Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz gps76 #23826 üzenetére

    az lenne az ésszerű hogy 50-60 km/h-ig elérje a max. áttételt
    De miért lenne "észszerű" az a megoldás? Ez olyan lenne, mintha az autóban
    50-60-ig fel kellene váltanod 5-be, és onnan "nyektetni", ha gyorsabban akarsz
    menni. Egy 4T benzines motor nem szereti az alacsony fordulaton erőltetést...
    A kopása is nőhet, meg menni is nagyon szarul menne akkor a vas. Megnézel
    bármilyen benzines nyomaték/teljesítménygörbét elég erősen függ a fordulattól.

    Most attól tekintsünk el, hogy a teljesítmény az a nyomaték és a fordulatszám
    szorzata: nyomatéka sincs sehol, ha nincs - elég - fordulat, márpedig a csutka
    áttételre idejekorán felváltva pont nem lenne fordulat. Erőlködne / szarul menne!

    A szíj kopás mértéke jó kérdés: van rá gyári előírás, hogy mikor cserés. Tudom,
    hogy 12.000 km nekem a csereintelvallum, s lassan 15.000 van benne: nem volt
    kedvem még cserélni, de már a közvetett jelek miatt is gondolom, hogy elkopott.
    Nem akarok kockáztatni szíjszakadást: volt benne részem, mégegyszer nem.:DDD

    Burt1793: ha összezártak a tárcsák, akkor NINCS nagyobb áttétel. Hogy ehhez
    képest feljebb tudni menni, az egyszerűen annyi, hogy még van valamennyi hely
    a dekliben és a kuplung kvázi meg tudja tolni a szíjat.:K Túl nehéz görgővel nem
    zárnak teljesen a tárcsák, vagy csak jóval később, ezért segít a Pulley a formája
    miatt (nagyobbat emel), viszont nem olyan nehéz, nem megy vele bután a motor
    .

    Viszont ha mindennel a végáttétel növelésére játszik a hülye user (moi), akkor a
    vége az, hogy a varió* összezár, a vacsiúj szíj meg darálódik bele a deklibe.:R
    (True story.) Ez a kopottabb szíjat ez kevésbé veszélyeztette vissza is raktam...

    *: amiből ugye anno Multivar volt nekem, ami eleve más méretű, mint a gyári.:D

    Szerk: a #23823-ban linkelt képen pont azért szűrtem gyorsításra a táblázatot,
    mert az mutatja, hogy tényleg a helyén volt a szíj: amint elveszem a gázt, már
    feljebb tud menni valamennyivel, tehát nem reális végáttételt jelez. Viszont egy
    új szíj még eleve eléggé fel tud menni (az a 0.88 ugye gyári spec.), onnan már
    nem akkora az a bezuhanás sem (~0.8), mint kopott szíjjal. Nem fér el jobban.
    Csonginak volt talán sok gondja ezzel, hogy motorféken "csapkod" a szíj.:R

    Szerk2: ezt a túl nehéz görgős gondolatot áthúztam, hiszen pont az van, hogy
    ha túl nehéz görgőket raksz be, akkor vált túl hamar (hamar zárja a tárcsákat),
    mondjuk 50-60-nál maximális áttételre rakja, és onnan "küzdene" felfelé, de ha
    nincs elegendő motorerő adott (alacsony) fordulaton, akár ott is megrekedhet...
    Talán bogyónak volt a váltós motorja olyan, hogy az 5. túl hosszú volt és ha azt
    váltotta, akkor szinte csak lassult a gép, 4-ben meg már tiltásig forgott.:))

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák