- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Computex 2024: újfajta tápdizájn a Lian Li boszorkánykonyhájáról
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen nyomtatót vegyek?
- Computex 2024: új utakra lép a Fractal
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- LG LCD és LED TV-k
- Videós, mozgóképes topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
-
A Samsung elkezdte árulni új Micro LED tévéit
ph A vállalat elsőként az Egyesült Államokban küldi boltokba a friss Micro LED televíziókat, amelyek nem lesznek kimondottan olcsók.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
Kicsit hozzászólok én is, bár autószerelői végzettségem (még) nincs.
Teljesen mindegy dizel vagy benzin, hideg motornál többet fogyaszt az autó, de ezt ne úgy értsd, hogy beindítod és hopp eltűnik 1-2-3 liter, hanem a pillanatnyi értéket levetitve 100 km/literes fogyasztásra már szembetűnő tehát mondjuk normál esetben ez lenne 5 liter, felmehet akár 9 literre is.
Az ok az, hogy mikor beindítod az autót, az emelt fordulaton fog ketyegni, benzines és dízel egyaránt, akkor is ha izzít elötte az autó. Mivel magasabb a fordulat, többet fogyaszt mint normál esetben. Nincs megfelelő olajnyomás, az olaj hideg-rideg, nyúlós takony nem folyékony. (ezért szoktak télen 5W olajat önteni dízelbe 10W helyett, az hidegen nem annyira sűrű). Ha mész az autóval (hideg motorrol beszélünk), főleg dizelnél (az újabb tipusoknál lehet már van erre valami elektronikai megoldás hogy ne érezd), nem úgy megy mint meleg motornál. Erőtlenebb az autó, nyúlós a vezetési élmény, nem úgy "gyorsul" teljesen más a karakterisztikája. És ahogy kezd üzemmeleggé válni, úgy kezd egyre dinamikusabb lenni. Ez szintén rátesz a fogyasztásra, mert több üzemanyag kell neki ugyan ahhoz a teljesítményhez, mint üzemmeleg motornál.A motor kopogása azért van mert hidegindításkor elnyúló égéssel, kopogva járnak, a nagy gyulladási késedelem miatt az égési csúcsnyomás hirtelen épül fel, ezt tetézi a hideg olaj rosszabb szivattyúzhatósága és rosszabb kenés.
Dízel és dízel üzemű autó közötti is hatalmas különbségek lehetnek hiszen nem mindegy milyen rendszert használ az autó pl commonrail, PD, vagy hagyományos "manuális" adagolós.
(#53894) Lauda:
hideginditas utan amugy azert is fogyaszthat tobbet a motor, mert tolti vissza a generator az akkuba az inditashoz/izzitashoz elhasznalt energiat, ami jopar loerot levesz a motorrol, igy annak a stabil alapjarathoz tobb gazolajra van szuksege.Ez igy hatalmas nagy hülyeség, már elnézést. A generátor folyamatosan tölt, fixen, nincs olyan hogy kevesebbet vagy többet. Régi autóknál volt igaz hogy alacsonyabb fordulaton kevesebbet töltött és a fordulat emelésével ez az érték nőtt. Nincs ilyen! Sőt olyan sincs, hogy hidegen többet tölt az autó melegen meg kevesebbet! Ez nem elektronikusan vezérelt töltés, így az érték FIX se több se kevesebb.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NBA és kosárlabda topic
- Computex 2024: újfajta tápdizájn a Lian Li boszorkánykonyhájáról
- Politika
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Augusztustól PC-n is használható lesz a PlayStation VR2
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen