Hirdetés
-
Stellar Blade - Befutottak az első tesztek
gp A beszámolók alapján talán elmondható, hogy a stílus kedvelőinek érdeme lehet beszerezni a teljes kiadást.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
keIdor
titán
válasz core i7 #30596 üzenetére
Folyton változtatgatják a neveket.
Nekem a mostani szimpatikusabb, semmi betű nem kell, a szám tökéletes.
Nekem a GTX-280 -> GTX-285 refresh elnevezés tetszett a legjobban.
Általános iskolás első osztályos kiigazodik rajtuk.
Nem kéne semmi Ti, Super, Ultra, XT anyámkínja. Csak szám.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
MPowerPH
félisten
válasz FollowTheORI #30600 üzenetére
Szivembol szoltal, ugy legyen. Akkor sporolsz nekem is egy valag penzt.
Don't Tread On Me
-
félisten
[link]
NVIDIA's cheap Ampere cards force AMD Big Navi with 16GB price to $549AMD Radeon RX 5700 XT launch price: $449
NVIDIA GeForce RTX 2080 launch price: $699
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti launch price: $1199
NVIDIA GeForce RTX 3070 launch price: $499
NVIDIA GeForce RTX 3080 launch price: $699
AMD Big Navi 8GB rumored launch price: $499
AMD Big Navi 16GB rumored launch price: $549
AMD Big Navi 16GB price before Ampere: $599[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #30600 üzenetére
Miféle I/O? Az RTX IO? Az pont, hogy növelni fogja a memóriaigényt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
-
keIdor
titán
válasz MPowerPH #30605 üzenetére
Ugyanez ment, amikor jött a Fiji meg a Vega. Meg a Vega 7nm.
Hogy kurva gyors lesz, meg az épp aktuális GeForce killer. Poor Volta, stb.
Mindkettő bukta volt, de főleg a Fiji. (Fury X)
Én is kíváncsi vagyok, hogy mit sütött ki az AMD, de elég sok bukta termék volt náluk az utóbbi időben és főleg ezek a nagy GPU-ik nem sikerülnek olyan jól. Amiket felsoroltam, azok pont egytől egyik "Big GPU".Még a Polaris és a Navi jónak mondható, RX480/RX580. 5700XT ugye, de ezek középkategóriák.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #30609 üzenetére
De mit? Én most nem arról beszélek, hogy a 10 GB kevés vagy sok, hanem ha az RTX IO-ra gondolsz, akkor az alapvetően arra van, hogy a processzormagokról vegye le a terhelést, amikor tömörített adatot kell a VRAM-ba másolni. Ezt ma is csinálják a játékok, és úgy, hogy bemásolják a tömörített adatot a rendszermemóriába, kicsomagolják a procimagokon, majd átmásolják a kitömörített tartalmat a VRAM-ba.
Ha ezt a folyamatot csak a GPU csinálja, akkor a VRAM-ba kell másolni a tömörített adatot, és a kicsomagolt adat nyilván oda kerül, tehát maga a kitömörítés feladatköre ugyan leveszi a procimagokról a terhet, de annak az árán, hogy megnő a VRAM terhelése, mert ugye a semmit nem tudod kicsomagolni, tehát a tömörített adatot tárolnod kell a VRAM-ban, amit ma például nem ott szokás tárolni.Nem igazán értem, hogy honnan jön, hogy az RTX IO arra való, hogy csökkentse a VRAM terhelését. Az NVIDIA egy szóval nem említette. Arra való, hogy a processzorról vegye le a terhet, de ennek hátránya, hogy növeli a VRAM terhelését. A DirectStorage sem a VRAM hatékonyabb kihasználására van, ez egy teljes félreértés.
Ettől egyébként elég lehet a 10 GB, csak nem az RTX IO miatt, mert az pont ront a helyzeten.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Pedig arra is, mert ha gyorsabban tudsz több adatot mozgatni, akkor valójában kevesebbet kell gyakrabban moztagni és nem kell akkora memória sem... a tömörítés meg mehet on-the-fly... miért is kéne mindent beolvasni tömörítve egyszerre aztán ugyanoda kicsomagolni? Ez hülyeség, mert akkor nem az I/O sebesség növelésről (is) beszélnének.
