Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Danecay

    őstag

    Sziasztok!

    Az mitől függ, hogy milyen területen milyen csomag elérhetőségét biztosítják?
    Én szeptember 7-8. óta vettem észre, hogy valami történt a szolgáltatással, mert soha nemlátott sebességeket mértem, értsd 100 Mbps-ot, szemben a korábbi15-30Mbps helyett. Korábban nálunk csak a Light csomag volt elérhető, de azt hiszem, hogy ezt megszüntették és ebből lett talán a Basic, ami max. 50Mbps letöltési sebességet biztosít. Nekünk október elején jár le az egy éves előfizetés a Light-ról, és a párom, akinek a nevén volt bement érdeklődni, hogy milyen lehetőségek vannak, pl. hogy a Basic-nél azt az 50Mbps-ot hogy kell érteni, hogy az a korlátozott maximum, vagy annyi amennyit a hálózat tud, és csak tájékoztató jelleggel van írva az 50Mbps, mert jellemzően ahol ez a csomag érhető csak el, ott amúgy sem nagyon gyorsabb a hálózat. Erre azt az infót kaptuk, hogy már nálunk is elérhető a rendes korlátlan Otthon net, sőt még egy Yettel TV-s csomagot is hozzánk vágtak 3 hónap próbával. Azon az egy napon párom elmondása szerint, mert miután hazajött megnézte, elvileg a Yettel honlapján is, cím ellenőrzés után, dobta az Otthon netet. Ez 09.14-én volt. Az óta minden nap ránézek kíváncsiságból és próbáltam egy központibb címet is megadni településünkön, de akárhogy is, az egyetlen előfizetés amit kínál a címekre a Yettel, az a Hordozható Internet 250GB csomag, de még itt is ha rámegyek a router kiválasztás lehetőségre, amik kb. az első amit az ember megtehet, egyből egy 404-es oldallal találja szemben magát, miközben egy ZTE MC801A 5G Routert adtak az üzletben egy YettelTV-s Set Top Box társaságában. :U

  • Danecay

    őstag

    válasz Viktor0610 #102070 üzenetére

    Jópofák amúgy :) Azt írják a Yettel honlapján, hogy "Kábel nincs, OtthonNet van", aztán a cím megadása után pedig azt hogy "Sajnáljuk, pillanatnyilag OtthonNet szolgáltatásunk nem elérhető a körzetedben. Nézz körül hordozható internet ajánlataink között." és felajánlja az említett Hordozható Internet 250GB csomagot, amihez azt az infót adja, hogy a Le-/feltöltési sebesség akár 300/60 Mbit/s, miközben nálam pedig itthon van a OtthonNet + Yettel TV csomag. Meg amúgy ha ez az alternatívaként feldobott Hordozható Internet 250GB csomag, akár 300/60 Mbit/s sebességet is tud, akkor ilyen sebesség mellett miért nem elérhető a normál OtthonNet szolgáltatás? Vagy úgy érti, ha elmegyek itthonról? :)
    Kíváncsi lennék, hogy mi lenne, ha most mennék be ugyanabba a Yettel fiókba ahonnan a párom kerek 1 hete jött el a OtthonNet + Yettel TV csomaggal, hogy most mit mondanának? Már csak azért is, mert az óta 2 ismerősömnek is meséltem a lehetőségről, és mindkettőjüket érdekelné is a dolog, de így, hogy a Yettel hivatalos oldala szerint nem is elérhető nálunk ez a csomag elég fura szituációt teremtene.

  • Danecay

    őstag

    válasz aprokaroka87 #102109 üzenetére

    Nincs a közelemben olyan Yettel üzlet ahová csak úgy be tudok ugrani, a legközelebbi is több mint 20 km-re van.

    #1021104 Grider
    "Egyébként ez neked nem feltétlenül jó, mert ha az ismerősöd is ugyanarra a bázisra fog csatlakozni, lehet hogy éppen ő fogja előled elhalászni azt a sávszélességet, amivel még éppen élvezted volna a netet/tv-t/stb."

    Ez igaz lehet, de feltételezem a hálózatot nem egy felhasználóra hegyezték ki, viszont mivel kb. egy napig volt elvileg elérhető a Yettel oldala szerint nálunk, vannak kétségeim a felől, hogy túl sokan éltek volna a lehetőséggel, tekintve, hogy alig pár nappal korábban vált csak használhatóbbá, gyorsabbá nálunk a net. Augusztusban és szeptem ber elején, volt hogy még a 10Mbps-os sebességgel is megküszködött, de volt arra is nem 1x példa, hogy 1,5Mbps körüli sebességet mértem csak. Szóval ezért nem gondolnám, hogy túl sokan használtak nálunk ilyen jellegű netet az egyéb otthoni internetszolgáltatás kiválására. Én is csak azért, mert elszámoltam a féléves próbát májusban, és pár nappal később vittem csak vissza a cuccot, ezért két lehetőségem volt, vagy leadom és egyben kifizetem az 1 év hűségből fennmaradó félévet, 48e Ft-ot, vagy vissza hazaviszem és használom és havonta fizetem az előfizetést. Ez utóbbi történt miközben visszamondtam a meglévő mikrós netemet, hogy legalább két előfizetést ne fizessek. Szóval így nálam is csak véletlenül derült ki, hogy valamilyen fejlesztés történt a környéken. Ezért nem tudta pl. a szomszédom sem, akinek mondtam, pedig ő Yetteles, igaz csak a telefonjában van a SIM, de hotspot-nak szokta használni, és elmondása szerint időközönként ő is rá-rá mér a dolgokra, de neki sem tűnt fel, hogy lett volna valami változás. Lehet, hogy tényleg mákom volt és véletlenül volt éppen akkor nyitva ez a lehetőség, nem tudom.

  • Danecay

    őstag

    Sziasztok!

    Nem tudjátok, hogy Yettel TV esetén, a kapott 1db TV BOX mellé lehet további BOX-okat kihozni, bérelni? Továbbá hűségidő lejárta után marad e a TV BOX, vagy vissza kell adni?

  • Danecay

    őstag

    válasz 4Grider #102382 üzenetére

    Ez azért nem teljesen egyértelmű, mert október elején fog lejárni a már nem létező Otthon Net Lite előfizetésem, éppen ezért még a hónap első felében voltunk bent egy Yettel fiókban és hoztunk ki egy Otthon NET + Yettel TV csomagot, és ott azt mondták, hogy a Lite csomag mellé kapott Huawei router a mienk marad.

  • Danecay

    őstag

    válasz 4Grider #102385 üzenetére

    Egy fél éves próbára hoztam ki, majd elszámoltam magam és pár nappal később vittem vissza, ezért végig kellett vinnem 1 évet, ezek után mondták, hogy az már a mienk. Még van vagy 10-11 nap az évfordulóig és remélem, hogy a Yetteles dolgozó tudta jól :)

    #102386 donjohnson
    Nem biztos, hogy sokkal drágább egy ilyen BOX, mint a szóban forgó router, ami még mindig 40eFt+, és mivel Androidos, nem vagyok biztos abban, hogy csak a Yettel TV-hez jó, főleg, hogy a Play Áruház is alapértelmezetten elérhető, ahonnan feltételezem bármi is feltelepíthető.

  • Danecay

    őstag

    válasz bopeti98 #102395 üzenetére

    Igazából az, hogy később mire használnám teljesen mindegy, a kérdés az. hogy 1-2 év hűség után megmarad e a beltéri, vagy ha lejár. és szerződést bont az ember, vissza kell e adni vagy sem? Mondjuk kíváncsi lennék, hogy kinek akarnának odaadni egy mondjuk többmin 2 éves használt beltérit. Max. meghibásodás okán adott csere készülékként tudom elképzelni. Ez viszont életképes elképzelés.
    Azt, hogy mire lehetne és nem lehetne használni pedig már #102386 donjohnson hozta szóba, de úgy gondolom, hogy jó eséllyel pár perc keresés után meg lehet találni a módját annak, hogy miként használja szabadon az ember a BOX-ot, főleg abban az esetben amennyiben a saját tulajdonává vált.

  • Danecay

    őstag

    válasz 4Grider #102398 üzenetére

    Nézd, ahogy fentebb is írtam, amikor kihoztuk az Otthon Net csomagot, a Yettel hivatalos fiókjában az ott dolgozó Yettel alkalmazott mondta, hogy a jövő jónap elejéhez számított 1 éve, az Otthon LITE mellé kihozott router a mienk lesz. Na most akkor vagy ő nem tudta jól vagy nem tudom. Ezért merült fel bennem a kérdés, hogy akkor mi a helyzet a TV BOX-al, mert az sem képvisel magasabb értéket mint az említett router ami jelenleg olyan 4xe Ft körül van, sőt.

  • Danecay

    őstag

    válasz lala666 #102402 üzenetére

    Igen, éppen ezért kérdezem, hogy bérelni vagy inkább venni érdemes. Nyilván ha hűségidő letelte után maradna a box akkor inkább bérelni.
    Akkor már megkérdezem itt is, milyen BOX-ot érdeme venni a Yettel TV szolgáltatáshoz. A Samsung TV-mhez van Yettel TV applikáció, de néha akadozik, és van, hogy teljesen le is áll a stream, csak teker, teker és csak kilépni lehet az alkalmazásból.

    #102401 Viktor0610

    Köszi! Értem.

    [ Szerkesztve ]

  • Danecay

    őstag

    válasz donjohnson #102406 üzenetére

    Mint ahogy már mások is írták, kábellel is ugyanúgy akadozik. Én alapból kábellel kötöttem össze, úgy mint ahogy a TV BOX-ot is.

  • Danecay

    őstag

    válasz donjohnson #102422 üzenetére

    Csak közepes jelerősséggel látta a TV a ZTE routert, és így néha meg-meg állt, vagy romlott a képminőség, ezért is dugtam rá kábelt már az elején. Az óta mondjuk ott van a TV mellett egy 5G-s router is, így a jelerősséggel már nincs gond, de ettől függetlenül kábellel van összedugva.

  • Danecay

    őstag

    válasz Danecay #102119 üzenetére

    Nos, a páromnak pont arra volt dolga és beugrott a Yettel fiókba, rákérdezni a további TV BOX-ok bérlésére és arra, hogy miként lehet majd módosítani a szerződést a próbaidő lejárta után, mert jelenleg külön szerepel az Otthon NET és külön szerepel a Yettel TV, ami így külön-külön, drágább mint a csomagban az Otthon NET + Yettel TV. A módosítás lehetőségére azért tartottuk indokoltnak rákérdezni, mert a szerződés kötésönk napját leszámítva, nálunk továbbra sem érhető el az Otthon NET, és ezt a Yettel fiókban is megerősítették. Nem tudom, hogy ez mitől függ, de nem lennék nagyon meglepve akár azon sem, hogy településünkön egyedül nekünk lenne Otthon Net csomagunk, és nekünk is csak mázliból, pont jókor voltunk jó helyen.
    A felmerült kérdésekre pedig a következő válaszokat kaptuk. A próbaidő letelte után az előfizetés automatikusan Otthon NET + Yettel TV csomaggá konvertálódik majd.
    A plust TV BOX bérlése pedig 490Ft/hó/db, csak mivel készlethiány van belőle, egyelőre nem tudta adni, mert annyi BOX-ot szoktak kiküldeni mint amennyi routert, amiből pedig jó eséllyel nincs igény egy háztartásban többre, legalábbis ebből az 5G-s fajtából.

  • Danecay

    őstag

    Sziasztok!

    Azt akartam kérdezni eredetileg, hogy használható e VPN Otthon NET szolgáltatással, de visszakeresve a topikban, nem olvastam olyat, hogy nem, sőt, azt igen, hogy többen használnak. Most töltöttem le egy 6 hónapig ingyenes VPN klienst (linkelem, amennyiben valakit érdekelne), ki szerettem volna próbálni, de amint kiválasztok egy szervert és csatlakozik rá, legalábbis azt írja, hogy connected, a hálózati ikonom átvált földgömb-re, jelezve, hogy nincs internet, és valóban nincs is. Amint bontom a VPN kapcsolatot visszaáll a normál állapot. Ez valamilyen beállítás kérdése, vagy a VPN progival lenne a baj? Korábban az előző szolgáltatómon keresztül próbáltam már sok félét, de mindegyik működött gond nélkül.

  • Danecay

    őstag

    válasz akaszajanos #102467 üzenetére

    Na, erre én is kíváncsi lennék, mondjuk engem kültéri is érdekelne, mert jelenleg fent van a Router a padláson. Most a 3G/4G jelerősség -58dBm és -67dBm, a 3G/4G ECIO/SINR 27.4dB, de van, hogy a 3G/4G jelerősség felmegy, vagy leesik, megközelítés kérdése :) - 89dBm-re, ami annyira már nem jó. Arról meg nem is beszélve, hogy ezeknek a routereknek mennyire tesz jó télen a hideg, nyáron pedig a cserép alatti forróság. Szóval valahogy le kellene hoznom a házba és kivezetékelni az antennáját. Én nem teszem OFF-ba mert szerintem annyira nem az.

  • Danecay

    őstag

    válasz 4Grider #102475 üzenetére

    #102476 tomp

    A kiváló jelerősség -80 alatt van, a -95 pedig csak közepesnek számít. Én ezt eddig is így tudtam, de EZ az írás is ezt erősíti meg. Volt már nekem -100 felett is, érezhető és mérhető is volt a különbség miután sikerül belőni -79-re.
    Na és mindketten elmentetek a lényeg mellett. Ezeket a jelszinteket a padon produkálja router, teljes térerő mellett, amennyiben lehozom a ház belsejébe, úgy visszaesik a jelszint 3-asra az 5-ből. Na ehhez kellene az antenna.

  • Danecay

    őstag

    válasz winbox #102486 üzenetére

    Nos, amikor -109dBm volt a jelerősségem a SINR értékem 2dB volt. Értem én, hogy nem csak a jelerősséget kell figyelni, de ezek mégiscsak párban járnak. Most -75dBm-nél 27,8 a SINR

  • Danecay

    őstag

    válasz 4Grider #102489 üzenetére

    Igen, és, hogy visszakanyarodjunk az eredeti témához, ezért volt kérdés a kültéri antenna.

  • Danecay

    őstag

    válasz lala666 #102570 üzenetére

    Én jókat mosolygok az ilyen és ehhez hasonló hozzászólásokon, mondom is, hogy miért. Én egy községben élek, ahol 15 éve egy monopol helyzetben lévő mikrós szolgáltató szolgáltat csak netet. A szokásos módon, az idő teltével és technológia fejlődésével az 1Mbps-tól eljutottunk a több 10Mbps-os sebességig, aminek az ügyfél oldali felső korlátja, az elméleti 50Mbps lett a végén. Nekem egy 25Mbps-os-osnak hazudott 15Mbps-os netem volt, miközben kihoztam a Yettel-től, 6 hónap próbaidőre az egyetlen akkor nálunk elérhető Otthon Net Lite csomagot, ami sokszor még a korábbi szolgáltatóm sebességét sem érte el. Vissza akartam vinni a próba vége előtt, de sajnos elnéztem a dátumot és kicsúsztam a próbából ezért nálam maradt még egy fél évig, miközben kényszerből visszamondtam a helyi szolgáltató internetszolgáltatását. Most október elején jár le a második hűséghez kötött félév, így még szeptember legelején felvettem a kapcsolatot a korábbi szolgáltatómmal, aki közben behúzta optikával a falut és érdeklődtem a optikával szerelt csomagokról. Most kapaszkodj, optikán is ugyanazt a max. 50Mbps-os csomagot kínálják mint mikrón korábban. Alig telt el pár nap és minőségi változást vettem észre nálunk a Yettel szolgáltatásában és először láttam a számítógépemen 100Mbps-nál nagyobb mérési eredményt, igaz átlagosan nem túl sokkal, de akkor is nagyobb sávszélességet. Az óta kihoztunk egy rendes Otthon Net + Yettel TV csomagot, ahol nálunk a NET nem ám pl. 4900Ft, hanem 8eFt és ehhez jön a TV, ami összességében a tányéros DIGI kiváltása esetén, aminek az elmúlt időben szintén pofátlanul filmet az ára, összegben ugyanott vagyok mint korábban a régi szolgáltatómmal és a DIGI-vel. Nincs szó 500 Mbps-okról, néha még 100-ról sem, de még így is szerencsésnek érzem magam, mert ezt az Otthon Net csomag is, kb. azon az 1 napon volt elérhető településünkön, amikor mi pont szerencsésen voltunk pont jókor, jó helyen és szerződést kötöttünk.
    Így nálunk is teljességgel igaz, hogy érdemes lehet optikáról mobilnetre váltani, mert azért azt ne feledjük, hogy az optika, csak egy adatét vetéli módszer, ami nem minden esetben tükrözi vagy reprezentálja a háttérben álló betáp sávszélességet, és mint a példa is mutatja, egy ilyen kapcsolatnak is simán lehet ügyféloldalon 50Mbps a maximális sebessége :)

  • Danecay

    őstag

    Sziasztok!

    Lehet hülye kérdés, de 5G eszköz híján tudom monitorozni valahogy, hogy elérhető e nálunk az 5G szolgáltatás? Ennek az oka az, hogy jelenleg ugyan van a birtokomban egy ZTE MC801A, amit mostanában az Otthon NET-hez szoktak adni, amiért 2 éve előfizetés esetén, havi 1000 FT bérletidíjat, 1 év esetén 2000 Ft-ot fogok fizetni a próba lejártát követően, de addig teljesen fölöslegesen, amíg nálunk nem elérhető az 5G, egy HUAWEI LTE routerem pedig van, ami bőségesen megfelel a jelenleg elérhető sebességnek, így feleslegesnek érzem a ZTE router bérlését, kivéve persze ha a hűség lejárta után a tulajdonommá válna, mint ahogy az történt az említett HUAWEI routerrel is.
    Tehát van arra valamilyen módszer, vagy lehetőség, hogy ránézzek időnként az elérhető hálózatokra, mert mostanában eléggé mentek a fejlesztések a Yettel-nél, igaz a 4G+ nálunk még csak szeptember óta vált elérhetővé, szóval nem tudom, hogy mikor lesz itt 5G :)

  • Danecay

    őstag

    válasz 4Grider #103487 üzenetére

    Igen, ez nekem is eszemben volt természetesen, de én erre alapozva nem vennék meg egy Mobil 5G képes router-t :) Nyilván ha már látja az ember, hogy elvileg elérhető, akkor megkeresi a módját, hogy letesztelje. A CellMapper és hasonló alkalmazások nem jelzik, hogy melyik torony mit sugároz, vagy csak azt jelzik amit fogadni is tudok?

  • Danecay

    őstag

    Sziasztok!

    Tanácsotokat, véleményeteket szeretném kérni! Otthoni és Mobil internet szolgáltatássomnál is észrevettem, hogy eltűnt a 4G mellől a + jelölés. A háztartásban lévő telefonok mellett, a Yettel TV-hez kapott ZTE Router, is csak 800MHz(B20)-at jelez. Meggyőződésem, hogy korábban több frekvenciát vagy sávszélességet sorolt fel a a router egyidejűleg a hálózathoz kapcsoltként. Én úgy tudom, hogy a 4G+, éppen azért plusz, mert képes több frekvenciasávot valamint azok teljesítményét összeadni. Sőt. talán (úgy gondolom) a korlátlan otthon netet is csak az ilyen kapcsolatok mellé adják.
    Nálunk szeptemberben volt hálózatfejlesztés és mondjuk úgy hogy az óta elérhető csak az Otthoni korlátlan internet, + a Yettel TV. Ez sem teljesen így volt, mert nekünk éppen sikerült előfizetnünk, rá, de aztán vagy 1,5, 2 hónapig ismét elérhetetlennek jelezte a Yettel rendszere. Ez minket nem annyira foglalkoztatott, hiszen mi használtuk. Ma figyelmes lettem egy eléggé fájó sebességcsökkenésre, miközben a Disney + is többször hibára utalva kilépett, minekután egy Speedtest sebességmérést követően ezt mértem.

  • Danecay

    őstag

    válasz Danecay #105427 üzenetére

    Bocs, véletlenül elküldtem aztán kifutottam a szerkesztési időből. Tehát még 1x, remélhetőleg egészben:

    "
    Sziasztok!

    Tanácsotokat, véleményeteket szeretném kérni! Otthoni és Mobil internet szolgáltatássomnál is észrevettem, hogy eltűnt a 4G mellől a + jelölés. A háztartásban lévő telefonok mellett, a Yettel TV-hez kapott ZTE Router, is csak 800MHz(B20)-at jelez. Meggyőződésem, hogy korábban több frekvenciát vagy sávszélességet sorolt fel a a router egyidejűleg a hálózathoz kapcsoltként. Én úgy tudom, hogy a 4G+, éppen azért PLUS, mert képes több frekvenciasávot valamint azok teljesítményét összeadni. Sőt. talán (úgy gondolom) a korlátlan otthon netet is csak az ilyen kapcsolatok mellé adják.
    Nálunk szeptemberben volt hálózatfejlesztés és mondjuk úgy hogy az óta elérhető csak az Otthoni korlátlan internet, + a Yettel TV. Ez sem teljesen így volt, mert nekünk éppen sikerült előfizetnünk, rá, de aztán vagy 1,5, 2 hónapig ismét elérhetetlennek jelezte a Yettel rendszere. Ez minket nem annyira foglalkoztatott, hiszen mi használtuk. Ma figyelmes lettem egy eléggé fájó sebességcsökkenésre, miközben pl .a Disney + is többször hibára utalva kilépett, minekután egy Speedtest sebességmérést követően ezt mértem.

    Felhívtam az ügyfélszolgálatot, akik közölték velem, hogy nálunk a korlátlanság a a vállalt felelősség, nem pedig a sebesség, ahol egyébként 0 Mb/s a garantált. Értem én de akkor, hogy kínálnak TV szolgáltatást a hálózatukon, miközben, egy internetes elérhetetlenség is el tudja lehetetleníteni az embert, de ha még a TV nézési lehetősége is ezen múlik?
    Mondtam az ügyfélszolgálatosnak, hogy csak B20-ra csatlakozik az eszköz, erre, ő azt mondta, hogy nem lát hibát, és, hogy amúgy is milyen kiemelkedő a forgalmazásom, szóval elvileg nem kellene, hogy panaszom legyen, miközben én semmilen extra letöltési tevékenységet nem végzek, hacsak az nem számít annak, hogy a 2 gyerekem elég sokat Youtobe-ozik, és magától érthetően minden egyéb streaming szolgáltatás a Yettel hálózatán keresztül megy.
    Mivel, nem vagyok szakértő a témában, rákérdeztem a 4G+ lényegére, teljesen primitíven megfogalmazva, úgy, hogy én mint laikus is megértsem. A srác azt mondta, hogy ilyen szolgáltatás pl. a VOLTE. Ezzel csak az a bajom, hogy még hálózatfejlesztés előtt, maikor még csak az Otthon NET Lite volt elérhető, feltehetően ugyanúgy kizárólag B20-on, VOLTE szolgáltatásom már addig is volt, natív internet szolgáltatás kapcsán pedig sohasem olvastam VOLTE-ről, tekintve, hogy ennek az értelmezése "Voice over LTE"
    Na most a kérdésem, hogy az ügyfélszolgálatos srác próbált meg megvezetni, vagy tényleg én vagyok ilyen sügér? T9bbsz9t kért elnézést. hogy az 5G-s hálózat még nem érhető el nálunk, de nem is arról volt szó, ezzel kb. tisztában voltam., a kérdésem az volt, hogy miért nem látok további hálózattokat és, hogy miért lassult le ilyen mértékben az internet, miközben ő bőszen magyarázta, hogy semmilyen szokatlant nem tapasztal, velem ellentétben.
    "

  • Danecay

    őstag

    válasz donjohnson #105428 üzenetére

    + #105429 mucsgyver70, #105433csaszi75

    Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a hozzászólást.

    "Két fontos dolog:
    A 4G+-t semmilyen eszközön nem látod?
    Cellmapperen miket látsz a lakóhelyedre?"

    Nem, semmilyen eszközön nem jelent meg a +, csak simán a 4G és a CellMapper is csak B20-at írt a toronyra.

    "írj nekik üzenetet, hogy eddig gyors volt most meg nagyon visszaesett: [link]
    vagy hívd fel a 1220-at."

    Mint a végleges hozzászólásomban is olvashattad, felhívtam őket, és véleményem szerint, pedig direkt a hálózati hibabejelentést menüt választottam, az ügyintéző mindenféle mondvacsinált magyarázatokkal, vagy olyan válaszokkal próbált meg lerázni, hogy ő nem lát hibát, az pedig nem jelent hibát, hogy én nem látok 4G+-t, annak amúgy sincs jelentősége, meg, hogy csak a VoLTE-hez kell, és elhangzott valami olyasmi is, hogy bár az internet sebességén is képes gyorsítani max. 30%-ot de ez nem befolyásoló tényező és ilyenek.

    "Otthonnet 4G+ esetén elérhető, ahol több frekit is összefog. Keleten (úgy látom ott laksz) a B20-at a telekom biztosítja. Jelenleg olyan mintha a Yeti bázist nem látnád."

    Ezt én is így tudom, viszont amennyiben csak 1 frekvenciát látok, az úgy nem nagyon van mit összefogni. Én szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy amióta szeptember óta nálunk is elérhető a 4G+, az óta lehet korlátlan Otthon Net + Yettel TV szolgáltatást igénybe venni. Előtte is volt nálam próbára Yettel Otthon Net LITE, mert korábban csak ez volt elérhető, amit nem is igazán használtam, mert elég lassú volt, lassabb mint a szolgáltató amit ki akartam volna vele váltani, ráadásul még drágább is, így próbaidő alatt max. annyira használtam, hogy rápróbáljak néha, néha, hogy változik e esetleg valami, mai aztán meg is történt mint írtam szeptemberben, viszont tegnap volt, hogy 9Mbps alatt mértem Speedtest-el, az ügyfélszolgálatos haver meg azt mondja, hogy nincs semmi probléma.

    Megjegyzem, mára már változott a helyzet. A routeren már megjelent a 4G+, a tegnapi 4G helyett, érdekes módon a tegnapi 3G/4G csatlakoztatott sáv-nál jelölt: 800 MHz (B20) helyett, ma a következőket látom: 10.0MHz@2100(B1) + 20.0MHz@1800(B3) + 10.0MHz@900(B8) és a tegnapi naphoz viszonyítva, amikor a 3G/4G ECIO/SINR érték, volt, hogy leesett 2dB-re is akár, ahol ugye az optimális 20dB vagy a felett lenne, az most nálam majdnem 30dB. De a lényeg, hogy az ügyfélszolgálatos szerint minden rendben volt korábban is.

    Azt sem értem, hogy miként lehet náluk, a garantált sebesség 0 Mbps, amikor árukapcsolva is árulják a Yettel TV szolgáltatásukkal, aminek, legalább, hogy 1db. eszközön zavartalanul elfusson, ahhoz min 10Mbps-os sebesség garantált kellene, hogy legyen, amihez látszólag úgyszintén nem garantálnak legalább egy minimális sávszélességet sem. Viszont egy háztartásban, főleg ahol egy egész családról van szó, több internettől függő szolgáltatás van, sőt, manapság már a legtöbb ilyen, legyen szó a különböző sreaming szolgáltatóktól kezdve, amit akár párhuzamosan többen is nézhetnek a családban, az online, ne adj Isten egy felhő alapú játékszolgáltatáson keresztül, egészen odáig, hogy Steam-ről, vagy PS Store-ból, vagy legyen szó bármilyen platformról, közben még játékot is töltenék le, ami már manapság már teljesen elfogadható ~100Gb is lehet..., ez a garantált 0 Mbps-os sebesség azért elég vicces.
    És nem azért bosszankodom mert lehetnek technikai problémák időközönként, hanem amiatt, mert éppen ezért hívtam fel az ügyfélszolgálatot, hogy ez után érdeklődjek, aki azt mondta, hogy nincs semmilyen probléma, meg hogy egyébként sem lehet okom panaszra. Kérdeztem, hogy nem e állítottak az elmúlt időszakban valamit? Arra is az volt a válasz, hogy nem, miközben én azt tapasztalom, hogy valami biztosa nem kerek.

    A CellMapper is eléggé furcsa nekem, bár tény, hogy nem értek hozzá, de kb. olyan, mintha 2 cella között helyezkednék el pontosan, ahol nincs is lefedettség, vagy rosszul értelmezem ezt?

    Létható, hogy már a torony mellett is megjelentek a B20 melletti további sávok, ennek ellenére a telefonom továbbra is csak 4G-t ír, viszont legalább amennyiben elindítok pl. egy speedtest-et, a teszt felénél megjön a + jelecske is, ami ezt követően boost-olja meg a mért sebességet, amivel így le tudok mérné 120-130Mbps-ot. Érdekes, mert a router, mint említettem már alapértelmezetten 4G+ diagnosztizál, azzal csak 80Mbps ot mérek számítógépen.

  • Danecay

    őstag

    válasz donjohnson #105442 üzenetére

    Köszi, de nem gondolom, hogy ez gyorsabb lenne, tekintve, hogy itt még nagyobb a mozgásterük időben:

    "Mi pedig mindent megteszünk, hogy üzenetedre a lehető leggyorsabban, de legkésőbb 30 napon belül választ adjunk."

    Írtam már ide nekik egyébként, Yettel TV applikációval tapasztalt probléma miatt 11.24-én, miután persze jött is egyből az automatikus válasz, majd 12.08-én kaptam egy egy újabb levelet, miszerint további türelmemet kérik. Ennek holnap lesz egy hónapja és még nincs semmilyen konkrétum, éppen ezért döntöttem tegnap is az ügyfélszolgálat felkeresése mellett, de minek? :U

  • Danecay

    őstag

    válasz donjohnson #105448 üzenetére

    Értem és köszönöm! De talán ez akkor jelenthet megoldást, amennyiben egy folyamatosan fennálló problémáról van szó, míg az enyém elvileg eseti volt, hiszen mára már részben megoldódott. Esetemben az ügyfélszolgálatos ember adott válasza zavart, miközben természetesen megpróbáltam elébemenni egy esetleges karácsonyi időszakot érintő üzemzavarnak, ahol pl. fellép egy nem feltétlenül általános jelenség, mert gondolom azzal az ünnepek ellenére is foglalkoznának, hanem én vagyok az érintett és hoppon maradok önnepekre, internet és TV nélkkül.

  • Danecay

    őstag

    válasz csaszi75 #105451 üzenetére

    Köszi a választ!

    "Igazából ennek a hosszú írásodnak az utolsó bekezdése a lényeg"

    Azért remélem nem csak ez! :)

    "A routered és a telefonod más és más frekvenciákat más és más módon fog össze.
    Pont ez a mobil szolgáltatás lényege, hogy épp a rendelkezésre állót fogod kapni, de soha nem ugyanaz az érték. Mindig eltér kicsit, attól függően, hogy épp mi a letöltött tartalom."

    OK, ezt természetesen elfogadom!"

    A router mögött lévő desktop gépre tedd fel a WindowsStore-ból a Speedtest.net APP-ot, azon lehet állítgatni, hogy 1 szálon fusson, vagy több szálon a mérés."

    Nos nem tudom, a mérésről beszúrt speedtest pontosan ezzel készült, már évek óta ezt használom számítógépen, és amennyiben ez ránézésre nem megy át, akkor elképzelhető, hogy vagy nem frissült le nálam, vagy nem pontosan ugyanarról az app-ról beszélünk, bár most direkt rákerestem és nem ajánl fel frissítést, miközben elvileg ez ez egyik legjobbra értrékelt, az Ookla alapú ingyenes speedtest. Próbáltam keresni a több szálon keresztüli mérést, de azt sem találtam, persze lehet, hogy csak én vagyok szimplán béna :)

    "A telefon modem része feltehetően sokkal fejlettebb, mint a router modem része..
    Tehát nagyon sok tényezőből áll össze ez a képlet. A lényeg, hogy olyan routert használj, ami minél magasabb UE kategóriájú..
    PL én egy 5G képes routert használok, de csak 4G lefedettségem van, amíg egy régebbi csak 4G képes routerem volt, addig a fele ennyi volt a sebességem.. De a lényeg a CAT19 és felette.. Plusz az eszköz nem árt ha tudja a WiFi6-ot, azzal is sokat lépsz előre"

    Alapértelmezetten a szolgáltatáshoz egy ilyen ZTE MC801A 5G Router-t kínálnak. Nos hát amennyiben ez sem elég, akkor úgy gondolom, hogy saját pénztárcámból jobbat én sem tudnék finanszírozni.
    Én egy csak 4G képes Huawei B535-232A Router használata mellett vettem észre hogy történt hálózatfejlesztés, de én a fentebb említett 5G-s router használata mellett sem vettem észre tényleges sebesség béli különbséget.

    "De mondjuk az is jó kérdés, hogy mi a sebességhajhászolás lényege? :) Mi az ami nem megy a jelenlegi elérhető sebességed mellett? :)"

    Nem tudom, hogy a korábban linkelt mérési eredmény, és, azt, hogy 10 percen belül a végén 5x kilépett ki a streaming hibával, emellett mennyire szükséges további indokokat keresni.

    "Illetve a korlátlanság, az sehol nem a maximálisan elérhető korlátlan sebesség értéket jelöli, hanem a korlátlanul letölthető adatmennyiséget."

    Ez kb. nekem is egyértelmű volt, de azért köszi! :)

  • Danecay

    őstag

    válasz MadMancs #105455 üzenetére

    Ebből kár lenne versenyt csinálni, és ne tegyük ez légyszi!, írtam, korábban, hogy Yettel TV applikációval tapasztalt probléma miatt 11.24-én, írtam a hibabejelentő felületre miután persze jött is egyből az automatikus válasz, majd 12.08-én, ami kereken 2 hetet jelent, kaptam egy egy újabb levelet, miszerint további türelmemet kérik. Most én ezzel nem tudom, hogy mi a baj, nem mondok igazat vagy nem tudom? Sőt azt meg sem említettem, hogy egy nappal korábban az ügyfélszolgálatot is felhívtam ezzel a problémával kapcsolatban, ami kb. a minősíthetetlen szinttel egyenértékű beszélgetés volt és ott mondták, azt, hogy mivel így nem tudnak segíteni, inkább írjak nekik a hibajelentő felületökre. A problémámra egy hónap távlatából sem sikerült megoldást találni, úgyhogy én elhiszem, hogy Neked volt egy ilyen sikerélményed, de nem biztos, hogy ez az általános.

  • Danecay

    őstag

    válasz CellWalker #105468 üzenetére

    Na ez jó kis cucc és működik is, amióta beállította a script segítségével, nem mászik fel B20-ra és nem esik be a sebességem a korábban tapasztaltakhoz hasonlóan, nyilván éppen ezért :)

  • Danecay

    őstag

    Nekem egy 2020-as Samsung TV-m van, amin elérhető az app, csak kb. használhatatlan, van, hogy már elsőre sem tölt be csatornát, vagy ha mégis 1-2 csatornaváltás és feketeség, csak a 230-ról való lecsatlakoztatás majd újra csatlakoztatás segít, tehát konnektorból be és ki. Még novemberben jeleztem nekik a hibát, de nemrég írtam nekik ismét, más internetet érintő rendellenességgel kapcsolatban is, majd másnap felhívtak.
    A Samsung TV applikációra vonatkozóan azt az infót kaptam, hogy bár reprodukálni nem tudták a nálam jelentkező hibát, amit én videófelvétellel is alátámasztottam, viszont pár héten belül kikerül a Samsung TV App Store-ba egy újabb verzió, aminek jelenleg éppen a tesztelése folyik.
    Ezt csak azok számára írtam le ha másoknál is lenne ilyen probléma, lehet hogy lesz javalulás a közeljövőben. A jelenlegi applikációnak a verziószáma 9.25.0. egyébként.

  • Danecay

    őstag

    Sziasztok!

    Szeretnék egy olyan kéréssel élni a Yettel TV szolgáltatást Samsung TV-vel használók felé, főleg a 2020-2021, esettleg 2022-es modelleket illetően valamint a UE..T szériát illetően, ahol a .. természetesen az inchben mért képátmérőt jelenti, így ennek a száma lényegtelen, hogy legyetek már szívesek visszajelzést adni számomra, hogy TV BOX nélkül, TV applikáción keresztül, mennyire működik stabilan nálatok a szolgáltatás.

    Azért lennék kíváncsi az eredményre, mert kb. fél éve hadakozom a Yettel-el azzal kapcsolatosan, hogy az én SAMSUNG UE55TU7002KXXH típusú és egyébként kompatibilis TV-men borzasztó instabil a szolgáltatás. Már az alkalmazás elindítását követően sem biztos, hogy működik, de amennyiben igen, 1-2 csatornaváltást követően már nem lehet csatornát váltani, ill. lehet, mert gyönyörűen betölti az EPG-t vagy GUIDE-t, listázza a műsorokat, sőt még a műsorok bélyegképeit is mutatja, viszont nem indítja el a kiválasztott műsort, csak egy fekete képernyő látszik. Sőt, még az sem feltétlenül helytálló, hogy nem indítja el, mert alul az állapotjelző zöld sáv mozog a műsor előrehaladtával, viszont se kép se hang, maximum a betöltést jelző karika karikázik. Ilyenkor még az sem segít, hogy egyszerűen ki, majd visszakapcsolom a TV-t, van, csak a 230V-os tápcsatlakozó kihúzásával, majd pár másodperccel későbbi visszadugásával oldódik meg a dolog, egy csatornaváltás erejéig. Próbáltam már természetesen több ször is eltávolítani majd újratelepíteni az alkalmazást, de eredménytelenül. Ugyanakkor ezzel a Samsung TV-vel, a Netflix, HBO MAX, és ennek az utódja a MAX is, továbbá SkyShowtime, Amazon Prime, Plex, Youtube, Sweet TV, Disney+, hibátlanul működnek, szóval ezért sem gondolom, hogy a TV-vel lenne baj. Ráadásul egészen addig amíg a Yettel TV alkalmazás nem generálja ezt a hibát, ami azért viszonylag hamar megtörténik, addig a többi streaming szolgáltató is hibátlanul működik, de amint a Yetel TV nem képes csatornát váltani, úgy hiába próbálom elindítani egy streaming szolgáltató műsorát, már az sem töltődik be, de ismétlem, ez csak akkor van így, miután először a Yettel TV alkalmazás hibára fut. Nincs hibaüzenet, csak töltési képernyő (karikázás), néha még az sem, csak csend és feketeség. Bár írtam, hogy minden más alkalmazás és streaming szolgáltató működik WiFi-n keresztül is, azért biztos ami biztos, a TV-t, összekötöttem direktben, kábellel az OtthonNet és Yettel TV csomaghoz kapott ZTE routerrel is. Természetesen ez sem segített.
    Nos a leírt hibajelenséget tapasztalva megkerestem a SAMSUNG-ot, akik távolról próbáltak varázsolni valamit a TV-vel, miközben azt is elmondták, hogy a Samsung Store-ból letölthető applikáció fejlesztését nem ők végzik és hogy ezzel a Yettel-t kellene felkeresni, miközben tudom, hogy még csak nem is a Yettel végzi. Mivel a SAMSUNG féle máglya nem segített, ezért felhívtam a Yettel ügyfélszólgálatát, de bár ne tettem volna, ugyanis egy több min fél órás beszélgetés során az ügyfélszolgálatos holgy, arról próbált meggyőzni, hogy amennyiben a telefonon vagy a tableten működik, akkor a TV-n is működnie kell, hiába magyaráztam neki, hogy még csak nem is ugyanarról az operációs rendszerről van szó, majd végül azt tanácsolta a hölgy, hogy írásban tegyem meg a panaszomat ami így majd eljut a műszaki vagy szerviz részleghez. Megtettem, leírtam részletesen, képekkel videókkal mutattam be a jelenséget. Ez még mind tavaly volt, majd idén január elején felhívtak azzal, hogy érkezik majd egy szoftverfrissítés, ami jelenleg még BETA fázisban van, és hogy remélhetőleg ez megoldja a problémámat és, hogy 3-4 hétig még legyek türelemmel, továbbá megkérdezték tőlem, hogy ezt akkor ebben a formában rögzíthetik e írásban amit természetesen nekem is elküldenek. Természetesen készséges voltam, hisz láthatáron volt a megoldás. Telt múlt az idő, és közben már április közepéhez közeledtünk, már, de nem láttam szoftververziószámbeli változást és bár a frissítés automatikus, de tuti ami fix, az eltel idő alatt, többször is eltávolítottam majd újratelepítettem az app-ot, de nem változott semmi. Ekkor írtam rá ismét a Yettelre, érdeklődvén a szoftverfrissítésről. Most figyelj!!! Jaaa, hát kiderült, hogy egy Androidos frissítésről volt szó, ami javította is a javítandó hibákat Android rendszeren, úgyhogy köszönik szépen, miközben én telefonos és e-mail-es tájékoztatás során végig Samsung TV-appról kaptam elvileg tájékoztatást. Hozzáteszem, hogy az utolsó Samsung TV-re elérhető Yettel TV szoftververzió, tavaly márciusban volt egy éves. Később jöttek azzal, hogy próbálták reprodukálni a hibát, de nem sikerült, és így egyéni hibáról van szó, ezért nem tehetnek semmit. Ezt követően újból írtam nekik, hogy én találkoztam a neten ugyanilyen hibaleírással, konkrétan itt a topikban, ahol egy Samsung UE32T5302CEXXH modellnél jelentkezik pontosan ugyanilyen hiba, ami egyébként szintén jelezve volt feléjük, így ez már rögtön nem egyéni vagy egyedi hiba. Na ezt követően már minden válasz Ctrl+C -> Ctrl+V volt a Yettel részéről.

    "Köszönjük, hogy Yettel TV szolgáltatással kapcsolatos megkeresésével hozzánk fordult.
    Sajnáljuk, hogy korábbi válaszunkkal nem elégedett, viszont attól eltérő tájékoztatással nem tudunk szolgálni.Samsung televíziókészülékeken közel egy éve futó Yettel TV applikációnk (verzió: 9.25.0) működésében nem regisztráltunk problémát, új verzió nem került kiadásra. Elnézését kérjük korábbi téves információnkkal kapcsolatban, munkatársunk sajnos Android 14 operációs rendszeren megjelenő hibáról tájékoztathatta, mely idő közben javításra került. Samsung televízió tesztkészülékünkön jelenleg is ellenőriztük Yettel TV alkalmazásunkat, mely zavartalanul működik.
    Amennyiben saját, kompatibilis televízió készülékén hibát tapasztal, úgy az eszköz helyes működésének ellenőrzését tudjuk tanácsolni."

    OK, szóval nekik van egy valamilyen SAMSUNG TV-jük, amin problémamentesen megy.
    OK, a tesóm SAMSUNG TV-jén is működik rendesen, hozzáteszem, hogy az egy újabb modell, de én ezzel nem vagyok kisegítve. Elvileg az applikáció minden 2019-es és után gyártott SAMSUNG TV-vel kompatibilis.

    Felmerülhet a kérdés, hogy miért kínlódok és miért nem bérlek plusz TV BOX-ot, vagy veszek valamilyen TV okosítót. Nos, amikor felmerült egy további TV BOX bérlésének a lehetősége, akkor nem tudtak adni mert nem volt készleten, másfelől, pedig egy garanciális, támogatott TV mellé ne kelljen már plusz pénzért TV BOX-ot bérelni, vagy TV okosítót vásárolni! Utóbbit egyébként végül megtettem, és mint többszörösen ajánlott típusként, végül vásároltam egy Amazon Fire TV 4K MAX típusú TV okosítót. Szerintetek támogatja a Yettel TV-t? Nem, de nem ám. Persze ez lenne e kisebbik baj, amennyiben sideload-olva fel lehetne úgy telepíteni, hogy működjön. Mondjuk feltelepíteni éppen fel lehet, de működni nem működik.
    Na és ezek után jött az újabb pofon. Édesanyámék Yettel-től független és egymástól független TV és gyalázatos internetelőfizetésük, a mellet, hogy messze elváráson aluliak, még drágák is. Ezért fogalmazódott meg bennem, hogy alternatívaként megmutassam nekik, náluk otthon a Yettel TV-t mint alternatívát, amit természetesen internettel együtt, ugyanúgy mint én, igénybe vehetnek. Letöltöttem és bejelentkeztem a saját Yettel TV fiókommal, elkezdtem megmutogatni a felületet, annak a kezelését, és mi törtönt, na mi történt? Pontosan ugyanaz, mint itthon nálam. Mondjuk a TV készülék is eléggé hasonló annak ellenére, hogy kb. egy évvel később vásárolták. Ők egy UE55TU7022KXXH típussal, míg én emlékeztetőöl, egy UE55TU7002KXXH rendelkezem, míg itt a fórumon talált típus, egy UE32T5302CEXXH. Ezek után már egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy egyéni, vagy egyedi hibáról van szó, már csak ha azt az egy dolgot vesszük alapul, hogy családon belül is van 2db. olyan TV amivel ugyanaz a probléma, mármint. hogy a Yettel TV alkalmazással.

    Na jó hosszúra sikeredett az írás :) Ezért kérnélek Titeket, hogy akinek hasonló problémája van, legyen már szíves akár privát üzenet formájában eljuttatni hozzám, lehetőleg a készülék pontos típusával. Amennyiben lenne még több ilyen tapasztalat, én azért futnék még 1-2 kört ezzel a tróger bandával.

    Sajnos egyre inkább az a tapasztalatom, hogy eléggé nagy a szakértelem hiány, továbbá mérhetetlen módon el vannak kényelmesedve az ilyen és ehhez hasonló munkakörökben dolgozók. A jelenlévők és azt olvasók természetesen kivételek :)

    Ha már Yettel. A Yettel TV-től függetlenül hívtam már őket, alacsony internetes sávszélesség miatt, és még arra is rámutattam, hogy mi a hiba oka, nevezetesen, hogy a router információ szerint, nincs 4G+om, csak sima 4G, ami miatt 30Mbps és ez alatti sebességeket mérek csak, szemben a korábbi mondjuk ~135Mbps-hoz képest, és nem önmagában a sebességet akartam megreklamálni, hanem rávilágítani, hogy valami baj van a technikával, ahol még azt is elmondtam, hogy a B1, B3, B8-as sávok helyett, csak a B20-ra vagyok csatlakozva és ezért nincs 4G+om. Amire jött a válasz, hogy az nem baj, meg amúgy is, a B20, az nem internet, hanem a hang alapú kommunikációhoz van, gondolom a VoLTE-re gondolhatott, miközben persze volt netem csak lassú, és akkor is volt netem B20-on amikor még a VoLTE sem volt elérhető. Valamint megjegyezte, hogy milyen kiemelkedő adatforgalmam volt cserében. Csak tudnám, hogy mi alapján, és mihez emelkedett ki, ha mondjuk olyanokhoz viszonyítjuk akiknek nem volt ilyen problémájuk, netán még 5G-jük is van.

    Ennyit a szakértelemről, de mi van ha ez még egy adag lustasággal és beles*aroksággal is párosul? Ilyen pl. a LiDL és a hasonszőrű garanciális szerviz hálózat, ami egy nagy lehúzás ezekkel a cégekkel szemben. Ezt csak azért hozom ide mert témába vág és mert 2 garanciális ügyintézést is végeztem az elmúlt egy hónap során, és volt példa korábban is ilyenekre. Nos minden esetben új készüléket, vagy tartozékot kaptam, soha, semmi sem lett javítva, de már mostanában ezek szerint még visszaküldeni sem kell, csak bemondásra cserélnek. Ez a szerviz hálózat, melyekkel többel is együttműködnek az ilyen cégek, de minek?
    A legviccesebb az egyik mostani eset, amikor egy kárpittisztítóval kapcsolatosan indítottam garanciális ügyintézést. Leírtam pontosan, hogy miről van szó, amiből egyből sejteni lehetett volna, hogy egy bagatell hibáról van szó, egy szilikoncső szivárgásáról amit én csak azért nem kezdeményeztem javítani, mert még garanciális a készülék. Én úgy feltételeztem, hogy csak ilyesmiről lehet szó, hogy életemben nem szedtem még szét ilyet. Erre a "szerviz" elköldte nekem a gép lefontosabb és legdrágább tartozékát, ami ennek az 50e Ft-os készülék árának legalább a 80%-t teheti ki, aminek persze köze nem volt a hibához. Ezt követően 4 Youtube-ra feltöltött videóval és 3 képpel prezentáltam ismét a hibát, igaz közben lett új hiba is, ami a prezentált hibák között volt, de nem értették meg.
    Elmondásuk szerint négyen próbálták értelmezni a levelem, de a jelek szerint nem sikerült, pedig szavak nélkül is érthető lett volna, végül én hívtam fel őket, hogy mit küldjenek. Most ott tartunk, hogy már majdnem újra küldtek darabjaiban gépet. Kérdeztem, hogy vissza kell e valamit küldeni, amire az volt a válasz, hogy nem. Mondanom sem kell, a gépet az óta már rég megcsináltam, bármilyen cserealkatrész felhasználása nélkül, amit persze a szerviz is megcsinálhatott volna, ha foglalkoztak volna 1 percnél is tovább a dologgal.

    A gyengélkedő aksis haj és szakállvágóm gyári csomagolású cserekészülékem is épp ma érkezett meg, úgy hogy az akkumulátorokra még más garanciális feltételek is vonatkoznak, amibe bele is köthettek volna, de nem. Mos tvan egy zsír új készülékem, mint amit most vettem le az áruház polcáról :)

    [ Szerkesztve ]

  • Danecay

    őstag

    válasz donjohnson #109507 üzenetére

    Köszi a választ! Ezzel azért nem tudok teljesen egyetérteni, mert Te a saját, én pedig szintén a saját tapasztalatomból indulok ki. Mint a hosszas írásomban leírtam, és lehet éppen emiatt elveszett a lényeg, nálam a Netflix, HBO MAX, és ennek az utódja a MAX is, továbbá SkyShowtime, Amazon Prime, Plex, Youtube, Sweet TV, Disney+, hibátlanul működnek, működtek, mert már nincs meg minden, pl. a Netflix, Amazon Prime és Sweet TV, de ettől függettlenül, amíg megvoltak, és za összes többi, ami még jelenleg is megvan, ha jól számoltam 9 szolgáltatást soroltam fel, ahol a Yettel TV lenne a 10-ik, az utolsótól, azaz, a Yettel TV-től eltekintve, nekem egyik szolgáltatással, egyik applikációval sem volt soha semmilyen bajom. Olyan hibára hivatkozással amiről Te írsz, én soha nem találkoztam. Nálam mehet akár egész nap is bármelyik szolgáltatás, minden megy gond nélkül, de még akár a Yettel TV is, ha éppen betölti a csatornát és nem próbálok meg valahova átkapcsolni.
    Amennyiben Neked ilyen problémáid vannak, úgy azt gondolom, hogy a Te készülékeddel valóbban lehet valami probléma, szerintem ennek kellene inkább utánajárnod.
    Különben mitől okos TV egy okos TV? Attól, hogy amennyiben okos funkciót szeretnél használni vele, akkor TV okosítót kell vásárolni hozzá, hogy ezt megtedd? Nem tűnik túl logikusnak.
    Azt, hogy miért nem akarok hozzá külön kütyüt vásárolni, azt szintén leírtam.
    1. A TV eddig minden kipróbált és használt, valamint használatban lévő szolgáltatást hiba nélkül visz, kezel, abszolvál, kivéve a Yettel TV-t.
    2. Ennek ellenére vásároltam egy ~30e Ft értékű okosítót hozzá. Tudom, hogy szokták akciózni, én is úgy vettem, de mégis annyi az alap ára, és nem vagyok hajlandó vásárolni ezen felül még egyet majd 20e ft-ért. Ne szórakozzunk már! Majd 50e Ft a Yettel TV oltárán egy egyébként kompatibilisnek kikiáltott TV mellé.
    3. Tekintve, hogy minden más hiba nélkül működik, nem csak ideig óráig és időszakosan mint Nálad, kétség kívül valamilyen programozási hibáról, optimalizáció hiányáról lehet szó, ami egyértelműen a Yettel sara, amit nem gondolom, hogy úgy kellene hárítani, hogy nekem, mint felhasználónak kellene tízezreket ráfizetni, hogy használni tudjam azt a szolgáltatást amire egyébként előfizettem, és aminek a használatához rendelkezem kompatibilis készülékkel. Azt, hogy a készülékem kompatibilis, nem én állítom, hanem a Yettel.

    [ Szerkesztve ]

  • Danecay

    őstag

    válasz donjohnson #109514 üzenetére

    Ezek az én felvételeim, azt hittem privátok, de lehet linkeltem korábban ide is :)

    #109513 donjohnson
    "a samsung se fejleszti meg a yettel se fejleszti a samsung-on az appot. nem érdekli őket, mert e nélkül is van bevételük."

