- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Apple notebookok
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Háromféle processzor is része lesz a Core 200 sorozatnak
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Androidos tablet topic
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Taposo
aktív tag
válasz FLATRONW #611 üzenetére
Hát amúgy igazat adok, mert én is általában csak akkor használom az adaptivot ha biztosra megyek pl. minimális részletesség mellett játszok hogy a fix 100 képkocka/másodperc meglegyen (főleg lövöldözős multik végett) és ahogy látom ilyen apró de mégis idegesitő dolgokat te is észre veszel, mint amit emlitettél én is tapasztalom sok játékban hogy hiába fix 100 fps + CRT monitor mégis olyan recegve/döcögősen mozog a kép egyes jelenetekben lásd. (Crysis 3, BF3, Tomb Raider, Tera Online, Rift, stb.) és azt is tudom pontosan hogy ez már nem a hardver illetve a használt Vsync hibája hanem a játéké.Szerencsére látszik hogy PC exkluzivokban ilyen hibák nagyon ritkán adódnak, de ezek a portok katasztrófálisak a játékélmény simaságát illetően
-
Taposo
aktív tag
válasz FLATRONW #623 üzenetére
IGEN az !!!!!! olyan jelenségre gondoltam egyszerűbben leirtad mint én erre szeretnék megoldást találni, de sajnos tudom hogy erre jelenleg nem lesz, ezt max csak a jövőben megjelenő hardverek illetve driverek fogják javitani ebben biztos vagyok, mivel már végre ezzel is elkezdtek foglalkozni a fejlesztők és a nagy tesztelő oldalak, már nem csak a minél több frame per second a lényeg hanem a frame time latency ez adja a játék simaságát
[ Szerkesztve ]
-
Landon
őstag
válasz FLATRONW #875 üzenetére
Itt azért elég sok más dolog is lehet. Először is, RAM fesz és a QPI fesz be van lőve rendesen? Látom 1600-as RAM-jaid vannak. A gyári feszt beállítottad nekik BIOS-ban? Nálam pl. a gyári értékek: 1600MHz 9-9-9-27-1T @ 1.65V, de a feszt és az órajelet manuálisan kell beállítani mert a lap ugye 1333MHz @ 1.5V-ot állít alapból.
Itt van egy topic az általad is tapasztalt bsod-ról. Nagyon sok minden okozhatja de hátha valamelyik fix bejön.
There are no traffic jams along the extra mile.//\\Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience.//
-
-
Firestormhun
senior tag
válasz FLATRONW #1461 üzenetére
Valóban nem veszi le 79 foknál, amikor néztem valószínűleg elfelejtettem átállítani.
Landon: Custom cooleres megoldásoknál egy jól szellőző házban alap- vagy 24/7 stabil órajeleken szerintem felesleges custom fan profillal vesződni, elég csak a temp limitet kitolni. Gyári ventilátor szabályozás nem hiszem, hogy 80 fok fölé engedné a kártyát.
...
-
Firestormhun
senior tag
válasz FLATRONW #1591 üzenetére
GTX 780-nak nagyjából +60 Mhz kell a Titánban található mennyiségű egységek kompenzálásához. Amúgy igen, GK104-gyel ellentétben GK110 teljesítménye marha jól skálázódik órajel emeléssel.
Galaxy GTX 780 HOF teszt:
[link]Biztos jó időbe telt Galaxynak a tesztelőknek szánt példányok kiválogatása.
...
-
BlackSoft
addikt
válasz FLATRONW #1591 üzenetére
Igen én is kicsit kételkedem a tesztbe, viszont aki csinálta, az egy elismert youtube-os. Ezzel foglalkozik, és tulajdonképp mindentől független, tehát a testet csak a nézők kedvéért csinálta.
Viszont az is igaz, hogy a Titan-oknak ref hűtése volt a test során, a 780-aknak meg WF, és lehet hogy a jobb hűtés miatt nem boostolt lefelé a kártya.Eddig én is amiket láttam teszteket, a Titan pont annyival volt jobb a testeken, mint amennyivel itt a 780.
(#1602) Taposo: Jól néz ki szerintem Remélem lesz valaki aki beruház egyre, és mutat nekünk róla pár dolgot, hogy mit is tud
[ Szerkesztve ]
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
-
BeLucZ
addikt
válasz FLATRONW #1642 üzenetére
így van, nem a levegőbe beszélek, tapasztalat, rengeteg vga-t teszteltem is crysis warheaddel főleg és még a legbrutálabb vgakon se nagyon van meg az avg 60 fps csutka maxon de vajsimán megy 30-35 fps fölött! ez borzasztóan ritka dolog, bevallom őszintén nem sok ilyen játékkal találkoztam eddig, szerintem a valaha készített legütősebb, legjobban skálázható pcs motor, látszik hogy totál pc exkluziv
sajnos ez már a folytatásokról nem mondható el.... bár mintha a cry3 javított volna ezen valamelyest mert tényleg elképesztően néz ki maxon, csak nincs olyan single gpu ami megmozgatná avg 60 fpssel, sőt mitöbb min 60 fpssel pedig egy 300 ezres Titan bácsitól elvárható lenne, nemde ? mondjuk talán egy szénné húzott 780/titannal meg lenne full hd maxon az avg 60 fps, persze mondjuk egy 2 vagy 4x smaa-val
szerk: PH! addikt lettem hurrá
[ Szerkesztve ]
-
BlackSoft
addikt
válasz FLATRONW #2528 üzenetére
Egyáltalán nem felesleges ventiprofilt csinálni Minek menjen a venti 70%-on, amikor netezik az ember?
Aki ilyen kártyát vesz, az meg nyilván nem low-on fog játszani, hanem maxon. Azért vesszük a kártyát, hogy használjuk, nem hogy nézzük...(#2531) FLATRONW: Hát akkor meg miért csináljam kézileg, ha a ventiprofil ugyan ezt megcsinálja? 50fokot nem ér el a vga asztalon. Ha meg felmegy 50 fölé, akkor elkezd autómatikusan emelkedni a venti fordulatszám.
[ Szerkesztve ]
---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
-
-Solt-
veterán
válasz FLATRONW #2516 üzenetére
Most 4.4GHz-n megy... minden ment NORMAL-ra, LLC letiltva, szorzó 44-re, oszt csókolom! Így CPU-Z szerint 1.272V-n ketyeg terhelve...
Újra kell pasztáznom, aztán megint nekifekszek a 4.8-nak, és az 5GHz-nek, mert ARMA3 alatt minden 100MHZ emelés után emelkedik az FPS...
Az első pályán minden maxon ( látótáv is )
CPU 3.8GHz, FPS 32-33, GPU kihasználtság 74-76%.
CPU 4.4GHz, FPS 37-38, GPU kihasználtság 84-86%.
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz FLATRONW #2716 üzenetére
Igen próbáltam, ugyanaz a helyzet mint a felső grafikonon... Az a fura, hogy például amikor adaptive vsync-t használok, akkor is sokszor kikapcsolja amikor fixen megvan a 60 fps.
Egyszerűen nem értem, hogy mi történik akkor, amikor egy külsős programban fixálom 60-ra az fps-t... ilyenkor még a CPU kihasználtságom is jócskán megnő...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz FLATRONW #2718 üzenetére
MSI AB, de ugyanezt tudja az EVGA Precision is... sőt, ha simán elindítasz egy FRAPS felvételt ami 60 fps-re korlátoz, akkor is ugyanez a helyzet. A grafikonokat is így csináltam, mivel a FRAPS és az Riva Tuner (ez fut az AB és a Precision alatt is) összeakadnak...
A CloD alatt nekem 7-8%-ról 17-18%-ra emelte a CPU kihasználtságot. FRAPS alatt még meg is érteném, de, hogy a "mezei" fixálásnak ehhez mi köze, miért lesz kevesebb tüske, és miért nő a CPU kihasználtság, arról sejtésem sincs...
@Szerk: Közben rájöttem, hogy az RTSS az a Riva Tuner Statistics Server! Szóval igen, azzal! Bocsi, hosszú volt a nap...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
-Solt-
veterán
válasz FLATRONW #2773 üzenetére
ITT meg tudod nézni, hogy mi a nyűgöm pontosan... A videó elején lehet látni, hogy akadozik a kép forgolódás közben, majd kb a videó felétől kisimul... olyannak kéne mindig lennie.
Képtelen vagyok rájönni, hogy miért csinálja ezt. Próbáltam több bios és windows verziót, különböző drivereket. Minden alapon, semmi kiegészítő program nincs fenn, szűz telepítés után is ezt csinálja. USB-k alaplapra dugva, 2.0, 3.0 esetén is ez van.
Próbáltam már másik táppal, másik VGA-val, másik TrackIr-l, semmi változás. Ha fixálom az FPS-t, akkor javul a helyzet, de akkor sem tökéletes.
Memória jó, marad az alaplap, vagy... vagy nem tudom...
[ Szerkesztve ]
www.smart-bus.hu
-
Tökmindegy
senior tag
válasz FLATRONW #3221 üzenetére
Azon mi?
Anno vettem egy radeont 6970 et mert nagyon mondták ,hogy az jóóóó aztán 2 hét múlva gyorsan egy 580 at na az valóban jóóóóó volt. Mondhatnám ég és föld.
Azt megfigyeltem,hogy az idő múlásával egyre jobban ellépnek a zöld kártyák a radeonoktól( már a régebbi típusok),gondolom a driver az ok legfőképp.Fúúúú, végre van egy kártya mégdrágábban mint amennyiért eddig sem tudtam megvenni! Király!!"by capulet75"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #4340 üzenetére
Az FC3-ban a HDAO az valóban el van rontva a GeForce-on, de az alap kódban nem volt vele gond, szóval ez nem az effekt, hanem a fejlesztők hibája, ahogy a Bioshock Infinite megoldása is. Viszont sok játék van még, ahol a HDAO és a CHS elérhető és működik:
HDAO: BattleForge, Sniper Elite V2, Max Payne 3, Sleeping Dogs, Tomb Raider, Bioshock Infinite, GRID 2, Dirt 2/3/Showdown, F1 2010/2011/2012/2013, Medal of Honor Warfighter ...
CHS: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat, Battlefield 3/4/Bad Company 2, GRID 2, Dirt 2/3/Showdown, F1 2010/2011/2012/2013, Medal of Honor Warfighter, Dragon Age 2, Total War: SHOGUN 2/ROME 2, Lost Planet 2, Deus Ex: Human Revolution, Tomb Raider ...A HBAO+ és a PCSS egyszerűen pazarló. Bezzeg az X1/PS4-en HDAO és CHS a kód. PC-n majd veszel még egy VGA-t.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #4342 üzenetére
1 UAV-t használ. Az időjárás változása a dinamikus esővel az compute shader. Ennyi. Bőven belefértek volna a gyorsabb effektek. Még maradt is volna UAV.
X1/PS4-en viszont 13 UAV-t használ, mivel az effektek többsége le van cserélve compute-ra. Nem véletlenül tudják kihozni a PS4-ből a 60 fps-t 1080p-ben 4xMSAA-val. Sokkal okosabban használják a hardvert, mint PC-n. És ez még nem is az API különbsége. Egyszerűen, aki a portolást csinálta nem dolgozott ésszel.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #4344 üzenetére
Ha az NV azt akarja, hogy az AMD kártyák előtt legyenek, akkor arra milliónyi jobb megoldás van annál, hogy a játékot optimalizálatlanul adják ki. A 780-akat a 290-ek elé lehet tolni egy rakás eszközzel, de erre nem a HBAO+ és a PCSS a legjobb megoldás, mert ezekkel nyernek kb. 10%-ot az AMD-hez képest, de összességében vesztenek 40%-ot a HDAO és a CHS-hez képest. Ha 10%-os előny a cél, akkor azt máshol is meg lehet szerezni a sebesség megkurtítása nélkül.
(#4345) SzlobiG: De úgy volt, viszont már akkor is leírtam, hogy technikai akadálya nincs a PC-re portolásnak, ez nem FIFA14-féle probléma. Ennek ellenére a PS4/X1 több részecskével dolgozik, de talán ez belefér.
(#4346) Malibutomi: Ez inkább Ubi-féle szarnak a PC-re mentalitás. Az NV-nek nem érdeke ekkora fossal reklámozni a termékeit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Tirexi
addikt
válasz FLATRONW #4856 üzenetére
Egy érdekes dologra lettem figyelmes ami a tuningolást illeti.
Csak a GPU 2-t toltam fel és Valley-be egy idő után azt vettem észre hogy a GPU 2 csak 70-80% megy csak. Ez azt jeleni hogy CPU limitbe ütköztem?
A vBios van fent amivel már 1300Mhz-nél jártam és hiába emeltem feljebb az órajelet soha nem nőtt az eredmény.
Ha nagyobb felbontás lenne akkor elvileg ki lehetne tesztelni a VGA végét 99%-os terhelésen igaz? -
westlake
félisten
válasz FLATRONW #5172 üzenetére
Jó kérdéseket teszel fel, de szerintem nem tartozik a topik témájához. Azon az ASUS-os specifikáción én is meglepődtem. Szerintem az annyit jelent, hogy két darab kétmagos NVIDIA kártyát (GTX 690) össze tudsz SLI-zni, ami ugye 4 mag, viszont a 3-way SLI nem támogatott, pedig az csak 3 mag lenne. Egyáltalán nem biztos, hogy nem tudják a lapok, lehet, hogy csak le van tiltva. Szerintem működne egy lapban annyi 2 magos VGA, amennyi x16-os PCI-E slot van rajtuk, csak éppen összekötni nem lehetne őket. Bányászásra teljesen jó lenne.
Az a lényeg, hogy ha valaki tényleg ilyesmiben gondolkozik, az alaposan nézze át a specifikációkat. Végképp megtévesztő a sok PCI-E slot egy alaplapon.[ Szerkesztve ]
Play nice!
-
BlackSoft
addikt
válasz FLATRONW #5172 üzenetére
Második kérdésedre tudom a választ, de csak részben...
4xHD7990-et betehetsz egy olyan lapba, mint mondjuk az enyém, és menni is fog, de a kártyák közt CF nem lesz értelem szerűen. De mint WS gépet tudod használni.
4xGTX690 már más tészta, olyat még nem láttam. Szerintem nem lehet, mégpedig azért, mert az kártyánként SLI technológia, ami másképp működik, tehát 4x2-way SLI lenne, ami szerintem nem működik, de kitudja.
CF-nél lehet 4x2-way CF, mert támogatja a driver elég rég óta, azt tudom, és láttam is már ilyen gépet. De csak is mint WS működik, tehát nem tehetsz a kártyák közé CF hidat, mert akkor már összeszarja magát. Játékra sem hiszem hogy megfelelően működik, mert amiről én tudok, ott ebben a felállásban kizárólag számolásra lehetett használni, tehát programokban veheted hasznát.---------> Számítógép szerviz III.Kerület | https://hardverguru.com <---------
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #5501 üzenetére
Ez teljesen igaz. Igazából az a gond, hogy a DirectX 11.2 kötelező funkcióit minden DX11-es kártya tudja. Tehát előfordulhat, hogy ezek elérhetők, miközben a DX11.1-es funkciók meg nem.
Most ezt nehéz átlátni, mert eléggé keresztbe fejlődik az API. A legegyszerűbb ezt úgy meghatározni, hogy a DirectX 11.2-t minden DirectX 11-es kártya tudja, de a feature level szinteknél már nem mindegyik tudja a legmodernebb 11_1-es szintet. A Kepler például 11_0-n ragad. De maga a Kepler és a Fermi architektúra egyébként majdnem mindegyik feature_level_11_1-es funkciót támogatja, csak a 64 UAV slotot nem, viszont csak emiatt a többi funkció is elérhetetlen, mert a program nem választhatja ki a feature_level_11_1-es erőforrásszintet.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #5515 üzenetére
DirectX alatt nem. A programnak le kell kérnie, hogy a hardver mit tud. A driver vissza fog térni a feature_level_11_0-val a Keplernél, és így akkor sem futnak majd a feature_level_11_1-et igénylő kódrészletek, ha a hardver elvileg képes lenne azokat támogatni.
Ezt persze a GPU assembly szintjén meg lehet kerülni. Például a DICE-nál Johan Andersson a DBT-t assembly szinten programozta le az NV hardverekre, mivel ez a core DirectX funkciókban nincs benne, csupán egy AMD-specifikus kiterjesztés érhető el, de elég sokat lehet vele nyerni, tehát megéri a munkát. Ő fanatikusan dolgozik azért, hogy minden hardverből kihozza a rendelkezésre álló eszközök mellett a legjobbat. Más viszont "szarunk rá" hozzáállást alkalmaz. Tisztelet a kivételnek persze.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FLATRONW #5536 üzenetére
Én nem akarok hibáztatni senkit. De ha lenne mondjuk egy feature_level_11_2 szint, amiben a 64 UAV slot lenne a követelmény, és a többi extra maradna a feature_level_11_1 szinten, akkor az NV képes lenne támogatni az utóbbit. Természetesen így is meg lehetett volna csinálni ezt.
Más részről a 64 UAV slot támogatása nem egy félelmetesen nehézkes dolog. Az Intel még azonos architektúrával is képes volt kivitelezni, hiszen a Gen7 és a Gen7.5 között az elsődleges különbség, hogy előbbi 8-at, míg utóbbi 64-et támogat. És erről az igényről nem a Kepler kiadásakor szerzett tudomást az NV, hanem valamikor 2009-ben, amikor véglegesítették a DirectX 11.1 core specifikációját.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
norb55
senior tag
-
-
SzlobiG
félisten
válasz FLATRONW #12768 üzenetére
De pont ez a lényege, hogy vissza vegye ha nincs rá szükség pl diablo 3 fel se vált a kártya max boostra mert nincs rá szükség. Semmiféle akadás nem jelentkezik ez így van kitalálva csak többet fogyaszt a vga ez miatt.
A másik meg, hogy azt ne mond az új AC 4 nem eléggé terhelő gém...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz FLATRONW #13536 üzenetére
Ha engem kérdezel, a baj ott van, hogy a userek többsége (szerintem) nincs tisztában olyan alapvető fogalmakkal, mint például, hogy mit jelent a béta driver, és a release notes, vagy a tiszta telepítés. Utóbbi főleg a bétáknál lenne fontos, pláne, azok a részek, amik a béta driver eltávolítására vonatkoznak. Néha én se tartom be, de utána nem lepődöm meg, ha véletlen meghülyül utána a friss.
Sokan nincsenek tisztában egy 200-300W-os nyitott hűtős kártya szellőzés igényével sem, ebből is vannak problémák.
Ezenkívül reneteg panasz volt a mantle-re is, amikor eddig még csak béta driver volt alá, nem véletlenül.
Ja igen, és sokan sportot űznek a tuningból, miközben nincsenek vele tisztában, az mivel járhat, sokan ki sem próbálják alapon, gyárilag, egyől 10-15% OC-val indítanak.Én amúgy nem hiszem, hogy az AMD-s topikban bárki hülyének nézné az NV-seket, én pl. biztos nem, kivéve, amikor már töményen az "NV-n semmi probléma, AMD-n játszani sem lehet" maszlag megy néhányaktól.
(#13539) Th1sN04ll: Jogos, befejeztem. Meg van AMD vs. NV topik is, ha valakinek van még modanivalója a témáról. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
válasz FLATRONW #13536 üzenetére
Szerintem mindkét oldalra igaz hogy akkor jön elö a driver probléma, ha valami spéci dolgot szeretne a delikvens. Lásd miklos nv-re váltott mert 3d kellett, Tomdriver meg amd-re mert az nv driver nem tudta a felbontást amit akart.
A minden játék artifactol meg lefagy meg nincs fps féle dolgok szerintem másra vezethetök vissza.
Nekem a sokadik amd kártyával is annyi volt mindig, hogy néha mikor eszembe jutott frissítettem a drivert, aztán megint elvolt, eszembe sem jutott a következö frissítésig.
Új hozzászólás Aktív témák
● ne OFF-oljatok!