PS5 tök ugyanezen a koncepción alapszik, és ott is a sebesség mellett a memóriával spórolás volt a második érv... neked kell ezt magyarázni? Meglep.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
OlegG
csendes tag
Allitolag uj xbox 600 usd lesz..psze ez meg nem hivatalos
-
nagyúr
válasz keIdor #30597 üzenetére
Lehet Super is, az igazából mindegy.
Most látom, hogy az időzítés kapcsán a "most" félreérthető - nem most azonnal gondoltam. Egy 16GB-tal érkező AMD-s kártya biztosan jelent nekik triggert - feltételezem, le tudják profilozni, hogy milyen esetekben tenne jót a 80-asnak és a 70-esnek a dupla memória, a tech marketingesek meg majd megmondják, lehet-e ezekre jó kommunikációt építeni. Ha igen, akkor sztem az AMD környékén ők is kijönnek ezzel. Ha nem, akkor vszleg szarnak rá.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #30612 üzenetére
Értem már hol megy félre a technológia értelmezése. Na most ez nagyon nem így működik. A memóriamenedzsment allokációk szintjén történik, és a rossz hatásfok alapvetően annak köszönhető, hogy egy csomó allokációval kell elbánni a VRAM-on belül, és ezek az allokációk különböző méretűek, vagyis a folyamatos cseréjükkel keletkeznek közöttük üres helyek, ahova már nem tudsz akármilyen allokációt berakni, tehát mondjuk egy 8 GB-os VGA-n idővel eléred azt, hogy a valós memóriahasználat 6,4 GB lesz, és hiába kellene mondjuk beszúrni egy 300 MB-os allokációt, nincs egybefüggően 300 MB-nyi szabad terület, hanem csak töredezve van meg. Ettől lesz rossz a memória felhasználásának hatékonysága, és ezen alapvetően szintén ront a DirectStorage/RTX IO, mert sokkal több lesz az adatmásolás, tehát sokkal gyorsabb kialakul egy rossz hatásfokot biztosító töredezettség a VRAM-ban.
A PS5 nem a DirectStorage-hez hasonló IO API-jával spórol a memóriával, ahogy az XSX sem, hanem a finomszemcsés adatmenedzsmenttel. Tulajdonképpen az új konzolok megoldása két oszlopra épít, az új IO API-ra, valamint a finomszemcsés adatmenedzsmentre. Ebből az IO API úgy néz ki, hogy jön PC-re, az NVIDIA bejelentette az implementációt rá, de a memóriával való spóroláshoz kell a másik oszlop is, ami még nincs meg PC-n. A finomszemcsés adatmenedzsment egyébként azt csinálja, hogy száműzi az allokációk szintjén történű memóriamenedzselést. Egyszerűen 4 kB-os lapokat olvas be, és így soha nem alakulhat ki a memóriában rossz kihasználást eredményező töredezettség, mert minden adatbeolvasás 4 kB. Emellett ez a megoldás hardveres hátterű, a konzolok memóriavezérlőjébe van építve egy menedzsmenttért felelős hardver, ami szoftveres szintről hardveresre viszi ezt a terhet. Tulajdonképpen gyorsítótárat csinál a memória egy részéből.
Ahhoz tehát, hogy a PC elérje a konzolok megoldásait, nem elég a DirectStorage API, az csak a probléma egyik felét oldja meg, a másikat rosszabbá teszi, ezért alkalmazzák az új IO API-kat a konzolok finomszemcsés adatmenedzsment mellett, ami megoldja a probléma másik felét.
És még egyszer kiemelem. Ettől még elég lehet a 10 GB az RTX 3080-ra, de az RTX IO nem segít azon, hogy elég legyen, hanem konkrétan ront. Máshogy kell majd elérni, hogy egy alkalmazás memóriaigénye ne haladja meg a 10 GB-ot. Erre vannak praktikák egyébként, tehát nem reménytelen a helyzet. Akár olyan módon is megoldható, ahogy például a Capcomnak a motorja csinálja, hogy elkezdi betölteni a max textúrákat, amikor pedig kezdenek kifutni a helyből, akkor elkezdik lecserélni őket kisebb részletességűre. Teljesítmény szempontjából nem éri majd hátrány a játékost. A mostani címeiket is 16 GB-ra tervezik, és nem láttam még azért anyázni egyetlen 16 GB-os VGA-val nem rendelkező játékost sem, hogy a játék némelyik textúra minőségét idővel leveszi közepesre, mert nincs elég VRAM-ja. Egyszerűen nem tűnik fel a játék hevében.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Nincs itt semmi félreértelmezés, nem, sokkal prózaibb ennél a dolog, egyszerűen nem kell annyi mindent a memóriában tartani. Se Cerny se én nem beszélünk itt ilyen technoblabláról amit ide írtál most. Na de mindegy, máshogy látjuk, majd kiderül melyikünknek lesz igaza.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #30616 üzenetére
Persze, csak ezt nem az IO API-k biztosítják, hanem a finomszemcsés adatmenedzsment, mert az tényleg azt viszi a memóriába, ami kell. Pont az a baj a mostani, allokációkra építő modellel, hogy ha kell neked mondjuk egy textúrából fél megabájtnyi adat, akkor be kell másolni a memóriába az egész textúrát, ami bőven több az igényelt adatnál. De ez már évek óta probléma, nem most jöttek rá, csak nagyon nehéz megoldást kínálni rá. A konzoloknál az lett kitalálva, hogy másold csak be azt a fél megabájtnyi adatot, ami kell, a többit pedig hagyd ott az SSD-n, de ezt nem az IO API csinálja, hanem a hardverbe épített memóriavezérlő menedzsment egysége, ami szimplán gyorsítótárként használja a memória egy részét és a címzett 4 kB-os lapokat bemásolja.
Az tehát tök jó felvetés, hogy nem kell mindent a memóriában tartani, csak ezt nagyon nem egyszerű megoldani. Valószínűleg a Microsoft kitalál majd valamit, előbb a DirectStorage-et hozzák át, aztán majd kidolgoznak a finomszemcsés adatmenedzsmentre is valami szabványát. Ez biztos egy fontos kérdés a GAB-on belül, csak nagyon sok eltérő architektúra van, többeknek nincs is x86/AMD64 licencük az egyszerű megoldásra, tehát kell majd valami olyan specifikáció, ami a host CPU architektúrájától teljesen függetlenül működik, és azt már nyugodtan lehet szabványosítani. De hogy mikor? Szerintem dátumot még senki sem lát, attól függ, hogy a gyártók mennyire tudnak megegyezni a kérdésekben egymással. Egyszer amúgy tuti lesz rá megoldás, és akkor arra el is kezdhetik a cégek tervezni a kompatibilis memóriavezérlőket.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
arn
félisten
-
core i7
addikt
válasz FollowTheORI #30600 üzenetére
Max 4/8K ban tele modolt gammel
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanarra nem, amire a konzolok.
A konzolok most pusztán az alaptechnológiát figyelembe véve az AMD HBC technológiájának az inkluzív cache módját használják a hierarchikus lapozással, az IO tekintetében pedig az AMD DirectGMA megoldása van kiegészítve a specifikus kitömörítőblokkal, ami a Sony és a Microsoft esetében is ugye saját fejlesztés, tehát ez az egyetlen elem, amit nem nyersen az AMD szállít.
Az IO API tekintetében itt az a jó hír, hogy a DirectGMA sok-sok éves technológia, míg a kitömörítőblokk helyettesíthető pusztán általános feldolgozókkal, GPU-król van szó, a hasonló műveletekben veszettül jók, lásd kriptobányászat. Az NV is erre épít igazán. Az RTX IO lényegében a sok-sok éve létező GPUDirect megoldásokra épül, és a kitömörítést megoldják a shaderek. Ezért sem kell Ampere az RTX IO-hoz, hanem elég a Turing is, de ha akarnák, akkor elég lehetne a Pascal és a Maxwell is, nincs itt semmilyen nagy hardveres csoda. Ha mondjuk az AMD nem is tervez kitömörítőblokkot, akkor ugyanúgy tudják használni a DirectGMA és a shadereket, és náluk is vissza lehet menni egészen a korai GCN-ekig is a támogatást tekintve. Tehát a DirectStorage hardveres igénye nagyon-nagyon régi VGA-val is teljesíthető, a kérdés az, hogy akarnak-e hozzá drivereket írni. De ha mondjuk az újhoz és az egyel korábbi generációhoz írnak az már jó, mert a DirectStorage jövőre még csak preview, tehát megjelenni 2022-ben fog, és 2023 előtt nem igazán fogják használni, addigra még két generáció érkezik, tehát mondjuk a Pascalra, vagy a GCN-ekre már nem is lesz támogatás a driverben, szerintem ezért sem fogják magukat törni azon, hogy a régebbi kártyák megkapják.