    Én éppen azt szeretném elérni, hogy foglalkozzanak vele, és biztosan van az a fogyasztóvédelem, vagy NMHH aminek a hatására talán történne valami. Én ilyen makacs ember vagyok :D

    #109511 szabonagyur
    Majd küldök privátot :)

    [ Szerkesztve ]

  • Danecay

    őstag

    válasz pjen #109520 üzenetére

    Lehet, nem tudom, majd rákérdezek a Samsungnál, ill. a Media Markt-ban ahol vásárolva volt. Igaz, a Samsung-al is beszéltem már 2x is, de ott inkább a hiba jellegéről, és feltételezett hátterétől volt szó, miközben elmondták ugye, hogy nekik nincs ráhatásuk a szoftver fejlesztésére, arra nem tértünk ki, hogy ez alapját jelentheti e egy garanciális cserének, vagy pénzvisszatérítésnek. Mondjuk ha én egy 2 bit-es ember lennék, és nem próbálnék ok-okozati összefüggéseket keresni és azt, hogy melyik féltől kell várni a megoldást, csupán az egyszerű tényekre szorítkoznék, miszerint van egy kompatibilis Samsung TV-m, amivel nem működik a TV előfizetésem, amihez ráadásul 2 év hűség köt, akkor engem nem feltétlenül kell, hogy érdekeljen, hogy ki kivel milyen partneri megállapodással van a háttérben, elég csak az az egyszerű tény, hogy nem működik.
    Lehet érdemes kipróbálni ezt az utat, csak ezzel az lenne a baj, hogy amennyiben nem térítenék vissza egyből vissza a készülék árát, hanem mondjuk elküldenék valamilyen bevizsgálásra, nem tudom ez mennyire jellemző, addig ott maradnék TV nélkül. Viszont ha közben vásárolnék egy másik TV-t, majd a garanciális bevizsgálás után azt a választ kapnám, hogy nem cserélik és nem fizetik vissza az árát, akkor ott lennék + egy TV-vel, ami már mondjuk sokkal nagyobb beruházás lenne mint egy TV okosító.
    Hogy őszinte legyek, én már azon gondolkodtam, hogy mi lenne ha a TV "véletlenül" leesne a falról, tekintve, hogy Garancia Plusz Gold lett kötve a TV-re és még több mint egy évig garanciás? Ezzel van esetleg valakinek tapasztalata?

  • Danecay

    őstag

    válasz pjen #109520 üzenetére

    Az sem mindegy, hogy a TV vásárlását követően mennyi idővel kérted, vagy adták vissza a vissza a pénzt. Boltban történő vásárlás után, úgy emlékszem 3 napig van elállási joga az embernek, míg online vásárlás során, minimum 14 napig.

  • Danecay

    őstag

    válasz 4Grider #109523 üzenetére

    "Személyes vásárlás esetén nincs elállási jog. Hibás termék vihető vissza a vásárlástól számított 3 napon belül, ha a hiba a rendeltetésszerű használatot megakadályozza."

    Igen, ezt lehet ezzel kevertem, a 3 napra emlékeztem.

    "TV esetén az, hogy egy adott app vacakul működik, nem feltétlen jelenti azt, hogy hibás a készülék."

    Ez megközelítés kérdése. Alap esetben egyetértek, viszont amennyiben szigorúan arra korlátozzuk a megállapítást, hiba e vagy sem, hogy egy olyan funkciónak aminek működnie kellene, nem működik és ezzel ellehetetleníti egy előfizetett szolgáltatás használatát, azt tekinthetjük hibának. Én beszéltem a Samsung-al, teljesen korrekten elmondtam mindent, azt is, hogy mennyire semmibe veszik a Yettel-nél a hibabejelentésemet, sőt azt is megkérdeztem, hogy nekik, vagyis a Samsung-nak nem lehet e valamilyen ráhatást gyakorolni a Yettelre, ez által a Yettelnek a Kaltura-ra, akik elvileg valójában fejlesztik az app-ot, és biztosítják a szolgáltatást amit a Yettel megvásárolt. A válasz az volt, hogy sajnos nem nagyon.
    Na most nehogy már a 3 nagy szereplő mellett, én egy hétköznapi kisember és egyszerű vásárló legyek az elszenvedője és én legyek megértő és elfogadó ezzel a dologgal kapcsolatosan. Ha valami nem működik, akkor nem működik.

  • Danecay

    őstag

    válasz 4Grider #109528 üzenetére

    Nem tudtam, hogy ez kérdés volt :) Nos erre elég nehéz válaszolni, tekintve, hogy csak ezzel az egy applikációval van baj, amit e miatt nagyon ritkán használok, lehet, hogy egy hét alatt egyszer, vagy egyszersem. Nálam pl. a Sweet TV sem csinálta ezt és indíthatok egymás hegyére hátára minden nem Yettel TV app-ot, fent 9 félét is felsoroltam, de nem tapasztalok ilyen problémát és olyan üzenettel sem szembesültem soha, amit #109507 donjohnson írt, miszerint
    "állandóan kevés memóriára (ram) hivatkozott és bezárta a youtube videót app-ban és böngészőben is ugyanígy egy idő után"
    Egyébként a Samsung ügyfélszolgálat is azt mondta, hogy ha ilyen jellegű baja lenne, akkor kiírná a TV.
    Egyébként egy 2 gyerekes család vagyunk, ahol azért elég nehéz biztosra venni azt, hogy mindenki mindig kilép minden elindított szolgáltatásból, de önmagában az, hogy a Yettel TV app, tételezzük fel csak ilyen formában tud működni, az eleve elég nagy probléma, miközben minden más tud normális keretek között is. Szóval én továbbra sem a TV-ben, vagy a felhasználási szokásokban keresem a probléma okozóját. Ha nem tudják máshogy garantálni, hogy működjön, írják meg úgy az app-ot, hogy lőjön ki minden háttérben futó alkalmazást. Ne szórakozzunk már, hogy a Yettel TV app elindítása előtt, nekem kellene minden használatban lévő alkalmazásba belépni, majd kiléptetni azokat. Nálam csak a Youtube-ot, a MAX-et, a SkyShowtime-ot, Disney+t, a Plex-et kellene minden egyes alkalommal a Yettel TV indítása előtt, elindítani és úgy kilépni, hogy azok elvileg bezáródjanak és a háttérben sem fussanak. Ez azért eléggé életszerűtlen.
    Egyébként a gondolat nekem is eszembe jutott, próbáltam is olyan alkalmazást keresni a Samsung app store-ban ami ki tudja listázni a háttérben futó alkalmazásokat, netán be is tudja zárni azokat, de nekem nem sikerült ilyet találnom. Ugyanakkor nem is hiszem, hogy sok haszna lenne, mert miután kihúzom a 230V-os aljzatból a TV, majd visszadugom és elindítom a Yettel TV app-ot, 2-3 csatornaváltás után ugyanúgy belefő, szóval amellett, hogy elég hosszadalmas lenne felkészíteni a TV-t a Yettel TV app futtatására, ettől függetlenül is ugyanaz lenne a végeredmény. Nem csak feltételes módban, hanem ez is szokott történni.

    [ Szerkesztve ]

  • Danecay

    őstag

    válasz donjohnson #109530 üzenetére

    Nem tudom, hogy hány alkalmazás tud egyszerre futni a háttérben, ezért az, hogy kilépek a jelenleg futó MAX-ból, nem jelenti azt, hogy ne lenne további háttérben futó applikáció. Ezért is írtam hogy:

    "Ne szórakozzunk már, hogy a Yettel TV app elindítása előtt, nekem kellene minden használatban lévő alkalmazásba belépni, majd kiléptetni azokat. Nálam csak a Youtube-ot, a MAX-et, a SkyShowtime-ot, Disney+t, a Plex-et kellene minden egyes alkalommal a Yettel TV indítása előtt, elindítani és úgy kilépni, hogy azok elvileg bezáródjanak és a háttérben sem fussanak. Ez azért eléggé életszerűtlen."
    Erre fűztem rá azt is, hogy:


    "miután kihúzom a 230V-os aljzatból a TV, majd visszadugom és elindítom a Yettel TV app-ot, 2-3 csatornaváltás után ugyanúgy belefő"

    De természetesen, most a komment megírását követően egyből ki fogom próbálni és visszajelzek :)

  • Danecay

    őstag

    válasz Danecay #109532 üzenetére

    Szokatlanul jól bírta a Yettel TV app, most az 5. csatornaváltás után főtt csak le, miután a MAX-ból a kilépés lehetőséggel léptem ki. De ez teljesen random egyébként. Én pl. mindig a Back, vagy Exit gombokkal lépek ki vagy vissza egy éppen futó applikációból, nem pedig a Home gomb megnyomása után indítok másik applikációt. Szóval jöhetett a 230-ból ki és be. Normál körülmények között az ember egy TV élettartama alatt nem hózza ki és dugja vissza a TV-jét a konnektorból mint ahányszor én egy hónap alatt megteszem, ami ennél jóval több alkalom is lehetne amennyiben napi szinten használnám.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák