Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz gbors #18688 üzenetére

    De a sávszél eleve a memóriából jön. Értsd ezt úgy, hogy attól a Samsung és a Hynix sem fogja olcsóbban adni a GDDR6-okat, mert az NV azokat nem 14, hanem 10 vagy 12 Gbps-on akarja használni. A Micron meg ugye a kínai szopatás miatt nagyrészt kiesett, vele megegyezhetnek a gyártók a nyugati régióra, de az NV nem tudja Kínába szállítani a Micron memóriákkal szerelt VGA-kat. Tehát van egy "húzófícsőr", ami persze a Metro Exodusig csak duma lesz, de kell neki a sávszél, így a Metro Exodus alatt jól jön majd neki, és eleve nem lesz olcsóbb semmivel egyetlen hardver sem, ha a sávszél csak kevesebbet nő.
    Ugyanez lesz a Vega 20-nál, mielőtt az is értelmetlenné válna ilyen formában. Annak sem kellene 1,2 TB/s, sőt, még 1 TB/s se, de a Samsung nem kínál lassabb memóriát. Tehát akkor is ki kell fizetni ugyanazt az árat, ha az elméleti tempónak csak a ~70%-át fogod be. Így meg már ugye miért is ne használnád, amiért fizettél?

    (#18699) atok666: Miért menne másnál rosszul? Ezek a gyártói szerződések csak pár eljárásra/effektre vonatkoznak. Ha Radeonosként nem tetszik az NV effektje kapcsold ki, ha GeForce-osként nem tetszik az AMD-é, hát megint kapcsold ki. Az alapkód, amit gyakorlatilag nem szerződéses formában raktak össze, jellemzően úgy van megírva, hogy igen jól menjen mindenen. Ha nem, akkor pedig jellemzően mindenen rosszul megy, tehát mindegy. :D
    Az pedig egy üzleti kérdés, hogy ki melyik gyártóval pacsizik. Nyilván a gyártók és a stúdiók/kiadók is keresik az igényeiknek megfelelő partnert. Nagyrészt azért változtak meg a korábbi viszonyok, mert a Bethesda a PC-s R&D-t kiszervezte az AMD-hez, ami annyira sok rendszerprogramozót elvitt más stúdióktól, hogy az EA/DICE és a Square Enix nyugati stúdiócsoportja más partnert keresett. Az Ubisoft pedig nem volt elégedett az NV-vel, így azt csinálták, hogy mindhárom IHV-val megegyeztek egy-egy címre (NVIDIA-Ghost Recon: Wildlands, Intel-Assassin's Creed: Origins, AMD-Far Cry 5). A tapasztaltok alapján pedig úgy döntöttek, hogy az AMD-vel akarják a jövőben folytatni. Ezek tényleg nagyon egyéni döntések, minden stúdió/kiadó igénye más, ráadásul változik is, de sosem az a cél, hogy kiszúrjanak a piac nagy részével, a gyártói szinten favorizált elgondolások mindig kikapcsolhatók.

    (#18701) hoolla: Hardveres értelemben az SLI megszűnik. Formálisan megmarad, mert egyszerűen túl sok kód tartozik hozzá, amit visszamenőleg átírni eléggé macerás, nem is túl célszerű. De az NVLink igazából nem kötődik nagyon az SLI-hez, ez egy memóriakoherens interfész, így úgy is lehet írni egy alkalmazást, hogy a két GPU látni fogja egymás memóriáját. A legacy kódbázis persze megmarad, de aki új programot ír, annak nem tudom mennyi értelme van erre építeni, maximum a régi hardverek miatt.
    Explicit API mellett pedig eleve nem létezik maga az SLI sem, illetve az NVLinket sem képesek értelmezni a jelenlegi API-k.

    (#18722) Mirman: Akkor vertikálisan fogunk építkezni. Wafer-on-wafer koncepciók, akár egyszerű tükrözött, vagy bonyolultabb, chiplet formában. Utána pedig költözik minden a proci tokozásába.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák