- Melyik tápegységet vegyem?
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
- RAID
- Milyen egeret válasszak?
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
huszi.gyb
senior tag
Kicsit OFF, de segítség kéne. Alany: Honda Dio AF28ZX
Tank nagyon koszos volt, kipucoltuk, egész jó lett, kapott friss benzint, karburátort tisztítottunk többször is, a jelenség megmaradt: Alapjárat stabil, gázra lefullad, utána (most már) nehezen indul, ha beindult, stabil az alapjárat, és megint gázra (le)fullad. Állás után indítva 4-500m-t meg lehet vele tenni, utána megint befullad.
Karburátorra gyanakodnék, de merre induljak el?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
-
-
huszi.gyb
senior tag
Megcáfol+Megerősít:
Én voltam a Balatonon 180-assal, 50-es Tactomat Győrből talpon hoztam el Budapestre (bejáratós volt, max 40km/h!). Elvetemült dolgok, nagyobb motor kipróbálása után egyértelműen nem ajánlott, de meg lehet tenni, a szépsége megvan.
Azonban a kis kerék (ha van csomagtér) és a nagy rugózatlan tömeg hátrány. Ha le tudsz mondani a csomagtérről, akkor pedig inkább hagyományos motorban gondolkodnék: ER5, GS500, SV650. Dobozt rá, meg sisakhálót és mehet.
Nekem egy SFV650 Gladiusom van, mellette meg pár robogó. Ilyen jellegű felhasználásra, ennyi pénzért biztosan motorok közt nézegetnék.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz vendingo #21345 üzenetére
Ha együtt tudsz élni minden velejáróval, akkor a motor bírja, nem lesz gond. 5000km évente 1 olajcsere, annyira nem vész. Viszont a 600eFt-os kategória is könnyen lehet szopóroller... Nem véletlenül olcsóbbak, a sok leélt olasz import gép lefelé húzza az árakat. Ha kifogsz egy jó (lehetőleg magyar) példányt, azzal nem lesz gond.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz #50433536 #21553 üzenetére
Még nem olvastam végig, ha megoldódott tárgytalan.
Nekem egyszer a régi Majesty-men volt olyan, hogy nyélgázon sem ment, nem pörgött ki... Nem jöttünk rá a hibára elég sokáig nézegettük... Majd egyszer csak a szerelő levette a légszűrőt, és egy tükörrel néztük, mi történik a karburátornál nyélgázra. Kiderült, hogy hiába rakta össze jól a karbit, a membránt jelre rakta, de nem gyári volt a membrán, így a depressziós tér nem volt elég nagy ahhoz, hogy a súbertű kiemelkedjen teljesen, így kvázi nyélgázra is csak fél gáz erejével gyorsítottam. Én ránéznék erre is, első körben karburátor körül keresném a hiba megoldását.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #21844 üzenetére
Nem másikat, még egyet!
Gondolkodom rajta, hogy eladnám a már Topicban is sokat megénekelt Cygnust. 125ccm 4T, 1996-os évjárat, magyarországi forgalomba helyezés, nagyjából valós ~45+k km, kb 1 év műszaki.
Szerintetek mennyit érhet? Olajat azért csipkedi, illetve esztétikailag nem a legszebb, cserébe megbízható.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Ezer éve Read-only módban követem a topikot, de most aktivizálom magam... Aki emlékszik még, van egy Majestym, ami ~2 éve szerelőnél áll (na nem mintha annyira nagy baja lett volna, csak lassan készült el)... Képzeljétek, kapott új akkut, beindul, jön-megy megáll. Kedden hozom el.
szerk.: Műszaki 2017.07.23.-án járt le, akkor augusztusban került szerelőhöz.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22097 üzenetére
Pont ilyen van nekem is, Gladiuson és Maján is (fogom szabadság után) használni. Jó cucc, nem is volt vészesen drága.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Srácok! Valakinek nincs Bp környékén egy működő akkuja elfekvőben? Maja holnap menne műszakira, de az új akku meghalt, lehet, hogy holnap átvehetem... Köszönöm
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Grillo #22121 üzenetére
Köszönöm, DigitXT megmentette a napot. Reményeim szerint az egész éjjel töltőn lévő akku holnap 3-4 indítást ki fog bírni (közben többnyire pár km megy is majd a motorba, vissza fog tölteni).