Az IO API tehát könnyű falat PC-n. A finomszemcsés adatmenedzsment viszont eléggé kemény dió. Maga a HBCC szegmens, vagyis a HBC technológia exkluzív cache módja nagyon épít arra, hogy a GPU-ban legyen x86/AMD64-es címfordító. Ilyen formában ez nem egy átfogó megoldás a piacnak, mert képes ilyenre az Intel és az AMD. Ráadásul a HBCC szegmens az tud a rendszermemóriából dolgozni, de az SSD-ről nem.
A konzolok megoldásának másolata az inkluzív cache mód, amit támogatnak a Vega és a Navi termékek, de ez meg nem működik csak úgy driverből, tehát kell hozzá egy API, de nem olyan, amilyet most kínál az AMD, mert az aktuális driver runtime annyi, hogy konfigurálhatóvá teszi a fejlesztőknek a rendszermemóriában a működést, de ez azért eléggé a töredéke annak, amit a konzoloknál meg lehet tenni. Például a driverben abszolút nincs implementálva a gaming Radeonokra az SSD-n való adatelérés. Ehhez van egy külön SSG API, ami viszont csak a Radeon Pro SSG-n működik.
Szóval amennyire jól állnak a gyártók az IO API frontján olyan para a helyzet a finomszemcsés adatmenedzsment szempontjából. Ugyan az AMD-nek megvan hozzá a technológiája, hogy lemásolják a konzolok technikai működését, de az csak úgy magától, driver szinten bekapcsolható formában nem fog működni, ahhoz kell egy új API, ami nem olyan limitált, mint a mostani opciók, majd utána masszírozni kell a fejlesztők tökeit, hogy azt azért támogassák is. Maga a driveres megoldás, vagyis a HBCC szegmens ugyan segít valamennyit, de az egy félmegoldás. Leginkább a régebbi játékokra jó, de az új IO API-val, a DirectStorage-dzsel nagyon nem lesz majd barátságban.
Ezt a gondot mindenképpen egy új szabványban kell megoldani, még ha az AMD hoz is egy saját API-t, az a piac problémáján nem segít. A HBCC szegmens pedig a DirectStorage-es játékokkal nem lesz puszipajtás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Garsza
veterán
A tegnap linkelt kártyának ennyi lett a végösszege. Asus Strix RTX 2080 Super
-
paprobert
senior tag
Jó, tehát ennek végeredménye az lesz, hogy PC-n az assetek betöltése valamivel nagyobb VRAM méretet, és nagyobb PCI-E sávszélességet fog követelni ugyanazon eredmény elérésére.
Szerencse, hogy a PC hardver nem fog megállni 16GB-nál és a PCIe4.0-nál.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Krisz0418
őstag
Egy aorus 3080-nál nagyjából mekkora árral lehet számolni? Beszélek a pénztárcámmal
illetve az aorus xtreme és master között különbség?
[ Szerkesztve ]
AMD RYZEN 5900X || GIGABYTE AORUS LIQUID 280MM || MSI TOMAHAWK B550 || CRUCIAL BALLISTIX 2x16GB 3600cl15 || CM V1200 PLATINUM || XFX MERC 6800XT ||
-
gV
őstag
[ Szerkesztve ]
-
hoolla
aktív tag
[link] Uj Witcher 3...? Ket vegigjatszasom van benne, es ha ez igaz, akkor ezt jobban varom most mint barmi mast.
"It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness..."
-
Dyingsoul
veterán
válasz hoolla #30635 üzenetére
Mit vársz ezen? Ugyanaz csak lesz benne Ray Tracing...
Szvsz már most is gyönyörű a W3. Én speciel lejjebb vettem ultra-ról high-ra, hogy meglegyen a 144 fps. Sokkal jobb ekkora FPS mellett játszani, folyamatosabb a mozgás, a harc, olyan élő az egész. Hiába néz ki szebben ha illúzióromboló az alacsony képkockaszám.
Na de a 3000-res széria ezen is biztos segít. Én is kíváncsi leszek rá, milyen beállítások mellett lesz meg a 144 fps egy új kártyával.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Krisz0418
őstag
válasz Shkiz0 #30638 üzenetére
ami fent van IGN-től doom 4k ultra összehasonlitó teszt az mennyire valós? Vagy csak én nem láttam a bejelentésben? Azért +50fps nem olyan rossz.
AMD RYZEN 5900X || GIGABYTE AORUS LIQUID 280MM || MSI TOMAHAWK B550 || CRUCIAL BALLISTIX 2x16GB 3600cl15 || CM V1200 PLATINUM || XFX MERC 6800XT ||
-
nagyúr
válasz Krisz0418 #30639 üzenetére
Valós, csak nem mutatják a beállításokat, így még mindig talány az amit már nagyon várnak az emberek, hogy minden körülmény között megvan a diákon látott gyorsulás, vagy csak a RT-et és DLSS-t használó gamek alatt van meg.
Jó pár ember azon a véleményen van, hogy valami nem stimmel a számokkal a kártyák paramétereit figyelembe véve ha összehasonlítjuk a 2080Ti-al, ezért nem mindenhol lesz jobb az új széria mint a korábbi 2080Ti.Új hardverek számlával, garanciával érd PM.
-
Krisz0418
őstag
válasz Shkiz0 #30640 üzenetére
Eddig ugy voltam hogy amint kaphato rohanok a boltba es megveszem. De igy inkabb varok oktoberig addigra minden kiderul.
addig meg boven eleg nekem a 1080ti igy 3ev utan is.
AMD RYZEN 5900X || GIGABYTE AORUS LIQUID 280MM || MSI TOMAHAWK B550 || CRUCIAL BALLISTIX 2x16GB 3600cl15 || CM V1200 PLATINUM || XFX MERC 6800XT ||
-
hoolla
aktív tag
válasz Dyingsoul #30637 üzenetére
Egy okot vartam meg egy vegigjatszasra. Az hogy meg szebb lesz eleg indok. Ahogy a Half-Life nal is az volt, pedig az eredetit vagy 20x vegigtoltam.
Yagami. Nem off mert RTX."It was the best of times, it was the worst of times, it was the age of wisdom, it was the age of foolishness..."
-
-
Devid_81
nagyúr
válasz Shkiz0 #30638 üzenetére
Marketing, mint mindig.
Elobb szandekos leak-ek naponta, par naponta, majd paper launch/release ezek utan nehany tech info, majd launch + review-k.
Ezzel konkretan kapnak 2 honapnyi ingyen reklamot, meg az is tudni fog rola aki nem erintett.Egyebkent azt se vagom a youtube video teszt+DF teszt mennyire valos, ha jol emlekszem Szeptember 10-ig nincs driver sem az uj kartyakhoz
[ Szerkesztve ]
...
-
Segal
veterán
válasz Shkiz0 #30640 üzenetére
A Doom jelenleg nem támogat RT-t tehát azt nyugodtan lehúzhatod a beállítási listáról. Csak egy késöbbi frissítésként lett beigérve, de azóta sem történt semmi ezügyben.
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
arn
félisten
Mongy a doom engine nagyon szereti az ujabb nv gpukat, nem veletlenul demoztak azon - a 2070 is siman lelepi ott a 1080tit, aztan altalanosagban nem jellemzo.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Segal
veterán
válasz BoneDragon #30649 üzenetére
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- LEGO klub
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nintendo Wii
- EA Sports WRC '23
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen egeret válasszak?
- Autós topik
- További aktív témák...