Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • *Ropi*

    félisten

    válasz Kleroo #999 üzenetére

    Röviden: nem. Bővebben: Alapesetben a dark frame-es (sötét képkockás) zajszűrés már a vázban megtörténik a hosszú záridős zajcsökkentés bekapcsolásával. A hot pixelek mennyisége és erőssége nő az expozíciós idővel, a magasabb ISO-val, a környezeti hőmérséklet növekedésével ami a szenzor hőmérsékletét (és ezzel a zaját) is növeli: a pontos sötét kockás zajszűrés megköveteli, hogy a sötét kockát pontosan ugyanolyan körülmények között és ugyanolyan paraméterekkel lőjük meg, mint a szűrni kívánt képkockát, a legjobb, ha minden képkockához tartozik egy sötét pár is. Persze ez nem mindig kivitelezhető...Ilyenkor 1 db sötét kockával csinálja végig az ember az egész sorozatot. Próbáld ki, hogy magas ISO-n lőj RAW + JPEG-ben hosszú záridővel, majd importáld mindkét fájlt LR-be úgy, hogy a "Treat JPEG files next to raw files as separate images" legyen bekapcsolva! Hasonlítsd össze a kapott eredményt! Eldöntheted magad is, hogy a vázat érdemesebb hot pixel szűrésre használni, vagy LR-ban utómunkázni. ;)

    Az LR automatikusan elvégzi a hotpixel szűrést, de még a RAW import közben, a demosaic eljárás során (de csak RAW fájlokon tudja megcsinálni). A hotpixel egy olyan képpont, amely a CCD gyártás szórása miatt nagyobb érzékenységű az átlagnál, emiatt sokkal hamarabb telítésbe kerül. Miután telítésbe ment, a képfeldolgozó szoftver általában nem tud mit kezdeni vele, így a bayer demosaic eljárás során a telített pixel a képen színes vagy fehér pixelként jelenik meg (ez a szoftveről függ, hogy színes vagy fehér), esetenként a szomszédos képpontokon is érezni a hatását (ez szintén a Bayer-szűrő hatása). A demosaic eljárás azt jelenti, hogy a szoftver algoritmusa a Bayer-rács azonos színű pontjait hogyan interpolálja az arra a színre üres pixeleken. Ami többek közt fontossá teszi a demosaic-dolgot, hogy a finomabb textúrák könnyen elveszhetnek, valamint erős moire hatás léphet fel vékony vonalak esetén (ebbe a szenzor előtt lévő AA - AntiAliasing - szűrő is beleszól), ne meg a CA (kromatikus aberráció - Chromatic Aberration) is függ tőle. Az ACR (Adobe Camera RAW) és a Lightroom demosaic modulja (párhuzamos főverziók esetén) ugyanaz, egyforma eredményt adnak.

    Tippre úgy tudsz dark frame szűrést csinálni, hogy exportálod a képeket PS-be és ott subtractolod a layert blend módban (de szépen ki magyar fejeztem magam :D). Esetleg actiont is írhatsz rá, hogy automatizáld a folyamatot. :U

    [ Szerkesztve ]

    Weboldalam: http://karpatisandor.hu

Új hozzászólás Aktív témák