- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Milyen notebookot vegyek?
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
Na túléltem az első rutint. Először valami öreg, 2 hengeres 250-es Suzukival mentem. Utána átültettek a CB400 SF-re. Azzal már lehetett menni. Párszor meghúzattam a parkolóban miközben "szoktam". Elég jól ment, 3-nál feljebb viszont nem váltottam. Elvileg 14-én lesz a rutin vizsgám (addig 1 max. 2 óra), ha a közlekedési hatóság hajlandó addig átadni a papírjaimat (elvileg amíg nincs meg, rutinra se mehetnék )
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Most te B125-öt csinálsz?
Azért annak a rutinja nem egészen ugyan az, mint egy A2 vagy korlátlan rutin. Na nem mintha nehéz lett volna, de a kezdők bénáztak.
Legalábbis amiket ma láttam. Hornettel többször lefulladtak. És társai... A 250-es Suzuki tényleg eléggé bicikli szintű volt, hamar "kinőttem". (Azzal nem lehet A2-re vizsgázni, túl könnyű, és gyenge). Ha nem tudtam volna, hogy 250-es, simán rámondom, hogy egy erősebb 125 Csak a hangja szebb volt a 2 henger miatt (a másik 1 hengeres volt).A CB400 már komolyabb volt. Súlyra is, teljesítményre is. Sajnos se a fordulatszám mérő, se a km óra nem ment, úgyhogy lövésem sincs, hogy számokban mit tudott, de érezhetően ment.
Egy olyat el tudnék képzelni túrázásra.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Itt is hasonló Suzukikkal mentünk. Recsegett-ropogott, csúszott a kuplung. Nem maga a feladat, hanem a motor nehézsége lehet az, ami egy kezdőnek bonyolultabb. Azért a Suzukival könnyebb volt "játszani", bár nekem a CB jobban tetszett. Igaz, az is kezes gép, nyolcasnál volt, hogy koppant a kormány a tankon
Mindegyiknek az volt a titka, hogy lassú menetben játszani kellett a kuplunggal, különben rángatott.
Egyébként tényleg nem nagy szám a rutin, de tetszett a mai óra, főleg, hogy egyszerre 5 motorosnak tartott "oktatást" az oktató, így ismerkedés néven "csapathattam" egy kicsit mindkét motorral
Igaza van Canniballnak, nem kell nyolcas, mert már van jogosítványom.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #649 üzenetére
Pontosítanék: Is-is. Mindkettőt használtam. Amikor nagyon lassan kellett menni csúsztatott kuplung, gáz nélkül, és hátsó fék. Úgy stabil volt a motor.
mondjuk vicces volt a 2. feladat, 2-esben kellett szlalomozni. Ellenkormányzásos módszerrel csináltam. Tök kényelmesen...szerk.: A legnagyobb baj, hogy gázra berángat elég csúnyán egyesben. Kettesben meg nem tökölhetsz, mert a feladat egyest ír elő. Ezért játszottam a kuplunggal, ha kellett... Lábletétel tényleg bukta. (Egyszer így is le kellett, mert a CB-n nem voltam elég határozott visszaváltásnál, és üresbe tette )
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Egy kicsit mostanában inaktív voltam, de én is erre gondoltam, hogy be kéne szerezni. Meglátjuk, hogy milyen, mennyiért van, ezekben nem vagyok otthon. De ha komolyan akarunk vele foglalkozni előbb-utóbb kell. (Az anyagi része kicsit összetett a műhely indításnak, de ha lesz rá igény, megoldható). Csak gondolom ez sem univerzális
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #1076 üzenetére
Akkor meg te éred utol.
Egyébként szerintem a legjobb megoldás a fenti kérdésre: munkába járós kis robogó (<250ccm), alacsony fogyasztással, meg mellé egy erős motor, túrára, ahol meg elkened a száját.
szerk.: Aki meg nem akar két motort, az vagy lassan túrázik, vagy többet tankol... Innen már hitvita
Esetleg egy turbó dízel 125-ös robogó, hogy biztosan ne egyen sokat
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Hitvitába ne menjünk bele. Vezettem már sok autót, dízelt, benzinest, régit és újat is. Alapvetően egyetértek Bogyóval, hogy ha élményt keresel, az nem a kényelemmel jár együtt.
Valamint tény, hogy városban a robogóknak hatalmas előnyük van: kényelem, pakolhatóság.
Persze lehet, a kettő közé belőni-> túrázós robogó, de akkor mindkét irányból kompromisszumot kell kötni.Automata váltós dízel sportautó? LoL. Legközelebb a nődet is megk.rják, és az legyen az élményed, hogy elmesélik milyen volt?
Minden járműnek megvannak a maga kompromisszumai, azt kell megnézni, hogy amire NEKED kell, arra jó-e. Ha igen, vedd meg, ha nem, akkor keress mást.
Húú, de okos vagyok
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Szokásos szívó benzin vs turbó dízel. Kinek mire kell. Alacsony fogyasztás, nyomaték> TD
kiszámíthatóbb, megbízhatóbb technológia, pörgethető motor, akkor >szívó benzin(nekem a szívemhez és a vezetési stílusomhoz közelebb áll, ha lesz pénzem V6-V8 )
motorból meg sor4
DigitXT: 250LE-s 2013-as V6 3.0 Quattro A6 játszik? Nem húzott, de megy
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Megvolt, még kicsit több is.
De előtte volt 2,7TDI A6 is, kézi váltóval. Úgy se volt sport autó. Utazó autónak tökéletes. Mindkettő. Kényelmes, batár, nyomatékos. Viszont élményt adott? (Azon kívül hogy ~30 millás kocsi, nem).Jobban élveztem a 120Le-s, 1,8 szívóbenzin MG F cabriot. Hátsó kerék, közép motor... Erre akartam célozni.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Pontosan. Ezt akartam volt mondani. Hogy egy A6-ba én is TDI-t tennék, és szép csendben utazgatnék. De mellette lenne egy benzines élményautó (lehetőleg szívó). Aminek nem feltétlenül kell tolni, erre jó az MG, Lotus... stb Nem gyors, de kanyarban is megy.
És ugyanezt gondolom a robogó- "normál" motor közt is.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Kedvencünk megint alkot. Miért nem tud egyszer egy normális cikket összehozni
De mégis 50ért mit vár? Nekem is van egy Schwalbem, de tudom, hogy ~100at bele kell borítanom, hogy újszerű legyen, utána lehetne frankón használni... Idióta.
Azért az enyémmel mentem már pár100(-1000) km-t, de amióta összetörtem...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SirKero #1183 üzenetére
Ezen én is felhúztam magam. Oké, hogy az ezerkettes BMW már motor, de ami alatta van, az mi? Komolyan, ha írok pár cikket nekem is fizet a Totalcar? Írok tesztet a Tactról, a Simsonomról, a javításáról csinálok egy blogot... Ilyen minőségű lenne az is. Esetleg DigitXT kolléga beszáll És akkor jobb is lesz, sokkal.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1189 üzenetére
Úgy volt, hogy azért lesz külön csoport, hogy ne itt legyenek a papírok nélküli hulladékok, nem?
Kedves kérdezőnek: Papírok, jogsi nélkül én legalább 500-ast vennék, arról 0-t kell lekaparni, ami meg semennyi, tehát legális. Ugye? Könyörgök, hogy másba/más járműbe ne tegyél kárt, a biztosítás nélküli gépeddel. Ha megvan a baj, lesz pénzed kifizetni akár csak egy használt Golf 3 javítását? (És ahhoz még olcsó az alkatrész).
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz harcikoca #1198 üzenetére
A biztosítással nem sokat érsz. Ismerős is kötött "50"-es biztosítást. Majd amikor jött a koccanás, felmutatta a középső ujját a biztosító (szvsz jogosan), mert nem erre a motorra szól. +jött a büntetés is, meg az egyéb apróságok. De te tudod...
Más: Megvan az A2 rutinom
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SirKero #1246 üzenetére
Ne parázz, max 50-es lesz belőle
Egyébként ahogy hallottam nem túl szigorúak vizsgán. Fék, lámpa legyen rendben, és ne vasoxidból legyen a vázMás: Új Maja125
Miért nagy szám egy maxirobogónál, hogy befér egy fél L-es palack? Az én kicsi Tactomba 2db+ egyéb apróságok beférnek...www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Egyik ismerősöm megkért, hogy menjünk el robogót nézni. Kínai, noname, 150ccm, kívülről ronda (törött), pöcc-röff, de ad hozzá egy komplett donort. 40000Ft-ért. Húztam a szám, nézzük meg.
Találtam egy jó dolgot, kompresszió volt. Se fék, se egyenes futás, se semmi...
Nem hoztuk el.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
A szerviz úgy áll, hogy amint lesz egy szabad napom, elkészítjük a konténer helyét (kezdetben ez a megoldás nyert, a bérlés többi módja megfizethetetlen, és amint lesz pályázat, veszünk garázst).
A hely most már úgy néz ki fix, III. kerület külső részén lesz, kellemes környezetben.
A weboldal már tartalmilag kész, már csak a képek és a design kellwww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
Határidővel talán jobban összekapja magát mindenki, június közepétől indul a szerviz. Most már a hely fix, III. kerület Csúcshegyi út
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1376 üzenetére
Illetve a tömegközlekedés sz.rságát se hagyd ki. Én is ilyen "sz.rral" járok. De nincs alternatíva. A nagyobb robogó drágább (és a fenntartása is), illetve a 4T 50ccm-ek nem mennek, ezzel mindenkinek baja van. Szóval... Mi lenne a jó megoldás?
Persze, egy olyan robogó, ami filléres, 45-öt 1 másodperc alatt eléri, 2 litert eszik, és hegyi levegőt püfög...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1379 üzenetére
Mutass nekem kérlek szépen egy olyan 4T 125-öst (papírokkal, legálisan, névreírva), amit megveszek 75000Ft-ból, és az elkövetkező 1 év/6000km-t jelentős hiba nélkül megteszi.
Jelenleg 6000km alatt a Tactot tankoltam, olajat cseréltem (meghajtás), és 2T olajat öntöttem bele.
Volt egy karmbol (ennek a költségeit nem számolnám ide), amúgy gyertya+légszűrő csere (3000Ft)
1 izzó, és 1 meghajtó spirál.
6000km után most csere érett a szíjam (4800Ft, Dayco szíj), és kuplungot kell rendbe tenni (~10k).Tegyük fel, hogy 100km-en, 1L-rel kevesebbet eszik a 4T 125ccm (60L megspórolt benzin), a biztosítás u. annyi, rendszám ktg (műszaki) most filléres tétel, eltekintünk tőle. A megspórolt benzin árát (24000Ft tegyük hozzá a vételárhoz, vagy a szervizktghez). Érted már, miért mondom, hogy olcsó az 50 2T?
Oktatásról: A2 jogosítvány megszerzéséig 3 óra (2rutin 1 városi) + 2 vizsga az, amit teljesítek. Ettől megtanultam motorozni 50Le-ig. Ez aztán a nagy tudás. Jövőre már GP-ben tolom.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #1386 üzenetére
Oké, majd meglátod. De ne mondd, hogy egy nagyobb gép kevésbé kopik. (Már megvételnél sem volt új a hajtásom, ebben biztos vagyok.)
Egyébként láttam ~1000km-rel ezelőtt, akkor még a szíj nem volt kopott, de már kezdett öregedni, repedezések a bordák közt. Szóval ma megkapja az újat. Nem szórakozok.A másik: Én is húzok vezetéstechnikai tréningre, pedig nem tartom magam annyira kezdőnek. De ott legalább tanulok is valamit, míg oktatáson csak azt vártam, mikor csapathatok egyet a parkolóban
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1388 üzenetére
Ja értem. Akkor viszont javasolnám, hogy a 10 évnél régebbi járművekre, illetve az Euro5-ös norma alattiakra vessünk ki plusz adót (tudom, hogy gondok vannak a mérési ciklussal), mondjuk havi 20 000Ft értékben, hogy ne akarjanak közlekedni mások kárára.
Érdekelne, hogy mennyi km alatt püfögök a kis 50-essel annyit, mint egy BKV busz (mondjuk legyen csak Volvo, ne is Ikarus...) bár ha korrekt akarnék lenni, azonos korút kéne venni.Valamint a cikkre hivatkozva: Mihez arányosították? g/ccm/km? vagy g/km? esetleg g/szállított személy/km?
Lehet, hogy egy teherautó 5000ccm és 500g/km, egy 50-es robogó meg 50ccm és 200g/km. Akkor arányaiban jobban szennyez...Szerintem itt nem a kis robogókkal van a nagyobb baj. Smoke&Charm, lerúgott gépek...
Választhattam: Vagy lemondok 1-2 óráról, vagy még ~2 héttel tovább tart a jogsi megszerzése. Úgy voltam vele, hogy akkor se fogok jobban motorozni, inkább adják oda a papírt, és hagyjanak békén.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1393 üzenetére
Nem is azt mondtam, hogy ne utáld. Saját személyes véleményedet tiszteletben is tartom. Csak hogy pl Budapesten nincs jobb alternatíva olcsón 10km-t megtenni fél óra alatt. Bicikli nem játszik, rengeteg hátránya van. A sok barom miatti előítéletről nem is beszélve. Meg a kitágult tüdővel belvárosban csapatásról... Peace, léptem csajozni.
szerk.: 2T-vel
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #1407 üzenetére
Tanúsíthatom.
Tacttal mintha álltam volna. Egyébként most új a szíj, hála DigitXT segítségének és szerszámainak (lopottakat még nem sikerült pótolni, jövő héten következik ).Néhány tapasztalat: - A kuplungom tökéletes. Az új szíjjal most nem rángat, és elég magas fordulaton is nyit, nem fulladozik. A vario "tárcsa" már hullámos, lassan cserélni kell, de nem érződik darabosnak a váltás. Így még egy kicsit maradhat (következő szétszedésig).
És a titokzatos csörgő hang... Hát.. Kiderült, hogy a kerékcsapágy lesz, ha megpörgetem és megállítom a kereket, akkor hallani, ahogy gurul benne a csapágygolyó. Szegényke
agyhalott. Szóval kékhód telefonszáma nyitáskor már csörögni fog, mihamarabbi javításra.Csajozás: Köszi a jókívánságokat.
2T: DigitXT látta, az én motorom nem füstöl. Ha meggyógyult a csapágy, megkínzom egy bizonyítós videóval Bátrabbak élőben megszagolhatják. Van szaga, de a dízelekhez képest smafu.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz balazs1011 #1410 üzenetére
Nézd meg a meghajtást. Én is azt hittem a kuplung csörög. Most úgy néz ki, a fél motoromat szét kell dönteni, mert a meghajtáscsapágy kuka
A konkrét motort nem ismerem, látni kéne, és elszórakozni vele (szétszedni, megmozgatni...) hogy kiderüljön mi az oka.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz balazs1011 #1415 üzenetére
Igen, nekem 2 tengely van a kuplung mögött, valamelyik zörög. Elég kemény bontási munka lesz, úgyhogy mindet cserélem, ha már ott járok
Nekem akkor csörög, ha a kerék is. DigitXT-vel elég sokat szórakoztunk, mire rájöttünk, hogy nem is a kuplung az.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Érdekes, hogy ki mit vesz észre... Engem pl régóta idegesít az, hogy anyám kocsijában van egy élesen nyikorgó hang (magas frekvencián), amikor csak kicsit fékezel. Apám abszolút nem hallja (tesóim igen, lehet, hogy ez a korral jár, ahogy romlik a fül a magasabb frekvenciákat kizárja). Most a Golfon is elkezdődött hasonló, a hátsó kerekektől. Hétvégén megy is szerelőhöz, valószínűleg az új fékdob "bekopott", és valami szemét odaszorult. De engem idegesít, más utas meg észre se vette
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
A csapágyhangot nem meghallani volt nehéz (nálam), hanem rájönni, hogy honnan jön.
Golfnál egyszer elszállt az egyik kerékcsapágy, mint a kávédaráló. Csak elnyomta a zene Apámtól mekkora fejmosást kaptam, hogy 10km alatt nem tűnt fel.
,,Rohadt hangos volt, te mentél utoljára a kocsival, nem hiszem, hogy nem vetted észre. Vagy zenét hallgattál?''
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Nálunk meg nagymamám: Légszíves inkább menj az én kocsimmal, mert megint nem nagyon akar menni. Már régen vezetted.
(Amióta megvan a jogsim 20Le-t nyert kb. Beleültem, nyomom neki, nem megy. Mondom ez nem szép... Víz már meleg, hadd szóljon. Kerültem vele 20km-t. Nagyi beleül: Mit csináltál a kocsival? Annyira gyors. )www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen