelni) és a fejegység, ill. téli gumit sem kell vennem.
Tény, h most vagy 4-5 évig nem kell nyári gumira, téli gumira és akksira költenem. -
zolikaDB
veterán
A rendszámtáblavilágítás normál esetben mikor kapcsol be?
-
zolikaDB
veterán
válasz lujó55 #18690 üzenetére
Van. Ledes izzót kell venni, a foglalatba valót. Pl. itt Debrecenben egy kamionos boltban találtam, van mindenféle. Ott van 12 és 24V-os is.
Én beraktam, fordítottan volt a polaritása, de addig baszkuráltam, mire kivettem a kábeleket a csatlakozóból, h megcseréljem őket, h most nem ég, gondolom, megtörtem a kábelt... Ja, rendszámtáblavilágítás.
Ezúton kérdezem, a mórickarajzon látható profilú csatlakozónak, vagy minek, mi a neve? (ez van a kábelen): [link]
lujó55: a képen a bal felső való pl. a rendszámtáblavilágításba[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
A foglalat jó, bele is megy, ill leellenőriztem a dolgot. Beletettem a foglalatba, nem ment. Utána blankoltam két vezetéket, beledugtam a csatlakozóba, és úgy érintettem hozzá az izzóhoz, és egyszer fel is világított. Nade, ezek után megpróbáltam kiszedni a kis csatlakozóból, amit a foglalatba kell dugni, a kábeleket, sikerült is, meg is cseréltem, de ekkor már nem világított. Újra szét az egészet, aztán már hiába érintgettem, ne mment. Gondolom, megtört a kábel. Ezért érdekelne, h a fenti linkelt valaminek mi a neve, h tudjak venni.
Egyébként G Astrába nem jó a T10 a rsz.tábla alá. BA9 a foglalat, olyamsit vettem, mint ez, csak olcsóbban, és a tetején 5db LED van. -
zolikaDB
veterán
Oké, megvan, csúszósaru.
-
zolikaDB
veterán
G sedan biztosítéktáblájáról hol lelek leírást? Csak megnézném, h a rendszámtáblavilágításnak nem-e a biztosítéka ment ki első körben...
-
zolikaDB
veterán
Az a gond, h a helyzetjelzőnek és a rendszámtáblavilágításnak egy biztosítéka van, és a helyzetjelző jó. Akkor mégiscsaak a kábellel van valami.
-
zolikaDB
veterán
válasz lujó55 #18717 üzenetére
És igazad van!
Könyv szerint: 7-es és 25-ös helyen lévő biztosítékok: jobb helyzetjelző, rsztábla ill. bal helyzetjelző, rsztábla. (meg még vmik) Na, most ebből első körben nehezen tudtam leszűrni, h hol is van az a bizti, ami nekem kell, hisz nekem egy izzóm van, ezek meg 2 helyre is azt írják, h ott lennie kell (Caravanban valóban kettő van). Aztán felkapcsolom a helyzetjelzőt, és már látom is, h a jobb oldali nem ég (tegnap beálltam az állítólagos jég elől a műhelybe, és mivel féloldalasan parkolt a kocsi, nem láttam ezt...). Úh ott ahol az ezért felelős 10A-es biztosítéknak lennie kellett (volt egymás alatt 3db 10A-s és 1db 20A-s), elkezdtem kicserélgetni és meglett a ludas, hátul a polaritást is megcseréltem, és most van fasza ledes rendszámtáblavilágításom!
Új hozzászólás Aktív témák
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen