Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dyingsoul

    veterán

    válasz b. #29930 üzenetére

    Röviden:
    VR-ban az RTX nélküli raszter teljesítmény a mérvadó arról pedig túlságosan sokat még nem tudunk. Ha valósak a dián szereplő infók és a 3070 gyorsabb a 2080 Ti-nél akár picit is, RTX off módban akkor azért hatalmas előrelépés, igen. Sajnos sikerült is felcsgázniuk, de attól még várok a vásárlással szeptember utánra, mert előrendeltem egy új VR Headsetet, ami ~október közepén jelenik meg (HP Reverb G2). Kíváncsi vagyok mit tud kihajtani vele a 1080 Ti, aztán valószínűleg váltok és megnézem mekkora a különbség és döntök, hogy visszaküldjem vagy megtartsam, várjak 3080 Ti-re vagy ne, vegyek 3090-et vagy sem (erre a legkisebb az esély).
    Nekem most CV1-em van, aminek a felbontását lent találod és ugye ez 90 hz-es kijelző. Sok játékban azért el tudnék több GPU erőt viselni, mint amit a 1080 Ti tud persze ezt úgy mondom hogy azért én úgy állítom be a képet, hogy folyamatos 90 FPS legyen és a legtöbb helyen még tudok erre a felbontásra supersamplinget azaz még nagyobb render felbontást tolni. Vannak helyek ahol viszont elfogy az erő, pl No Man's Sky.

    Hosszabban:
    VR-ba nyers erő kell, mert jelenleg is mindenféle trükkökről van szó amikor egy VR headset meghajtását nézzük mivel magasak a headsetek felbontásai, így is sokszor az a panasz, hogy a user látja a pixeleket és ez valóban rombolja az immerziót.

    Ott van például az a tényező is, hogy egy VR headset ugye áll kijelzőkből ami előtt lencsék vannak és a lencséknek van egy olyan rossz tulajdonságuk, hogy torzítanak. Hogy az adott kijelzőn adott távolságból a lencsén keresztül nézett kép torzításán csökkentsenek, nagyobb felbontásban rendereltetik a képet, mint amekkora a kijelző felbontása (azaz ami a headset specifikációjában szerepel). Szóval az amúgy is nagy felbontású megjelenítőkre még nagyobb felbontású képkockákat számíttatnak a GPU-val, hogy a lencse torzítást csökkentsék (erről bővebben itt egy vidi).

    Például a HTC Vive szemenként 1080x1200 kijelzőket használ, de kijelzőnként 1512x1680 felbontású képeket rendereltet.

    Idézném Raymond-ot a VR topikból:
    Az asztali PCVR-nal a render resolution mindig nagyobb mint a kijelzo fizikai felbontasa hogy a lencsek torzitasat:
    1080 x 1200 -> 1512 x 1680 = Vive
    1080 x 1200 -> 1344 x 1600 = Rift CV1
    1280 x 1440 -> 1648 x 1776 = Rift S (Quality Mode)
    1280 x 1440 -> 1504 x 1616 = Rift S (Performance Mode)
    A ket Oculus mobil termeknel viszont a gyengebb GPU miatt kisebb a default render resolution mint a PCVR-nal:
    1280 x 1440 -> 1024 x 1024 = Go
    1440 x 1600 -> 1216 x 1344 = Quest

    Október elején/közepén jön a legújabb várományos a VR hadszínterén a HP Reverb G2, aminek szintén két kijelzője van (szemenként 1-1), egyenként 2160x2160-as felbontású kijelzővel, azaz kombinált 4320x2160-as felbontással. Azt még nem tudni ennek mekkora lesz a render target-e, de nem lehet párhuzamot vonni a HTC Vive-val és azt mondani, hogy sokkal nagyobb. A sima, első generációs HP Reverb is ugyanezzel a felbontással rendelkező kijelzőket használ, mégis 2208x2160-as felbontást rendereltet a natív megjelenítéshez, viszont ezzel sem lehet teljes párhuzamot vonni, mert a G2-ben más a kijelző csak a felbontása azonos és a lencsék is másak lesznek. Lehet nagyobb vagy kisebb felbontást is rendereltetni vele de persze ésszerű keretek között, mert nyilván nem 8K-s felbontás lesz a target render resolution.

    Szóval azért marhára nem egyszerű a helyzet a VR terepen sem. Csak kicsit azért nevetek azon mikor az RTX-el állították itt páran párhuzamba a VR-t, mert van egy maréknyi cím ami RTX-es, közben meg rengeteg VR cím van, jópár minőségi is.
    De a legjobb mégi az, hogy több felhasználó is jelezte itt PH-n meg redditen is, hogy mióta VR cucca van, azóta nem is játszik monitoron mert miért játszana? A 2D képernyőn játszott játékok élvezeti faktora a 0-hoz közelebb van, mint a 10-hez egy VR játékoz képest. Ezzel ellentétben még nem láttam olyan usert, aki azt mondta volna ő többet nem játszik RTX nélküli játékokkal. Hogy is lehetne ilyet mondani mikor azt a pár címet kipörgeti az ember utána meg csak Minecraftozik vagy mit csinál?

    [ Szerkesztve ]

    - Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

Új hozzászólás Aktív témák