Ha hazaérek műszakiról az akkuval, az bőven elég, mire legközelebb indítom, már megkapja a garanciában cserélt akkut.A probléma lényege annyi volt, hogy a holnapi napba csak az fér bele, hogy műszakira vigyem, a másik motor - akku átvétel, motor cserélgetés nem.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22130 üzenetére
Szopóroller
x+1. felvonás:
Múlt héten Marcell szólt, hogy jár a motor, jól veszi a lapot, patent, mehetek érte. 2017-ben lejárt a műszaki, úgyhogy szerveztem fuvart (a bérbe adott kocsit visszakértem fél napra). Hétfőn hív: beszart a vadonat új akku, garanciában javítják/cserélik, szerdán lesz meg. Mindegy, megoldjuk, kölcsön akkuval vagy valahogy, szerdára már műszaki el van intézve.Tegnap elhoztuk, DigitXT adott akkukat, azokat belepróbáltuk, patent, éjjel töltő, aztán majd meglátjuk.
x+2. felvonás:
Reggel pöcc-röff, bejöttem munkába. Majd ebédidőben pöcc-röff, irány a vizsgabázis (kb 15-20km). Éreztem, nagyon kóvályog az úton, megálltam a Bécsi út - Zay út Shell kútnál. Leállítottam a motort (éreztem, első hiba). Persze, teker, nem indul. Bikakábelt persze reggel már nem tettem el. Másik akku, szerszám van nálam... Csak imbusz nincs. Nagy levegő... Kutas rendes volt, menjek át a szomszéd szervizbe bebikázzák.
Sziasztok! Tudnátok segíteni nekem egy bikázás erejéig?
- Később, most nem.
Ok, kb mikor?
- Pihenünk. Ebédidő van. Majd.
Ok, kösz. Elmentem.
Szemben volt egy másik szerviz: Deák autóelektronika, ott 1p múlva ketyegett a gép, pénzt nem fogadtak el, hatalmas köszönet ezúton is.
Kiértem a vizsgabázisra, de már se kép se hang. Gondoltam megölte az akkut a bikázás, használt volt, ki tudja...
Vizsgáztatók segítettek, kicseréltük az akkut, frankó. Vizsga megvolt, utána motor pöcc-röff. Gondolkodtam rajta: már nagyon vissza kéne érni a céghez, bevállaljam Majával, vagy vigyem haza, és jöjjek Gladius-szal.
Na aztán eldőlt, Budapestre beérve, eltűnt a km óra (+fék lámpán kívül minden elektronika) megint. Irány haza. Otthon nyitom a garázst, és a fent látható kép fogad: nyomja ki a hűtőfolyadékot. Gyorsan rámértem az akkura, gázra, és alapjáraton is 7,5V. Leállítottam a motort. Kiegyenlítőtartály forró, víz kering(ett). Hallottam a semmivel össze nem téveszthető ropogást/kopogást... Forr a víz... Nézem az utat, amíg menetszél volt, nem forrt meg. Hallgatózok, venti nem megy. Egy részem belül meghalt...Következő felvonás 1,5 hét szabadság múlva...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz nyogo83 #22132 üzenetére
Félig a tank. Jó volt vele motorozni, örülnék, ha meg lenne a hiba... Városba nagyon kéne, Gladius maradjon hobbi jármű, overkill a városi használata.
Gyanítom a fesz szab meghalt... Az ölhet akkut és más elektronikát (több izzó is off)...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz nyogo83 #22134 üzenetére
Köszönöm az infót, ha másnak van ötlete, szívesen hallgatom.
A műszerfal az akku cserével megjavult, bízom benne, hogy már a lehalt fesz.szab. státuszban van.
Fordulaton (forrt a víz, nyilván nem kínoztam), de emelt fordulat sztenderen 2-3mp-ig kitartva sem mozdult ki az akku töltő fesz.mérő üzemmódban (multiméter nem akadt a kezembe, nyilván nem akartam sokáig így járatni).
Arra gondoltam, ha nem nagy pénz, veszek új hőgombát, fesz.szabot, egyéb apróságokat, aztán kicserélem az egészet
2 év állás nagyon nem tett neki jót, ez sajnos látszik/érződik...
Let's the game beginwww.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22137 üzenetére
Nos, megnéztem. A 7,5V-os akku 10V-ra magához tért. Az automata töltő nem akarta tölteni, de rajta hagytam egy darabig, és egyszer csak úgy döntött, már hajlandó.
A te akkudat pedig azonnal hajlandó volt tölteni, az 12V-ra volt csak merülve.
Gyanítom, hogy nincs töltésem, és leszívja az akkut... Ez még mindig lehet fesz.szab, vagy generátor. Remélem előbbi, az olcsóbb, 6000Ft-ért találtam Érden.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22149 üzenetére
A Gladius akkujával jártam így. 5,5V volt benne, felismerte, mint 6V, mondom oké, toljad neki. Felment 6,xV-ig, aztán rajta hagytam, csak "multiméter" üzemmódban, és egyszer csak azt vettem észre, 1-2 naponta emelkedik pár tized V-ot. Mondom akkor hagyom rajta, és egyszer csak elérte a 10V-ot, onnantól feltöltötte 12V-osként
Most nem 6V-os akkunak ismerte fel, mert akkor kiírja fent, hogy 6V üzemmódban tölt.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22149 üzenetére
Azért a képeken is minimum lesgyanúsak a hézagok... Élőben biztosan minden elem lóg az autón, abból azért lehet látni, hogy messze nem újszerű, és nem a parkolóban meghúzás miatt van fújva. Egy ennyire összetört autót kb lehetetlen haszonnal eladni, ha normálisan akarod megcsináltatni.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Megrendeltem a Majestyhez a fesz. szabályzót, kinyomtattam a Users manual megfelelő részét. Olajam van hozzá, hajtóműolajat meg szintén rendeltem... Kezdődjön a móka
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22231 üzenetére
Ma délután remélem lesz egy kis szabad időm és kapacitásom, amikor meg tudom csinálni a Gladiuson és a Maján is az olajcserét. Idén még nem volt... Majában 3 éves az olaj kb.
Szentkuti jóvoltából lesz féktisztítóm, elvileg meg tudok oldani mindent, ami kell a cseréhez
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22241 üzenetére
Tegnap megcsináltam az olajcseréket. Kb 3dl olaj maradt a kannában.
Gladiuson minimális olajsár volt a leeresztő csavaron, semmi extra.
Maján sajnos nem múlt el nyomtalanul a szétszedett motorral állás:max 500km múlva újabb olajcsere (ha ilyen tempóban jön meg az alkatrész, akkor úgyis letelik az 1 év). Az első 2-3 alkalommal sűrűbb olajcsere periódust fogok alkalmazni.Az olajban találtam: olajsarat, port, a szűrő betét vastagon koszos volt. Volt benne egy döglött poloska, fenyőtüske.
Most feltöltöttem friss olajjal, ha át tudom venni az akkut, akkor kimérem a töltést. Gyanítom, hogy a fesz.szab halhatott meg, megpróbálom azt is kimérni, valamint a generátort is.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22246 üzenetére
Úgy gondolom, hogy egyáltalán nincs töltés, de a multiméter még csak tegnap este került elő (eddig csak akkutöltőt rácsíptetve tudtam feszt mérni). De a használt akkuk feltöltés után megint indították a motort, tehát nem tönkre tette őket, szimplán lemerültek. Világítás állandó, 20km alatt nem csoda, ha 0-ra szív egy amúgy is gyengébb akkut.
Biztosan segít, de remélem nem szopatós hiba lesz, csak egy fesz.szab csere
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz #50433536 #22248 üzenetére
Köszönöm.
Én is a fesz.szabályzóra gondolok, állásában az jobban meg tud halni, mint a generátor. Mivel 50k km körül van a motorban (minimum), ezért valószínűleg egy-két karbantartást meg lehetne rajta csinálni, de egyelőre az elektronikához csak annyira nyúlnék, amennyire muszáj. BTW. refim nincs, meg kell nézni.
www.dongosofor.hu
-
-
huszi.gyb
senior tag
Megérkezett Majához a feszültség szabályzó. Kicseréltem, egyből lett töltésem... DE!
- Hidegen nehezen indult, többszöri köszörülésre. Gázra befulladt, és még lassabban tekert.
- Alapjárat melegen alacsony volt, többször lefulladt (pl piros lámpa). Állítottam a gázbovdenen, hogy feszesebb legyen, ideiglenes megoldásnak jó volt.
- Ma reggel már sok köszörüléssel sem indult (majdnem lemerült a vadiúj akku, vagy 20 percen át próbálkoztam vele).Azt hiszem egy teletank 100-as benzin, és egy karburátor tisztítás + beállítás ráfér. Tudtok Óbuda környékén olyan embert, aki ért hozzá? Marcellel is beszélni fogok, de hozzá csak nyaralás után tudok elmenni, a héten pedig jó lenne még Majával járni.
Ma többször megfenyegettem az eladással is, agyalok jövő szezonra egy új robogó vásárlásán... Egyelőre még a pénz nincs meg rá, de ez semmiképpen sem tartható állapot.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22595 üzenetére
Most úgy elborult az agyam, hogy elkezdtem nézegetni a gépeket...
1-1,3M közt vannak új, 125ccm 4T gépek.
Kymco Downtown 125 is tetszik, talán kényelmes is. Nem találtam márkakereskedést. Van? Weboldalon találtam elég jó áron, állítólag új (~1M)
A Gladius megmarad, akkor pedig fölösleges erős robogó. Tényleg városba kéne, 1-2 személlyel. 125ccm még mehet KFT-re is, akkor nettó áron meg lehet csípni. Az már elég jó szerintem... Nagyon agyalok.
Sym is tetszik, vajon milyen blokk lehet benne? Kymco/Kawa féle?[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22598 üzenetére
Nekem is tetszik. Kérdés az alkatrész ellátás és a tartóssága, bár a szöveg szerint tesztmotorok 100ekm fölött futottak.
Kymco.at-n nézelődtem, ott is van pár 125-ös, ami tetszetős. Vajon mennyire nehéz/költséges egy új motort behozni? Úgy olvastam ÁFA fizetési kötelezettség is akad... Úgy már lehet, nagyon drága lenne (Honda árban nem szórakoznék külföldről)
szerk: Ez is tetszik. Kérdés, hogy kapható-e, vagy csak fent maradt.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #22600 üzenetére
Emélkezetes maradt nekem is a SYM bérlése... Szerettem is azt a motort, igaz, hogy nem volt túl erős, de most nem is az a lényeg. Városi 1-2 fős mászkálásra kellene. Minden másra ott a
MasterCardGladius.Azt olvastam, hogy azok a régi SYM-ek még tartósabbak voltak, ezért érdekelne, hogy vajon ebben milyen blokk lehet. Próbálok utána járni... Ennyi pénzért én is inkább vennék egy 300-ast, mint 125-ös kistestűt. Valami olyasmit szeretnék, ami hozza a Maja kényelmét.
Szerk.: UH200 Burgman is akad 1-1db...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz #50433536 #22602 üzenetére
Hát... A Keeway és a Motowell volt az első, amit kizártam. Lehet, hogy csak előítélet, de eladni is nehezebb (igaz, kb 30-40%-kal olcsóbb is).
Ez a Motowell külsőre nagyon tetszik, nyilván szívesen vennék olyat, ami szép is. De az esztétika nekem -most- másodlagos, olcsó közlekedőedény kell, úgy néz ki, hogy max. 125ccm (Kft-ben visszaigényelhető a 27%). Amire szükség lenne: időnként 2 utas kényelmesen férjen el (városban), és minél nagyobb csomagtartó (15-17" laptop és tárgyalás alatt komplett motoros ruha férjen be).Na ezekkel a feltételekkel viszont elég kevés gép maradt fent.
Úgy néz ki az anyagiakat meg tudom oldani, legkésőbb tavasszal vásárolnék. Br. 1,3M-ban húztam meg a
lélektanihatárt.www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Nézegettem azt is. Mennyiben más (bódéra) mint az SH300? Nem kényelmetlen az ülése? Leginkább a budin ülős robogókat ezért "zártam ki".
A nagy kerék miatt mekkora a csomagtartó az ülés alatt? Nem mondtam, de plusz dobozt azt alapnak gondoltam (akár megtartani a Majáról, akár gyári dobozos gépet venni), és a mellé kéne nagy hely.Mennem kéne egy kört a különböző márkakereskedésekben, egy-egy üléspróbára, nézelődésre az biztos...
Ami nagyon tetszik, bár élőben még ezen sem ültem, nem láttam a csomagtartót: Kymco X-Town 125i. Van valakinek tapasztalata új jármű külföldről való behozatalában?
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22610 üzenetére
Tegnap voltam a Karasnánál. Nagyon rendes volt az eladó, majd fél órát beszélgettünk. Ő is a Forzát ajánlotta. Annak tényleg nagy a csomagtere, de 1,75M (szóban 1,6 hangzott el), nagyon sok egy ilyen motorért.
999-ért van PCX, kisebb, butább a futómű, kisebb a csomagtér.Hondák mindig is elég drágák voltak, futok még pár kört Kymco ügyben, hátha találok céget, aki foglalkozik új Downtown/X-Town 125 forgalmazással, vagy külföldről hoz be 0km-es gépet.
Szerk.: Kymco kivonult magyarországról.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22621 üzenetére
KFT-re megvéve 125ccm-ig vissza tudom igényelni az ÁFÁ-t. Az azért 27% kedvesség, ami miatt agyalok a 125-ösön.
Még úgy is majdnem 1,4 a Forza, ami nagyon sok szerintem érte 25-ben, ezért gondoltam, hogy nem biztos, hogy Honda lesz.Amúgy PCX-szel kinek van tapasztalata? Mennyire kicsi a csomagtartó? Br 1M-ért van új, jól tartja az árát... Néhány kompromisszumot kellene kötnöm vele, de "alig" kellene rádobnom a Maja eladási árára, ha cégre meg tudom venni (könyvelőmmel még nem beszéltem).
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz yodamastah #22629 üzenetére
Na igen, drága... De eddig ez tetszik a legjobban. Ha még 1 évig elhúzom a vásárlást, és addig elvagyok a Majestyvel, valószínűleg össze tudom rakni rá a pénzt... A PCX annyival olcsóbb (majdnem fele), hogy azon csak emiatt agyalok el. Arra most is meglenne a pénzem nagyjából.
Grillo: Na az már elvetemült. Nyilván 50ccm-mel is lehet túrázni (Győr-Bp-et én is megcsináltam), de nem az a cél. A nagy csomagtartó kellene, legalább egy bevásárlás, és egyéb férjen be.
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz #31733248 #22637 üzenetére
Na igen... Ismerősnek van egy PCX-e ki akarom próbálni. Ha próbakör alapján vállalható, akkor lehet, hogy lemondok a nagy csomagtartóról, és megveszem. Ár/érték arányban nekem is nagyon jónak tűnik, főleg nettó áron (alig kéne ráfizetnem a 15 éves Majesty eladására). Használtakat nézegettem, tényleg elég komolyan tartja az árát... 10 évre tervezve sokkal jobban járnék vele, mint egy bármilyen használt géppel...
Majára azóta sem volt időm, meg kéne nézni miért nem indul...
www.dongosofor.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Melyik tápegységet vegyem?
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Alkoholista nevelde
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Telekom mobilszolgáltatások
- Óvodások homokozója
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ford topik
- További aktív témák...
- Új Nespresso kapszulatartó
- Carlinkit 3.0 Mini Apple Carplay vezeték nélküli USB adapter autókhoz, fehér
- Anker Eufy P1 okosmérleg, Bluetooth
- Erős fényű, fókuszálható minőségi LED zseblámpa eladó! Keveset használt! 3 Világítási mód(2 fényerő
- Új bontatlan Philips 3324/40 3in1 légtisztító, ventilátor, hősugárzó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs