Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vhiktor

    Topikgazda

    válasz dropi #94825 üzenetére

    Szerintme túlgondolod.
    A dötétnek sötnek kell lenni, a világosnak meg világosnak.

    HDR esetében a csúcsféynekhez/hdr féynekhez kell a nagy féynerő, ilyen pl. a tűz, lámpa, nap, láva, csillanások, stb.
    De a HDR filmek jeleneteinek nagy része, amikor csak dumálnak, stb az SDR "fénytartományban" van, HDR esetében a difffuse white 203 nit, (de sokszor 100 nit), szóval ez nem fogja vakítani a szemed. 203 nit felett lehet lHDR fényekről beszélni, de mégegyszer a jelenetek nagy része ez alatt van:

    [ Szerkesztve ]

    ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm

  • hunspikey

    őstag

    válasz dropi #94825 üzenetére

    A fényerőt sokan félre értik. Egy standard 800 nites kijelző pl C3 és egy 1400 nites kijelző, pl G3 vagy majd a 3000 nites G4 ha minden jól megy és be van kalibrálva, netán firmwareből eleve rendben van, akkor helyesen követki a szabvány EOTF görbét.

    Mit jelent ez. Hát nem akarom Viktor tollából kiragadni a tintát, de nagyjából azt, hogy amíg a kijelző bele nem ütközik a hardware-es limitjeibe addig adott fényességű képi elemet köteles pontosan olyan fényesnek ábrázolni mint ami az anyagban van.

    Tehát magyarul nem az egész kép majd kétszer fényesebb a G3-on mint a C3-on hanem a 800 nitnél világosabb részletek nem koppannak ki, hanem tudnak ábrázolódni.

    Például egy C3 esetén (ha hard clipping lenne, de nincs) az 1000 nites tartalom pontosan olyan fehér mint a 800 nites, mert nem tud 800 fölé menni. A valóságban soft clipping van, pont azért hogy ne durván kikoppanjon a világos nem ábrázolható fényességű terület, tehát egy rámpa a fényerő maximum vége. Ezt a kalibrációs riportokon meg tudod nézni, és a TV igyekszik legjobb tudása szerint beszuszakolni kiégés nélkül a hardware által már meg nem jeleníthető fényességű tartalmat is. Ezért sajnos a valóságban leskálázza az egész tartalmat egy kicsit - itt dől el pl HDR esetén hogy van-e értelme a dinamikus tónus áthelyezésnek vagy nincs.. Ezt mindenki maga ítélje meg.

    A gond általában ott szokott lenni, hogy az említett transzfer görbe alja, tehát a sötét részletek baszottul nem követik a referenciát, hanem be van dőlve és minden sötétebben jelenik meg. Erre mondja mindig a mester, hogy black clipping van. G3- számomra ebben az új firmware óta rohadt jól teljesít. Pl a dolby vision mozi módban, ami a legszínhűbb, a legkisebb delta E-vel ábrázol és egyben a legsötétebb is, az új firmware óta a Sárkányok Háza tengerparti jelenetében a sárkány szárnya alatti bőrredők rendesen látszanak, korábban ehhez agyon szét kellett tekerni IRE 2.5 meg feketeszint meg minden bevethető szarsággal. Most natívan hozza és kész.

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

Új hozzászólás Aktív témák